De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Eindelijk hebben we hier in Europa 1 standaard namelijk (HDready) maar lopen de kabelaars (UPC , Casema , @Home ) tegen te werken.
    Elke kabelaar heeft weer zijn eigen systeem.
    Zo kan je de decoder van het @Home niet aansluiten op het netwerk van UPC.

Software Samsung HD-decoder geupdate aangesloten via een HDMI kabel op mijn Samsung LE32R71B.
    @Home gebelt en het HD-pakket aan gevraagd (2 maanden gratis) en is meteen geactiveerd.
    Alles werkt perfect in mode 1080i

In de decoders van Philips heb ik nooit vertrouwen gehad.
    De normale decoders deden hun werk al heel slecht en zijn door @Home na een paar weken al uit de winkels gehaald.

Las net een ander forum dat Samsung alweer werkt aan een nieuwe firmware , die binnen een paar weken moet uitkomen.

Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik werd eergisteren ook gebeld dat m'n decoder klaar lag, maar werd tevens ook door Replay gebeld dat m'n DS Lite binnen was gekomen....ik kon dus kiezen.

Ben overigens voor de DS gegaan, daar doe ik meer mee dan met TV kijken :+

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet allebei?

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nope, heb wat spelletjes bij m'n DS gekocht dus toen zat ik ook een heel eind aan dat geld wat ik anders aan de decoder had uitgegeven.

5. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gasten, ik heb vandaag m'n LE32R71B aangesloten op mijn PC met een VGA kabel..

Maar het valt me enigsins toch tegen.. het beeld flikkert namelijk..(niet extreem, maar het is te zien).. als ik refreshrate hoger zet word het wel ietsjes minder, maar dan lijkt het weer ietsjes minder scherp te worden..

Weten jullie wat dit kan zijn ?

Ook HD trailers enzo zien er op m'n TFT scherm toch iets scherper uit als op m'n TV..

Iemand met verstand hiervan ?

6. josuwa

josuwa Ik ben sexy

Leuk Bevonden:
    0
    1366 x 768 dit is mijn tvresolutie... welk moet ik nemen als ik op HDTV zet? 480p/i 720p/i of 1080p/i??

7. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
  8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    1080i geeft het scherpste beeld maar geeft met sommige games (zoals Tomb Raider Legends bijvoorbeeld) een lagere framerate omdat 1080i (1920x1080) uit meer pixels bestaat dan 720p (1280x720).
    Maar scherper en mooier is het omdat je nattive resolutie volledig wordt gebruikt (1366x768 WXGA).

1080i FTW!

Hoe hoger de refreshrate des te rustiger het beeld.
    Hierdoor lijkt het minder scherp maar dat is niet het geval.
    Voor het beste resultaat kan je het beste met je VGA kabel op 1360x768 draaien of 1080i met je Component maar let wel op dat je 60Hz forceert.

Zelfde resolutie over een kleiner oppervlakte dit is precies dezelfde rede waarom een LCD TV van bijvoorbeeld 26"< scherper beeld geeft dan een 32"> met dezelfde resolutie.

9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Met rustige spellen, films is 1080i mooi
    Met de wat snellere beelden, hoge refreshrate is 720p mooi, Dit geeft het wat rustiger weer.

Heb je wel je computer op 1366x768 ingesteld, bij mij geeft die het beeld namelijk prima weer!

10. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Resolutie is 1360x768, dus dat is het probleem niet..

En het is ook wel prima beeld hoor.. alleen als ik het vergelijk met mijn TFT monitor dan is het beeld van de monitor veel rustiger dan m'n TV zegmaar..

Enne.. 60hz forceren ? bedoel je dat ik geen 60hz moet gebruiken?

11. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ff een (domme) vraag: HDMI dat zijn toch die groene, rode en blauwe tulpstekers van je 360 ?

12. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is Component, HDMI is dit,

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Was vanmiddag eventjes bij de MM voor de DVD-box van Buffy.
    Liep eventjes langs de LE32R71B om te zien wat dat ding nu weer kost en zag ineens 2 grote stapels met decoders staan.

Vond het wel goed van de verkoper om eerst te waarschuwen over de problemen met de Samsung decoder.
    HD-decoder + Samsung LCD + goede HDMI kabel werkt zonder problemen.
    Ook in 1080i blijft het beeld vloeiend en stabiel

14. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Vast wel een hele domme vraag:

Ik ben namelijk van plan een digitale decoder aan te schaffen, beneden in de woonkamer hebben me ouders er 1 aangesloten op de tv(4:3 tv'tje), maar als ik er 1 koop merk je dan nog meer verschil tussen mijn le32r72b en de 4:3 sharp van me ouders, kwa beeld?

Of blijf ik dan gewoon dezelfde kwaliteit zien zoals die op mijn ouders hun tv eruit ziet, maar dan op een groter scherm?

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Domme vragen bestaan niet , alleen domme antwoorden.

De beeldkwaliteit is enorm.
    Als ik schakel tussen WK Ned2 en WK HD dan merkt je meteen grote verschillen.
    Het eerst wat opvalt zijn de kleuren , het beeld is haarscherp.
    Elke kleine detail zie je in HD , de vouwen in de shirts van de voetballers.

16. JeePee

JeePee Guest

Volgens mij bedoelt hij een digitale decoder, geen HD decoder. Met een digitale decoder is het verschil niet schrikbarend groot. Je merkt pas echt dat je een HDTV hebt als je er ook HD signalen naartoe stuurt (Xbox 360, HD-decoder) dus met een digitale decoder zal het beeld niet veel mooier zijn dan de TV van je ouders.

17. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je wilt niet de HD-TV decoder?

Je gaat zoiezo wel een verschil merken in jouw beeld met digitale tv, en je ouders ouwe beeldje met digitale tv. Omdat jouw scherm zo hoge resolutie heeft en dat veel mooier kan weergeven dan de ouwe beeldbuizen... bijvoorbeeld ook digitale foto's op jouw scherm zijn mooier en zuiverder dan een "oud" tv-tje.. Dit omdat alles digitaal doorloopt. dus ja je gaat verschil zien!

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De beeldkwaliteit is zeer afhankelijk van een aantal factoren.,

1. Gebruikt decoder (Panasonic , Samsung , Philips enz ).
    2. Lengte Caox-kabel.
    3. Kwaliteit van Coax-kabel.
    4. Beeldinvoer naar TV ( Video of RGB ).

19. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, tuurlijk wil ik een hd decoder, maar die zijn toch nog circa 300?

En daar moet ik geloof ik per maand voor gaan betalen, voor die digitale decoder niet, iig bij het bedrijf waar ik zit.

Maar wordt door een hd-decoder dan ook de normale zenders beter dan? Ik dacht namelijk dat dit alleen voor hd-zenders was..:confused:

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Om welke kabelprovider gaat het ???

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina