1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders willen nu dus ook een 32" LCD TV kopen...

Ze zitten te twijfelen tussen:
    - Panasonics... (de LX-32TX500 als ik het goed heb)
    - JVC's...

Allebei komen ze erin tests (kieskeurig.nl) goed uit. Ze moeten iig een HDMI uitgang hebben en HD Ready zijn...
    Ikzelf vind de Samsungs ook wel aardig. Ze schijnen qua prijs/kwaliteit wel goed te zijn, en ook gebruikersvriendelijk. Ook het beeld ziet er wel aardig uit volgens mij. :)
    Maar Panasonic en JVC komen vooral qua beeld-en geluidskwaliteit er heel erg goed uit.
    De Sony Bravia's heb ik nog niet echt goed bekeken op het net.

Iemand ervaringen met één van de deze merken?
    M'n ouders willen ongeveer gaan tot een prijs van ongeveer 1800 euro.

:b:

2. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zal toch zelf een vergelijkend waren onderzoek moeten doen in de praktijk. Beeldkwaliteit is heel erg subjectief, de een heeft bijvoorbeeld digitale tv en de ander weer niet. Of je er analoge tv op wilt gaan kijken is een belangrijk gegeven.

Bijzonder dat je merken noemt die hier niet zo vaak genoemd worden, ik heb geen directe ervaring met deze merken. Momenteel doen de Samsungs, Sony's en als nieuwkomer de Toshiba het hier erg goed. Je zou ze echt eens in de winkel naast elkaar moeten bekijken. Voor 1800 euro heb je een 32" Sony KDL-32V2000, of een 37" Samsung LE37R72B of 37" Toshiba 37WL66Z. Wat betreft de Panasonic zit je denk ik te kijken naar de 32" Panasonic TX-32LX500. En de 32" JVC LT-32X70.

Nogmaals, kijk en vergelijk. :)

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf ook de Samsung De LE32R71/72. Hierover kan ik je wel vertellen dat het hele goeie schermen zijn, Ik geniet er elke dag nog van. JVC zal ik persoonlijk geen TV van kopen, Ik denk dat daar wel de wat mindere software inzit. Panasonic zou eventueel ook nog een optie kunnen zijn.

Als je mijn sig aanklikt, zie je mijn HT en alle ervaringen van de Samsung + Foto's.

4. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Laat je ouders kijken naar de JVC LT 32X70 dit is op dit moment de beste LCD die je maar kan kopen en hij heeft 2 HDMI poorten.
    Bij Panasonic moet je kijken naar de 32LX60F (het nieuwste model) en niet gaan voor de 32LX500 gezien dat een ouder model is met 14ms responsetime, 1 HDMI poort en 800:1 contrast terwijl de 32LX60F 8ms responsetime, 2 HDMI poorten en 1200:1 contrast heeft.
    Het mooiste van alles de nieuwe Panasonic is nog goedkoper ook.

Ik zou alleen toch die JVC LT 32X70 nemen gezien die toch wat beter is ook al is die een stukje duurder maarja hij ligt wel in het budget van je ouders. :)

Droom maar lekker verder kerel.
    De JVC's hebben betere beeldprocessors, een beter beeldscherm, een hoger contrast, lagere responsetime en 2 HDMI poorten.
    Het vorige model van JVC namelijk de LT xxS60 stak met kop en schouders boven alle Samsung modellen uit namelijk de LE xxR41/51, LE xxM51 en LE xxR71/72/73/74 en het nieuwe JVC model namelijk de LT xxX70 steekt ook met kop en schouders boven alle nieuwe Samsung modellen uit namelijk de LE xxM61 en LE xxM71.
    Zoals ik namelijk al eerder zei de LT xxX70 is op dit moment de beste LCD te koop.

Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  5. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    UPC gaat over tot uitlevering HD kabeldecoders
    By Jarco Kriek

UPC is begonnen met het benaderen van de klanten die zich via voorinschrijving hebben opgegeven HDTV via de kabel te willen ontvangen. Dat blijkt uit diverse internetforums. Officieel wil UPC nog niet reageren op het besluit. In de loop van morgenochtend zal via de woordvoerders het besluit tot het overgaan van uitlevering van HD kabeldecoders bekend worden gemaakt, Ook dan zullen meer details bekend worden gemaakt over de beschikbaarheid van de HD kabeldecoders.

Later meer……

Bron: www.satplaza.com

Ik hoop dat ik snel aan de beurt ben :)

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, gek dat ik bovenstaande nog nooit ben tegen gekomen. Bij de reviews die ik tot nu toe heb gelezen, kwam er bijna altijd een Samsung/Philips als winnaar uit de bus. Hier en daar een Sharp of Panasonic maar nog nooit een JVC. Hoe kom je er bij dat die met kop en schouders boven Samsung uitsteken? Samsung is tevens marktleider, samen met LG.Philips, wat betreft LCD schermen. (Bron is half jaartje oud...) :)

Ik zeg niet dat JVC slecht is ik ben gewoon benieuwd hoe je erbij komt dat JVC 'de beste' is?

7. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ga toch is naar een winkel en zie het verschil tussen een Samsung en een JVC, als je het verschil niet kan zien raad ik je aan om even naar een opticiën te lopen. Tevens ga jij er vanuit dat een marktleider de beste producten verkoopt, nou dan moet je zeker een PS3 gaan kopen want Sony is volgens mij een marktleider op Console gebied

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Je wordt niet voor niets marktleider. Om dat te worden moet je toch echt producten verkopen. En die producten zullen dan misschien niet de beste zijn, maar het over het geheel genomen(kwaliteit, prijs, design en garantie) komen ze blijkbaar als beste uit de bus...

Ook ik heb veel tv's met elkaar vergeleken en ik heb uiteindelijk gekozen voor een Samsung.

Blijkbaar ben ik dan niet de enige die een bril nodig heeft...
    Samsung verkoopt gewoon weg meer in vergelijking met JVC. Dus volgens jouw moet iedereen dan een bril kopen. En ziet niemand dat JVC zo veel beter is dan een Samsung...

Dan begin ik een opticiën zaak, dikke winst 8)

9. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Ik wil op korte termijn ook maar een hd tv aan schaffen. Denk dat het een lcd wordt of een Phillips ambi light of zo'n Samsung zo'n zwarte. Vind die kwa design toch wel erg mooi. Zit zelf te denken aan minimaal 80 cm ofzo.

Maar ik zie nu heel veel acties overal van betaal hem in 30x en betaal geen rente of extra. Iemand hier ervaring mee?? Kan hem namelijk niet in 1 x 2000 euro n eerleggen dus moet ik er heel ffies voor sparen maar met zulke acties is het erug interesant.

Alvast bedankt.

10. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk zeg ik: Ga sparen totdat je het bedrag hebt. Je legt iedere maand een bepaalt bedrag aan de kant, dit kan de ene maand iets je meer zijn maar ook ietsje minder. Als je in termijnen moet betalen MOET je altijd hetzelfde bedrag 30x ophoesten. Lukt dit niet dan heb je gelijk een probleem. Als je gaat sparen is dit niet zo'n probleem omdat er geen verplichting is. In termijnen betalen is trouwens vrijwel altijd duurder in tegenstelling tot wat er gezegt wordt...

11. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Normaal ben ik ook niet echt happig op termijnen betalenb maar dit zag er wel interesant uit. Geen rente niks extra's gewoon 60 70 euro in 30 x ofzo. Kijk dat kan ik prima kwijt. Maar kik hier maar eens: http://www.its-x-tra.nl/

12. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zulke acties, vind ik gevaarlijk.. Ik zou nooit een grote aankoop in termijnen betalen(zoiezo nooit) Ten eerste je bent drie jaar bezig met een TV, De TV is al die jaren nooit helemaal van jouw.. Met zulke actie zitten er denk ik wel addertjes onder het gras, kwa rente enzo.. TIP: Spaar lekker voor wat je wilt kopen en doe dat in een keer.. Een 80cm zijn er vanaf zo 1250 eurotjes..

En onslaugth/Spatzuiver, Is dit een en dezelfde persoon met twee accounts? Beetje jammer anders...

13. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Sinds gisteren in het bezit van de Samsung LE32R51B....eindelijk gamen in HD....en jeetje...wat een verschil...:)

14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Welcome by the Club:)

15. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Omg begint die onslaught nou alweer...

16. Mikkel NL

Mikkel NL OldskoolNL.nl

Leuk Bevonden:
    3
    Van harte Prime! :thumbs:

17. Dr Zoidberg

Dr Zoidberg WuWuWuWuWu

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand met een Samsung HDTV misschien hoe lang het duurt voordat je de Fatboy thuis krijgt?

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij duurde het zo 2a3 weken nadat ik de coupe had verstuurd

19. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Las net op het tweakers forum dat mensen op het AV forum ( jaaaaaaa ;)) melden dat de xbox360 met de vga kabel het beste beeld geven op een hd tv. en na de dashboard upgrade van deze week schijnen ook de kleuren veel beter te zijn, iemand die het getest heeft? :)

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zal het meteen even uitproberen!
    Edit zo m'n post wel met bevindingen \o/

Edit/

Hmm, de kleuren zijn inderdaad niet meer zo flets, en de scherpte lijkt ook wat toegenomen :).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina