De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb dus nu die component voor HD en ik moet toch eerlijk zeggen dat het verschil verbluffend is hoor. Maar ik heb verder niets aangepast in het Xbox360 menu of iets dergelijks. Ik heb alleen het stekkertje omgezet naar HD en het resultaat was verbluffend. Erg strak en erg mooi. Een HEEL duidelijk verschil. Hoe weet ik nou of ik op 720i of 1080i zit te spelen?
     
  2. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Settings van je Xbox kijken, uiterst rechtse tabblad, dan op video oid.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Done,

    Hij stond op 480? En het beeld was mooi, ik heb hem nu op 1080 gezet en het gevolg is dat het beeld smaller is geworden.... Iets scherper misschien maar ik zie het niet echt hoor?
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    720p lijkt me beter, 1080i is meer voor langzame beelden.
     
  5. SlayerPaTjE

    SlayerPaTjE Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    rond 9 augustus (salaris weer binnen) denk ik dat ik ook maar een HDTV ga kopen denk dat ik een Samsung LE26R71 ga kopen (26 inch is groot genoeg voor op mn slaapkamer lijkt mij?) kan nou eigenlijk al niet meer wachten maar eerst maar eens op vakantie en dan zien we wel :b:
     
  6. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Welkom op het forum

    niet teveel geld opmaken he ;)
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Dat vermoeden had ik inderdaad al. Ik was Moto'GP aan het spelen en het schokte idd een heel klein beetje zo af en toe.
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Yeah, komt omdat 1080i (i=interlaced) de beelden interlaced weergeeft en 720p de beelden progressive, oftewel de beelden op je tv worden bij 720p beter opgebouwd en is beter voor snelle beelden zoals games. 1080i is wel weer geschikt voor langzame beelden en stilstaande beelden.
     
  9. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag.Ik heb gehoord dat er een HDMI kabel komt voor de xbox360.Wat is hier het voordeel van vergeleken met de kabels die je al bij de premium hebt?Heb je betere kwaliteit?
     
  10. Rutger98

    Rutger98 Active Member

    Berichten:
    139
    Leuk Bevonden:
    0
    denk het niet want je xbox 360 heeft geen hdmi output,
    dus zou je geen beeldverbetering krijgen en hoger dan 1080I komt de xbox 360 toch niet.
     
  11. danster360

    danster360 Guest

    wil eigenlijk op men pc hd films gaan bekijken en dan men pc op men tv aansluiten via dvi.
    Maar wat is een beetje een redelijke pc om 1080i films te gaan bekijken.
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor de HD-Drive zou er wel een HDMI slot komen ja, deze drive is enkel voor het afspelen van HD-DVD's dus niet om te gamen... Dus de HDMI kabel komt wel, alleen voor films.

    HDMI geeft digitaal beeld, en geluid door.. waar component,dvi alleen beeld doorgeeft.

    zie HDMI maar als de nieuwe standaard, zal op den duur scart gaan vervangen
     
  13. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Had MS niet bevestigd dat er geen hdmi voor de hddvd add-on komt, en dat deze 'gewoon' via usb naar de x360 gaat en zo via component naar de tv?
     
  14. MLK85

    MLK85 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    totaal offtopic met wat er op het moment word besproken in deze topic, maar ik vraag me af of iemand mij kan helpen.

    Ik ben van plan deze zomer een HD-TV te kopen, rond de prijsklasse van 1000,- / 1100,- maximaal. De meesten zouden nu waarschijnlijk zeggen dat ik het beste een Samsung LE32R71B zou kunnen halen, het probleem is alleen dat dat beeldscherm 81cm groot is.

    Ik ga namelijk op kamers deze zomer en zodoende kan ik mijn beeldscherm maar +/- 2 meter van mij afzetten. Ik denk dat het niet fijn gamen is met een scherm dat zo groot is als 81. Iemand die hetzelfde probleem had of heeft, en vind dat dit niet zo erg is, laat het horen aub:)


    Een lang verhaal kort gemaakt, ik ben dus op zoek naar een HD-TV met goede kwaliteiten, maar die een "klein" beeldscherm heeft(ongeveer rond de 70cm).
     
  15. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Je kan altijd nog voor de LE26 gaan die is namelijk 66 cm 999 euro en heeft hetzelfde design :)
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Naja dan de Samsung LE26R71/72!!! kan niet simpeler!!!
     
  17. MLK85

    MLK85 Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    mannen jullie zijn de shit _O_ thanks voor de snelle reacties.

    Denk dat het deze word dan, reviews zijn ook wel positief afgezien van het geluid, wat geen probleem word aangezien ik een boxenset aansluit.
     
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen dank,

    zeer mooi toestel, zie foto's/ervaringen van de 32" in mijn sig...


    Het geluid vind ik persoonlijk goed te noemen, met het Trusurround geluid is het een forse stap vooruit, duidelijk,helder,mooi geluid komt er uit de boxen
     
  19. basovich

    basovich Guest

    kunnen we niet een poll maken ofzo van:

    HD tv of Beamer..
    weet ik gelijk wat ik moet pakken 8)
     
  20. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan wel simpelere, inplaats van die slechte 71b van jou de 72b gaan kopen8)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina