1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Voor je vragen over receivers en speakers zou ik je even willen doorverwijzen naar deze thread :).
     
  2. chicol

    chicol Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben aan het twijfelen tussen de volgende 2 lcd tv's
    welke zouden jullie aanraden en waarom?
    [​IMG]
     
  3. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hierbij de LG, Je kan ook nog even de SamsungLE26R71 checken
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je verder helpen in het dolby topic, waarnaar je verwezen bent!

    Dankje voor de complimenten! :)

    Je neemt de MONSTER GAME XBox 360 - Component kabel+TOS bestellen via consoleshop.nl!!
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    waarom kiest niemand voor de sony lcd tv's. In mijn ogen mooier beeld dan de gebruikelijke samsungs

    Tis hier echt samsung fanboy gedrag 8) :9 ;)
     
  6. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Sony is duur, veelste te duur. Had een sony tv kunnen kopen voor 1399 26' en voor 1499 heb je van samsung 32'.
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    sony heeft dezelfde panelen dan Samsung....

    Design samsung is mooier!
     
  8. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoonte van mensen om hun eigen spullen aan te prijzen :)

    Ik zou zelf ook voor Samsung gaan hoor, is wat goedkoper dan Sony met toch bijna dezelfde kwaliteit...

    Voor mij persoonlijk zijn JVC en Panasonic de toppers. Vooral qua beeld, ik vind het beeld van een Samsung ronduit tegenvallen (veels teveel contrast, ook na zelf ingesteld te hebben) en het is geen "rustig" beeld, gaat pijn doen aan de ogen)

    Styling is ieders eigen smaak, daar kán geen één TV de beste zijn, hoogstens in materiaal-kwaliteit....
     
  9. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik had die eerst ook bestelt, maar die werd niet meer door Samsung geleverd, dus be prepared. Anyway, toen de 71 besteld, en ik ben erg tevreden. Heb hem nu 3 dagen. Plaatjes (sticker moet er nog af hoor ;))

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat een beeld, ben blij als ik em ook heb :D
     
  11. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    even een vraag

    de meeste Tv s zijn 1366 (ozoiets ) bij 720

    maar een Hd DVD (teminste de film )resolutie heeft van 1280 x 720


    is het dan niet slimmer om een tv te kopen die die resolutie gebruikt?
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  12. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    neuh, tv zet het gewoon om
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    ja dat snap ik maar het wordt software matig dan uitgerekt .. is dit zicht baar?
     
  14. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen die echt van films willen genieten, kopen een DVD-speler met Faroudja-chip erin en je hebt nergens meer last van.

    *edit*
    Ik zie nu pas dat je iets over HD-DVD vroeg... Is HD-DVD niet standaard 720P of 1080i; dan hoeft er toch niets gerekt te worden?
    *end edit*

    Eerlijk gezegd; in reaktie op een aantal mensen hierboven. Design vind ik altijd een non-argument want als je iets moois wil hebben, kan je ook voor 5 Euro of 5000 Euro iets halen. Functioneel tegenover prijs snap ik dat veel mensen (ook door dit topic) een Samsung willen kopen maar zoals ik vannacht heb gezegd; er zijn aanzienlijke alternatieven.

    Het is dat ik een JVC 37" heb staan maar als ik zo eens rondkijk bij verschillende winkels, zou ik voor de volgende schermen kiezen: 26" LG of Pioneer, 32" Philips of Sony, 37" JVC of Loewe. Maar zo hangt aan elke TV natuurlijk een prijskaartje.

    Voor de Sony zou ik voor de S-serie gaan, LG voor de nieuwe zwarte modellen (model 2006), JVC de LT-series en Loewe is eigenlijk altijd goed.

    Kijk en vergelijk is altijd een briljant idee; en eerlijk gezegd vind ik foto's op een forum geen afspiegeling van de werkelijkheid. Je hebt geen bewegend beeld en de helderheid is volledig afhankelijk van het foto-toestel, de TV-instellingen, mogelijke nabewerking en je monitor-instelling tijdens het lezen van fit topic.
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Max

    Wat je noemt, over design. Daar geef ik je groots gelijk in, Het gaat immers niet om de buitenkant, maar op het innerlijk!

    Waar wij op doelen, met een sony LCD is dat ze dezelfde fabrikant hebben van de panelen, Oke de een heeft andere snufjes dan de ander, Maar ze zijn aan elkaar gewaagd. Dan kijkend naar het uiterlijk, Is samsung verder. En dan komt het aspect "Het oog wilt ook wat" Als iets dezelfde specs heeft, Maar de een ziet er mooier uit, Dan is de keuze makkelijk.

    MAar nogmaals, Het gaat om het innerlijk!!!

    Verder is het ook waar, dat veel mensen een samsung nemen, terwijl er meerdere merken op de markt zijn. Denk aan de bovengenoemde merken, Maar ook aan merken als Panasonic TX serie, Toshiba, en dus JVC,Sony, LG
    Dit zijn ook zeker namen om te onthouden. En deze maken ook goeie schermen. Alleen persoonlijk vond ik de Samsung mooier. JVC heeft ook mooi beeld overigens.

    Wat je noemt over vergelijken, Dit is helemaal waar. Iedereeen heeft als het goed is zijn eigen smaak, en de een vind dat mooi, bijv veel kleur, waar de ander contrast kiest. Dus in de winkel vergelijken met dezelfde bron(heel belangrijk) kan geen kwaad!! Maar let wel op dezelfde bron, aansluitingen, instellingen! Zo kom je erachter wat jouw favo is! (zelfde met audio)

    Foto's van andere mensen geven ook geen goeie indruk, Want elke kamer heeft zijn eigen lichtinval, en eigen kenmerken.. Je kan met foto's ook geen HD zien natuurlijk!! Je ziet alleen mooier scherper beeld, Dus in het echt is het nog mooier, scherper,kleurrijker enz...
    foto's kunnen wel laten zien, Hoe mooi het eruit ziet, in de kamer, met een bepaalde bron!

    een HD-DVD is standaard 720p in enkele gevallen 1080i. Dit zet de TV automatisch om, naar die resolutie, Dit is niet zichtbaar
     
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    //edit laat maar zinlose discussie

    Smaak enzo..


    En over diezelfde panelen, kan waar zijn, toch zie ik grote verschillen (zoek maar eens de geposte foto's met dezelfde dvd) die niet alleen te wijten zijn aan licht aanval oid
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
  17. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    lcd modellen van sony geven wel beter beeld dan vergelijkbare modellen van samsung. Als je verschillende reviews leest dan staan de sonys meestal wel bovenaan kwa beeldkwaliteit. Het punt waar ze het meestal afleggen is toch de prijs. Maar als je veel geld wilt uitgeven is sony een goeie keus.
     
  18. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    En let ook op de extraatjes van bijvoorbeeld Philips of Sony met hun, aanzienlijke, beeldverbeteraars zoals PixelPlus van Philips. Dat scheelt in ieder geval een slok op een borrel als je niet constant hi-def input hebt zoals een HDMI-DVD of een XB360 op 720P.
     
  19. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    De nieuwe Sonys hebben andere panelen dan de R van Samsung hoor...
    En als je vindt dat het afhankelijk is van smaak welke tv beter is (:emo:)
    Ook dan zijn er nog zat zaken die de schermen van elkaar onderscheiden: Sony en JVC zijn tot in de puntjes in te stellen, alle kunstmatige beeldverwerkers makkelijk uit te zetten (!) meerdere instelling opslaan per input (!!), en een veeeel betere scaler (!!!)... Om nog maar niet te spreken over zwart- en contrastwaarden :eek:

    Toch geen kleine zaken dacht ik zo _0/
    Samsung is leuk als je een krap budget hebt maar ga nou niet zeggen dat Samsungs dé béste schermen zijn, dat zijn het gewoon niet. Zo heeft de M61 beter beeld dan de R71: de laatste is onder de M gepositioneerd, in prijs én ook kwaliteit.

    Dit is geen persoonlijke aanval hoor joost maar het lijkt wel alsof je aandelen hebt bij Samsung :eek:
     
  20. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :)

    Waar lees jij dat ik samsung de beste vind?

    Is dus absoluut niet waar, Het scheelt me weinig hoeveel geld het zou kosten, Voor dit geld heb je ook een type van bovenstaande modellen, dus kom niet met krap budget, Want dat slaat nergens op!!!
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina