De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    -edit- dubbele post...:{
     
  2. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met een VGA kabel heb je nog mooier beeld op je HDtv dan met de officiële Microsoft Component HD AV kabel?

    Heb je misschien de link nog naar de bron hiervan?
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen link, las het op het Tweakers forum ergens bij de HiFi sectie, stond verder geen link bij, maar de mensen van het AV forum weten meestal wel waar ze over praten!

    Ik zal es zoeken naar het desbetreffende topic!

    update: heb ff gezocht maar kon het nergens uit opmaken dat de VGA beter beeld geeft ,wel heeft de update voor verbetering gezorgd maar ik zou het maar bij component houden :)
    Misschien iemand met beide kabels ( van microsoft ofzo? ) die foto's wil maken ?
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ik zag hier een paar mensen die een monster kabel voor hun lcd en hun 360 hadden via ebay.

    [​IMG]
    Link
    GameLink™ 360 10’ VGA A/V Cable

    Kon alleen de vga-kabel van monster vinden op ebay, maar hoe zit dat dan. Mijn toekomstige lcd heeft een dvi ingang, dus zal ik een verloopje erop moeten gooien van dvi naar vga, levert dit geen kwaliteitsverlies op? Of kan je beter een andere kabel halen?

    Alvast bedankt.
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben in het bezit van de Monster Game Kabel (component+tos Kit) (zie sig voor Info erover) En dan de component kabel.. dit levert prima beeld op!
    http://www.consoleshop.nl/product/23024/22989/1329/monster-gamelink-xbox-360-to-component-video-%2B-tos-kit.html
    Kijk hier maar eens!!


    Edit: Het zelf zien, proberen van de VGA-Component is de beste oplossing voor de kabels.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^
    Thx, zal es even wat reviews opzoeken. Opzich wel handig, digitaal beeld en geluid naar je lcd met een extra Tos link kabel naar je versterker voor je 5.1 geluid, das wel makkelijk. Weet je zo hoelang die Tos link kabel ongeveer is? :cool:
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    -----------------------------
    Origineel gepost door Nol
    Ik heb de Philips 37PF9830 aangeschaft, alleen lukt het mij niet om geluid te verkrijgen. Ik maak gebruik van de component-kabel. Mogelijk heeft iemand dezelfde TV of weet iemand hoe ik geluid op genoemd toestel kan krijgen, graag zie ik hierover iets uitgelegd.
    Alvast bedankt…

    Dat probleem heb ik ook met mijn 360. Ik heb welliswaar niet dezelfde TV, maar wel het zelfde probleem. Het kunnen 2 dingen zijn:
    - Of je hebt de witte en rode kabel die normaal in het scartblokje met de gele kabel zitten niet in de component ingang gedaan.
    - Of je TV accepteerd geen geluid van de component ingang (net zoals die van mij) Die component ingang is dan namelijk gemaakt voor DVD spelers, en niet voor gameconsoles. Er zijn dan 2 opties om geluid te krijgen (waarvan alleen de eerste voor de 360 geld):
    - Zorg dat je het geluid rechtsreeks naar een versterker stuurt door middel van een Digital Optic Cable. Het geluid zal dan niet uit je TV komen, maar uit je stereo.
    - Sommige apparaten hebben naast de component uitgang, ook een scart uitgang. De scart dien je dan ook in je TV te doen, en zo krijg je geluid. Helaas heeft de X360 dit niet, en geld dit alleen voor DVD spelers.
    -----------------------------


    Ik heb een vraagje over deze wat oudere post. Ik heb dus ook een Philips 9830 thuis staan en hij geeft idd geen geluid weer. Nou lees ik hierboven dat de oplossing in een Digital Optic Cable ligt. Ik had mijn eerste Xbox ook via de stereoset aangesloten voor geluid en dat werkte prima. Maar het is een oude stereoset dus ik zou echt niet weten of dit met een digital optic cable werkt? (Een echte noob vraag dus.) Ik bedoel, de xbox was eerst aangesloten via een kabel die eindigde in zo'n rood/zwart plugje. Dan had ik een stekkertje die deze twee uitgangen bij elkaar bracht waarna ik hem in de zijkant van mijn oude (niet LCD) tv kon prikken en voila, geluid via de stereo.

    Hoe zit dat nou met die Digital Optic Cable. Werkt dat ook bij oudere stereosets, wat zijn de kosten en hoe gaat het aansluiten ervan?

    Ik weet het, echte noob vragen maar ik baal er een beetje van dat ik geen geluid krijg en (waarschijnlijk) weer extra moet investeren. Hopelijk wordt het snel opgelost.

    Groetz,

    Zifnap

    EDIT: Gaat het geluid trouwens wel werken als ik hem niet via de component aansluit maar via... DVI/HDMI of hoe het ook heet.... of zeg ik nou wat doms?
     
  8. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    @Zifnap

    Ik kan helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik heb wel een vraag aan jou.

    Hoe is het beeld van die tv en hoe is het om te gamen met ambilight 2?

    mvg, Michiel
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    3,04 Meter.. Echt heel lang, Ieder geval lang zat, Hij ligt hier nog beetje opgerold :)

    Op de site zie je mijn Review van de Kit, Hij is er ook zonder Tos voor 55,-

    @Zifnap,

    je hebt de 360 dus aangesloten met Component op je tv. Met de Groene,Blauwe, Rode. Dan hou je nog een rode,witte, gele over. Kan je niet in je audio in de rode en witte stoppen? Dan heb je het geluid over de tv lopen! Je kan een VGA kabel kopen...

    Heeft je oude Stereoset een optische ingang? Zoniet gaat dat niet lukken, zowel dan kan je hem via optisch aansluiten.. Is het een Surround versterker of een Stereo? Zal waarschijnlijk een stereo zijn.. Voor zover ik weet moet dat geen problemen geven(mits er geen optische ingang opzit), Dan zou die alleen geen surround weergeven maar stereo. De kosten van een optical kan je zelf bepalen, Een vivanco kost rond de 25,- .. Maar een goeie van Oehlbach kost zo rond de 45,- En dan hebben we nog meer merken.. Een no-name kabeltje kost goedkoper..

    Er is geen DVI-HDMI kabel voor de 360.
     
  10. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Wtf, 25 tot 45 euro voor een optische kabel ?!
    Ik heb er gewoon één gehaalt bij de locale computerboer voor €2,50

    En het geluid, prachtig :)
     
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is ook zo, Monster kabels zijn misschien wel kwaliteit maar tering duur en het verschil is voor veel mensen niet op te merken. In de review van teamxbox.com was er laatst ook een review, de monstercable is super maar voegt niet veel toe aan de meegeleverde componenten kabel van Microsoft...

    Zonde van je geld denk ik dan...
     
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als je een tv van meer dan 2000 euro hebt staan dan heb je ook wel 60-70 euro over voor een goeie kabel:) Or is that just me? Contacten zijn vaak beter en beter afgeschermde kabels. Vooral handig als je veel apparatuur hebt staan bij elkaar, weet je zeker dat je geen interference krijgt.

    @Zifnap

    Dat is een bekend probleem van de pf9830 serie, hoor je heel veel mensen over die een pf9830 serie tv hebben. Op Tweakers.net staat ook wel wat erover en er zijn hier ook een handvol mensen die een tv uit die serie hebben, misschien kunnen die je vertellen hoe zij het hebben opgelost. Btw nice tv, zou er eerst ook voor gaan, maar vind de pf9966 serie persoonlijk net iets mooier (rustiger). Succes!
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Na Jungs, wie sieht's WM aus in HD?
     
  14. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ikke niet.. dankzij UPC :mad:

    volgende week wel m'n digitale pakketje binnen, dan ben ik wel iets blijer :)
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Wij kijken het WK op BBC. Die zend tenminste breedbeeld uit.
     
  16. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Dan heb je ook gelijk fatsoenlijk commentaar. Die nlse commentatoren zeiken hoe het vroeger was en vertellen geen zak van wat er aan toe gaat.

    BBC r0x uR s0xX als je engels kan \o/
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    100x beter! Bij de NOS kan je op een breedbeeld tv de speeltijd niet zien :eek: :{ :mad: =( :'-( :'-( :x (tenzij je het beeld naar beneden bij stelt, maar dan mis je wel een erg groot deel aan de onderkant. Of je moet het in breedbeeld instellen zodat je naar een wedstrijd met alleen maar dikke en kleine mannetjes kijkt....:{ )
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn HD-Decoder van @Home ook nog steeds niet gekregen.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Het beeld is erg goed en scherp, maar dat is bij elke fatsoenlijke LCD he. ;)

    Over ambilight 2 kan ik nog niet zoveel zeggen. Het is vooral geschikt voor (DVD) films, waarbij het kleurverloop wat rustiger is. Bij spellen flitsen de kleuren vaak te snel, maar dat wil niet zeggen dat je ambilight 2 niet bij games kunt gebruiken. Het werkt heerlijk bij films, maar om een echt oordeel te vormen bij spellen moet ik het langer gebruiken.

    @joostpolletje: Heb ik ook gedaan, maar als ik de rood/witte stekker van die HDcomponent kabel in de rood/witte plug (welke dan ook) van de TV stop, dan komt er geen geluid uit.

    @Grave: Bedankt, ik zal eens tweakers gaan checken, want voor dit probleem moet toch een oplossing zijn? Ik ga in ieder geval mijn stereo (nog) niet vervangen...
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    @zifnap
    Staat er niks over in de handleiding hoe je een component apparaat aansluit?
    Is onderstaande foto de achterkant van je tv?
    [​IMG]
    Zoja, dan zou ik zeggen dat de tv geen geluid bij de component aansluiting heeft. Tenzij de connectoren boven de component aansluitingen de audio ingangen zijn dmv 3.5 cinch verbinding(lijkt me niet aangezien er 'digital audio' bovenstaat, en dat zijn de rode/witte pluggen niet) In dat geval zou je zo'n
    [​IMG]
    adaptertje kunnen proberen. De witte/rode stop je aan de ene kant erin en de andere kant stop je in de tv in de connector boven de component aansluitingen. De wit/rode aansluiting tussen de dvi en component aansluiting zijn bedoelt voor de dvi aansluiting, als je kijkt naar de vakverdeling.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina