1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ff een vraag over het bekende tearing probleem. Zoals veel van jullie vast wel weten had de oude R-serie (R51 en R41) soms een probleem in de software, waardoor er tearing voorkwam. Dit was makkelijk op te lossen door een software update. Is het nu zo, dat die schermen die last hadden van die kwaal, of schermen die er zo ie zo last van hebben, dit dan echt bij ieder spel toont? Dus: Al heeft een scherm last van het tearing probleem zonder dat het aan de game/signaal ligt, laat hij dit dan bij alle spellen zien, en zo ja, constant? Iemand ervaringen, ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Seda

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik meen dat er hier weleens door iemand gepost is die dat kan bevestigen, ik ben alleen de naam ff kwijt....

Anyways, hij zou je er meer over kunnen vertellen. Als ik me goed kan herinneren had deze persoon een Samsung R51 type en vertoonde het tearing probleem zich bij elke HD trailer of bij elk spel in 720P @ 60 Hz, wat dus idd overeen zou komen met de bekende klacht rondom dit type. Het vertoont zich door een soort streep die zich op willekeurige momenten van onder naar boven over het beeld verplaatst en zo nu en dan ook wel ff blijft hangen. Nu komt tearing wel bij meer spellen voor (vergis je daar niet in, want tearing is een welbekend probleem wanneer games in hoge resolutie gespeeld worden en de zogenaamde V-sync niet in orde is....zie ook PC spellen), maar in die vorm is het in ieder geval niet normaal en dan is er echt iets mis met je TV.

Ik heb dezelfde TV, maar alleen bij specifieke spellen last van tearing. Ik noem Perfect Dark Zero als voorbeeld, dit spel staat op internet ook bekend om de lichte tearing die in dat spel voorkomt. Het lijkt me dus idd dat als het probleem bij de TV ligt, je dan problemen zou moeten hebben met iedere game in HD en met al het HD materiaal wat je bijvoorbeeld van de Marketplace download. Bij mij is dit echter niet zo, dus ik heb geluk gehad met m'n firmware versie.

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  3. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Over enkele jaren zou het verplicht zijn daar alles (ook) in HD uit te zenden. Eerst was die deadline gesteld ergens in 2008, maar is inmiddels naar achteren geschoven. Althans, als ik het allemaal goed begrepen heb.

Verder zijn er aan de andere kant van de oceaan genoeg mensen die nog steeds niet blij zijn met wat er allemaal wordt uitgezonden in HD, of beter gezegd wat er niet wordt uitgezonden. Op sport na schijnt er niet zo veel aanbod te zijn. Echter ik heb het allemaal van horen zeggen, de werkelijkheid kan anders zijn.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik kan het ook best niet helemaal correct hebben hoor, maar dat ze daar in ieder geval al verder zijn als wij staat als een paal boven water :+

5. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Het film aanbod valt nog wel mee. Zo is laatst StarWars revenge of the sith en Batman Begins uitgezonden (volgens mij door een betaal zender) beiden met 5.1 geluid. Niks mis mee dacht ik zo. Voordat die hier op tv komen zijn we weer 2 jaar verder...:D

En niet te vergeten de serie's zoals Lost, Prison Break en desperate housewives ( :emo: ). Erg goede serie's!

Amerikanen zijn niet zo snel tevreden, die zitten het liefst de hele week voor de tv 8)

6. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Absoluut, maar ik geloof dat we in Europa wat betreft dit soort zaken helaas altijd achteraan hobbelen.

7. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Conclusie: Verhuizen!

8. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0

\o/ ''We gaan met z'n allen naar Amerika''\o/

9. Rickyoung

Rickyoung Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier wil ik eens wat over vragen.. want hdmi word de nieuwe standaard en ondersteudn 720p en 1080i, is allemaal waar maaar.. kan dit ook hoger gaan ?? in de toekomst met full hd etc.. ??

en tot hoeveel geluidsstreamen ?? 6.1 oid of hoger.. wat ik me dan afvraag is.. waarom hdmi naar je tv met 5.1 als je geen 5.1 surround in je tv hebt zitten..

10. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dus eigenlijk wat ik van jullie begrijp is het nu nog niet echt nodig om een Full HD te kopen want ik wou eventueel gaan voor die philps 42pf9830 maar ik kan beter voor een andere tv gaan die minder geld kost? maar wat zijn dan goed alternatiefs die dan niet zo duur zijn.?

11. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Yeah naja als je nog 4500 euro hebt liggen is die wel leuk, daar niet van;) Maar zijn genoeg alternatieven, btw de 37'versie is ook full hd.

Haal zelf binnenkort een 32' lcd waar ik 4 jaar mee wil doen, daarna zijn de technieken weer zo ver dat ik dan wel om iets nieuws ga kijken. :)

12. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De HDMI standaard wordt wel geupdate ja, we zitten nu op versie 1.3 van deze standaard. Daar zit geloof ik ook ondersteuning bij voor de nieuwe Dolby Digital HD en DTS HD standaard en meer bits per pixel.
    En tv's gaan tegenwoordig ook digitale aansluitingen bevatten om als een switchbox te gaan fungeren naar je versterker. Vandaar.

13. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jeeh, net bevestigings email ontvangen dat onze Tv is verzonden.
    Hopelijk wordt hij morgen nog bezorgd.

:):)

14. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ja kijk eens nu goed naar de specificaties voordat je zoveel geld uitgeeft

geen 1080p
    Dit scherm heeft alleen een resolutie van 1920x1080 maar kan geen 1080p signaal aan ;)

en het volgend heb ik van het tweakers forum een antwoord van philips.

het is allemaal verwarrend maar het komt er gewoon op neer dat er geen enkele lcd op dit moment 1080p kan ontvangen en weegeven.

15. mgwlee

mgwlee Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt dan ga ik kijken of ik een andere scherm kan vinden want ik vind hem wel duur dus wat is een andere goede keuze en ik wil het liefst een 42 inch ik heb zelf nu een philps breedbeeld van 82 cm dus ik wil wel groter

16. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet persé naar een ander scherm te gaan kijken, het scherm kan dus wel 1080p weergeven, alleen regelt de elektronica in het scherm dat zelf wanneer er een 1080i signaal binnenkomt. Zodoende heb je dus evengoed een progressief beeld.
    Qua beeldkwaliteit heb je echt een mooi scherm met de Philips iig. Tenzij je er inderdaad geen geld voor hebt ;) Het is alleen dat er gewoonweg voorlopig geen 1080p content aan zit te komen. Ik vraag me zelfs af of Blu Ray materiaal ook in 1080p gaat verschijnen ondanks de ondersteuning die aanwezig is bij Blu Ray.

17. JeePee

JeePee Guest

Ja, dit is al zo goed als zeker. Eén van de eerste games die 1080p gaat ondersteunen is Gran Turismo 5.

18. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    er is wel wat ja

19. JeePee

JeePee Guest

Je moet een nieuwe speler aanschaffen.
    Naar schatting zo rond de 1000,- omdat ze erg nieuw zijn. Je kan ook een PS3 kopen voor 500,- of 600,-, want daar zit ook een BRD in.

20. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Blu-Ray speler is een duur geintje jah, Of je gebruikt de speler van de PS3, Natuurlijk komt ook HD-DVD nog uit, Met een HD-DVDspeler, Het is mischien verstandig om ook eens af te wachten wat er nou echt gaat winnen van die twee.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina