Van mij
Hier de originele tekst.
Bron : Trosradar ( 22-09-2003 )
Zwarte balk tegen inbranden
In de uitzending ziet u meneer De Vries. Hij schafte ruim twee jaar geleden een Philips plasma-televisie van ongeveer 7500 euro aangeschaft. Al snel deden zich problemen voor. Het beeld verschoof steeds naar rechts zodat een zwarte balk zichtbaar werd. Volgens Philips is dat bedoeld om inbranden te voorkomen.
Inbranden en pixel-uitval
De Vries diende hierover een klacht in, kreeg zijn geld terug en kocht een andere plasma-televisie, een Pioneer. Na enige weken vertoonde deze televisie inbrandverschijnselen. Na verloop van tijd bleek bleek het logo van RTL-4 onuitwisbaar in het scherm te zijn ingebrand.
De branche
De fabrikanten van plasma-televisies zijn niet onbekend met het gevaar van inbranden. Philips erkent het probleem, maar legt de oplossing bij de omroepen. Die zouden volgens Philips het logo niet altijd op exact dezelfde plaats moeten zetten.
---
We zijn nu 3 jaar verder en de omroepen hebben nog niets gedaan om het inbranden tegen te gaan.
Dit vind ik in het forum van Trosradar (19-12-2005).
Ik heb op 22-9-05 een plasma pioneer pdp-436xde gekocht bij plasmavisie , op 28-11-05 van plasmaviesie al een nieuwe scherm gekregen omdat de andere al was ingebrand [bij lichte achtergronden de logo van sbs6 rtl7 rtl4 ziet staan] nu op 19-12-05 weer het zelfde probleem terwijl de helderheid op -05 kleur op -19 contrast op 35 staat en op besparing stand 2 op advies zo gezet.om de eerste 200 uur zo te laten staan.die heb ik helaas niet gehaald.Ik ontvang via een schotel.
Weet iemand hier de oorzaak van.
Laatst bewerkt: 5 jun 2006