1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft hier iemand de samsung LE23T51B of een T versie van een van de groottes? (dus LEXXT..B)? zo ja, wat zijn de ervaringen? verwijs me desnoods naar sigs van mensen..
     
  2. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is Dell cker het beste merk voor PC's, zijn Intel processoren de beste processoren, zijn Intel onboard video de beste videokaarten, PS2 de beste huidige console, Titanic de beste film ooit etc.
    Pff.. dat is gewoon bs.

    Naar mijn ervaring maken marktleiders meestal maar matige producten gezien het feit dat ze toch marktleider zijn wel hun concurrentie positie kunnen afslappen.

    Ik zeg niet dat JVC het beste merk is, want geen merk is het beste.
    Het enige wat ik zeg is dat de LCD's van JVC erg goed of het beste zijn in hun eigen klasse (grootte bedoel ik daarmee).
    De S-modellen van vorig jaar waren 1 van de beste LCD's (samen met de Philips xxPF9830/10 en Panasonic xxLX500) van vorig jaar en de X-modellen zijn op dit moment de beste LCD's (met de Toshiba xxWL66P/Z en de Panasonic xxLX60F als goede 2de en 3de) die je kan kopen.

    Deze informatie haal ik op uit persoonlijke ervaring en reviews.
     
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wil ik ook niet zeggen. Dell is marktleider omdat het voldoet voor de normale mensen. Het grootste deel wil gewoon een pc hebben dat werkt, goedkoop is en verder geen poespas heeft. Dit biedt Dell allemaal. Ze maken degelijke pc's zijn niet de duurste en iedereen kan ze makkelijk vanuit hun bureaustoel via internet bestellen. Ze zijn mijns inziens niet de beste; upgraden is een pain in the ass en je kan zelf een goedkoper systeem samenstellen. Maar hier gaat hiet niet om. Dell voldoet voor de meeste mensen prima, ze hoeven niet beter/sneller/mooier. Intel is marktleider mede doordat ze een contract hebben met Dell dat ze alleen Intel gebruiken. Bijna iedereen boeit het geen reet welke processor in de pc zit, als het maar doet wat er van ze verwacht wordt. Zelfde geld voor de playstation; jaren ervaring, goedkoop en verreweg de meeste spellen. Kortom genoeg voor de grootte massa...
    Dit ben ik wel met je eens. Echter is het toch niet altijd waar. Windows bijvoorbeeld is een perfect besturingssysteem. Het wordt alleen van alle kanten aangevallen omdat ze marktleider zijn. Een virusschrijver kan eenvoudig een virus schrijven waardoor het hele 'internet plat' ligt omdat het allemaal op hetzelfde systeem (windows) draait. Dit is het grootste gevaar voor windows. Als er 100 verschillende besturingsystemen zijn is het al heel wat moeilijker... Je moet gewoon oppassen en weten waar je op klikt en hoe je ermee omgaat.


    Voor jou is JVC de beste in zijn klasse. Hij voldoet blijkbaar aan alle eisen die jij stelt. Blijkbaar geldt dit met samsung voor het grootste deel van de massa. Samsung voldoet het beste aan de eisen die meeste mensen stellen...

    Laten we stoppen met deze discussie en weer ontopic gaan. We raken toch niet uitgediscussieert, iedereen heeft zijn eigen favoriet wat betreft tv. :):b:
     
  4. Govert

    Govert Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens wij hebben hier tv gewoon via de bekende witte kabel, analoog dus. Beneden zit de aansluiting, daar zit een splitter in, vanuit daar loopt er één naar me ouders tv in de woonkamer en een kabel naar mijn kamer op zolder. Die kabel loopt in mijn kamer in een splitter, daaruit één mijn Bravia in en de ander naar me zusjes tv. 4 jaar geleden altijd goed beeld gehad in mijn onde tv en sinds 2 jaar is het gewoon een stuk slechter geworden. Maar nooit echt moeite mee gehad, maar nu ik sinds gisteren een Bravia heb wil ik wel een beetje normaal beeld zonder sneeuw en troep. Dus ik nieuwe tulpjes en splitters gehaald (profi coax), alle kabels opnieuw gestript maar jullie raden het natuurlijk al, beeld is eigenlijk achteruit gegaan vergeleken met gisteren.

    Ik word hier dus echt serieus zwaar gek van, want als ik me bravia beneden op me ouders kabel (woonkamer) aansluit heb ik SCHITTEREND beeld. Signaal versterker er ook al keer tussen gezet, helpt ook geen mallemoer. Dus een behoorlijke domper, iemand tips of raden jullie me digitale tv aan of iets anders?
     
  5. Pimp

    Pimp Guest

    Wij hebben nu een Samsung LE-40R71B, gewoon dé perfecte TV. Kopen die handel, als je genoeg geld over hebt! (vakantiegeld? ;))

    Ik heb nog geen Xbox 360, maar dat gaat neit lang meer duren :)
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet soortgelijke pluggen aanschaffen, dus helemaal van metaal:
    [​IMG]

    en niet deze met plastic:
    [​IMG]

    tevens moet je goede (hirschmann) kabels aanschaffen en de (hirschmann) versterker moet je aansluiten waar je signaal in je huis komt. Als je hem halverwege aansluit versterkt hij ook de ruis.

    Je moet gewoon goed spul hebben en niet de standaart gamma rotzooi ;) Dit geld ook voor digitaal, als analoog slecht is is digitaal vaak ook niet al te best...
     
  7. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Gamma COAX-12 kabel naar zolder liggen (hier krijg ik binnenkort ook Digi TV), de kabel is wel een meter of 15 lang, kan dit een probleem zijn? Verder heb ik wel goede connectoren, een versterker (Hirschmann) en een multitap (verdeler) van Hirschmann..

    Denk je dat die kabel alles kan verpesten ?
     
  8. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    wat ik mij nou afvraag is of lcd nou echt beter beeld geven? Ok als je een dvdtje kijkt of hd uitzendingen. Maar hoe zit het met digitale tv en analoge uitzendingen met lagere resolutie. Bij iedereen die ik ken met een hdtv zien beide er niet perfect uit. En digitale tv op een crt ziet er strak uit. Maar op een lcd ziet het er maar dofjes en soms zelfs blokkerig uit. Misschien ligt het wel aan hun instellingen, maar is het mogelijk om perfect beeld te krijgen met analoog/digitaal op een lcd(crt kwaliteit)?
     
  9. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denkje dat het hd uitzendingen zijn :lol:
    ik sluit mij hier geheel bij aan.
    @ Aldmar.
    Dat contract is dan net verbroken dell gaat waarschijnlijk binnekort ook Amd processoren in zijn pc proppen.(Las zoiets op tweakers.net)
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2006
  10. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Wat heeft dit met mij post te maken :confused:
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD geeft geen beter beeld, De bron geeft het beeld, En een HD-ready TV, Of het nou LCD of CRT is, Ontvangt het beeld. Digitale tv is zoiezo een mooi strak beeldje, analoge tv schort het wel eens aan de kwaliteit. DVDtjes vind ik er super op, En HDuitzendingen, trailers is natuurlijk het vetste!!
     
  12. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    haha jezus dat kan geen toeval zijn...ik heb ook een bravia op mijn kamer via mijn ouders slaapkamer met een splitter :p ook allemaal ruis en gaar beeld.. vroeger was het ook beter, maar sinds paar maand nu is mijn beeld ook zeer klote.

    ik zat zelf ook aan digitale tv te denken, maar de post ergens hier boven laat zien dat het misschien aan het stekkertje kan liggen, omdat ik idd ook een plastic stekkertje heb.

    dat eerst maar een keer fixen, en ff controleren :)
     
  13. Bosbeest

    Bosbeest Beast in the dark

    Berichten:
    420
    Leuk Bevonden:
    0
    ja fantastisch, maar mijn vraag is moet je ook zo'n kastje hebben voor games ofniet?
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee!! De xbox360 met component aansluiting, Ingesteld op HD..(schuifje) 720P of 1080i, Is automatisch HD.. Dus de bron word dan ook HD
     
  15. Govert

    Govert Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had eerst van die plasticce tulpjes, dus ik gister naar de karwei of gamme (weet niet meer) daar hingen die krengen ook, koste maar een euro en stond alleen coax op. Daarnaast hingen soort zilverkleurige waar profi coax opstond en die koste 3 euro dus ik dacht neem die maar mee. Maar het is eigenlijk zelfs slechter geworden dan met die plastic dingen. Ik baal hier behoorlijk van, had gister zin om me Bravia het dakraam uit te kieperen O-)
     
  16. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik zal ff wat duidelijker zijn wat betreft de TV's waar wij tussen twijfelen... :)

    Ten eerste de Panasonic TX-32LX60F
    http://www.kieskeurig.nl/product/C3E82DEBE7492CE5C125713200531777.htm

    Panasonic komt er sowieso altijd goed uit wat betreft beeldkwaliteit, en dit is één van hun nieuwste top modellen.

    De JVC LT-32X70
    http://www.kieskeurig.nl/product/09561E7A418AAB56C12571330051B1A5.htm

    Komt er heel goed uit in tests... JVC is vooral bekend om hun geluidskwaliteiten, maar ook het beeld schijnt goed te zijn.

    De Samsung LE-32R71B
    http://www.kieskeurig.nl/product/1D22CDA681F6B6CCC125713A0047599A.htm

    Samsung staat voor een goede prijs/kwaliteitsverhouding en is gebruikersvriendelijk, dat spreekt m'n ouders ook wel aan.

    De Sony KDL-32V2000
    http://www.kieskeurig.nl/product/FE63F056F58BB538C125712B004E5C67.htm

    Komt er in tests ook vaak goed uit.


    Zoals gezien gaan wij iig voor een 32" LCD, die iig HD Ready moet zijn en HDMI ingangen moet hebben. Dit zijn volgens mij dé TV's van dit segment van de grote merken, prijzen die deze TV's hebben zijn redelijk oké voor m'n ouders. Deze info heb ik in principe al, waar ik eigenlijk om vraag is of er al mensen veel ervaringen hebben met één van deze LCD's?

    Bij voorbaat dank! :)
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het knap dat je nog moeite doet om te antwoorden... :x
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @Meneer Stefan

    De technische Specs van de bovenstaande TV's zijn vrijwel hetzelfde.

    JVC heeft twee HDMI ingangen, Is leuk voor de toekomst.
    Panasonic Idem Dito
    Sony Heeft 1HDMI ingang.

    Verder gebruiken ze wat andere software om hun beeld weer te geven.

    De verschillen zijn Miniem. Heb je ze al eens naast elkaar gezien?

    Voor de samsung verwijs ik je weer naar mijn sig.
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    De v2000 is wel vet duur... Ik heb m gisteren gezien en alleen de kleur is, mja, gekleurder dan de s2000 (à €1400,-). Ik vond de v niet echt mooier eerlijk gezegd en de s2000 viel behoorlijk tegen (kan aan het signaal hebben gelegen)!

    De Jvc heb ik niet gezien maar die is ook al ruim €1400,- maar ben wel benieuwd

    De samsung en panasonic zijn nog geen €1200,- Samsung ben ik persoonlijk geen fan van maar was wel veel mooier beeld (op hetzelfde filmpje) als de s2000...
    Panasonic ben ik ook benieuwd naar.

    Ik ga vanavond ns een grondig vergelijkend warenonderzoek houden denk ik.
    Eerst in alle winkels kijken en dan lekker op internet bestellen, veel goeiekoper O-) Als er dan dooie/luie pixels zijn kan je tenminste binnen 7 dgn de tv weer op laten halen, no questions asked. In de winkel gaan ze dan zwaar moeilijk doen...

    edit: Kut dat nergens de toshiba staat :'-(
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer het gewoon. Werkt het niet dan zou je de kabel kunnen vervangen. Als je analoge signaal op dit moment goed is, dan zal je digitale signaal waarschijnlijk ook goed zijn. Gewoon een kwestie van proberen dus :)
    I know, maar het ging even over Intel en het contract bestaat pas sinds een aantal weken dus nu wordt AMD marktleider 8) 8) :+
    Het is niet alleen afhankelijk van de kabel en connectoren. Ook storingen waar de kabel langs loopt hebben invloed op het signaal. Net zoals dat als je gsm dicht bij speakers afgaat, je een gekraak en getik hoort. 10 cm verder heb je daar geen last meer van.
    Soms is het 10 cm verleggen van de kabel al genoeg om een aanzienlijk beter signaal te krijgen. 8)

    Ach zo erg vind ik het niet. Op deze manier leert iedereen ervan :b:
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina