1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0

Je haalt wat dingen door elkaar kerel;)

De reden omdat je films zwarte balken hebben rikkel is, omdat de film dan waarschijnlijk 2:40/35:1 is..."het orginele beeldformaat", vindt ik persoonlijk iets "mooi-er's" hebben dan 1:75 of 1:85.

Bijna alle films die 1:78 of 1:85 zijn hebben bij HDTV tv's geen zwarte balken, vaak kom je dat wel weer tegen op tv...

Als ik jullie was zal ik nooit gaan zoomen, je gaat dan namelijk beeld verbreden en daardoor zal er beeld bij de zoom-functie verloren gaan.

Laatst bewerkt: 13 sep 2006
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Maar dat kijkt ook voor geen meter.
    Alle verhoudingen zijn dan ineens weg.

Heb hier de 1e release liggen van de DVD Armageddon liggen.
    De balken zijn >15cm.
    Na een paar minuten kijken , stoor ik me daar niet meer aan.

3. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe de instelligen van mijn dvd speler (Pioneer dv 393 ) ge-reset kunnen worden? ik was namelijk even met de instellingen aan het klooien, en nu heb ik hem perongeluk op Progressive gezet8) maar dat ondersteunt mijn tv niet dus nu heb ik geen beeld.. ik heb al in de manual gekeken en op internet maar ik kon niets vinden..

4. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Gewoon even de speler aansluiten dmv composite of scart oid. dan kun je in het menu de instelling aanpassen :)

5. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik hem normaal ook aangesloten.. (ik heb nog geen HDTV, maar ik kon geen dvd thread ofzo vinden..) ik heb dus nog steeds geen beeld:'-(

6. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben ook aan het rond kijken voor een HDTV en zag dat de prijzen van de Samsung LE32R71B vlink aan het dalen zijn! :)

http://tweakers.net/pricewatch/137178

Is het nog verstandig om voor de LE32R71B te gaan, of kan je beter een nieuw type nemen?

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Staat wel in de handleiding ;)

|<< is in de geval de 'vorige hoofdstuk' knop op het voorpaneel :cool:

8. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent m'n held!!\o/ ik heb het vast over het hoofd gezien:{ maarja hij doet 't weer:thumbs:

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Heb mijn LE32R71B 3 maanden geleden voor € 1199 kunnen kopen bij de MM.
    Bij It's en BCC koste de LCD toen nog € 1499

Verschillen tussen R71 en S71 (Nieuw Model).

Dynamic Contrast
    R71 = 5000:1 en S71 = 3000:1

De R71 heeft een draaivoet en de S71 niet.

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Heb m'n handen weten te leggen op de HD versie van Lord of The Rings: The Two Towers (1080i). Dus hier wat vergelijkings materiaal tussen de dvd en HD versie. :)

• De dvd is afgespeeld via m'n dvd-speler (component, 576p).
    • De HD versie is afgespeeld via m'n Xbox 360 middels Media Center (component 720p invoer).

Eerst de dvd versie en daarna de HD versie:

Alleen het fotograferen ging een beetje klote, dus als iemand daar nog tips voor heeft, hou ik me aanbevolen :b:

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zeg, hebben jij en je broertje de TV's tegelijk gekocht voor de korting ofzo? ;)

Strakke foto's.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, nee hoor, ik had hem eerder :cool:

13. Shailesh

Shailesh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoewel het verschil gewoon groot is, heb ik altijd het gevoel dat het niet helemaal eerlijk is. Als ik een dvd beneden op onze Philips tv kijk, uit 2001 en toen nog met een prijskaartje van omgerekend 3000 euro, is het beeld van een dvd gewoon echt superstrak.

En in mijn kamer op mijn LCD is het beeld vervolgens crap, en de HD versie ziet er dan super uit. Maar je kan pas eerlijk vergelijken als je een gewone CRT en een LCD naast elkaar zet met respectievelijk de dvd en de HD versie van een film. Want op je LCD ziet een dvd er gewoon niet uit. Althans, nog altijd minder dan op een CRT.

Eigenlijk zou ik het gewoon ffies moeten doen. Ik heb de HD versie van Fantastic Four liggen, en The legend of Zorro, welke beiden gewoon perfecte HDTV rips zijn alsof ze van blu-ray schijf komen. Ga het morgen zeker even proberen, gewoon om ff te vergelijken.

14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zal wel aan je dvd speler liggen? op mn HDMI dvd speler met 720p ziet elke degelijke dvd(qua kwaliteit, dus geen RCV ;)) er schitterend uit hoor..

15. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    ja maar hoe hoger de resolutie hoe meer detail je kan zien. Dus HD is theoretisch altijd scherper dan DVD.

16. Shailesh

Shailesh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, ik geloof niet zo sterk in dat upscalen. Het zal ietsjes beter zijn, maar zoveel kan het toch niet schelen. Vind het jammer dat de PS3 is uitgesteld, want die had ik graag gehad als dvdspeler met HDMI aansluiting. En om nou voor die paar maanden een speler te kopen van 80 euro gaat me wat ver. Wacht het nog wel even af. En btw, momenteel is mijn dvdspeler de computer. En uit alle testen blijkt dat dat de beste upscaler/beeldkwaliteit zou moeten hebben van alles.

17. mutantemile

mutantemile The Pub's Barman

Leuk Bevonden:
    44
    Me ouders gaan een Sony Bravia halen, is deze goed? En kan deze 1080p/i? grtz

de: Sony bravia KDL-32S2000

Laatst bewerkt: 15 sep 2006
  18. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heej, ik heb een vraagje over het geluid.! ? Ik heb net me xbox 360 aangesloten op me 360 met die Groene Blauwe en Rode stekker en dingetje op hdtv gezet, maar het probleem is dat ik geen geluid heb, het beeld doet het prima maar het geluid niet!

19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Aan de andere kabel zitten een rode , witte en gele stekkers.
    De rode en witte moet je in de audio-in drukken.

20. pietlut

pietlut Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OH Bedankt voor de snelle reactie!!!! ik ga het gelijk proberen kan ik weer verder\o/ *)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina