1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het WK begint aanstaande vrijdag al (toch ?) en ik heb nog steeds niks vernomen van de leverbaarheid van de HDTV-decoder van Samsung. Een vreemde zaak als je het mij vraagt....

Nu heb ik van de Expert vernomen dat de rede van de vertraging is dat er nog wat problemen waren met de decoder, maar dan vind ik het wel knap als ze die problemen nu binnen een halve week nog opgelost gaan krijgen.

Al met al heb ik besloten van de aankoop van een HDTV-decoder af te zien, ik heb er dubbele gevoelens bij en ik vind 300 euro toch wel erg veel geld voor iets waar straks nog eventueel een aantal bugs inzitten. Daar komt bij dat ik voor mezelf nog een bekeken heb waar ik het hele gebeuren precies voor ga gebruiken en hoeveel ik er echt gebruik van zal maken, ja om TV te kijken, maar zoveel doe ik dat dus niet. Niet nu, en straks ook niet ookal is het HD denk ik....

Ik denk dat het gewoon ff een bevlieging was bij me, want zoveel TV kijken doe ik toch niet en dan vind ik het zonde om 300 euro neer te tellen voor een decoder (met de kans op bugs) en dan ook nog eens een abonnement af te sluiten voor zenders waar ik toch niet naar kijk 8)

Nee ik hou het lekker bij gamen in HD, voor mij goed genoeg voorlopig :thumbs: :+

Laatst bewerkt: 5 jun 2006
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ben bang dat ik mijn bestelde HD-decoder ook niet op tijd krijg.
    Na 1 week heb ik nog steeds niets gehoord van Shop@Home , weet dus ook niet als ze Mastercard al opdracht hebben gegeven om het geld af te boeken.
    Een hele vreemde zaak is het :mad:

3. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over het algemeen vind ik plasma net een mooier beeld geven. Echter moet je dan inleveren op resolutie en dus detail in vergelijking met een LCD.

4. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    LCD mag dan wel minder kleur, contrast etc. hebben. Maar LCD gaat veel langer mee dan een Plasma!
    Plasma = 20.000 ~ 30.000 uur
    LCD/TFT = 60.000 uur

En daar komt bij dat een Plasma bij in-/uitschakelen een opdonder krijgt wat weer voor een verkorte levensduur zorgt.

5. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ja hoe graag ik ook een HD tv wil hebben ik wacht er nog mee (heb e toch geen geld voor)

6. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk er precies zo over:b:
    En de zomer vakantie komt er ook aan en dan kan ik die 300 beter in the pocket houden.
    zodat ik misschien na de zomervakantie weiter een xbox 360 koop:cool:

7. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was dus net bij MM Arena.. ik zag de witte LE32R71B staan en ik dacht : die moet ik hebben!

Helaas hadden ze hem niet op voorraad, en ook de LE40R71B die mijn ouders willen hadden ze niet.. :mad:

Morgen of woensdag toch maar naar Almere dan..

En wie weet welke kabel ik nou precies moet hebben om de LE32R71B aan te sluiten op de PC ? Ik zag de HDMI-DVI kabels, maar daar werkt het dus niet mee.. (150 euro trouwens! 8) )

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Via een normale VGA-kabel.

9. Countdown

Countdown Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, ik weet niet precies hoe je het moet omschrijven maar het is niet zo zeer ruis maar het is meer dat je die pixels nogal goed ziet. Net alsof je de antenne van je kabel er niet helemaal goed in hebt zitten.

Edit: ik heb mijn PC gewoon aangesloten met zo'n kabeltje dat aan beide kanten hetzelfde is als je monitor kabel (weet niet hoe zo'n kabel heet). De eene kant steek je in je monitor en de andere in je pc. Je moet alleen wel even navragen of dat op die tv zit, want het zit niet op alle HDtv's.

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Met de LExxR41/51 serie was het wel mogelijk om de PC aan te sluiten via DVI->HDMI. Alleen moest je wel eerst iets veranderen in het service menu.

11. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zou je je pc niet gewoon met een VGA kabel aansluiten op de D-Sub aansluiting? Daar is die D-Sub toch voor? VGA kabel is veel goedkoper en het beeld is ietsje slechter dan DVI (als je het verschil al ziet)

12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Weet iemand of de LG 32LC2R wat is. Hij is te krijgen voor onder de 1000euro
    En de specs zien er ook goed uit!

Breedbeeld
    Beelddiagonaal 82 cm
    Helderheid 500 cd/m²
    Contrast ratio 1200 : 1
    Resolutie 1366 x 768 pixels
    Horizontale kijkhoek 178 º
    Verticale kijkhoek 178 º
    Aantal tuners 1
    Scherm in scherm Picture in Picture
    OSD
    Comb filter
    Ontvangstnorm PAL, SECAM, NTSC

Teletekst
    Teletekst
    Aantal pagina's in geheugen 500
    TOP-FLOF

Overig
    Vermogen 20 Watt
    ACI
    Scart-ingang 2
    S-video ingang
    Componentingang
    HDMI ingang
    PC-ingang VGA

alleen kan er geen reviews van vinden.

13. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    plasma qua beeld beter ? ligt eraan waar je hem voor gebruikt, voor gamen vind ik lcd beter door de hogere resoluties op lcd, ok. met analoog tv signaal is plasma weer beter...., maar dat van dat geluid vind ik erg vreemd beredeneerd JPRACER, want het gaat om beide platte tv technieken dus beide weinig ruimte voor klank-kast, het geluid is volledig onafhankelijk van de gebruikte beeld techniek....platte tv's hebben over het algemeen gewoon een iets mindere kwaliteit qua geluid dan de "ouderwetse beeldbuis" tv's omdat in de ouderwetse beeldbuis tv's meer ruimte zit en daar traditionele speakers in geplaatst werden...philips en sony hebben in hun platte tv's echter een puik geluid zitten

14. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Nog steeds erg blij met mn nieuwe Samsung M61 32 inch. tv.
    Alleen om nou te zeggen dat de 360 games er opeens veeel mooier uitzien.. dat zeker niet hoor!:) En heb hem toch echt op component

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jawel, alleen heb ik bijvoorbeeld de D-sub aansluiting al in gebruik (Xbox 360 VGA kabel). Dan is het wel makkelijk, hoef je niet elke keer de stekkers om te wisselen :).

Maar als je die aansluiting niet in gebruik hebt is het inderdaad beter om de pc gewoon via D-sub aan te sluiten.

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
  17. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Die standaard HD stekker die je bij Xbox360 (400euro) pakket krijgt is toch goed genoeg?!:)

18. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    om HD te gamen heb je tog alleen een HDready tv hebben en 360 en kabel die er bij zit

19. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
  20. Yuri_Ehv

Yuri_Ehv Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als jullie t niet erg vinden herhaal k ff me vraagjes uit een van de laatste pagina's van deel 5 aangezien daar niemand meer zal lezen.

Ik wil binnen een aantal weken ook een plasma of lcd tv kopen (40" of 42").
    Heb even op internet rond gekeken voor de voor- en nadelen ervan,en ik kom nogal tegenstrijdige lijstjes tegen ;

Lijstje 1 : zie de volgende link,en dan onderaan de site.

http://www.netstar.nl/plasma/verschil.htm

Lijstje 2 : zie link

http://www.thuisbioscoop.nl/plasma-lcd-uitleg.html

Zelf dacht ik aan de Samsung LE-40R71B (LCD):
    http://www.kieskeurig.nl/product/0C391CE616BF1F88C125713A0048BECA.htm

of de Samsung PS-42S5H (Plasma) :
    http://www.kieskeurig.nl/product/F4D6D89DD0CBBFE2C1257021004E75A4.htm

Denk dat k ga kiezen uit deze 2 tv's,maar kan geen keuze maken,mede door die tegenstrijdige lijstjes waar k niet echt veel wijzer van word.
    Wat zijn jullie bedenkingen hiervan? Welke kan k het beste kiezen?
    En weet iemand misschien wat deze tv's in de winkels ongeveer kosten,dus niet via internet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina