1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zal wel dat je makkelijk in slaap valt..

Las het net ja andere forum dat het een 6.0 opstelling was.. Al plannen voor een sub? Zoja welke? Zo nee, waarom niet?

2. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een beetje offtopic eigenlijk, maargoed ;) Ik heb nog geen plannen voor een sub, voorlopig nog niet denk ik. Komt wel uiteindelijk, maar zoals het nu is, klinken de lage tonen prima. Als ik een subwoofer aanschaf wordt het een overkill. Ik woon nu nog thuis, maar dat zal niet zo lang meer duren denk ik. Dan wordt het tijd voor een sub :)

3. psvu2

psvu2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

mijn mening ook

4. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @ romius Hey dat kastje en die stoel/bankje heb je bij de ikea gekocht die heb ik gister nog zien staan :+

alleen toen ik dat kastje zag, dacht ik dat je xbox overhit zou raken maar dat is dus niet?

verder mooie set heb je daar _O_

Greetz, Michiel

5. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat het iets mooier lijkt op mijn tv, maar veel verschild het niet.

6. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij snelle beelden zoals sport etc.. Is 720p rustiger dus soepeler.. Bij natuurfilms of rustige beelden (games) geeft 1080i een mooier beeld

7. otter

otter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap niet dat 1080i uberhaupt weergegeven kan worden op bijv een tv met 1366 bij 768 beeldlijnen, want voor 1080 heb je toch 1080 bij 1920 nodig? :confused:

8. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, maar je tv met 1366x768 beeldlijnen scaled 1080i naar beneden naar de resolutie die hij wel kan weergeven(1366x768 dus). Uiteindelijk geeft de tv dezelfde resolutie weer bij 720p als 1080i. (volgens mij wordt 720p(1280x720) zelfs geupscaled naar 1366x768 aangezien ik geen zwarte lijntje rondom het beeld zie als ik 720p laat weergeven...) Het gaat om de aanvoer, 1080i verschilt van 720p dus de manier van downscalen verschilt per invoer en dus verschilt de kwaliteit van wat je op je scherm ziet ook :)

Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Aldmar hierboven zegt. Klopt idd

Alleen wat bedoel je met een zwart lijntje om rondom het beeld?

10. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Als 720p niet geupscaled zou worden zou je dus links en rechts samen 1366-1280=86 pixels over hebben die niet gebruikt worden. Boven en onder zou je 768-720=48 pixels over hebben. Die zouden dan dus zwart moeten zijn. Echter als ik goed kijk zie ik dit niet. Het kan ook aan mij liggen aangezien ~40 pixels rondom nou niet echt veel is 8)

11. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe klopt ja, het ziet er goed uit voor een redelijke prijs. En je kan het zo meenemen :+
    Overhit raken, nee dat valt wel mee denk ik. Het is een vrij diep kastje en daar is ook weer overloop naar de andere kant, dus hij kan z'n lucht wel kwijt.

12. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    deze post van mij komt uit deeltje 4.. khad maar 1 reactie gehad en zit nu nog steeds te twijfelen om hem aan te schaffen :)

En heeft 1 van jullie antwoord op mijn 2e vraag?

Hey.. ik ga ook een HDTV kopen, en nou zag ik deze staan bij belcompany : http://www.belcompany.nl/NL/Alle_Vrijheid/Mega_Maand/specificaties.htm

Is dit een goede HDTV ? ( ja.. ik ben nog redelijk n00b op HDTV-gebied)

Volgens mij is hij best goed.. die gozer van belcompany had een vergelijking van het hoofdkantoor ontvangen, waarin de specs worden vergeleken met andere HDTV's (Philips, Samsung etc.) en zo te zien is hij niet slechter dan HDTV's van verschillende topmerken.. (dit zei die belcompany gast trouwens ook..)

Wat denken jullie ervan ?

En nog een vraagje, maybe weet 1 van jullie het : Stel dat het volgende de situatie dan word : Ik zit op zolder met mijn HDTV met enkelt een kabel-aansluiting en mijn ouders zitten beneden zonder HDTV met digitale Televisie van UPC.. Is het dan mogelijk dat ik via de Samsung HDTV Decoder het WK in HDTV kan bekijken ? (op mijn kamer op m'n HDTV dus )

Hopelijk weet iemand dit..

Thanks !

13. danster360

danster360 Guest

Nu heb ik een vraag als ik nu strax een hd decoder koop.
    Is het dan ook mogelijk om dan 1080i te kijken terwijl tv geen resolutie van 1920x1080 is en word mij beeld dan scherper als met 720P?

En dan had ik nog een vraag stel dat ik een film met 1080i resolutie op de een of andere manier op een dvd heb. met welke speler zou ik die dan kunnen afspelen?

Vast niet met een gewone dvd speler ofwel?

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sterker nog, HDTV uitzendingen zullen voorlopig alleen plaatsvinden in 1080i als ik me niet vergis. Een TV met het officiele HD-Ready logo is er sowieso toe in staat dit signaal te ontvangen, ookal is de max. resolutie van het scherm 1366x768. Ja hij moet dus downscalen, maar je houdt alsnog een superstrak plaatje over wat nog altijd scherper is dan "gewone" digitale TV. Met de HDTV ontvanger van Samsung zullen ook "gewone" digitale TV uitzendingen opgewaardeerd worden naar HD formaat, wat betekent dat je van ontzettend veel zenders in hoge resolutie zult kunnen gaan genieten :)

Mijn bestelling voor de HDTV decoder van Samsung staat in ieder geval, ik wordt gebeld zodra ze um binnen hebben en dan ga ik eens een leuk abonnementje afsluiten :cool: Ik laat jullie natuurlijk zo snel mogelijk weten wat ik ervan vind :)

15. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Over die tv: Ik zou hem niet kopen. Wat betreft specs is hij wel goed, maar het is een merk waar ik nog noooooit van gehoord heb. Een tv (electronica in het algemeen...) wil ik van een 'bekend' merk hebben. Ik weet niet waarom, maar dat is mijn menig. Ik zou geen 1000 euro voor een vaag merk willen neerleggen. Mijn gevoel zegt dat ik beter af ben met een bekend merk...

Dan over die decoder:
    Heb je tv van UPC? Dan gaat die samsung HDTV decoder uberhaupt niet werken... HD van UPC werkt alleen met een door hun geleverde philips decoder.
    Als je geen tv hebt van UPC maar bijvoorbeeld van essent dan kan je zoveel decoders in huis hebben als je wil. Als je op elke tv digitale (HD)tv wil kijken moet je voor elke tv een decoder aanschaffen. Dus als je ouders digittale tv kijken met hun iegen decoder, dan kan jij ook digitale tv kijken met jouw decoder...:)

16. danster360

danster360 Guest

Dankje voor je duidelijke antwoord \o/ wil nu alleen nog weten hoe ik 1080i films kan afspelen. Iemand enig idee???

17. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand op tweakers had die samsung gewoon bij de MediaMarkt vandaan... http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/25788110#25788110 Heeft hij erg veel geluk mee gehad volgens mij...
    Ik twijfel nog of ik er 1 aanschaf. Ik denk het niet, ik kijk het WK nu nog wel even in SD en wacht nog even af hoe het met de ontwikkeling van HDTV kanalen gaat het komende jaar. Hoe graag ik het ook wil :'-(

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ aldmar : Ik heb nog helemaal geen digitale TV boven op mijn kamer. Sterker nog, ik heb m'n zenders nog geeneens in de goede volgorde staan want analoge TV ziet er gewoonweg niet uit en is een belediging voor mijn scherm 8) :+

Ik neem er uiteraard een abonnementje van Essent/@home bij, dus dan gaat die decoder van Samsung gewoon goed werken. Trouwens, je hoeft mij er niks meer over te vertellen....ben al helemaal op de hoogte dankzij HDTV Magazine :cool: Maar toch bedankt dat je me er ff op wou wijzen ;)

19. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog geen digitale tv hoor 8) Het analoge signaal valt me nog niks tegen (niet te vergelijken met HDTV natuurlijk 8) ) Ik wees je ff op tweakers, want vond het wel grappig om te lezen hoe hij er uiteindelijk echt uitzag en hoe hij er toevallig 1 te pakken heeft gehad ;) Ik weet dat jij er alles over weet :p

Streamen via je 360 (heb je wel windows media center edition nodig) Of je pc rechtstreeks op je TV aansluiten en je pc de film laten afspelen. Op dit moment zijn dit de enige opties...

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ aldmar : Sinds wij digitale TV beneden hebben is ons analoge signaal er op de een of andere manier behoorlijk op achteruit gegaan....vraag me niet waarom want daar heb ik dan weer geen verstand van :p Maar dat is dus de rede waarom ik het analoge signaal er verre van mooi uit vindt zien op mijn Samsung. Echter kan me dat straks natuurlijk niks meer schelen als ik meer dan 170 zenders in superstrakke resolutie heb :cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina