1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gelezen dat dit sowieso uit te zetten is middels een firmware update die je van internet kan halen. Bron: kieskeurig.nl ergens bij de reviews.

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    HMm.. ben van plan een mooi schermpje te kopen. Heb al zitten kijken en waarschijnlijk word t het een 82cm (1300 x 768, 720p.... 106cm is vrij nutteloos aangezien je dan nog steeds dezelfde -meestal- resolutie hebt.) Hebben jullie nog tips wat je zeker wél of niet moet doen?

Laatst bewerkt: 20 nov 2006
  3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Alleen bij de R71 serie kan je de Dynamische Contrast uitschakelen.

Gepost door zildjian ( post 768 ).

Niet doen.
    1. Kijken naar de Dynamische Contrast.

Ik had eerst een lijstje gemaakt met alle opties die ik op mijn LCD wilde hebben.
    De belangrijkste opties waren.

1. HDMI.
    2. Component.
    3. Teletekst (minimaal 500 pagina's geheugen).
    4. Draaivoet.

4. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een rare vraag maar ik wete niet in welk forum ik het moet vragen maar welke opleiding hebben jullie gedaan tijdens school :)
    Gewoon voor te weten :)

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    LTS electro-techniek.

Volgens mij kan je dit beter vragen in dit forum.
    http://forum.xboxworld.nl/forumdisplay.php?f=38

6. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok merci;) :d

7. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Alright mensen, dit is hét moment van de waarheid & ik wil alleen nog jullie mening horen voordat ik de knoop hak! :)

Het wordt 1 van de volgende LCD TV's:

samsung le32m51b

Philips 32PF5331

samsung le32r72b

Mijn vraag aan jullie is: welke LCD TV zouden jullie nemen én waarom? Mijn voorkeur gaat op dit moment lichtjes uit naar de Samsung le32M51b, omdat deze érg veel goede reviews heeft van Xbox360 gebruikers en een hoger contrast heeft dan de Philips. De Philips heeft echter weer 2 HDMI inputs en iets beter geluid. De Samsung le32R72b wordt ook erg goed beoordeeld door Xbox 360 users, maar heeft volgens mij geen voordelen boven de andere Samsung in mijn lijstje.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen, alvast enorm bedankt!

8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je niet beter een Samsung LE-32N71B nemen?
    Die kosten nu €1100 en dan krijg je €150 terug van Samsung waardoor die maar ietsje duurder is dan de LE-32R7xB.
    De N71B is een stuk beter dan al die TV's op jouw lijstje.
    Met een hoger contrast, 2 HDMI poorten en eXtended Wide Color Gamut (zoals in de Sony Bravia 32V2500).

9. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor je reply, maar wat ik over die TV lees vind ik niet zoveel positiever dan de andere Tv's in mijn lijst. Die extra HDMI poort is leuk, maar dat heeft de Philips uit mijn lijstje ook.

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom is de N71B beter dan de R71B ??

Het Dymaische Contrast mag bij de N71B dan wel hoger , maar de werkelijke contrast zijn 100% gelijk.

Maar de Luminantie van de R71B is weer hoger dan die van de N71B.
    R71B= 500 Cd/m².
    N71B= 450 Cd/m².

Bij de R71B kan je de Dynamische contrast helemaal uitschakelen , bij de N-serie is dit niet mogelijk.

11. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft de Samsung le32m51b niet jouw voorkeur boven de R71B of R72B?

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zou eerder voor de LE32M71B gaan.

Helaas koste die bijna € 600 duurder dan de R71B.
    Heb mijn gekeuze gemaakt en heb er helemaal geen spijt van gekregen.

13. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb voor de Philips gekozen.
    Je zegt al dat de Samsung een veel hogere contrast Ratio heeft dan de Philips.
    Echter is deze dus Dynamisch, en hebben mensen er meer last van dan echt plezier :)!

Philips heeft hier geen last van. En deze heb ik dan ook veel bekeken in verschillende Shops zoals MM en BCC.
    In de MM staan de Philips 32PF5331 en de Samsung LE32R72B naast elkaar! Oftewel, ook de twee tv's waar ik tussen twijfelde.
    Zwaar tof, aangezien ik zo goed kon zien welk beeld het mooiste was.
    Voor mij was dit toch de Philips... :)

Verder zijn prijs en inderdaad de ingangen even als reviews op internet voor de Philips gekozen.

3 December zal uitblijken of het de juiste keuze is geweest! \o/

14. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Yeah geloof me, ik vind de Philips ook geweldig :)

De voornaamste reden waardoor ik twijfel is voornamelijk het gebrek aan reviews van mensen met een Xbox360 en deze LCD TV. Ik heb op het forum van Tweakers gelezen, dat iemand veel last had van gekke kartel-vorming op 720p. Hij had dit niet op 1080i, maar ik zal gaan gamen op 720p dus moet dit wel 100% werken!

Ook lees ik over vergelijkbare Philips schermen problemen over het upscalen van de 720p resolutie; dat je zwarte balkjes krijgt. Lees hier maar es:
    http://www.kieskeurig.nl/review/F6CF38EE416FE3E5C125703B00334B35.htm

15. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De contrast ratio van de N71B is 1200:1 en van de R7xB is 1000:1
    De N71B heeft trouwens gewoon 500Cd/m² wat overigens totaal niet uitmaakt.
    Contrast ratio is belangrijk vandaar dat met SED, OLED en FLCD wel de contrast ratio's belachelijk veel hoger worden maar de helderheid hetzelfde blijft.

Dynamische contrast is overigens cker wel uit te zetten bij de N71B, maar dynamic dimming niet maar dat is echt zo'n op alle slakken zout leg gemier.

Bij Samsung werken ze overigens op de volgende manier:

De M serie is de absolute top klasse.
    De F serie is een N serie met Full HD.
    De N serie zit tussen de M en de R serie in.
    De R serie is het mainstream model.
    De S serie (voorheen de T serie) is het budget model.

@emusa: Neem gewoon de 32N71B die is namelijk maar €100 duurder dan de 32R7xB maar is wel een stuk beter.

Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  16. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor de info! Maar je zegt 'de M klasse is de absolute top', waarom is de Samsung le32m51b dan geen betere keuze dan de 32N71B? Ik hoor alleen maar goede dingen over de le32m51b, zeker icm een xbox 360.

Je hebt er vast een goede reden voor; dus ik ben benieuwd :)

17. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    De 32M51B is 2 jaar oud terwijl de 32N71B net nieuw is.
    De M51B moet het maar doen met 800:1 contrast en 3000:1 dynamisch contrast terwijl de N71B 1200:1 contrast en 6000:1 dynamisch contrast heeft.
    De N71B heeft ook 2 HDMI poorten ten opzichten van 1 van de M51B wat in de toekomst met PS3, PC, Blu-ray, HD-DVD etc. handig zal zijn.
    Ook maakt de N71B gebruik van een eXtended Wide Color Gamut backlit system wat vollere kleuren en zwartere zwarts geeft terwijl de M51B niet eens Wide Color Gamut heeft laat staan eXtended.

Je weet hoe snel technologie gaat vandaag de dag en vooral met LCD TV's dus kan ik je met ckerheid meegeven dat de N71B technologisch een stuk verder en daarom dus beter is dan de M51B.
    De N71B is zelfs beter dan de M61B.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
    Bekijk hem anders eens bij een Media Markt, BCC, It's of wat dan ook bij je in de buurt.
    Het betreft namelijk een dure aankoop en je moet echt cker weten wat je wil kopen.

Ik wilde eerst overigens ook de 32N71B gaan kopen maar had toch maar besloten dat ik graag die extra €150-200 uit gaf om toch voor de 32M71B te gaan.
    Als je het kan missen dan zou ik je cker aanraden om voor de 32M71B te gaan.
    Mocht je een Philips willen kopen dan is de 32PF9531/10 ook een goede alhoewel niet zo als de M71B.
    De JVC 32X70B/S is ook een hele goede met voortreffelijk geluid voor een LCD.
    Alle bovengenoemde LCD's (32N71B, 32M71B, 32PF9531/10 en 32X70B/S) zijn allemaal een behoorlijk stuk beter dan diegene die jij wilt.
    Zoals ik al eerder zei je moet die extra €100-400 wel kunnen missen.

18. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Geloof mij nu maar dat dit scherm ook prachtig met de Xbox 360 samen werkt :)
    Forum van Tweakers heb ik juist ook erg veel positieve reacties erover gelezen.
    Via Google.nl in dat forum gekomen. Dus misschien kan je even op Philips 32PF5331 zoeken.
    Verder heeft Chowmin hier op Xbw, dit scherm ook. Hij heeft al eerder foto's gepost...
    En bij hem werkt het allemaal vlekkeloos! :)

Hier op kieskeurig, heeft hij ook een prettige review geschreven!
    En mocht je nog geduld kunnen hebben, dan laat ik je 3 December als ik het Scherm met Sinterklaas krijg even laten weten of het bij mij vlekkeloos werkt op 720 P... :thumbs:

19. emusa

emusa 2 B or not 2 B

Leuk Bevonden:
    0
    Onslaught, Mystery X ontzettend bedankt voor de reacties.

Ik ga de bovengenoemde LCD TV's zeker snel 'in person' bekijken. Ik zal sowieso nog wachten tot na 3 december alvorens ik er 1 koop; dus ik wacht jouw (Mystery X) oordeel over de Philips zeker nog even af!

20. justin2k5

justin2k5 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik heb gister natuurlijk als eeste mijn 360 aangesloten met GOW erop. met standaard instellingen had ik dus wel wat ghosting, maar na wat prutsen met instellingen dnI, game mode en 100hz functie heb ik het voor elkaar.

Uit je verhaal kan ik op maken dat jij ook de trotse eigenaar bent van een M71. Kun jij je beeld-instellingen met ons delen m.b.t. analoge tv en component (xbox360)

Over een week of 2 volgt van mij een korte review van deze tv.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina