1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is het service menu?

2. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wow wtf

Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  3. AiKoiN

AiKoiN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    service menu is een menu waar je eigenlijk niet in hoort te komen, of je moet weten wat je aan het doen bent,

nou ik wist wat ik aan het doen was, dynamic contrast ff uitzetten omdat ik het hinderlijk vind bij donker (opkomend contrast) en bij licht beeld (minder contrast) wor je helemaal gek van.

dus ik zet het uit, ging even naar boven met service menu open en ja hoor.. de papegaai had de afstandsbediening als dus ik weet nu niet of er wat is veranderd daarom zocht ik de standaard settings.

wat ik wel weet ik

GA NIET HET SERVICE MENU IN ZONDER DEZE GEDACHTEN:

gebruik alleen omhoog omlaag en ok en menu
    omhoog en omlaag om te navigeren
    ok om in een sub menu te gaan
    en menu om terug te gaan

als je de links er rechts toetsgebruikt dan krijg je aangepast verandereingen wat je niet wilt :)

hoe kom je in het service menu (let op alleen erin gaan met verstand)

tv off
    info
    menu
    mute
    tv on

(gebruik op eigen risico)

ps de xbox op componenten is super :D

maar als iemand een LE40R71B heeft en die mij wil helpen, PM me dan even dan geef ik je nummer zodat we het eventjes samen kunnen doen risico loos :) need desperate the settings :)

Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  4. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 26" versie en hij bevalt uitstekend. Achteraf gezien had ik misschien beter een (paar) maat(jes) groter moeten nemen... Maar dat heeft niks met de tv te maken. Hij bevalt perfect op een paar kleine puntjes na:

- Autobreed laat alles op breedbeeld staan. Alleen de twee belgische zenders schakelt hij om naar 16: 9. Deze functie werkt op de Philips CRT van mijn ouders vele malen beter...
    - lelijke afstandsbediening, werkt verder wel goed. Alleen hou ik niet van klepjes, daar ga ik altijd mee spelen... Klepje houd het dan ook niet zo lang uit ben ik bang :{ 8)
    - blauw ledje blijft branden als je de tv uitzet. Hij kan alleen op een soort 'standby' staan waarbij een rond blauw ledje blijft branden. Als de tv aanstaat knippert hij als je de afstandsbediening gebruikt. Als je gewoon tv kijkt is hij uit. Volgens mij hebben alle samsung LCD's dit. :{
    - schakelt niet automatisch naar het component/scart/etc. kanaal als ik de 360 aanzet. Om het goede kanaal te kiezen, moet je 3x op een knopje drukken wat nogal sloom gaat. Hij gaat eerst de 2 scart aansluitingen langs en als derde pas component. Er is dus geen knop om direct een ingang te selecteren.
    - Geluid is niet zo best, maar dat boeit mij niet aangezien ik een 5.1 set heb aangesloten.
    - te klein scherm 8) :+

Het beeld zelf is subliem, ook analoog via een 20 meter lange kabel met nog 3 andere tv's aangesloten. Ik had slechter verwacht, maar al met al is het best te pruimen.

Tot zo ver mijn mini review :cool: Nog vragen? Vraag maar raak!

Ik kan eventueel wel foto's maken en posten. (Hoop dat het dan wel wat koeler is want met deze temperaturen op zolder vertoeven is geen pretje...=( :D )

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Wij eisen foto's! :cool:

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    LoL! Ik heb al eens foto's gepost. Ondertussen is er veel verandert, ik zal morgenmiddag/avond nog een paar maken; uiteraard met een HD film :9 :) ;)

7. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    3 vragen.

Als ik de tv uitzet via de knop op de tv gaat hij dan helemaal uit? Of standby, want dat is kut, ik heb liever dat hij helemaal uitstaat zodat er geen inbrandingen of dergelken dingen komen.

En het geluid, is het echt zo slecht? Want dat is wel shittie.

En over zenders in breedbeeld zetten, kan je dat dan nog automatisch doen, want dan kan ik hem in mijn eigen voorkeur zetten.

8. super vinkie

super vinkie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat jij net zo goed als ik weet dat vergelijken in een winkel niet zo heel veel zegt. Overal kan mee geknoeid worden waar je ook kijkt. Ik vroeg me gewoon af wat het daadwerkelijke verschil tussen de M en R serie is?!

p.s. Als er trouwens nog iemand een groot aantal schermen werkend wil zien in de om Rotterdam dan zou ik de Saturn op zuidplein aanraden. Die gasten hebben echt veeeeel schermen!

9. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Bij de MM centrum hangen de r71 en de m61 naast elkaar. Ze hangen in de samsung hoek op een bijna HD signaal, een opgefriste dvd van Irobot en een concert van toto. Je mag verwachten dat ze alletwee optimaal zijn ingesteld omdat samsung een maand huur betaald voor die hoek. Ik vond de M61 mooier.
    Voorbeeld: vooral bij het concert zag je in het donker bij de r71 een grote zwarte vlek, bij de m61 kon je in zwarte delen iig nog íets onderscheiden. M61 heeft dus een beter contrast.
    M61 is wel een wat ouder model maar is niet alleen in prijs boven de r71 geposititioneerd, imo ook in kwaliteit.

Maar ook van de m61 was ik niet echt gecharmeerd :p Vind de kast niet mooi en er zijn voor dat geld al betere schermen...

10. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    weet je toevallig wat van de le32m51? Want die ga ik kopen.

11. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarom geef ik aan, wacht eventueel op de M71!!
    @rikkel
    De M51, je kan eventueel reviews op kieskeurig lezen, hecht hier niet super veel waarde aan, maar wel ervaringen van gebruikers... Verder zullen er hier vast wel een paar die Tv hebben dus die zullen hun mening ook wel geven

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  12. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kijk ff op kieskeurig, maar die ene member had hem. En die kan me wel wat tips gegeven m.b.t contrast en dergelijken.

13. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook eens hier op de site naar de TV instel thread, staat die ook wel tussen

14. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
  15. AiKoiN

AiKoiN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hd ready geen full hd,

iemand al service menu instellingen gevonden van de LE40R71 anders moet me papegaai erg gestraft worden :lol:

16. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    Wat is het verschil? Tussen HD ready en full HD?

17. AiKoiN

AiKoiN Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HD ready is het kunnen ontvangen van de signalen via hdmi of componenten
    720p op 50/60hz en 1080i 50/60hz.(downscaled)
    een hd ready scherm heeft meestal de 1366 x 768 paneel er in zitten
    en is dus native max 1366x758

een full hd tv

is idem als hd ready alleen zit er een paneel in van 1920x1080 en heeft de extra mogelijkheid 1080p/1080i volledig te weergeven.

nog steeds niemand service menu waardes van de le40r71b :lol:

18. Cube

Cube Speed Junky...

Leuk Bevonden:
    0
    HD 720p: 1280x720 pixels is HD-ready en HD 1080i/p: 1920x1080 pixels is full HD dus verschil in resolutie en je ziet het verschil zekker. :{

oke al geantwoord :{

Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  19. rikkel

rikkel Umm Kulthum

Leuk Bevonden:
    1
    weet je toevallig welke tv's 1920x1080 resolutie hebben. En welke beter is, 720p of 1080p. En ik had ergens gelezen dat 1080p bijna op geen een tv te vinden, of ligt dat aan mij?

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    o.a. de philips 37pf9830. 1080p is natuurlijk beter, dit kan alleen op schermen met een resolutie van 1920x1080. Ja logisch dat bijna geen één scherm 1080p heeft, omdat 1080p alleen op full hd 1920x1080 schermen gedraaid kan worden en de meeste schermen zijn niet full hd, de meeste schermen zijn 1366x1024 etc, wat betekent dat je geen 1080p kan draaien, maar alleen 720p of 1080i, maar 1080i is niet geschikt voor snelle beelden dus dat kan je eigenlijk niet gebruiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina