1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Voor Lcd bezitters. Zien jullie verschil tussen beeldkwaliteit als je dvd's via je 360 of via je gewone dvd speler afspeelt?

    De 360 kan de dvd's upscalen naar hogere resoluties en de meeste dvd spelers niet, maar was benieuwd of daar nu echt een zichtbaar verschil tussen zit.
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Je hoort het verschil duidelijk in ieder geval :D

    ed: (ik heb geen lcd)
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ja dat ist nou precies, als het verschil niet zichtbaar is gebruik ik liever m'n normale dvd speler als m'n 360;)
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk niet via de speler...
     
  5. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal je sterker vertellen; ik kan geeneens dvd kijken via mijn dvd-speler. Terwijl ik cker weet dat ik t goed heb aangesloten. Hoe t komt? Geen idee.
    Ik heb een Samsung Le40r71, en een Dvd Home Cinema setje van Panasonic (incl. 5.1 sound). Het gekke is dat ik wel me geluid over me surround kan laten gaan wanneer ik TV kijk, maar als ik er een dvd in stop heb ik geen beeld, wel geuid. Ik snap er niets van. :confused: Ik heb er maar "genoegen" mee genomen omdat me 360 er naast staat en ik me dvd wel daar op afspeel
     
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Hoe heb je je dvd speler dan aangesloten op je tv?
     
  7. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Weet er iemand al hoeveel ms (reactietijd) de tv van samsung heeft:
    de LE26R51B ?? Voordat ik wegging wist niemand het zeker, misschien is er nu meer duidelijkheid over. Vind het eigenlijk al raar dat er niet achter te komen is. Bedankt.
     
  8. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon via de scart......
     
  9. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    De 360 heeft een slechtere scaler dan veel moderne DVD-spelers die zijn ontwikkeld voor het aansturen van LCD/Plasma-panels op hoge resolutie.

    Dus als antwoord op je vraag: ik weet niet wat de 360 me kan laten zien maar als mijn DVD's speel ik af op 1080i via HDMI op een Pioneer DV-696 en dat is een aaaanzienlijk verschil met een "gewone" DVD-speler op SCART of component.

    http://www.google.nl/search?q=samsu...ient=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official => 16ms gray-to-gray
     
  10. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    OK dank je, en die nieuwe Samsung schermen hebben dus 8ms gray-to-gray :mad: Jammer dat ik dan niet even gewacht heb met een HDTV kopen :)
     
  11. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar ja... Ik snap nog steeds niet helemaal de hype van minder dan 16ms voor een TV want PAL doet maar 50Hz (20ms) en NTSC maar 60Hz (16ms).

    Iemand dus een simpele uitleg voor me waarom je een LCD/Plasma met minder dan 16ms zou moeten kopen?
     
  12. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    De schermen halen die waardes in de praktijk bij lange na niet...
    Maarre als je er zelf geen last van hebt boeien die cijfertjes het toch niet, neut?
     
  13. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Daar hebben jullie helemaal gelijk in :) Maar met de demo van Saint Row heb ik wel dat als ik naar een verkeersbord kijk en (snel) wegdraai hij vervormd. Maar dat kan ook wel aan de demo liggen of aan het spel zelf, want PDZ heeft het ook. Ik zal jullie niet meer lastig vallen ;)
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Die ms heeft dus wel degelijk een meerwaarde voor een scherm, Is het dat het scherm er soepeler zijn beelden kan verwerken, en er dus geen ghosting/tearing vervoorzaakt!!
     
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Uiteraard, hoe lager hoe beter :)

    Ohja Max, die reactietijd is iets héél anders dan de verversingswaarde van een gewone tv!
    Een gewone tv knippert het beeld aan en uit, net iets sneller dan het oog het bij kan houden en zo lijkt het vloeiend.
    Bij een lcd gaat het beeld niet aan en uit, hier moet de kleur in de pixel veranderen en dat duurt even. De pixel heeft bijvoorbeeld even een kleur die geen rood meer is maar ook nog geen blauw is. Duurt de overgang lang dan is het beeld in de tussentijd wazig. ed: Vooral als de verversing vanuit de bron sneller is dan de reactie van je paneel is dit een drama natuurlijk...
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2006
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zag net de LG RZ-26LZ55 voor een zacht prijsje van 599 euro. Ik weet dat het goedkoop is voor een hd'tje, maar is het een goede? Want bij kieskeurig zijn ze er wel positief over, maar dat ben je meestal over je nieuwe tv..
     
  17. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, dat snap ik.

    Nog 1 vraag: een film wordt niet afgespeeld op 200 frames per seconde maar op 25 of 30 fps. Hoe kan een kleurwisseling dan sneller zijn dan je TV kan laten zien?

    Het is het vorige model; maar als ik naar de specs kijk, is 'ie veel minder interessant dan de nieuwe 26LX2R terwijl deze "maar" een honderdje ofzo duurder is op Kieskeurig.
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Omdat lastige kleurwisselingen in de praktijk wel 25ms kunnen duren. De beeld verversing van de xbox op 60hz duurt bijv. maar 16ms...
     
  19. MAX3400

    MAX3400 Virtualization...

    Berichten:
    1.210
    Leuk Bevonden:
    0
    Clear!! :thumbs: Dus met een response van 6ms op mijn LCD, zou ik nergens last van moeten hebben, denk ik zo?!...
     
  20. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Mwah, ga er maar niet vanuit dat die waarde realistisch is en dat deze constant kan worden gehandhaafd bij elke kleurwisseling.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina