1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik heb de zelfde TV (Samsung) en weet dat het toestel kleurijk is (16+ miljoen kleuren). Natuurlijk is een CRT/Plasma warmer en natuurlijker, maar ben er dik tevreden mee vooral tijdens het gamen.
     
  3. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, in het echt is het anders...
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn gewoon puur je instellingen!!!
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Verschil tussen die 2 lcd's is duidelijk, maybe de instellingen, maar de sony heeft mijn voorkeur, but that's personal.
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, De ene houdt van veel kleur, andere weer veel zwartwaarde, fel/licht... Het is puur een kwestie van smaak!
     
  7. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier het verschil tussen Plasma en LCD tv's?
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja:)
     
  9. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je me / ons dat vertelle? O-)
     
  10. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Kan je wel helpen, check deze pagina maar es www.google.nl dan zoek je gewoon op 'wat is het verschil tussen lcd en plasma'

    Werkt echt super;)
     
  11. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je het niet weet post dan gewoon niet aub.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar hij heeft wel een punt, het is een kleine moeite om eerst zelf even op Google o.i.d. te zoeken.

    De eerste hit op Google....
     
  13. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke maar het is altijd zo makkelijk om alleen maar Google te zeggen, ik vraag aan gebruikers hier die bijvoorbeeld een Plasma tv hebben gekocht en daar niet tevreden over zijn hun mening te posten.
     
  14. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Als je alle verschillen wil weten zou je hier 20 pagina's nodig hebben, iedereen heeft ook nog es z'n eigen mening erover, dus gewoon zelf even wat research doen, meerdere bronnen checken en als je een scherm op het oog hebt, kan je meestal op www.kieskeurig.nl ofzo em wel vinden met genoeg reviews van mensen die het scherm zelf hebben staan. Vewy easy, google is the shit ;)
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb je ook een punt :cool:, al kwam dat niet tot uiting in je vraag. Maar volgens mij zijn er hier niet veel mensen met een plasma tv (JeePee is er één van iig, en hij is er erg tevreden mee). De meerderheid beschikt toch wel over een lcd tv. Je zou even wat recensies op sites zoals kieskeurig af kunnen speuren voor ervaringen :).
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    ?Een beetje zelf initiatief is niet verkeerd natuurlijk!! Zelf zoeken is toch wel het eerste wat je doet, leer je ook alleen maar van.

    De site van netstar geeft op alle fronten mooi het verschil aan tussen LCD en Plasma. Dus lees dat stukje eens door!!

    Hier onder ff de hoofpunten:

    [​IMG]


    Precies sites als kieskeurig zijn recensies geschreven door gebruikers, ook niet al te veel waarde aanhechten, vaak zijn het leken. Typ ook gewoon eens op google wat plasma schermen in en lees erover!
     
  17. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens, daar was ik weer!

    Vandaag komen de aardige mensen van Selectro weer langs om m`n TV proffesioneel te bestuderen. ( en weer niet weten wat zou nou toch moeten doen..want jah...die streep in het beeld heeft elke LCD TV...)

    Ik wacht af wat voor lul verhaal ik vandaag te horen krijg, You`ll hear from me.
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er goed bovenop zitten!!
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben het ermee eens dat je met de instellingen nog wel wat kan tweaken aan het beeld. Daarom vind ik het ook heel erg belangrijk dat een tv goede mogelijkheden heeft (oa. om de backlight te dimmen).
    Ook zou ik nooit een tv kopen waarbij je niet tenminste één setting per input kan bewaren en alle technische snufjes uit kan zetten.

    Waar ik het niet mee een ben is dat het verschil tussen tv’s (zelfs niet met dezelfde panelen, sony en samsung) geheel te verklaren is door een verschil aan instellingen.
    Je kunt het beeld afstellen op de omgeving en je smaak maar je kunt nooit het karakter van het beeld veranderen. Heeft een tv fletse kleuren of grijs-zwart dan kun je dat er nooit helemaal uit krijgen zonder concessies te doen in andere delen va het beeld.
    Als je begint met een “optimale” instelling (bijv. door calibratie) is het veranderen van instellingen altijd een trade-off. Wil je meer kleur dan zal je waarschijnlijk een minder realistische kleurstelling krijgen, zoals Langejan zelf al aangaf. Dan bepaalt je smaak wat je mooier vindt en of je het ervoor over hebt.

    Edit: Wat ik dus bedoel is dat de twee tv’s op de vorige pagina echt wel een ander beeld geven en dat je dat niet geheel kunt opvangen met instellingen. Welke mooier is hangt af van je smaak (en kan je ook moeilijk aan een foto zien).
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  20. The Summoner

    The Summoner X...B...O...X

    Berichten:
    890
    Leuk Bevonden:
    0
    Selectro Monteur is net weg.

    Monteur heeft weer een nieuwe update op m`n tv geinstalleerd, en geen succes. Nog steeds hetzelfde probleem: een horizontale streep van onder naar boven bij snelle/flitsende/verwisselende beelden.

    De monteur heeft mijn tv meegenomen, en een leen tv neergezet: LE32M51B
    En ik net zonet gecontrolleerd of deze het ook deed: EN JA HOOR, PRECIES HETZELFDE EFFECT.

    Is dit nou gewoon pech hebben..of hoe zit het?

    heb ik te maken met 2 TV`s die precies hetzelfde probleem hebben....Ik snap er even geen bal meer van.
     
    Laatst bewerkt: 6 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina