De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sledgehammer

sledgehammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. JeePee

JeePee Guest

Hoe kan een balk nou inbranden? Die pixels staan niet eens aan. En over dat spiegelen: Het viel ons juist op dat de TV helemaal niet weerspiegeld. Vergeleken met onze SDTV kunnen wij nu veel beter met de gordijnen open TV kijken. Normaal zag je altijd de weerspiegeling van een raam of luxaflex (< hoe scrijf je dat :+) en dat is nu helemaal weg. Wat je zegt van spiegeling is dus niet waar. Hij spiegelt trouwens wel erg wanneer hij uit staat.

PS: nog een voordeel is de inkijkhoek. Die is bij plasma's veel groter dan LCD's.

Tijd voor deeltje 6?

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Toch hoor je veel mensen waar zo hun scherm is door ingebrand.

Heb een aantal plasmas gezien, en viel me op dat ze meer spiegelden dan de lcd's die er stonden. Ook van hetzelfde merk. Voorbeeldje:

Zelfde merk, zelfde type maar dan met een lcd scherm spiegelt lang niet zo erg. Heb em vorige week nog gezien, stond ie in de deuropening van een winkel in het volle licht en hij spiegelde niet. Vindt de spiegeling op dat plasma scherm wel erg, zou me er erg aan storen.

En de inkijkhoek, hoor je wel vaak, maar als je bij de specs kijkt is dat ook niet zo. Bij de lcd is de kijkhoek 176 graden en de plasma 160.

Bovendien is bv deze plasma 1024x1024i, daar kan je niet 720p van maken oid zonder te gaan scalen?

Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  4. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  5. JeePee

JeePee Guest

Dat is best vaag, want die pixels in een balk staan gewoon uit, en als er iets inbrand dan zijn het felle witte pixels (denk aan het SBS6 logo of het logo van Discovery Channel)

Toch raar dat wij er helemaal geen last van hebben (iets wat we wel met SDTV's hadden en hebben) Zoals je bij onze eigen TV kan zien schijnt er heel veel licht op (dat kan je zien aan de omlijsting) maar geeft het beeld geen weerspiegeling wanneer het aan staat. Hier een link naar een foto van onze TV.

Specs zijn ook niet alles. Ga zelf naar een winkel en ga naast een LCD en naast een plasma staan, je zult zien dat je veel verder opzij kan kijken bij een plasma dan een LCD zonder dat het beeld vervormd wordt.

Je bedoelt de TV van jou plaatje? Geen idee. Maar zoals ik al zei, specs zeggen lang niet alles. Dan kan een LCD nog zo'n hoge resolutie hebben, vaak zijn Plasma's toch een stuk mooier.

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zie anders wel jullie boekenkast in het scherm reflecteren:+ . Maar dat neem niet weg dat het een erg mooie tv is :).

7. JeePee

JeePee Guest

In de bovenste balk ja, maar dat komt omdat die pixels uit staan (ik zei dus dat hij niet weerspiegeld wanneer hij aan staat) want zie jij weerspiegeling op de plek waar beeld is? Dit is trouwens een shot van de film spiderman, die overigens zelf maar balken heeft van 1,5 cm ofzo.

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt, in die gebieden zie je het inderdaad goed zitten, maar ook in de donkeren kleuren waar de pixels wel aan zijn. Op de plaatsen met lichte kleuren zie je inderdaad geen weerspiegeling. Maar goed, waar hebben we het over :b: , bijna alle tv's hebben last van weerspiegeling, de één meer dan de ander (CRT).

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Niet alleen in de bovenste balk hoor.

Bij nummer 1, zie je jullie boekenkast + boeken doorlopen op het scherm (waar beeld is) en bij nummer 2 (en omgeving) zie ik de vormen van een lichaam spiegelen (waar beeld is).

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bron : Trosradar.

Zwarte balk tegen inbranden
    In de uitzending ziet u meneer De Vries. Hij schafte ruim twee jaar geleden een Philips plasma-televisie van ongeveer 7500 euro aangeschaft. Al snel deden zich problemen voor. Het beeld verschoof steeds naar rechts zodat een zwarte balk zichtbaar werd. Volgens Philips is dat bedoeld om inbranden te voorkomen.

Inbranden en pixel-uitval
    De Vries diende hierover een klacht in, kreeg zijn geld terug en kocht een andere plasma-televisie, een Pioneer. Na enige weken vertoonde deze televisie inbrandverschijnselen. Na verloop van tijd bleek bleek het logo van RTL-4 onuitwisbaar in het scherm te zijn ingebrand.

De branche
    De fabrikanten van plasma-televisies zijn niet onbekend met het gevaar van inbranden. Philips erkent het probleem, maar legt de oplossing bij de omroepen. Die zouden volgens Philips het logo niet altijd op exact dezelfde plaats moeten zetten.

11. JeePee

JeePee Guest

Bij 1 heb je gelijk, maar bij 2 zie ik niks. Maargoed, zoals Arjan als zegt, waar maken we ons druk over, elke TV heeft er last van. Ik had ook een foto van mijn SDTV kunnen laten zien en dan zag je niet eens beeld meer :+ Gaan jullie je eerst maar eens druk maken over een nieuw deeltje ;)

Dit vind ik ook. Ik ben ook van plan een mail naar SBS te sturen in verband met Formule 1. Daar is zowel links boven als rechts boven ruimte voor het logo, en het zou alle plasma bezitters een plezier doen als ze om de 15 minuten dat logo ff verplaatsen. Er is ook geen reclame namelijk. Het is een kleine moeite aangezien ze bij voetbal wedstrijden het logo aan de andere kant neerzetten.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 jun 2006
  12. Lethal AK47

Lethal AK47 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.207
    De nieuwe generatie plasmaschermen hebben pixelshifting om inbranden te voorkomen, maar toch blijven plasmaschermen riskant voor inbranden en Pioneer is toevallig de koning onder de inbranders! :9

13. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben het toch niet helemaal met jou eens JpRacer :

de kijkhoek zou volgens jou (specs fabrikant) bij plasma groter zijn dan bij lcd ?!? slaat nergens op is van fabrikant tot fabrikant en type to type anders er zijn plasma's en lcd met een kijkhoek met grote kijkhoek 178 graden en plasma's en lcd's met kleine kijkhoek 170 graden nou dan ga je vervolgens bij een grote zaak (bijv. mediamarkt) kijken en dan valt het vaak toch tegen hoor, ja ook bij plasma, gezichten leken op de wang een een soort olievlek te hebben...

dan de reflecties op het scherm, aan/uit, is bij lcd vaak minder als bij plasma, lcd schermen zijn aan/uit gewoon mat waardoor de reflecties bijna nul zijn. plasmaschermen glimmen gewoon, en als je een plasma dan aan zet is die glans echt niet weg hoor zeker niet als je schuin t.o.v. de tv zit !!

voor de rest is het allemaal een kwestie van smaak vindt ik lcd of plasma ? zeker wanneer je de duurdere lcd's neemt van de nieuwere types dan zie dat plasma en lcd heel dicht bij elkaar liggen....inbranden bij plasma is tegenwoordig ook al veel minder dan voorheen evenzo de dode pixels bij lcd is ook minder dan voorheen....en energie.....tja..laat je met een plasma op een heel jaar 50 euro meer betalen......lekker belangrijk :confused:

ik heb zelf nu een mooie lcd van 94 cm 1920 x 1080 op mijn 360 hangen ziet er gewoonerg strak uit ! en over een par jaartjes verhuist die gewoon naar de slaapkamer en kopen we een SED van de tweede of derde generatie..:b:

14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    We gaan weer verder in deeltje 6 \o/.

-gesloten

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina