De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    1080i is echt wel scherper..

    Ga maar eens naar de winkel waar zon demo hebben staan..

    Vraag de verkoper of hij de 576p, 720p en de 1080i eens wil laten zien..
    Deze kan hij gelijk overschakelen op de decoder..

    Reken maar dat je gaat zien dat 1080i veel scherper en ook de kleuren veel beter worden... Je ziet zelfs gelijk veel meer diepte op het scherm komen..

    Dus iedereen kijken...het is zeker de moeite waard
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja maar het zal ook bestwel scherper zijn, zeker op een TV die echt 1920x1080 kan weergeven....we praten immers over meer pixels.
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Progressive is toch nog altijd beter als Interlaced ?
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja.

    @onslaught.

    Ik heb het idee dat je samsung een beetje de grond in boort met je laatste berichten.. En dat je alles weer net wat beter weet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2006
  5. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    @ onslaught : jammer dat al die fabrikanten leugenaars zijn....ja ook sharp trek de diverse onafhankelijke websites maar eens na en niet alleen die van Sharp...meastro....oh ja 1 ding weet ik zeker......: mijn oma is ouder als mijn moeder die weer ouder is als ik \o/
     
  6. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat idee heb ik ook een beetje ja, het lijkt wel of ie ergens werkt waar ze geen samsung mogen verkopen ofzo. Bovendien heb ik ook posts gelezen met dingen die gewoon niet kloppen. :x

    En natuurlijk zal Philips er beter uit zien, maar dat mag ook wel voor een tv die 2 x zo duur is. Bovendien altijd die verhalen over die responsetijd, daar kun je geen zinnig verhaal aan vastknopen totdat een keer iemand die schermen echt kan testen, maw wat de werkelijke responsetijd is. Die fabriekswaarden kloppen echt nooit. Dat blijkt al jaren uit het feit dat computerschermen met waardes van 4 of 8 ms nooit worden gehaald.

    Bovendien ook al zou Samsung slechte scalers hebben, wat kan mij dat schelen. Kabeltv kijk ik toch bijna niet, ik gebruik mijn LCD voor films, PC en me 360. Die draaien toch al op de juiste resolutie.
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Scherper ja, maar als beelden snel gaan bewegen is 720p beter. Hangt natuurlijk ook van je tv af en de grootte of je het verschil ook echt gaat opmerken. Zie ook de reactie van Z3R0-P4R4DOX.

    Over 1080i ..
    http://www.the-hdtv-tuner.com/720p-vs-1080i.html
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  8. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier even wat foto's zoals het er nu bij mij uitziet:

    [​IMG]

    En een lekkere stoel erbij aangeschaft :D

    [​IMG]
     
  9. SpatZuiver

    SpatZuiver Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet waarom jullie allemaal Onslaught verwijten proberen te maken, hij geeft gewoon aan dat Samsung tv's niet zo goed zijn als iedereen denkt.

    Verder zijn de meeste mensen van dit forum die een Samsung tv hebben gekocht gewoon in de joint strategie getrapt van Samsung en Microsoft. Door elke demopod van de Xbox 360 uit te rusten met een Samsung tv denkt iedereen dat dat de beste tv's zijn voor de Xbox 360
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat laatste was bij mij absoluut niet van toepassing! Ik heb diverse merken vergeleken voordat ik een LCD aanschafte. Philips/Pioneer heeft absoluut de mooiste tv's (zowel design als beeld), maar die liggen te ver boven mijn budget. De rest van de TV's vond ik of niet mooi wat betreft design, of niet mooi wat betreft beeld. Samsung heeft een mooi design en het beeld is ook nog eens goed. Daarnaast heeft hij alle aansluitingen die je nodig hebt (composiet/svideo/component/HDMI/scart/audio uit) Hij heeft overal weliswaar 1 van, maar hij heeft iig de aansluiting. Sommige andere merken hadden weer niet alle aansluitingen. Tenslotte heeft de prijs me over de streep getrokken. Wat betreft prijs/kwaliteit verhouding staat Samsung naar mijn mening bovenaan. Vandaar mijn keuze voor de Samsung le26m51b :D

    Dit is mijn mening. Iedereen moet het natuurlijk zelf weten wat het mooiste beeld en mooiste design heeft. Iedereen heeft een persoonlijke mening. Echter het is natuurlijk niet voor niets dat Samsung menig vergelijking heeft gewonnen ;):)
     
  11. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat slaat natuurlijk nergens op, alsof we achterlijken zijn. Het is gewoon een prima scherm voor een scherpe prijs en zoals ik al eerder aangaf, als je ineens een topmodel van Philips erbij haalt, ja dan verwacht ik ook wel dat daar verschil in zit. Maar daar betaal je ook 2 x zoveel voor. En ook dat is discussieerbaar, want ik weet ook wel dat non HD bronnen niet zo mooi zijn op de Samsung. Maar daar heb ik 'm niet voor aangeschaft en zo zullen er nog velen zijn.
    Maar als er steeds iemand consequent je scherm zit af te zeiken, terwijl je er zelf gewoon tevreden mee bent, ja dan wekt dat irritatie op.

    Maar ik heb er persoonlijk ook een beetje een hekel aan dat mensen hun eigen mening doordrukken naar anderen.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1

    Dat zegt niemand?

    Maar het feit is wel dat de M61 serie gewoon een EISA Award gewonnen heeft. En daarnaast in het HDTV magazine werd hij ook verkozen boven de duurdere philips.
    En die mensen hebben er wel verstand van, en zijn ook wel wat geloofwaardiger dan ene onslaught of 30 mensen op kieskeurig die nog geneens het verschil weten tussen de verschillende aansluitmogelijkheden o.i.d.

    ps. Romius, lekker ingericht :) en wat een heerlijke stoel moet dat zijn! welke speakers en receiver heb je?
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  13. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik volg de LCD reviews op kieskeurig al een tijdje en het valt mij op dat de mensen die daar een review geven over hun tv wel inhoudelijke kennis hebben en wel een objectieve mening durven te geven.

    LE32M61B

    LE40M61B

    En wat de 'beste' tv is natuurlijk voor een ieder persoonlijk. Ik lees hier verhalen over die Philips maar als ik dan de prijs zie, tsja. Persoonlijk ga ik liever voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding.
     
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Die stoel zit echt lekker ja, maar dat voetenbankje, dat doet het 'm :+

    De receiver is van Marantz, de SR7500 en speakers zijn allemaal van Elac :)
     
  15. Bizarre

    Bizarre Club Bizarre

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat probleem had ik ook met analoog, maar had gelukkig gelijk digitaal abootje erbij genomen en ik hoef de eerste tijd nog geen HD signaal te hebben. Kost je weer geld zat(dacht rond de €20 p.m.) en je hebt in het begin nog maar 3 of 4 zenders die dat signaal ondersteunen. Digitaal is perfect zo.
    En jij draait dus de 360 op 1080i. Ik zelf momenteel op 720p, omdat ik hier in de thread las dat je wat vervormingen kon zien bij snelle bewegingen. Maar ik kan ook nog niets waarnemen op 1080i. Dus zet hem straks weer gauw terug :thumbs:
     
  16. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Onslaught heeft gewoon een 2e account aangemaakt kijk eens naar het aantal post.
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @romius.. Lekker ofnie zo "konings" stoel.. Lekker relaxen.. voetenbankje is ook super ja! Set ziet er idd weer heel mooi uit zo! Mooie strakke afgewerkte receiver. Heb je trouwens een 6.1 set? Want viel me op dat je de boxen zo dicht bij elkaar had staan achter je stoel.. staat er nog een in de andere hoek?


    Het valt gewoon op dat onslaught veel afkraakt hier.. Ik weet dat heeel veel mensen hier op t forum een Samsung LCD hebben en er heeel tevreden mee zijn. En lees idd het HDTV magazine na en samsung komt er als beste uit. Model heeft ook een EISA award gewonnen.. Dat er een samsung op de demopod hing, heeft totaal niet mijn keuze beinvloedt, echter moet je ook wel bekijken microsoft kiest niet voor niks die tv! Ze willen natuurlijk hun beste beeld laten zien en dan zal het wel geen crappy tv zijn. Verder heb ik zelf maanden info gelezen over tv's en uiteindelijk was de prijs/kwaliteit verhouding van de samsung gewoon heel goed. En ben ik nog steeds super tevreden met mijn samsung. Ik snap ook wel dat de philips van €3400,- een beter plaatje zal afgeven, betaal je ook voor!. Zo kunnen we het zo gek maken als we willen natuurlijk..


    HAHA ja idd 2 posts.. Zichzelf ff in bescherming nemen


    Kosten ervan zijn zo rond de 3a4 euro. Voor zo 3 a 4 zenders...

    /Mod Gebruik in het vervolg aub de edit knop. Het is niet nodig om 4 berichten achter elkaar te plaatsen binnen 10 minuten.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2006
  18. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    joostpolletje je kan ook gewoon je bericht editten en een quote daar in plakken.
    Dat scheelt namelijk heel wat ruimte:9
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt ja.. Maar dan zie ik nog snel weer ff wat en reageer dan nog ff op..
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik val zowat in slaap bij het Xboxen :+ . Het is een 6.0 set ja, zonder de subwoofer. Er staat idd dus nog een speaker tegenover de linker speaker op het plaatje.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina