1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    @Aldmar: Volgens mij is dat al goed aangepast (Ext4 = digital audio 1), maar dat zal ik vanavond moeten nakijken. Ik zal ook de geluidsinstellingen van mijn Xbox nogmaals controleren. Toch blijft me dat niet-lekker-passen van het coax kabeltje mij bij. In de converter past ie namelijk wel ontzettend strak (lekker geklemd zeg maar, zodat ie er niet zomaar uitvalt). Bij de tv zit ie zo los... maar goed, dat zie ik vanavond dan wel weer.
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Past de kabel wel in de gele (composiet) aansluiting op de zijkant van de tv? Een coax kabel kan je namelijk ook als composiet kabel gebruiken voor beeld. Als hij daar ook niet op past is het geen goede coax kabel. Heb je toevallig nog een composiet kabel liggen van een videorecorder/camera of iets dergelijks? Deze kabel zou je dan als coax kunnen gebruiken voor tussen de omzetter en de tv.

    Komt er wel een rood ligt uit de optische kabel die rechtstreeks uit je 360 komt? Bij mij zit de optische kabel trouwens ook niet echt strak in de 360, je hoort maar een klein klikje en je trekt hem er zo uit... =(

    Je zit nu op je werk en kan dus nog niet 'prutsen'? Dan wachten we af, ben benieuwd! ;)
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd waar bij de 360 jah, Mede daarom heb ik ook de Monster Game kabel gekocht..
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik zal het vanavond eens uitproberen. Mij is geen rood lampje opgevallen, maar dat zegt niet veel omdat ik hem erg snel heb aangesloten (click & go). Even voor de goed orde: met "rechtstreeks uit je 360" bedoel je toch mee dat de optische schakel gekoppeld moet worden (klein luikje) aan de component kabel die van de Xbox naar TV loopt? En van die rood / witte plug bij de component kabel moet ik afblijven, toch? (die bungelen nu nl los)

    EDIT: Met bovenstaande beschrijving bedoel ik dus eigelijk die stekker die je achterin de xbox moet sluiten; op die stekker zit dus een klein "luikje" waarin je de optische kabel kunt clicken.
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2006
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het rode lampje komt uit de optische ingang(in je adaptertje van de 360) Idd hij komt in het kleine luikje aan de component kabel! Die kan je in de TV doen voor geluid.. in je Audio ingang
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het 'rode lampje' is het geluid van de optische kabel. Een optisch kabel geeft het geluid door door middel van licht en dat licht is rood. Dus als je de ene kant van de kabel in je 360 stopt en je zet de 360 aan, zou je aan de andere kant (die je in de omzetter zou steken) van de kabel een rood schijnsel uit het kabeltje moeten zien komen. Als je het ziet, weet je dat je kabel goed is aangesloten :)

    nu eerst voetbal :9
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2006
  7. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    Echt HD of niet?

    Ik ben nieuw op dit forum, dus excuus als mijn vraag al langs is gekomen, maar ik heb geen zin om alle 6 delen door te nemen....

    Ik zag in het Paradigit krantje een mooie TV van Acer, de AT3201W. Voor €899,-. Maar ik heb wel eens gehoord dat HD-Ready niet altijd HD is, maar dat het dan gewoon gedownscaled wordt. Dus ik vroeg me af of dit nou een 'echte' HD-TV is of niet.

    Hier zijn de specificaties:

    http://www.acer.nl/acereuro/wr-resource/2629839480/upload/E0Entity3/1/TVLCD-AT3201W_NLfinal.pdf
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het HD-ready logo mag gegeven worden als de TV aan de volgende eisen voldoet:
    Minimaal 720 verticale beeldlijnen
    Een Component-ingang en een HDMI of een DVI ingang
    Deze ingangen moeten met 720p en 1080i overweg kunnen
    De HDMI/DVI ingang moet HDCP geschikt zijn (Kopieerbeveiliging)

    Deze Tv heeft 1366x768 pixels, Dus dat is goed!
    Ik zag dat die geen Component aansluiting had, en geen HDMI
    Wel een DVI aansluiting

    Dus hij mag niet het officiele HD-ready logo dragen!
     
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Onze HDTV heeft geen HDMI enof DVI aansluiting.
    Maar hij heeft wel VGA en Comonent ingang en kan 720p en 1080i draaien.
    En d'r zit geen stickertje op dat die HD-Ready is.
    En heeft een Reso van 1366x768

    Is het dan wel een HDTV
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan is het officieel geen HD-ready TV, HDTV compatible... De winkels zijn in den beginne niet helemaal eerlijk gweest over wat HD-ready inhoud.. Alle HDready TV's hebben het HD-ready logo op hun scherm staan
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Jha we hebben hem al meer dan een jaar :cool:
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat verklaart het:)
     
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ik kan m'n 360 wel in 1080i er mee draaien.
    En hij kan HD beelden weergeven en dan is het nog geen HDTV, vaag 8)
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej Joost dat is echt totale onzin.
    HD ready betekent alleen maar of je TV HDTV signalen (720p en 1080i) ondersteunt vandaar dat je ook Plasma TV's heb met een EDTV resolutie die toch HD ready zijn.
    Upscalen van een EDTV naar HDTV resolutie wordt ook gezien als HD ready.

    Trouwens de Acer heeft wel component lees de speclist maar eens goed dan zie je YUV staan waarmee ze component bedoelen.
     
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is in zekere zin wel een HDTV, alleen hij krijg niet het HD-ready stickertje omdat hij niet aan alles eisen voldoet. Maar dat wil nog niet zeggen dat hij geen HD kan weergeven. :)

    @onslaught: Ik weet niet waar jij het vandaan hebt maar Joostpolletje heeft het juist goed! Jij hebt het verkeert. Plasma's zijn niet HD ready als ze niet aan de eisen voldoen. Dat is dus precies wat ze bedoelen met het misleiden door de winkeliers...
     
    Laatst bewerkt: 16 jun 2006
  16. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    welke TV werd door Xbox magazine ook al weer beoordeeld tot beste keus?? het was een Samsung, maar welke??
     
  17. eww

    eww Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    @Booster

    Dat waren de Benq DV3251 en de Samsung LE32M61
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Aldmar
    @onslaught: Ik weet niet waar jij het vandaan hebt maar Joostpolletje heeft het juist goed! Jij hebt het verkeert. Plasma's zijn niet HD ready als ze niet aan de eisen voldoen. Dat is dus precies wat ze bedoelen met het misleiden door de winkeliers...


    Hoef ik het niet te typen, Dankje Aldmar!
     
  19. eww

    eww Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie dat hier veel gepraat word over de Samsung LE23R51 LCD tv nu zit ik er inmiddels ook over te denken om deze tv aan te schaffen alleen heb ik nog een paar vragen.
    Hoe zit het met gewoon tv kijken verander hij makkelijk gewoon beeld naar breedbeeld en andersom (dit aangezien de meeste tv uitzendingen nog niet in breedbeeld zijn)
    Mijn tweede vraag is of deze tv een ruisonderdrukking of iets dergelijks heeft ik zit namelijk aan het eind van onze coaxkabel en dan is het beeld af en toe wel eens wat bagger.
    Mijn derde vraag is of ook iemand de prijs weet van deze tv bij de mediamarkt (het liefst in leeuwarden aangezien hun aanbieding soms winkel gebonden zijn).

    Mijn laatste vraag is of ook iemand een goed alternatief weet voor +/- 800 euro met wel een HDMI aansluiting of die tenminste wel echt HD-Ready is voor als ik toch besluit deze niet te kopen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties!!

    ^^iemand
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een M51. En het automatisch aanpassen van het beeld is, sorry dat ik het zeg, K*T. Hij past het niet automatisch aan, alleen bij de twee belgische zenders past hij het aan in 16: 9. BNN is ook in breedbeeld in deze past hij niet aan. Met een oude philips breedbeeld van mijn ouders heb ik veel betere ervaringen. Deze haatl automatisch boven en onder een strookje beeld weg waardoor het beeldvullend blijft zonder zwarte balken. Voor ondertitels zorgt hij dat het zichtbaar in beeld komt. Mijn samsung doet diet helemaal niet. Alles wordt breedbeeld als je hem op de automatische stand zet...

    Maar ach, met de 360 en DVD's heb je hier geen last van. Ik kijk weinig normale tv dus ik erger me er niet zo erg aan...

    Voor de rest van de vragen kan ik je geen antwoorden geven, want die weet ik niet :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina