De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik wou graag een HD TV (liefst Samsung) maar kent iemand een goede abbonnement waar je een HD TV erbij krijgt?

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    heb ook de 9830/10 van flips als lcd hier in gebruik.

het geluid voor op de tv heb ik via mijn processor doorgelust naar een van de digitale ingangen met een coax kabel.
    component verwerkt helaas alleen maar beeldinfo........hadden de ontwikkelaars er desnoods maar met behulp van een extra kabeltje er een simpel stereo geluidsspoortje aan toegevoegd dan scheelde dit voor gewoon geluid uit je tv een hele omweg.

nu word het geluid eerst via de optische kabel als 5,1 naar mijn processor verstuurd....om dan weer terug in mijn tv te verdwijnen met gebruik van de juiste bekabeling uiteraard.
    de reden waarom ik ook voor het "tv geluid" gekozen heb is omdat ik niet altijd alle audio bende aan zet hier in huis.
    als ik even de xbox aanslinger voor een uurtje dan speel ik wel gewoon in stereo via de tv (die by the way voor een lcd geweldig klinkt trouwens) want tegen de tijd dat alle versterkers lekker op temperatuur zijn kan ik de boel weer uitzetten.......dat schiet dus niet op.

geluid uit je tv in combinatie met component high def is met de juiste spullen en kabels prima te doen........het zou alleen in mijn ogen toch een stuk simpeler gekund hebben.

3. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    en is die philips 32PF9830/10 nou echt een goeie tv,
    Want ik dacht ik kijk is even op de philips site pixel plus 2 HD, ambilight 2 contrastratio 6000:1 en 6 ms responsetijd ik dacht dat moet wel goed zitten.
    maar nu kijk ik dus net op kieskeurig.nl en daar lees ik heel veel slechte reacties over uitvallend beeld waas rond personen etc.

wat is jou ervaring hiermee?

B.v.d. Michiel

4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat vraag je aan iemand die al 3 x z'n LCD-paneel moest laten vervangen omdat ie steeds stukging :+

5. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Heb dezelfde tv als Beuker, en van dat uitvallen heb ik ook gelezen voor mijn aankoop. Heb hem nu bijna een half jaar en nog nooit ook maar het minste probleem mee gehad. Waas rondom personen is voor mij helemaal onbekend.
    Ben echt zeer, maar dan ook zeer tevreden met deze tv.

6. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    heb deze lcd tv nu 2 maanden en ben er ook zeer tevreden over, erg goed beeld ook met gewoon analoog tv signaal , voor een platte tv een zeer goed geluid ennuuhh loop zelf eens een mediamarkt of bcc in, kun je gelijk het verschil met de goedkopere lcd schermen zien (mooie kleuren, geen ruis, geen blokjesbeeld)! deze lcd heeft een erg goed contrast en diep zwart (vergeleken met andere lcd schermen)een erg lage responstijd van slechts 6 ms (no ghosting at all) ! full hd... zowel componentals hdmi als dvi (met vga adapter) en 3 scartaansluitingen en last but not least je kunt er zo diverse geheugenkaartjes van digi cams in stoppen om gelijk je foto's in slideshow te bekijken en wat te denken via memorystick je lcd tv updaten met de nieuwste drivers en firmware, zodat je tv up to date blijft !! werkt perfecto ! kortom zeer tevreden !!\o/ :thumbs:

7. Bizarre

Bizarre Club Bizarre

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de Sony Bravia 32-42V2000 gekocht een tijdje geleden. Superscherm. Heb hem in de winkel vergeleken met anderen en was gelijk verliefd. Ook vanwege het strakke zwarte design.

8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou echt eens willen dat mensen een dynamisch contrastratio niet als contrastratio zouden kunnen benoemen.
    De Philips Cineos 9830/10 series hebben namelijk een contrastratio van 1200:1 en niet van 6000:1 dat is namelijk dynamisch.
    Ook is die 6ms alleen maar grey-grey en 8ms black-white.

Welke heb je precies gekocht dan?

Overigens Ron moet ik je toch echt teleurstellen want die Cineos 37-42PF9830/10 zijn niet Full HD.
    Ze ondersteunen wel de resolutie voor games, PC en filmdata maar de uitzending support van die TV's stopt bij 1080i.
    Wat die TV's dus niet Full HD Ready maakt.

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Daarnaast hoef je voorlopig ook nog geen tv uitzendingen te verwachten in 1080p i.v.m. de bandbreedte die het vraagt. Wellicht als men overstapt van het MPEG-2 codec naar H.264 of MPEG-4.

10. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu 3 maanden een Sony bravia s32'' in huis en het is een perfect toestel, het beeld via analoog was wat minder maar heb nu digitale tv en het is werkelijk super beeld. Vooral 360 op 1080i is FANTASTISCH ik heb toendertijd voor dit toestel gekozen vanwege de response tijd. 8ms boven de R serie van samsung.

11. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik heb vanavond even een startpost voor een eventuele HD televisies en beamers thread gemaakt.
    Hier de link:
    link
    Ga hier nou nog niet een thread voor maken het is namelijk nog niet duidelijk of deze thread wel word toegestaan.

12. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    oh jawel hoor de samsung decoder (hdtv settop box) die bij zowel casema als essent geleverd wordt ondersteunt MPEG 2 & MPEG 4 codec en zowel 720 p als 1080 i uitzendingen ! alleen voorlopig geen uitzendingen in 1080 P nee de komende jaren....1080 i wel hoor en geloof me : iedereen die zegt dat 1080 i slechter zou zijn als 720 P op bijvoorbeeld de xbox 360 : "BULLSHIT " 1080 i ziet er echt wel beter uit, en dan wordt er gezegd ja maar 1080 i is minder geschikt voor snelle beelden weer te geven, nou daar heb ik in nog geen een spel iets nadeligs van gemerkt _O_

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Na lang wikken en wegen heb ik Maandag eindelijk een keuze gemaakt.
    Zat eerst te denken aan een Plasma scherm van minimaal 107cm.
    Bij de Mediamarkt kwam ik er helemaal al niet meer uit , steeds als ik kwam kijken hadden ze weer nieuwe modelen binnen gekregen.
    De keuze is daar ENORM.

Totdat ik vorige week Zaterdag weer kwam kijken en de Samsung LE32R71B zag staan voor € 1189.
    Achteraf ben ik blij dat ik een 32" heb gekocht en geen 107cm of groter.

Alleen binnenkort nog een HD-decoder (TVhome) van Samsung kopen.

14. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    dat van die responstijd wordt dan bij alle merken tv's verkeerd weergegeven ,staat er bij sony 8 ms dan wordt dat dus 10 ms...lekker belangrijk alle fabrikanten doen dat....blijft die 6 ms toch nog gewoon de snelste responstijd ! idem dito met de contrast ratio's wordt ook bij alle merken dynamisch weergegeven...}:]

1920 x 1080 is full hd hoor of dit nu "p" of "i" is maakt niet uit het gaat om de resolutie.

de HDTV decoders cq settop boxen van samsung en philips ondersteunen ook niet verder dan 1080 i, 1080 p uitzendingen kan nog jaren duren, het is zowiezo lang wachten tot alles ook "maar" 720 p wordt uitgezonden :'-(

kortom ik vind de 37pf9830 gewoon een super tv op dit moment en game altij op 1080 i i.p.v. 720 p ziet er gewoon nog beter uit...._O_

15. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    je meld wel even wat je van beide apparaten vind ben vooral in die hd decoder geïnteresseerd.

16. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    jij hebt toch een panneel dat ok een resolutie heeft van 1366 bij 768, waarom gebruik je dan 1080i en niet 720p vanuit je xbox360, moet in theorie en blijkt ook meestal uit de praktijk een beter beeld geven (720p dan hè)

17. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind zoals ik al eerder zei 1080i toch mooier als 720p, maar ja smaken verschillen hey\o/

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, de maximale resolutie van mijn TV is ook 1366x768 en ik heb bij de HDTV Settings op de X360 zowel 720p als 1080i uitgeprobeerd. Het kan aan mijn ogen liggen hoor, maar ik zie geen verschil tussen beide.

Ik denk dat het verschil tussen een 720p en 1080i signaal bij dit soort TV's dan ook te verwaarlozen is, dat je wel duidelijk verschil ziet bij een TV die daadwerkelijk (dus zonder te downscalen) 1920x1080 kan weergeven geloof ik achter mekaar.

Heb van de week bij Expert trouwens gezien hoe HDTV eruit ziet op een TV met als maximale resolutie 1366x768, want ze hadden daar dus zo'n HDTV ontvanger van Samsung opgesteld staan. De verkoper wist mij wel te vertellen dat het om een demo ging, aangezien HDTV uitzendingen nog niet begonnen zijn....nja leek me logisch. Maar als het er daadwerkelijk zo gaat uitzien ben ik heel blij :) Trouwens, HDTV uitzendingen vonden voorlopig toch alleen plaats in 1080i of heb ik dat verkeerd begrepen ? In dat geval moet mijn TV (net als die bij Expert) dus idd downscalen, maar dan nog is het resultaat altijd een scherper plaatje dan "gewone" digitale TV. Ik ben in ieder geval benieuwd, zodra mijn vakantiegeld binnen is ga ik zo'n Samsung HDTV ontvanger aanschaffen. Wordt m'n HDMI ingang tenminste ook een keer benut :+

Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  19. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou de nieuwe Sharp GA9E/GD9E series hebben zowel grey-grey als black-white 6ms responetime.
    Alle fabrikanten geven altijd de contrastratio aan op Samsung (op alle modellen) en Philips (alleen op de Cineos niet) na dan.

1920x1080p is full HD en 1920x1080i niet.
    1080i>720p simpel zat.

Ja 720p is beter op jouw TV omdat Samsung hele slechte scalers heeft.

Dat heeft niets met smaken verschillen te maken.
    1080i is gewoon beter gezien er meer pixels gebruikt worden.
    1080i = 1.036.800 pixels
    720p = 921.600 Pixels
    Ruim 115.200 pixels meer.

Op een "goede" TV met een "goede" scaler ziet 1080i er scherper en cleaner uit dan 720p ook al is de nattive resolutie 1366x768.
    Hierdoor vind ik Samsung dus ook zo'n rotmerk door de superslechte scalers en beeldprocessors in Samsung TV's of je nou de T, R of M series neemt, het maakt niets uit.

Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm nja, ik zeg al...misschien heb ik niet goed gekeken en ik heb natuurlijk verder ook geen andere HDTV's hier thuis staan om het mee te vergelijken....misschien is 1080i wel iets scherper ookal wordt het gedownscaled, zou best kunnen. Ik heb m'n X360 gewoon standaard op 720p output staan, omdat dit het beste aansluit bij de native resolutie van m'n TV....zo heb ik vanaf het begin dat ik um heb en m'n X360 heb aangesloten geredeneerd, en heb daardoor alleen maar heel fftjes 1080i uitgeprobeerd en mijn eerste ingeving was dat ik eigenlijk niet echt verschil zag, voor de rest staat ie dus namelijk standaard op 720p output. Maar ik zal het van de week eens wat nader uittesten, en dan kom ik hier nog wel op terug :)

Trouwens, je wekt de suggestie dat ik een TV heb van een klote merk....maar ik ben zeer tevreden over mijn, inmiddels alweer verouderde, Samsung LE26R51 :+ En als Samsung echt kwalitatief slechte TV's zou maken, vind ik het tevens ook vreemd dat hun LE32M61 als een van de beste aankopen uit de bus komt in het HDTV Magazine :)

EDIT : Ik heb zojuist DOA4 nog even getest in zowel 720p als 1080i output, met dezelfde characters in dezelfde pakjes in dezelfde stage notabene en ik kan blijven testen tot ik een ons weeg....maar ik kon echt geen opzienbare verschillen ontdekken. Het enige wat ik kon ontdekken was een heel licht combing effect bij de 1080i output, welke natuurlijk veroorzaakt wordt door het interlaced signaal. Hoewel 1080i er ook gewoon haarscherp uitziet, is het hele lichte combing effect voor mij genoeg rede om um gewoon lekker op 720p te laten staan :)

Laatst bewerkt: 19 mei 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina