ik ben het toch niet helemaal met jou eens JpRacer :
de kijkhoek zou volgens jou (specs fabrikant) bij plasma groter zijn dan bij lcd ?!? slaat nergens op is van fabrikant tot fabrikant en type to type anders er zijn plasma's en lcd met een kijkhoek met grote kijkhoek 178 graden en plasma's en lcd's met kleine kijkhoek 170 graden nou dan ga je vervolgens bij een grote zaak (bijv. mediamarkt) kijken en dan valt het vaak toch tegen hoor, ja ook bij plasma, gezichten leken op de wang een een soort olievlek te hebben...
dan de reflecties op het scherm, aan/uit, is bij lcd vaak minder als bij plasma, lcd schermen zijn aan/uit gewoon mat waardoor de reflecties bijna nul zijn. plasmaschermen glimmen gewoon, en als je een plasma dan aan zet is die glans echt niet weg hoor zeker niet als je schuin t.o.v. de tv zit !!
voor de rest is het allemaal een kwestie van smaak vindt ik lcd of plasma ? zeker wanneer je de duurdere lcd's neemt van de nieuwere types dan zie dat plasma en lcd heel dicht bij elkaar liggen....inbranden bij plasma is tegenwoordig ook al veel minder dan voorheen evenzo de dode pixels bij lcd is ook minder dan voorheen....en energie.....tja..laat je met een plasma op een heel jaar 50 euro meer betalen......lekker belangrijk
ik heb zelf nu een mooie lcd van 94 cm 1920 x 1080 op mijn 360 hangen ziet er gewoonerg strak uit ! en over een par jaartjes verhuist die gewoon naar de slaapkamer en kopen we een SED van de tweede of derde generatie..:b:
Laatst bewerkt: 5 jun 2006