1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mike amersfoort

mike amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ben ik weer iets wijzer...
    (voel me wel een beetje dom, maargoed.... :eek: )
    Hoe weet ik alleen nu welke ik moet kiezen (480p, 720p of 1080i)
    Ik heb dus de Samsung LE40R71
    (1366 x 768 pixels)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    720p = 1280x720 pixels, deze komt het meeste overeen met de maximale resolutie van je tv. Dus ik zou hem in de eerste instantie op 720p zetten :).

3. mike amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ga ik doen (staat ie er trouwens standaard al niet op 720p)???
    Ik vind dat ik al supermooi beeld heb...

Hiervoor had ik me 360 op een "normale" Sony-tv, en in het menu van de 360 heb ik niets veranderd

4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, Nee want 720p is HD, Hiervoor had je een SD televisie, dus veel mindere kwaliteit, Spellen kunnen ingesteld worden op 720P of 1080i, Per spel ligt het eraan wat mooier is, Snelle beelden speel je op 720P, De wat rustigere games kan je 1080i spelen..
    Weet je trouwens wel zeker dat je nu die Groene,Blauwe,Rode erin hebt gedaa, dus een Rode,Witte,Gele over hebt, deze gebruik je niet! Eventueel als je dus audio via de TV wilt de Rode,Witte.

5. mike amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb ik gedaan ja,...
    Ik zal strax ff bij die instellingen van me 360 kijken..
    Dus ik a er zowiezo weer op beeldkwaliteit op vooruit.... :)
    Dat ik dat niet wist joh, ik denk inpluggen en gamen, hahahaha...
    (op de TV zit op het kanaal EXT.3 wel een spelmodusoptie, smart-thinking van Samsung _O_ )

6. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, De Component aansluiting, Daar kan je de Game-Mode op zetten. Je gaat er zoiezo vooruit met beeld, stukken zelfs!! voortaan eerst beetje verdiepen in zulke dingen :)

7. mike amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    hahahahaha.... ik verdiepen in zulke dingen. Jij wil niet weten hoevaak ik dingen doe zonder er bij na te denken... Slechte eigenschap.. :cool:
    Ik ben benieuwd. Ga zo gelijk ff kijken. ff Afsluiten hier op me werk, naar huis.. ff checken, potje bier erbij :b: (alvast op de winst van vanavond \o/ )
    En dan lekker de stad in... Groot scherm op n plein bij ons in Amersfoort. En bier een euro'tje... :9

(ik dwaal af geloof ik)

Mensen, goed weekend... En suc6 vanavond

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Naja je ziet als je er niet in verdiept, Dan weet je de helft niet en geniet je niet optimaal van je spullen!

Je hebt gelijk, succes vanmiddag.. Denk vanavond geen winst hoor... Oh Amersfoort hier bij mij in de buurt

Mazzel

9. mike amersfoort

Leuk Bevonden:
    0
    Ow jah, ik zie t...... Renswoude...
    Nah, mocht je niets te doen hebben.... --> Groenmarkt in Amersfoort.

:b:

10. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0
    ^^ anyone :)

11. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De samsung R71!! zie ervaringen/foto's mijn sig!

12. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Of R72 als je niet van blauw maar zilver houdt (zoals ik)! :9

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Vanmorgen, net voor mijn werk, pakje ontvangen met optical-in-to-coaxial-out converter ontvangen met optisch en coaxial digital (of hoe het ook heet) kabel. Weinig tijd, dus even snel aangesloten om te kijken of het werkt. Optische kabel en Coax kabel aangesloten op convertor; 't clickt er allemaal precies in. Adapter aangesloten op convertor en op netstroom aangesloten.

Digitale kabel aangesloten op die connector achterin de xbox; component HD (blauw, groen, rood) aangesloten op tv (voor de goede orde, ik heb de rood/wit/geel bij die component aansluiting dus niet gebruikt).... maar nou komt het, waar moet de andere kant van de coax kabel in? Ik dacht in de eerste instantie in 1 van de digitale punten naast de component aansluitingen, maar daar past ie niet in. D.w.z. hij past er wel in, maar de uitgang waar je de kabel in moet steken is te breed; de kabel zit dus redelijk los erin en "clickt" er niet in.

Ik had weinig tijd, dus ik heb niet meer naar andere uitgangen gekeken. Snel nog even Xbox aangezet en idd... geen geluid op mijn PF9830. Bij de xbox instellingen digitaal geluid aangezet en bij de televisie instellingen gecontroleerd bij welke extensie de tv digitaal geluid uitzendt (extensie 4 dus, waar ook de component aansluiting op zit), maar helaas... nog steeds geen geluid.

Wat nu te doen? Ben ik zo stom geweest (gehaast geweest) om de coax in de verkeerde aansluiting te drukken of doe ik nog iets anders mis?

Laatst bewerkt: 16 jun 2006
  14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439

Plaatje van de achterkant van mijn TV. Ik heb de coaxial digital dus boven de component in extensie 4 gedrukt.

Converter die ik heb ontvangen.

15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje een warrig verhaal, Maar ik ga het proberen uit te leggen/ en het te snappen,

Je wilt dus de 360 aansluiten op je receiver, Dus de component kabel naar je TV, Idd hou je dan Rood,Wit,Geel over. Die laten we weg (Rood,Wit zou je kunnen doen voor geluid over de TV) Dan kan je in de adapter een Optische kabel stoppen, En die naar je receiver laten lopen, Optisch of digitaal coaxiaal, Je reciever beschikt dus niet over een Optische ingang? denk ik, dus heb je de optische kabel in de converter geklikt, en hem via een Digitaal Coax kabeltje in je reciever gedaan?

Nu zie ik dus dat je de digitale coax kabel in je TV wilt laten lopen... en niet reciever? Dan zouden de Rode en witte al moeten voldoen!

Loop deze stappen eens door, en beantwoord mijn vraagtekens even, Dan gaan we er vast uitkomen

16. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Hij wil het geluid via de tv laten gaan, omdat hij geen receiver heeft maar alleen een oude stereo radio. Tenminste dit is wat ik me kan herinneren. Zijn tv heeft alleen digitale coax ingangen voor de audio met component.

@zifnaf: De coaxkabel moet in 1 van de 2 connectors boven de component aansluiting. Dus de twee waar 'IN' bij staat. Er zijn er twee dus je zou even moeten proberen welke je zou moeten hebben. Kan je in de tv niet instellen welke ingang hij moet gebruiken?

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    ---------------------------------
    Origineel gepost door Melbuuln
    Je wilt toch het geluid van de Xbox360 laten horen via de TV.
    Jouw LCD ondersteund alleen een Digitaal (COAXIAL) audio-signaal.
    De converter maakt van een Optische (XBOX360) een Coaxal signaal , anders werkt het niet met jouw LCD.

---------------------------------
    Klopt als een bus Aldmar. Probleem is dus dat ik digital 1 en 2 even heb geprobeerd met de digitale coax kabel. Er kwam geen geluid uit de tv, maar ik vond de stekkertjes ook zo los zitten (clickt niet), dus dan maken ze geen goed contact? Moet er nog iets tussen?

@Joostpolletje: bedankt voor de hulp. Hoop graag dat het in orde komt, want hier word ik een beetje zenuwachtig van haha.... Nou ja, vanavond gewoon even beter naar kijken.

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Oh oke, Dat maakt alles weer duidelijk, Weet ik ook weer wat ik je moet zeggen :)

Dat die los zit is idd geen goed teken, wat voor merk kabeltjes zijn het?

19. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, het is een zelfde soort stekkertje als de component stekkers. Misschien een beetje meer druk uitoefenen? Zou gewoon moeten passen...

Ik heb even de handleiding van je tv gedownload en bekeken. Op pagina 13 staat hoe je de digitale ingangen aan de verschillende ingangen voor beeld kan verbinden.

zoals je kan lezen moet je dus bovenstaande stappen even uitvoeren. Component is EXT4? Dan moet je dus instellen dat EXT4 gebruik moet maken van 'Digital Audio ingang 1' (als je de coax in 'IN1' hebt zitten uiteraard 8) )

succes :)

-edit- misschien kan je tv geen Dolby Digital 5.1 decoderen. Je kan proberen om de 360 in te stellen met alleen digitaal geluid, dus geen 5.1 maar gewoon 2.0 in het 'system blade'.

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Plaatje met afbeelding.

Als ik me niet vergis deze. Moet ik straks even controleren als ik weer thuis ben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina