1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Mijn review, Op consoleshop.nl

    De Monster Game Kabel binnen gekregen!! Ik haalde het uit de doos, Ik voelde, Ik keek kwaliteit!! Duidelijke zaak! Wat een geweldig spul om te zien weer.. Beter dan die standaard component kabel van MS..

    Snel uitpakken!

    Ondertussen nog steeds glimlach op mijn gezicht.

    Ik klik de optische kabel in het plugje.. Wat zit dat strak, eerst floepte de optische kabel er altijd uit. Verleden tijd dacht ik.
    Zo nu me meubel even naar voren rijden, en alles ff lekker klaarmaken om lekker te gaan gamen..

    Ik was al vrolijk van de verpakking en het product..
    Toen maar even Fifa gespeeld.. Net wat meer kleur ,diepte en mooiere plaatjes op het scherm… Het geluid heeft ook net wat meer kracht. Details vielen me op die er voorheen nog niet echt waren. Al met al ben ik heel erg tevreden over het product, en is het zijn geld dubbel en dwars waard
     
  2. dalnelson

    dalnelson Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Le40R72b geluid via versterker

    Hallo,

    Na alles een beetje doorgelezen te hebben en ook wat bezoekjes gebracht te hebben bij verschillende tv zaken, zijn wij sinds gisteren bevallen van een
    samsung le40r72b. Jeetje wat een groot beeld is dat ineens als deze binnen in de woonkamer staat.

    Vraagjes over de weerspiegeling van het frame van de lcd/tv, is zijn in twee woorden te vertellen, kein problemo. Niks geen last van, idem ook over de zilveren rand.

    Afstand van de lcd/tv, zaten eerst ongeveer twee meter vandaan, echter nu zitten wij er bijna 3 tot meter vandaan, van hieruit superbeeld zonder nog enige aanpassing te doen.

    Waarom de samsung, wij hebben veel lcd/tv's gezien en toen wij de laatste keer bij BCC terecht kwamen, konden wij niks anders doen dan de Samsung te nemen, vergeleken met de andere lcd/tv's sprong deze er bovenuit. Dan de keus 32,37 of 40, wij gingen voor de 37" en kozen voor de 40"(101 cm).omdat deze maar 100 euro duurder was.

    Probeer een dezer dagen fvan de lcd/tv foto's erop te zetten.

    Nog een vraagje, wij hebben alleen nog een probleem met het geluid van de lcd/tv over te zetten op de versterker, echter dit krijgen wij niet voor elkaar.

    De versterker is een vsx-609rds pioneer, de tulp stekkers zitten vanuit de versterker naar de tv en zitten ook goed geplaatst. Wie o wie is nog in het bezit van zo'n versterker en kan ons dit verhelpen.

    bedankt alvast
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet perongelijk de Audio-in (Component of DVI) gebruikt.
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    danelson:

    Heb je de goeie ingang geselecteerd? Want dit moet wel de oplossing zijn!

    Zit die in de goeie ingang achter, en staat de reciever ook op die ingang
     
  5. dalnelson

    dalnelson Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, de eerste twee aansluitingen van audio, alvast bedankt v0or je reply

    Nee, deze zit ook goed, mijn gedachte was stekkers inpluggen, en luisteren maar, of is dit niet goed, ik hoeft toch niks in de tv te veranderen.

    grtz
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2006
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een Samsung LCD en het geluid van de tv heb ik gewoon via 2 tulpstekkers (rood/wit) in mijn receiver geprikt op de analoge ingang. Dan is het inderdaad een kwestie van de goeie ingang selecteren op de receiver en je hebt geluid. Voor zover ik weet heb ik niks verandert in de TV zelf.

    Ik heb sinds vandaag digitale TV (TVHome) dmv een samsung decoder. Het aansluiten ging niet zonder slag of stoot; Ik heb het aangesloten op zolder, er zit dus dik 15 meter kabel (en een versterker) tussen. Op zolder kon hij de zenders niet vinden hoewel de verbinding wel 75-80% was. Ik heb hem toen in de woonkamer aangesloten op een breedbeeld CRT. Daar had hij iets beter ontvangst en kon hij wel de zenders vinden :confused: . Vervolgens de decoder naar zolder verhuist en tot op heden werkt het perfect. :thumbs:
    De beeldkwaliteit is er zeker op vooruit gegaan. Het komt inderdaad nog niet in de buurt van HD, maar het is een hele verbetering ten opzichte van het analoge signaal. Ook op een Breedbeeld CRT zag het er iets beter uit. Maar op mijn LCD zie ik toch een groter verschil. Kwaliteit is erg goed \o/

    Nu moet er altijd wel iets boeiends op tv zijn, aangezien ik nu 'weet ik hoeveel' zenders heb 8). Alleen het rondje zappen kost al een kwartier :emo: 8)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb even mijn Samsung aangesloten op de Yamaha en ik had meteen geluid.
    Je kan alleen de interne speakers van de Samsung uitschakelen.
    De Audio Out geeft altijd een signaal af.
     
  8. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    hoe duur kost dat per maand?
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Kost niet duur (8))! Het basispakket is gratis.Je hebt dan alle zenders die je analoog ook hebt + wat extra (regionale) zenders. Het enige wat je nodig hebt is een decoder (88,- bij de MM) en een HOME smartcard (14,95).

    zie de site: http://www.home.nl/producten/televisie/
     
  10. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Nog even een vraag: In de Sony S en V2000 zit een digitale tuner. Hoe werkt dit precies?
    Een verkoper zei dat, als je een digitaal abbo hebt, je gewoon de kabel in de tv steekt en dat was het? Dus geen externe decoder meer nodig want de tv doet dit, klopt dat?
    Ohja, ik zit vast aan upc (:'-()
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  11. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het nou echt mooi beeld , en kan je het verschil goed zien ?
     
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het grote voordeel van het digtale pakket vind ik dat je alle zenders in goede kwaliteit hebt. Met alleen analoog had ik o.a. MTV en Eurosport slecht. Vooral MTV kon je niet normaal naar kijken terwijl de rest van de zenders wel goed was. Digitaal zijn alle zenders en radiostations van perfecte kwaliteit, nergens ruis of wat dan ook. Dat was voor mij de belangrijkste reden om digitaal aan te schaffen.

    Mijn ouders zagen op hun breedbeeld CRT in eerste instantie niet zo veel verschil, totdat ik ging heen en weer zappen tussen bv RTL 4 digitaal en RTL 4 analoog. Dan zie je wel het verschil. De kleuren zijn natuurlijker en het gehele plaatje is een stukje scherper. Voor de leek is het dus niet zo veel beter, maar als je er op let is het verschil wel duidelijk te zien. Ook het EPG is een handige feature.

    Ik heb hem eventjes aangesloten gehad op mijn LCD, hier is het beeld beter dan op een CRT en is het verschil met analoog nog beter te zien.

    Kortom; digitaal geeft zeker een beter plaatje!:thumbs:
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb al jaren digitale tv van @Home , maar de beeldkwaliteit tussen de verschillende zenders zijn enorm.
    Bij zenders zoals MGM Movie Channel en Turner Classic Movies krijg je het gewoon dat je naar een oude videoband aan het kijken bent.
    Maar bij zenders zoals Film1 en Sport1 is het beeld haar en haarscherp.

    Was gisteren even aan het experimenteren met de PIP van mijn Samsung.
    Beeld in 2 gedeeld , aan de linkerkant het normale analoge NED2 en aan de rechterkant het digitale NEd2.
    Maar het verschil was enorm.

    Hier een foto !!!
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  14. punisher007

    punisher007 Active Member

    Berichten:
    394
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat alle zenders binnen korte tijd op goede kwaliteit zijn :)
     
  15. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik zit zelf nu bij UPC , zou ik ook @home kunne nemen , of moet ik eerst @home nemen en daarna zo'n ultra pakket (100 zenders)
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas nog niet mogelijk.
    UPC geeft @Home hiervoor geen toestemming.

    De verkoper lult behoorlijk uit zijn nek.
    Het toestel is alleen geschikt voor de open kanalen , maar deze geven geen enkele provider door.
    De digitale tuner is alleen geschikt voor de digitale signalen die uit de ether kunt halen (Antenne) of via de schotel.
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2006
  17. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus dan moet ik overstappen op @home en dan alleen op internet/telefoon met UPC , kan dat wel ??

    Want ik heb gehoord dat upc digitaal tv slecht beeld geeft :confused:
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Is helaas nog mogelijk !!!
    Het netwerk waarop je aangesloten (kabel) is eigendom van UPC.

    Bij de EU ligt al jaren het plan om de kabelmarkt open te gooien.
    Dan zou het mogelijk zijn om op het UPC netwerk en andere provider te kunnen kiezen.
    Tot die tijd ben je aan gewezen op UPC.
     
  19. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    fockk.. dan wordt het denk geen digitale tv ,, moet eff met me ouders overlegge =(
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    De beeldkwaliteit is goed hoor, alleen werkt alles een beetje sloom van UPC Digital. Soms loopt de setup-box zelfs vast. Met het beeld is niet veel mis.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina