1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 5 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    iemand :'-(?

1 ding vind ik wel handig , die samsung staat te ook te koop bij www.goedkoopste.nu en dat is een klant van me vader 8) eff wat regelen en ik heb hem goedkoop :) .
    Dat is al een voordeel ervan.

Laatst bewerkt: 16 aug 2006
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zal ik maar !

Mijn 1e keuze was ook de Toshiba 32WL66P , deze was een paar maanden bij de MM in de aanbieding voor € 888
    Toen ik tegen 14.00 bij de MM , hadden ze de Toshiba nog steeds niet binnen gekregen.
    De Info-balie wist de leverdatum ook niet.

Dan maar eventjes bij de LCD's snuffelen.
    Zag toen de Samsung LE32R71B staan voor € 1189 , normaal koste die € 1499

Ben meteen naar een verkoper gestapt en hij een bon laten uitprinten.

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    dus bent je voor de samsung gegaan.
    ik zit zo te kutten met die prestaties , want ik wil het gewoon weten welke echt TOP kwaliteit heb,maar dat hebben ze allebij wel denk.

geeft i eigenlijk echt mooi beeld?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er is zoveel keus , je ziet door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een keuze gemaakt waarvan ik nog steeds geen spijt heb.

Dan lieg ik , want ik heb een heel klein beetje spijt.
    Ik mis nu al een 2e HDMI poort.

Volgende week begint eindelijk mijn vakantie en ik wil dan opzoek gaan naar een goede en betaalbare HDMI verdeelblok.

5. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    De toshiba heb dacht ik wel 2 hdmi poorten.
    Maar waarvoor 2 als je xbox 360 er maar 1 nodig heb , of heb je ook een recorder met HD ?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De Xbox360 is aangesloten via de Component.
    Op de HDMI heb ik mijn HD-decoder aangesloten.
    Voor de PS3 straks , kom ik wel een HDMI aansluiting tekort.

Foutje.
    De Component van mijn XBox360 en Hiteker He-940 lopen via mijn Digitale versterker.
    De versterker is aangesloten op mijn Samsung , deze gebruikt ik als verdeelblok.

7. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    oke , maar wat was jij kwijt voor de TV en de kabels om mooi beeld te krijgen ?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De HDMI kabel was een rip uit mijn lijf.
    Oehlbach HDMI kabel koste bij de MM maar liefst €79,95

De werking tussen Samsung LCD en Samsung HD-decoder is dan ook perfect.

Heb wel meteen de oude coax-kabel (>10 jaar) verwijderd en alles nieuwe aangelegd.
    10m Praxis Coax-kabel € 7,50
    Praxis antenne-versterker € 14,95

De signaalsterkte ligt nu rond de 83%

9. JeePee

JeePee Guest

Maar met een digitale kabel heb je toch geen kwaliteitsverlies? Een kabel van 10,- doet het toch net zo goed als er één van 80,-?

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    wat een geld zo'n klote stekkertje 8)
    Maar ik heb geen digitale tv , maar gewoon standaard.
    Ik zit zelf wel te twijfelen om digitale tv te nemen als ik die tv heb.

Ga trouwens voor de Toshiba, omdat hij 2 hdmi poorten heb en betere prestaties heb.Ben er nog niet helemaal zeker van want ik zit ook te twijfelen of ik nou die samsung neem.
    De winkel waar ik die samsung kan krijgen zit wel dichtbij en kan zo er heen gaan, dat is wel een voordeel vind ik.
    Ben niet zo gek van internet winkels.

11. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Wij hebben hier een kabel van ook zeker meer dan 10 jaar oud. Deze word voor mij gezien 2 keer geplit, 1 keer als ie onder uit het digitale kastje komt en 1 keer boven als die verdeeld word naar meerdere kamers. Het beeld boven is dan ook niet super te noemen, maar wel "kijkbaar". Als ik een nieuwe wil aanlleggen ben ik zeker 1 hele dag kwijt(als het niet anders is heb ik het er wel voor over uiteraard:+ ), kruipruimte, door plafon heenboren etc. Zou het signaal goed genoeg zijn voor zoon kastje ofniet? Onder geeft het kastje een signaal van, pak em beet, 50 a 60% als ik me niet vergis, maar geen ruisje oid te bespeuren.
    Mja, het word denk ik gewoon afwachten. En wat zoon HDMI kabel betreft, zijn die altijd zo duur? of het het beste van het beste toendertijd aangeschaft, zoals deze: http://komplett.nl/k/ki.asp?sku=322175 ? Of is dat niks? Maak ook niet zoveel uit, bij de MM zallen ze wel degelijke hebben, of is er iets waar je op moet letten/ aan te raden bij HDMI kabels?

Misschien een rare vraag, maar hoe moet ik dan alles aansluiten wat tv signaal betreft.
    De coax komt richting mijn meubel, gaat deze dan: coax in DVD-rec -> HD-decoder-> TV (LE32R71B)

of

HD-decoder -> dvd-rec- tv

Mijn lijkend de 1ste het zinvolste voor het signaal maar de 2de voor de kwaliteit van opnames. En hoe zit het met de scart van de dvd-rec, moet die in de decoder of in de tv.

En als je via de decoder kijkt, dan is het toch het signaal via de HDMI, of via het coax kabeltje? De 360 sluit ik gewoon rechsteeks op de tv aan, of is er een betere manier? Want als je de 360 via de decoder aansluit toch iets minder beeld is, ofniet?

Wat een kabels :+ , ik kan echt gek worden als die krengen "vanzelf" in de knoop raken op een irritante plek voor bij te komen is.}:]

En Melbuuln, is er geen signaal verlies als je zoon HDMI splitter aanlegt?

Mja, Nighty iedereen en alvast bedankt :) O-)

Laatst bewerkt: 17 aug 2006
  12. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ik heb de toshiba en echt top kwaliteit hoor, zowel tv kijken(digitaal) en 360 mooi beelden.
    En 2x hdmi is nog weinig denk ik. Hmdi gaat scart vervangen, dus er komen steeds meer apparaten die hdmi gaan gebruiken.
    Heb nu al me pc via hdmi, straks hd decoder, en uiteindelijk wel ps3.
    Wie weet wat er nog meer komt.

Toshiba komt in oktober met de opvolger de wl68 serie. Die heeft 3x hdmi, alleen zijn de prijzen nog niet bekend.
    En ik heb die van mij bij norrod besteld. Die hebben ook winkels, dus mocht er iets misgaan heb je nog altijd iets waar je persoonlijk naar toe kan gaan :)

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De MM verkoopt wel goedkopere HDMI-kabels maar die hadden bij de verkoop van de HD-decoder verwijderd en de duurdere daarvoor in de plaats gelegt.

In de verschillende forums blijkt dat de Oehlbach HDMI-kabel bij de Samsung LCD en HD-decoder perfect werkt.

Eventuele signaal verlies bij een HDMI-splitter is bij de dure merken bijna 0%.
    Alleen kosten die dingen >150 Euro en de bediening is dan ook nog eens met de hand.
    En ik wil de splitter wel met een afstandbediening kunnen schakelen.
    Hoop tegen de tijd dat de PS3 uitkomt dat deze splitters goedkoper zijn geworden.

Het vervangen van de oude coax-kabel heeft mij een hele avond gekost en een hoop geld.
    Door de muur liepen 3 kabels (2x Coax en 1x UTP).
    De 1e Coax kabel knipte ik met succus door , keek naar de 2e kabel die ik door moest knippen en zette de kniptang op de UTP kabel |:-
    Extra kosten 80 Euro voor een Xbox360 Wireless adapter.

De HD-decoder moet als 1e aparaat op de coax-kabel worden aangesloten.
    Heb nu op zolder met de nieuwe coax-kabel en antenne-versterker een ontvangst van 83%
    Dit is zelfs meer dan bij mijn oude Panasonic decoder.

Coax -> HD-decoder -> HDD-recoder -> LCD/Plasma.
    Vervolgens sluit je de HDD-recoder via de scart-kabel aan op de HD-decoder.
    Je kan nu op 2 manieren opnemen , via de Coax ( normale tv-kanelen) en via de Scart (Digitale en HD-kanalen).

Heb de Xbox360 natuurlijk rechtstreeks via de component aangesloten op de Samsung.

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan nog wel wat sparen want ik weet dan wel zeker dat hij duurder gaat kosten dan 1100 euro's.
    Ben dan toch jarig 8)

15. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt!
    Dus ik merk vanzelf wel wanneer het signaal te zwak is.
    Als er bij jou geen coax-signaal verlies is, ligt het bij mij denk ik aan de bijgeleverdekabels van de recorder. Dan vervang ik die tegen die tijd ook maar, of zou dat daar niet aan kunnen liggen? De kabels die ik erbij heb gekregen zijn een Scart kabel en een kleine Coax-kabel voor naar de tv.

Ik ben zeer dankbaar voor al jullie hulp:)

Cheers:b:

16. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Hey jongens daar was ik weer.

Voordat ik weer begin te vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt hier een stukje geschiedenis:

In de maand maart koop ik de LE26R51B.
    Ik natuurlijk super blij met mijn nieuwe tv`tje, maar wat blijkt?
    Het ding heeft verschrikkelijk veel last van TEARING.
    Bij hele snelle beelden loopt er een horizontale lijn van onder naar boven.
    Niet echt leuk als je een filmpje zit te kijken, een game speelt op je Xbox 360 en zelfs als je tv kijkt.
    Ik heb de TV aangesloten op: PC,Analoge TV ingang,Xbox 360.

Op all deze dingen blijft ik tearing houden.

Ok hier een opsomming:

1.Selectro komt software update installeren: haalt niks uit.
    2.Selectro komt langs en ik mag een papiertje ondertekenen dat dit probleem zo hoort bij dit type tv: juist ik betaal 1000 euro voor een tv en dit hoort zo?
    3.Selectro komt weer software update installeren: Zie punt 1.
    4.Selectro neemt TV toch maar weer mee. en geeft me een leen tv. De LE32R51B - Laat ik nou geen 1 probleem hebben met dit model! -
    5.Mij tv word weer terug gebracht en krijg te horen dat ze geen probleem konden constateren. Maar ze hadden voor de "zekerheid" het moederbord maar vervangen. TV aangesloten, hey kijk die mooie streep die ik in maart zag was er ook weer. ( get my point? )
    6.Selectro gebeld: Moest het nu maar uitzoeken met Leverancier en Samsung.
    7.Samsung gaat vergaderen wat ze moeten doen.
    8.Selectro moet weer bij me komen, om te constateren wat er fout is.
    9.Leverancier wil mijn tv bij hem in de werkplaats hebben zodat hij zelf hem kan checken want hij word het ook zat. Want hij werd door selectro gebeld want die dachten dat het nog wel eens een EXTERN probleem kon zijn. ( sure....)

Smijt dat ding denk maar op de balie en eis me geld terug...het is nu augustus.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als na de 4e reparatie het probleem nog niet verholpen is , dan heb je het recht als consument om het geld terug te eisen.

Vond nog de volgende info.

als u uw TV heeft gekocht na 1 mei 2003, gelden de nieuwe regels m.b.t. de garantie.

Indien dan binnen die garantietermijn uw TV 3x stuk was gegaan, zou u recht hebben op een nieuwe TV (en konden ze hier niet aan voldoen, zou u uw geld terug kunnen krijgen).

Let wel: bovenstaande geldt dus alleen voor aankopen gedaan na 1 mei 2003. Daarvoor gelden de oude garantieregels en dan zult u dan wel bij de fabrikant/importeur moeten zijn. Als dan het hoofdkantoor van die winkel mee wil werken, is alleen maar meegenomen.

U heeft geen recht op teruggave van het geld.

Burgerlijk Wetboek 7.
    Artikel 21.
    http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
    Artikel 22.
    http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

18. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    hmm bedankt voor deze informatie. zal zeer nuttig worden.
    Bedankt!

19. TSquares

TSquares Pionier

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is een goede kabel om mijn PC te verbinden met mijn TV?

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt op dit moment kiezen tussen Component en VGA als je hem wilt aansluiten op je HDTV. Welke van de twee de betere is, daar zijn de meningen wat over verdeeld :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina