1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij de wat luxere surround setjes kun je een delay instellen en zo het probleem verhelpen. Je kunt ook gewoon het geluid van je tv uitzetten toch? Is het alleen wellicht wat storend dat geluid en beeld niet helemaal gelijk lopen.
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja, maarja helaas zijn de goedkoopste 'winkels', vaak webwinkels, en mediamarkt geeft daar geen laagste prijs garantie op. Zit hier in de buurt een 'webwinkel' waar je wel je spul kan ophalen en die zaak is 300 euro goedkoper als de mediamarkt, maar bij de mediamarkt gaan ze echt geen laagste prijsgarantie geven;)
     
  3. mike amersfoort

    mike amersfoort Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan idd me geluid van me tv uitzetten, maar ik weet (o.a. door me oude tv) dat je toch
    een nog iets leuker geluid kan creëren door je tv geluid er ook bij aan te zetten.
    (zeg maar van 5.1 naar 7.1)

    Laat me raden……. De Bobshop…. :)
    Daar komt de mijne ook vandaan, scheelde me gewoon bijna €400,-
    Bij de Media Markt moest ik 2250 betalen, bij de Bobshop met een beetje lullen 1850.
     
  4. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren mijn HD ontvanger aangesloten, en inderdaad een behoorlijke verbetering. Begint er al mee dat sport 1 het voetbal in 16: 9 uitzend wat al een enorme vooruitgang is in vergelijking met het 3:4 kanaal waarmee de NOS nog steedt uitzend.
    Je kan nou mooi switchen tussen de twee kanalen om het verschil goed te kunnen laten zien. Zo scherp, echt heerlijk kijken nu dus:thumbs: .
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd waar, Hun prijsgarantie geld niet voor webshops... Dus dat gaat niet op.

    @Mike Amersfoort
    Goeie keus, ga je nog een hoop lol aan beleven. Zeker weten. Ik sta er ook nog iedere dag versteld van. Als je last gaan krijgen van het dyn contradt, Dus knipperend beeld van, donken naar licht. Zet hem dan op de Filmmodus.. Daar staat het dyn contrast uitgeschakeld. Maar ieder geval heel veel plezier ermee!!

    @TotalSolo
    Jaloers:9
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je al een 5.1 / 7.1 setje hebt zou ik niet met twee center speakers gaan werken. Je tv zal qua sound nooit die van surround set matchen.
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    -------Front--------Center--------Front


    -Rears--------------JIJ-----------------Rears


    -------Rears----------------------Rears
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  8. mike amersfoort

    mike amersfoort Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik snap m.... toch voor me gevoel (als je dan de volume-niveau's vergelijkt) en ik heb me TV op vol.15 staan bijv. en me surround-setje op vol.20, dat je dan toch een iets meer "ruimtelijk" effect krijgt....

    Op die LCD dei ik heb zit ook "SRS TruSurround XT"... wat houd dat dan eigenlijks precies in..

    (off-toppic... ik prees de lcd net wel, ik zeg er wel bij dat die complimenten gericht waren aan het kwaliteit van het beeld, zeker niet aan het geluid.)
     
  9. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Mooie tekening! :thumbs:

    Hoe zit het als je 4 speakers rond je heen hebt staan?
    Voor het beste geluid moet je ze achter je hebben toch lijkt mij?
     
  10. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Lees eens aandachtig deze informatie door, het helpt echt ;)
    http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=12

    Daarnaast is het geen verkeurde keuze om je geluidsset te calibreren, ook al helpt het weinig als je een all in one setje hebt, omdat dit gewoon prut is ;)
     
  11. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen,

    Na een tijdje niks van me te laten horen, hier nogmaals mijn probleem.

    Mijn Samsung LE26R51B geeft het volgende probleem:

    Bij snelle/flitsende/snel verwisselende momenten een streep van onder naar boven.

    Je kan je dus voorstellen dat dit zeer storend is als je een game op je xbox360 speelt. of een filmpje op je PC afspeelt of tv kijkt.

    Nou is een tijdje terug de monteur van Selectro langs geweest en deze had mogelijk de oplossing; een firmware update.

    Jammer genoeg had dit geen succes...nog steeds een streep van onder naar boven.

    Weer Samsung gebeld, en WEER selectro aan de deur: "Ja meneer, ik kan verder niks meer aan de tv doen, dit hoort nu eenmaal bij dit soort tv`s"

    Wat dus volgens mij dik gelul is, want ik hoor jullie niet over een streep over je beeld praten.

    Is die prutser niet gwn in de war met de reactie seconden van de TV die voor "ghosting" kan zorgen?

    Want een waas is geen streep in mijn ogen...

    Ik wacht jullie reacties af.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ogenschijnlijk heeft die monteur geen kennis van zaken want jij hebt het over het welbekende tearing probleem wat zich bij dit model voordoet mits de TV over een verouderde firmware beschikt....

    Ik heb hier exact hetzelfde model staan en GEEN last van het probleem wat jij beschrijft. Anders zou je het internet er eens op na moeten slaan, daar is genoeg te vinden over dit probleem bij dit specifieke toestel. Zeg er anders ook bij dat je mensen kent (van dit forum) die dezelfde TV hebben en die het probleem gewoon niet hebben. Laat je niet zo makkelijk uit het veld slaan....er is gewoon iets mis met je TV en jij als consument hebt dan gewoon recht op je garantie. Gewoon blijven zeuren en er anders werk van maken want het mag niet zo zijn dat ze je met deze TV laten zitten. Veel succes !
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had destijds o.a. ook dit probleem met een LE26R41. De firmware versie die de monteur had geinstalleerd, had het probleem op moeten lossen. Ware het niet dat het geen enkel effect had. Het fenomeen 'tearing' (niet te verwarren met tering:+) komt in veel Xbox 360 games standaard voor. Perfect Dark heeft er bijvoorbeeld veel last van, meer dan bijvoorbeeld Kameo. Bij pc games kan je in de opties vaak 'vsync' aanzetten, zodat dit effect wordt verhindert. Als het dan nog steeds voorkomt ligt het aan het paneel zelf.

    Wat deze opmerking betreft, die kerel weet kennelijk niet waar ie het over heeft. Of juist wel, want het is gewoon een standaard conclusie die ze trekken als ze het niet kunnen fixen. Ik heb het namelijk ook aan moeten horen van wel drie verschillende monteurs van Selectro. "Ach...ghosting meneer, dat heb je nu eenmaal met dit soort tv's". Yeah sure, dan is de tv die ik nu heb zeker niet 'zo'n tv', want die heeft geen last van ghosting e.d.

    Gewoon vol blijven houden! De volgende stap die ze nu gaan nemen is dat ze eenzelfde tv meenemen, om aan jou te laten zien dat er niets mis is met jouw toestel. Alleen kan je je afvragen of dat nu een willekeurig toestel is uit het magazijn, of een op voorhand gekozen toestel met dezelfde klachten....

    Heb je hem via het internet gekocht of niet?
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2006
  14. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, via een winkel die goed aangeschreven staat.

    Ik heb zonet weer met Samsung gesproken, en word later door repair service terug gebeld....Ik zit eigenlijk niet weer op zo`n prutser van Selectro te wachten die mij weer hetzelfde verhaaltje komt vertellen....

    Maar even voor de duidelijkheid: Dit probleem doet zich dus niet alleen voor bij xbox360 spellen, maar bij werkelijk alles.

    Ik wacht op het telefoontje van Samsung, I`ll keep you posted!
     
  15. mike amersfoort

    mike amersfoort Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt dat wat uit dan? (ik bedoel dan officiele internet-shop's en niet van die foute achterafwinkels die via internet adverteren)
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja en nee ;),

    Als Samsung/Selectro hem niet verder kan of wil helpen, kan hij zich altijd nog beroepen bij de winkel waar ie de tv heeft gekocht. Als dat een crappy internetzaakje is kan dat best lastig zijn. Maar zoals je zelf al aangeeft, je hebt verschillende soorten internetwinkels.
     
  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn die specs van de response tijden (8ms) van Samsung nou ook gray-gray?
    want, als dat zo ga ik denk tog voor de LG
     
  18. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar: Heb zelf de r72.

    Hij heeft een contrast van 5000:1 (Dynamic Contrast)
    R71 3000:1

    En de r72 heeft een DVI aansluiting die de R71 niet heeft,
     
  20. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    samsung.nl zegt dat ze allebij 5000:1 hebben en beide missen ze DVI, althans bij de 32 inch dan he
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina