1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Glutinous

    Glutinous Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Kabels hoeven echt niet zo duur te zijn hoor. Ik heb onlangs een HDMI kabel van 5 meter besteld voor 16 euro. www.allekabels.nl is de perfecte site voor kabels als je het mij vraagt.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De winkels geven je geen andere keus.
    Ze weten dat de verkoopt van de HD-decoders storm gaat lopen en halen expres een stel dure kabels in huis.
    In de verschillende forums las ik dat de combinatie LE32R71B , DCB-H630R en Oehlbach niet voor problemen zou zorgen.
     
  3. Glutinous

    Glutinous Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Logische zet van de winkels natuurlijk. Maar ik vind 11 euro voor 1.5 meter of 80 euro wel een enorm verschil. Daarom koop ik altijd mijn kabels online. Ik heb nog nooit problemen gehad met de kabels die ik besteld heb en er lopen hier toch aardig wat meters verschillende kabels door het huis.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het prijsverschil ligt natuurlijk ook aan het merk van de kabel. Via internet heb je vaak een merkloze kabel die dus goedkoop is. Winkels hebben vaak de merken in uis. Soms zie je geen verschil, soms is het overduidelijk dat de duurdere kabel beter/mooier is.

    Als je het wil zijn alle kabels (niet alleen HDMI/DVI) verkrijgbaar voor een absurt hoog bedrag...:+
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zit al een paar weken te kijken naar een Component verdeelblok , maar kom er net achter dat ik die niet eens nodig heb.
    Mijn Digitale versterker kan dit ook voor mij doen , achterop de versterker kan ik kan ik 5x video , 5x S-Video en 2x Component aansluiten.
    Xbox360 werkt perfect , de Yamaha geeft het 1080i signaal perfect door.
    Alleen morgen even een nieuwe componentkabel kopen voor mijn dvd-speler.
     
  6. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb jij een HD-DVD speler :eek: ?!
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Bij een analoog signaal als component of vga is de kabel (of evt. een splitter) wel erg belangrijk, vooral als hij wat langer is. Voor digitaal bijv. hdmi of toslink maakt het geen ruk uit :) Wel heeft een duurdere kabel misschien een betere afscherming tegen invloeden van buitenaf die ruis kunnen veroorzaken.
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft een speler die het beeld upscalt naar 720p/1080i, Dus geen echte HD-DVD speler... Ik heb er zelf ook 1, aangesloten via HDMI.

    In de Surround thread hebben we het een paar pagina's over kabels gehad.. Denk zo week geleden, Daar is alles over kabels behandeld. Voor de mensen die het interessant vinden, lees het eens door
     
  9. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Dus als ik een dvi > hdmi kabel koop dan maakt het niet uit of ik een merkloze koop?
    Want dvi en hdmi zijn toch beiden digitaal?
    Want op http://www.allekabels.nl zie ik dvi>hdmi kabels voor 15euro. Dat is heel wat aantrekkelijker dan 70euro bij de Mediamarkt uitgeven als je toch geen verschil merkt :{
     
  10. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey.Ik zag deze mooie tv: http://www.kieskeurig.nl/product/8F253DB69D005150C12570AD0034D7C8.htm Hij voldoet aan alles maar iets zit me dwars.Ik ben via google achter gekomen dat deze lcdtv een responstijd heeft van 14 ms.Is dit niet een beetje lang?En heeft dit invloed voor de tv.Want de meest lcd tvs hebben een responsetijd van 8 ms ofzo.En ik heb via google gezocht naar winkels om deze tv te kopen maar ik vind er geen.Hij staat zelfs niet op de officieele panasonic site deze tv!
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is toch het zelfde als je films kijkt op je 360?
    Ook geen HD.
     
  12. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft geen upscaling speler, maar gewoon een DVD speler met een componentuitgang. Heb ik ook, een heleboel spelers hebben deze uitgang. Een Xbox360 scaled helaas de DVD niet up, maar houdt de resolutie gewoon op 576p.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Wordt het beeld dan mooier?
     
  14. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Analoge kabels/splitters zijn belangrijk omdat het signaal een soort “stroompje” is die door de kabel moet. Hoe langer/slechter de kabel, hoe meer het signaal verzwakt en vervormt. En dan moet je tv dat slechte signaal weer omzetten in beeld.
    Een digitaal signaal raakt niet verzwakt of vervormd: het is óf een ‘nulletje’ óf een ‘ééntje’. Dus als je kabel gewoon alle data doorgeeft kan er geen verschil in het uiteindelijke beeld zitten. Bij een normaal kabeltje zal er heus geen verlies van data optreden.
    Ik ben het dan ook niet eens met het advies van polletje in de dolby-thread om een dure oehlbach toslink kabel te kopen. Het is onzinnig om €70,- voor een digitale kabel uit te geven, maarja das mijn mening. Mensen die dat geld uitgeven zullen daarna heus hard roepen dat het “echt wel uitmaakt”...

    Als je dvd speler beter upscaled dan je tv wel ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat zoiezo om de chip die in de speler zit. De Faroudja chip is heel goed.
     
  16. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb je helemaal gelijk in, enigste verschil met een dure kabel is dat je minder storing heb.
    Er gaan inderdaad nullen en eenen door de kabel mis je door storing een eentje of nul dan krijg je uitval van geluid of beeld.

    Dus als je lange afstanden moet overbruggen is een "goede" kabel wat belangrijker.
    Voor de afstanden die wij gebruiken is dat allemaal pure onzin omdat de eentjes en nullen die er aan de andere kant uitkomen hetzelfde zijn als bij een dure kabel :)
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet beter weet, dan is een no-name kabeltje goed ja. Ga je ze een keer naast elkaar luisteren, zeker verschil. Het is de materiaal soort,geleiding. Dus jouw argument over "onzin" is niet waar. Vraag dit aan de mensen die bezig zijn met HT/audio en die beargumenteren dit!!!
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is naar mijn mening (zoals eerder al gezegd) alleen van toepassing op analoog signaal. Omdat dit vele verschillende signalen zijn. Digitaal signaal heeft maar 2 signalen, een 'eentje' of 'nulletje'.... Een eentje blijft een eentje, en een nulletje blijft een nulletje; Digitaal blijft digitaal. Het soort materiaal verandert dit niet... Vaak zorgen alleen invloeden van buitenaf, magnetischveld oid, voor storingen. Een nulletje kan worden 'omgegooit' naar een eentje... Maar dit is niet afhankelijk van de kabel, maar van invloeden van buitenaf.

    Voor erg lange kabels is goeie kwaliteit wel belangrijk, maar korte stukken heeft niet zo veel invloed.

    Maar goed dit is mijn mening, ik heb het er niet voor over om absurt hoge bedragen voor kabels neer te leggen. :)
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Duuusss... :p

    Er zijn zat "mensen die bezig zijn met HT/audio" die het tegendeel van jouw stelling beweren... Maarre ik heb mijn argumenten gegeven (onzin was geen argument btw, was een conclusie ;)), probeer het verschil zelf eens te 'beargumenteren' :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2006
  20. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja we hebben de hele discussie kabels al eens gehad, dus dat mag op slot die discussie. De ene heeft het geld ervoor over. de ander niet. Het zijn ook wel de mensen, die er het geld niet voor over hebben die het niet nodig vinden. Maar ach einde
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina