1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik naar Ned1 kijk (Zeg 'ns ja ) dan heb ik ook balken in beeld.
    Deze uitzending wordt uitgezonden in PalPlus.

    De Philips Breedbeeld tv die bij ons beneden in de woonkamer staat heeft een ingebouwde Palplus decoder , hier wordt het beeld automatisch beeldvullend gemaakt.

    Daarbij komt nog een ander probleem.
    Bij films bijvoorbeeld wordt de onderste balk vaak gebruikt voor de 2e regel van ondertiteling.
    Maak je vervolgens met (Zoom Knop) het beeld groter dan vervalt ook deze 2e regel.

    Het is tegenwoordig een mode-trend geworden , alles heeft bijna een HDMI uitgang.
    Was gisteren even bij de MM en zag veel aparaten met een HDMI poort.
    Maar nergens vind ik informatie over upscalen.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  2. ON 360

    ON 360 Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    webwinkel prijzen samsung le32m71/n71 bekend

    ik keek net op een nederlandse webwinkel site en zag daar de prijzen staan voor de nieuwe types van samsung de le32m71 (1699,-) en de le32n71 (1599,-). ook stonden er prijzen op van de le40F71 (2999,-) en de le40N71 (3799,-)

    niet echte koopjes dus. dacht hier voor de le32m71 een voorspelling van 1400 te hebben gelezen maar daar is dus blijkbaar een schep bovenop gekomen.
     
  3. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar is weergeven in 720p en 1080i anders dan upscalen naar 720p en 1080i?
    Anders maar een sony speler, die kan wel zowieso upscalen.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De info voor HDMI is zo slecht.
    Dit zegt Philips over hun HDD/DVDrecoder met HDMI.

    HDMI staat voor High Definition Multimedia Interface. Dit is een directe digitale verbinding voor digitale HD-video en digitale meerkanaalsaudio. HDMI levert een perfecte beeld- en geluidskwaliteit zonder enige ruis, doordat het signaal niet naar analoog hoeft te worden omgezet. HDMI is volledig compatibel met oude versies van DVI (Digital Video Interface).

    Er wordt niet eens gesproken over upscalen.

    Ik gebruik mijn huidige Sony SACD/DVD speler nog wel even en stap dan wel over naar de PS3.
     
  5. Youngster

    Youngster Guest

    Weet iemand het typenummer van de samsung tv's die worden gebruikt bij de xbox360 promo stands?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb stands gezien met de Samsung LE26R71
    Zelfde LCD wordt ook gebruikt bij de Demostands van @Home HDTV.

    Maar de meeste stand die ik gezien heb hebben een Samsung LE23R51B
    [​IMG]

    Bij een defecte LCD wil Samsnug soms wel een ander model plaatsen.
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2006
  7. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt, maar zo bedoel ik het niet:eek:
    Ik heb nog een keer in de handleiding gekeken en er staat bij instelligen: Weergeven 720p etc
    Dit zal wel niet upscalen zijn, dus word het een sony speler.

    Cheers
     
  8. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    "Weergeven 720P" is dan toch wel upscalen aangezien een DVD "maar" 420P beeld heeft. Dus als de speler daar 720P van maakt (1.280 x 720 pixels) moet hij dus aan het upscalen zijn. De kwaliteit daarvan echter wordt bepaald door de hardware. Duurdere DVD spelers hebben een duurdure/betere (?) chip voor het upscalen. Of maak ik nu een denkfout?
     
  9. Shailesh

    Shailesh Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, je hebt het wel ongeveer goed. De kwaliteit van het upscalen wordt bepaald door de chip in de dvd speler. De faroudja chip staat er bekend om als een van de beste te zijn. Deze vind je onder andere in Toshiba dvdspelers en tv's. Als dit met HDMI wordt geoutput, is het beeld wel dégelijk beter dan met een 'gewone' dvdspeler die 480p output. Dan komt het namelijk op je tv te hangen, en de meeste tv's zijn niet zo geweldig in het upscalen. Met als uitzondering de Toshiba tv's (again Faroudja). Ik zelf vind het wel best, en wacht het rustig af met de PS3, en gebruik die wel als dvdspeler. Voorlopig doet mijn pc het wel goed, en een veel betere upscaler heb je niet:cool:
     
  10. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Pal dvd's spelen op 576p, 25hz - ntsc is 480p, 30hz ;)

    Grmbl... mn dvd speler (philips 963 sa) moet pal progressive kunnen geven maar mn tv zegt 576i, snap er niks van. Hij staat op 'unprocessed' en de switch op progressive. Is wel via de receiver geschakeld - maar de xbox ook en die doet het wel goed op 720p :confused:
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  11. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de uitleg Shailesh. Ik schrok eerst al want ik heb veel geld betaald voor mijn nog te ontvangen Denon DVD speler (ik wacht op de nieuwe modellen, het model wat ik had besteld, DVD-2910, is niet meer leverbaar). Daar zit wel de Faroudja chip in en uiteraard met HDMI uitgang (720P en 1080i).
     
  12. christvs

    christvs Active Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij uitleggen wat de game mode op de samsungs eigenlijk inhoud?
    Het enige wat ik zie is namelijk dat het scherm donkerder word :)
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Game Mode
    Samsung LCD TV’s bieden een ongeëvenaard beeld kwaliteit dat geoptimaliseerd kan worden voor gaming met de druk op een knop. Game mode zorgt voor haar scherpbeeld en snellere reactie snelheden bij games. Aanvullend, zorgen de krachtige surround sound effects voor magische belevenissen.

    Most of our newer models offer a “GAME MODE” to minimize lag time between a gamers input and the resulting visual effect.
    Er wordt gesproken over de vermindering van eventuele LAG met 30%
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  14. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    hey kan iemand mij AUB helpen. Ik zoek een HD-TV, maar wil eentje waar je een abonnemt neemt. Dus eentje waar je paar maand betaalt voor bijv: belminuten en je krijgt erbij een HD-TV. Ik weet dat ze natuurlijk niet de beste HD-TV zetten, maar AUB hulp.
     
  15. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hoe heb je hem aangesloten?
     
  16. the promise

    the promise Active Member

    Berichten:
    351
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem

    hallo allemaal,

    Ik heb sinds ik mijn 360 heb last van een trillend beelt als ik lang game, ik heb hier alleen last van als het warm weer is (ongeveer 25 graden). Ik dacht dus dat het aan mijn 360 lach dus ik heb MS maar gebelt en na heel veel gekut heb ik een andere 360 gekregen, ik blij \o/ . Dus ik heb weer een tijdje lekker kunnen gamen zonder dat het beeld ging trillen maar het is in die tijd ook geen 25 graden of hoger meer geweest.

    Nu was het gister (of eergister) weer lekker weer en toen begon het beeld scherm weer te trillen :mad: , ik snapte er niks meer van. Nu zat ik dus te denken als bijna niemand last heeft van het probleem en ik een andere 360 heb gehad (als het goed is gerepareert) dan is de kans heel klein dat ik een andere 360 krijg met het zelfde probleem. Je zou nu denken dat het aan mijn tv ligt maar als ik van zender verander heb ik nergens last van (nee natuurlijk niet dat is niet in HD) dus ik denk dat het aan mijn HDTV ligt, en dan ook alleen aan het HD gedeelte want verder heb ik nergens last van.

    Dit is het type TV wat ik heb:
    SHARP
    LCD COULER TV
    Mode LC 26GA5E
    220-240V~50Hz
    110W

    Ik heb ook nog even zitten denken dat het aan mijn cabels zou kunnen liggen want die moest ik niet mee sturen maar het lijkt me sterk dat je beeltscherm gaat trillen door dat er iets mis is met je cabels (en dan ook nog alleen met warm weer).

    Ik hoop dat jullie aan deze info wat hebben, en ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen of tips kunnen geven. Als je meer info ofzo nodig heb zeg het dan maar gewoon even ;)

    Alsvast bedankt.

    Greetz XjoZ
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb even de manual gedownload van de Sharp , maar er wordt alleen gesproken over standaard definitie en hoge definitie.

    Welke aansluiting gebruik je voor de Xbo360 ( VGA en Component ).
    En welke (Current Setting) gebruik je 480p, 720p of 1080i

    De mogelijkheid bestaat dat de Sharp problemen heeft met het verwerken van het HD-signaal.
    Denk dat alleen Sharp jouw hier een antwoord op kan geven.

    Heb even door gezocht , Sharp (UK) heeft het alleen over 1366 x 768 X RGB.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer het maar eens: ;)
    hey kan iemand mij AUB helpen. Ik zoek een HD-TV, maar wil eentje waar je een abonnemt neemt. Dus eentje waar je paar maand betaalt voor bijv: belminuten en je krijgt erbij een HD-TV. Ik weet dat ze natuurlijk niet de beste HD-TV zetten, maar AUB hulp.
     
  19. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ^ Als je zelf even zoekt en hier eens post welke hdtvs je hebt gevonden.
    Wij kunnen niet ruiken welke hdtvs ze weggeven bij een abbonement ;)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zoek eens met Google op.
    GSM + Abonnement + HDTV of GSM + Abonnement + LCD.

    TforTelecom had vorige week nog een aanbieding.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina