1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Deze heb ik ook en ik ben er meer dan tevreden over. Het design is strak en degelijk. In het echt ziet hij er veel mooier uit dan op de plaatjes, die geen recht doen.
    Op veel review sites sleept hij altijd de awards binnen, dus dat zit wel goed ;)

    Ik heb hem via dvi - hdmi op me pc aangesloten en het beeld is perfect, maar je kunt hem ook via vga aansluiten.
    Het beeld via digitale tv is over het algemeen goed. Het verschilt nogal per zender. Film1/Sport1 heeft bijvoorbeeld superstrak beeld, maar the Box bijvoorbeeld heeft weer slecht beeld. Maar de Tosh maakt er gelukkig wel wat moois van, als je hem goed insteld :) Via analoge valt het beeld wel mee, maar het is zeker te doen.
    Xbox360 spelen gaat perfect. Geen ghosting, blur of wat dan ook. Ook niet bij snelle bewegingen! Gewoon scherp strak beeld!
    Kortom goeie tv voor een goeie prijs en veel waar voor je geld :thumbs:
     
  2. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Pas wel op met de Toshiba als je deze op je pc wilt aansluiten: met deze tv is het niet mogelijk 1:1 pixelmapping te krijgen. Bij 1:1 pixelmapping heeft iedere pixel op je pc een eigen pixel in het scherm, dus wat je pc stuurt komt exact zoals op je monitor op het tv scherm.
    De Toshiba past het beeld wat hij ontvangt altijd zelf zodat het hele scherm gevuld is. Dus het beeld rekt/vervormt een heel klein beetje, ook al geef je de exacte resolutie op in je pc. De pixels die je pc stuurt vallen hierdoor niet precies op hun eigen pixel in het scherm. Dus fijne lijntjes vallen dan net binnen of net buiten de pixel en worden dan kartelig en vaag. Letters zijn dan minder goed te lezen dus voor browsen en tekstvererken is dat eigenlijk niet geschikt. Voor spelletjes en films is het geen probleem.

    Naar wat ik gelezen heb is het via vga ook erg lastig om het beeld goed te krijgen. Je hebt óf overscan, óf een deel van het beeld zwart óf de tv moet het gaan rekken en dat ziet er weer niet uit...
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2006
  3. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    ik was afgelopen weekend in Berlijn en daar zag ik in een soort MM winkel een LG van 180 cm die gewoon TE GRUWELIJK was, echt het beeld was fantastisch samen met alle andere LG's maar die grote was nog niet verkoopbaar
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat formaat zou ik voor een beamer gaan!
     
  5. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Saturn zeker?
     
  6. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Daar heb ik ook heel wat over gelezen, maar ik heb de toshiba toch gekocht. In praktijk heb ik weinig van het "probleem" gemerkt. Mijn broer heeft de samsung 32R51 en ik zie geen verschil met mijn toshiba als ik daarop browse.

    Zowiezo zit ik 2,5+ meter van het scherm, maar de letters zijn goed te lezen, ook als ik een word document open. Ik denk dat de nieuwe ati catalyst drivers dit beter verwerken. Bij de oudere drivers moest ik via vga stoeien om goed beeld te krijgen. Met de nieuwe hoef ik het beeld niet handmatig te rekken, maar gelijk fullscreen. Geen vervormingen of vaag beeld (dvi-hdmi)
    Maar ik ben geen fan van browsen op je tv. Want je ogen worden er zwaar van tenzij je er minder van 1 meter vanaf zit. 8)
    Of misscien wachten op IE7 die het beeld kan vergroten :b:
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat gebeurd er als je de monitor op de DVI aansluit ??
    Wel even in de eigenschappen monitor 2 op (hoofdmonitor) zetten.
     
  8. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    jah idd, was Saturn
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    M'n monster cables vandaag maar besteld uit het buitenland aangezien ze in NL moeilijk te krijgen zijn die ik nodig heb. Hoop ik dat ze nog optijd binnen komen voordat m'n lcd tv binnen is, kan ik meteen alles goed aansluiten:9
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik baal ervan dat ik in Nederland woon, als je het uitzendschema (augustus) van SkyHD films ziet in Engeland.... Damn, dan loopt NL toch wel weer erg ver achter |:-
    Zitten toch een paar mooit titels tussen! Zulke films zou men in Nederland nog niet uitzenden, meestal worden ze hier pas uitgezonden als de DVD allang niet meer in de winkel is te vinden 8)

     
  11. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Damn zeg. Inderdaad. Maar als ik nou een HD sateliet receiver neem, kan ik ze dan zien? Dat zou dan afhangen van een abo voor die Engelse zenders. En dat kan vast weer niet hier? Weet iemand daar wat van af?

    Ik twijfel al een tijdje over zo'n HD receiver. Het aanbod is te mager in NL, maar in de UK dus al veel beter..
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vroeg ik dus ook op een ander forum. Met het volgende antwoord als gevolg:
     
  13. Zoetermeer

    Zoetermeer Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    0
  14. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeiesmorgens allemaal.

    Wie heeft er een Samsung LE40r71 en heeft hier ook toevallig ook een laptop of pc op aangesloten?
    Ik zit met een klein probleem, ik heb alles werkend maar kan me films niet full-screen afspelen.
    Ik houd boven en onder een zwarte balk. Ik maak gebruik van Windows Media Player Classic.
    Daarin kan ik wel het afspeelformaat wijzigen, maar dan haal ik nog niet full-screen.
    En op de LCD zelf kan ik in het menu (beeld) alleen kiezen voor 4:3 en 16:9.
    Iemand????
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 32"

    Heb wel via VGA de PC aangesloten, En geen last van zwarte balken, Heb je de resolutie van de PC op 1366x768 staan?!
     
  16. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow, neej niet aan gedacht eerlijk gezegd.....
    maar hoe zit het dan met HDtv?

    Als ik een film op mijn laptop heb staan die HD is, wordt ie dan wel of niet in HD afgespeeld als ik die resolutie verander? (of haal ik nu weer 2 dingen door elkaar?)
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ga dat eerst maar eens proberen.

    Ja dan wordt die prima in HD afgespeeld, heeft er niks mee te maken. Je zet alleen de resolutie van het scherm gelijk met je PC, dus geen uitgerekt beeld meer.
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Is de 360 component monstercable er ook zonder optisch kabeltje, dus wel met optische uitgang? Ik heb namelijk zelf al hele mooie optische kabeltjes dus dat zou zonde zijn van het geld.
    Als iemand een linkje heeft of een winkel weet waar ze goedkoop zijn, graag! Bvd :)
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Zou wel moeten lijkt me, ligt er geen BCC in de buurt?

    Groetjes,

    Sjoerd
     
  20. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    consoleshop, Is die zonder optische. Kosten 55euro
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina