1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Een goede SACD-speler kost ook een vermogen.

Mijn Sony SACD-speler is heel kieskeurig wat getreft cd type.
    De speler leest alleen CD , DVD en SACD.

Maar dan zijn de Audio- en Videokwaliteit dan ook perfect.
    Een DVDtje kijken via de component is haar en haarscherp.

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  2. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me toch nog af of dat een beetje gaat draaien, kan me niet voorstellen dat er zoveel meer rekenkracht in zit dan de 360. Maargoed, slim inspelen op de markt doen ze niet, want er zijn maar weining 1080p toestellen. 720p toestellen komen nu net op gang en dat zal zeker de komende 3 jaar de mainstream markt worden.

3. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk dat er nu nog niet zoveel 1080p toestellen op de markt zijn. Daarom ondersteunen ze ook 720p. Tevens koop je een BlueRay of een PS3 neem ik aan niet voor een jaartje maar voor een jaar of zes. Tegen die tijd zijn er wel 1080p toestellen in overvloed op de markt en dat zie je ook dat veel meer mainstream gamers en gewoon mensen die niet zoveel met technologie bezig zijn die apparaten kopen. Daar mikken ze op

4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ok, maar na 6 jaar is zo'n console niet meer actueel, dan is er allang weer andere. Tenminste, dat gaan ze bij MS wel doen iig. Bovendien zou ik liever gewoon een losse en kwaliteits speler willen hebben ipv zo'n herriebak om je films af te spelen.

Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies, 6jaar is veels te lang.. Dan zitten we al ongeveer bijna in de opmars van Super-HD.. Dus nog scherper dan Full-HD.... En die console is dan weer veroudert.. En ik koop ook liever een aparte Blu-Ray speler dan die van de PS3, Maar eerst ga ik afwachten wat de standaard wordt, Blu-Ray of HD-DVD.

6. JeePee

JeePee Guest

De PS3 moet lang mee gaan hoor. Ik denk wel dat hij die 6 jaar haalt. Kijk maar hoelang de PS2 er al is.

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij zal vast de 6 jaar wel halen. De PSone is immers ook nog op de markt. Echter zal een console na 6 jaar wel ingehaald zijn door de techniek. Maar ja, dat is met alles zo.

Over een paar jaar kan je vast voor een leuk bedrag een 1080p tv aanschaffen. Het zou leuk zijn als ze nu reeds de games hiermee compatible maken, helaas lijkt het daar niet op. Dan heb je straks een collectie PS3 verzameld en kan je ze niet ten volle benutten op je 1080p tv. Ik zie geen directe reden waarom ze nu niet meteen 1080p kunnen ondersteunen. Was het niet Sony die vertelde dat het HD tijdperk pas bij 1080p begon? O-)

8. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet wel dat het met de response tijd van de tv's wel goed zit maar wil toch ff het antwoord van samsung laten zien

9. JeePee

JeePee Guest

Wat dan? Resistance draait nu op 720p, maar men is bezig het op te schroeven naar 1080p. Dat stond een tijdje geleden ergens in een interview in de PS3: Games thread. Ditzelfde is gaande bij F1'06, en bij GT5 is het al zo goed als zeker dat het een game wordt op 1080p @ 60fps.

Maar wordt door de 1080p functie het beeld op 'mindere' tv's dan ook niet mooier? Zo ziet Halo 2 er bijvoorbeeld op een 360 mooier uit dan op een normale Xbox.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    als je een 32inch in huis hebt staan , is 1080p onzinnig... Dus mij maakt het niks uit of het nou 720p of 1080p is ;)

11. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe groter het beeld, Hoe groter het beeld moet opgerekt worden.. Hoe mooier dan de resolutie is hoe mooier dit weer wordt verdeeld op een groter scherm... Dus op een groter scherm ga je pas zien, dat het beeld veel scherper wordt!!!

@Skullcrush3r
    Wat zeiden ze van
    "Want als het gray to gray is dan is het dus werkelijk slechter"
    gaven ze hier nog een reactie op

12. mike amersfoort

mike amersfoort Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik probeer t goed uit te leggen;

Heb een paar weken geleden LCD'tje gekocht (Samsung LE40R71) daar heb ik op aangesloten; 360, dvd-speler/tuner (Dolby set), Samsung digitale decoder.
    Alles doet het. Scart van decoder naar LCD, stekkertjes van 360 naar LCD, scart van DVD-speler/tuner naar LCD. Als ik op de 360 speel heb ik me geluid gewoon dolby (TV-mode selecteren op DVD-speler/tuner), als ik digtitale TV over decoder kijk geluid dolby (TV-mode selecteren op DVD-speler/tuner).

Probleem; Ik wil vandeweek een DVD'tje kijken, heb ik geen beeld, wel geluid!!!
    (ik heb m achteraf nog via me 360 kunnen kijken gelukkig)

Vraag;Hoe krijg ik beeld als ik een DVD wil kijken, en wat is er eigenlijk nou scherper/mooier beeld --> DVD kijken op DVD-speler/tuner of me DVD'tje in de 360 drukken?

Grtzzz miQe Amersfoort

13. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij deze een volledig overzicht wat betreft de launch games en resoluties.

http://ps3.ign.com/articles/707/707540p1.html

Resistance: Fall of Man -- 720p (aiming for 1080 in either form, but the team is weighing the trade-off in system power consumption)

Formula One '06 -- 720p (plans for full 60fps but not necessarily any resolution bump-up)

1080p is een functie / resolutie waar een mindere (720p) tv niet mee overweg kan en dus ook niet uitgestuurd zal gaan worden door de console. Het beste lijkt mij 1:1 pixelmapping.

Klopt, er worden wat trucjes toegepast waaronder anti aliasing. Dit staat los van de resolutie.

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

In jouw geval geeft de 360 het mooiste beeld. Component ipv SCART.

15. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zal wel kloppen, over een paar jaar dat 1080p schermen betaalbaar worden. Maar dat betekent ook dat er een groot deel van de HDTV's 720p zijn. En waarschijnlijk worden die dan nog steeds goed verkocht tegen die tijd vanwege de gunstige prijs. Dus eigenlijk bedien je dan nog steeds een kleine groep 1080p-ers. Ik denk niet dat de meeste mensen hun tv na 2 jaar alweer de deur uitdoen ;)

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ikke niet in ieder geval :+

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. LCD zal dan wel helemaal de plaats ingenomen hebben van de CRT bakken. Overigens, of je het verschil tussen 720p en 1080p is sowieso afhankelijk van de grote van het scherm en de kijkafstand. Ik heb hier ooit eens een artikel over gelezen. Het menselijk oog is simpelweg niet in staat om het verschil in sommige situaties te zien. In Amerika zijn grote tv bakken de normaalste zaak van de wereld, hier helemaal niet. Juist daar zal men het meeste profijt hebben van 1080p.

Mwoaahhh, een tv moet wat mij betreft minstens een jaartje of 4 mee.

18. SpatZuiver

SpatZuiver Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over 6 jaar is de techniek al achterhaalt maar misschien wel aantrekkelijker voor mensen die dan pas daar aan toe zijn. Kijk maar eens naar de PS2, voor ons is dit geen aantrekkelijke machine meer grafisch gezien dan maar voor andere wel. Er worden in Amerika gemiddeld 400.000 PS2's verkoch per maand. Dit zijn dezelfde mensen die pas over een jaar of vijf een PS3 gaan kopen. Tegen die tijd heb je games die het onderste uit de kan trekken van dat apparaat en dan is het wel leuk dat die game 1080p ondersteund

19. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook wel weer zo, maarja dat geld niet voor ons natuurlijk :+

20. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    wat heb je een grote keus goede LCD's zeg...
    denk dat een Samsung het voordeligst is, want je krijgt er een fatboy bij maar heeft iemand nog een super aanbieding gezien??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina