De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Reem

    Reem Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Pas wel op in dat service menu he...blijf naar beneden drukken om in de volgende kolom te geraken...als je naar rechts drukt kan je een waarde perongeluk veranderen en dan weet je straks niet meer waar hij op stond.
     
  2. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks reem!! weet je misschien ook welke optie het is? zie die ene die hier eerder gezegd werd niet staan .
     
  3. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie geen enkel verschil maar de 9541 zag ik in een blaadje bij scheer en foppen en daar wassie 1400 dacht ik en dan kon je 200 eraf halen of gratis dvd recorder van philips erbij krijgen

    mediamarkt heeft de 9551 in de aanbieding voor 1400, allemaal ambilight maar iemand wat op te merken over deze tv's??
     
  4. StephaN

    StephaN Active Member

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet? Ik heb hem nog niet in het echt gezien hoor, maar beeld zou er volgens de specs wel goed uit moeten zien, de speaker kan er gewoon afgehaald worden, hij zou sowieso aan de muur gaan bij mij.
    Nou ja eerst maar even wat reviews afwachten ;). Maar voor 42" 1920-1280 leek mij dat niet veel geld!
     
  5. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben van plan om de SAMSUNG LCD LE32M71 aan te schaffen voor 1365,- .. en dan gaat er nog eens 150,- extra van af van de samsung aktie + DVD van Ice Age 2 :D.

    Nog op en of aanmerkingen? is het wat? of beter een philips met dat ambilight etc. etc. of een hele andere lcd? Op de M71 zit ook 100Hz op.. dacht dat dat niet kon op lcd schermen en alleen bij beeldbuizen zat, dus het zal ook wel beter zijn neem ik aan?
     
  6. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een vraagje over dode pixels, bij progress.nl krijg je geen nieuwe tv als er een dode pixel op zit. Is er een grote kans op dode pixels? Is het niet slimmer om hem in bijv. de MM te kopen?
     
  7. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan een redelijk grote monitor te kopen en die als HD-tv te gebruiken. Ik zie namelijk dat die meestal goedkoper zijn dan de HD's voor tv gebruik.
    Weet iemand de nadelen zijn van zo'n monitor ?
     
  8. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep, en dat is precies wat ik ga doen; alleen haal ik em bij de Maxwell voor dezelfde prijs. Dan heb je de TV dus voor 1200 euro!!! \o/
     
  9. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    die tv's zien er ook erg strak uit voor die prijs en met ambi light is ook cool, maar die 32x70b is ook een prachtig ding, heeft iemand hier die?? zoja, zou je wat info kunnen neerzetten + mischien een foto??
     
  10. ZeMMiK

    ZeMMiK Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met panasonic TX32LX60 en / of Sony KDL32U2000 en die is bij It´s maar 998.
     
  11. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet alleen bij progress krijg je geen nieuwe lcd, ongeveer bij niemand niet, omdat je daar geen recht op hebt, er zijn echter winkels die het uit sympathie wel doen. Het is namelijk niet iets wat je kunt garanderen en heeft in die zin ook niets met een defect te maken, het komt mee met de techniek! Er bestaan pixelgaranties, maar daar zitten heel veel haken en ogen aan, het moeten er dan bijvoorbeeld minimaal zoveel zijn en die moeten dan allemaal binnen 2 cm zitten en op een bepaalde positie in het scherm. De kans dat een pixel sterft is bij de eerste ingebruik name, laat zeggen zo'n 80 uur het grootst. Daarom is een lcd ook een van de apparaten die je wel graag van de plank koopt, what you see is what you get en aangezien ze meestal al ff gedraait hebben, is de kans op pixels die uitvallen kleiner. Dus voor iedereen het volgende: Stel je koopt een lcd tv, in de winkel of via internet en je hebt een dode pixel of je hebt er twee, dan heb je nergens recht op mbt omruilen of wat dan ook. Zoals hierboven gezegd, zou de winkel dan uit sympathie je scherm terug kunnen nemen, maar er zijn er verdomd weinig die dat doen.

    P.S. Je zou kunnen uitkijken naar een philips lcd met zero bright dot garantie, zijn meestal wel de duurdere en exclusievere maar daar zit dus wel een soort van pixelgarantie op.
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  12. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het eigenlijk met 1080i .. ik heb hem daar gisteren opgezet en weer ff gears of war gespeeld .. maar echt veel verschil zie ik niet hoor in vergelijking tot 720p !??
     
  13. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben dus van plan om die M71 te halen.... is dat het enigste verschil tussen de R71? en die 100HZ wat houdt dat nu precies in bij een LCD ?
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Geld dit bij alle samsung modellen? Wij hebben namelijk de Samsung LE26R71B. En wat kun je zoal in het service menu aanpassen? Weet iemand trouwens de beste afstelling voor dit model? Of waar ik dit kan vinden?

    Hoe kun je je TV testen op dode pixels?

    En mijn laatste vraag:p. De advanced scart cable voor de 360. Is deze erg nuttig? Heeft hier iemand ervaring mee? En kun je het ook gebruiken als je een HD TV hebt. Want is er een speciale uitgang voor de HD kabel en voor de AV scart cable?
     
  15. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    De belangrijkste verschillen tussen de M71 en N71 tegenover de R71 zijn:

    M71/N71 R71
    6000:1 5000:1 (Contrast ratio)
    2x HDMI 1x HDMI

    Verder hebben de N en M 71 een beter paneel (en dus mooier beeld) dan de R71
    En heeft de N een groter kleurberijk dan de M (en R) terwijl de M dan weer 100Hz. heeft. (wat bij een lcd anders is als bij een beeldbuis tv)
    Ook werkt dat 100Hz. niet goed met de xbox360 en met dvd's schijnt het ook niet mooi te zijn. Als laatste moet je weten dat de 100Hz. op de M71 een gloednieuwe technologie is en dat de technologie niet altijd doet wat hij op papier zou moeten doen

    Overigens moet ik mijn mening over de N71 nog even bijstellen.

    Ik stond namelijk gister een een winkel die zowel de N71 als de R71 had staan (allebij in 32'') en de N71 zag er echt veel mooier uit kwa kleur (ik heb niks aan de afstellingen kunnen doen dusdaar kan ik niks over zeggen maar de N71 zal zowiezo mooier presteren op gebied van kleur.
    Ook had je bij de N71 echt het gevoel naar de natuur te kijken (zag er 3d uit) (ze draaide daar een natuurbeelden demo) En leek het bij de R71 veel platter op het scherm te liggen (als een foto)

    Conclusie:

    Ik ga denk ik toch maar voor de le32N71b (en dan wel voor 31 December
    Zodat er nog een 140 euro vanaf gaat door de actie van Samsung)
    Want ik heb helemaal niets gezien van het hele dynamic dimming gezeur
    (enige nadeel was wel dat de N71 tegen het plafond stond en de R71 wel gewoon op normale hoogte, dus ik ga eerst ook nog even bij andere winkels kijken)

    Dus Flamingo ik zou je adviseren om ook is naar de N71 te gaan kijken.
    Want hij geeft en een heel mooi beeld en hij ziet er heel strak uit. (zeker met de voet die erbij zit)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  16. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    De advanced scart cable moet je alleen gebruiken als je GEEN HDTV hebt. Het is namelijk onmogelijk een high definition signaal (720p/1080i/1080p) op het scherm te toveren met een scartkabel. Dat kan je op dit moment alleen doen met een componentkabel (die al meegeleverd is met de Xbox360 premium). Later kunnen we daar waarschijnlijk ook een HDMI kabel voor gebruiken, maar die moet dus nog uitkomen.

    Áls je geen HDTV hebt is het zeker aan te raden een advanced scart kabel te gebruiken voor je Xbox360, aangezien je dan een RGB signaal gebruikt; en dat is veel kleurrijker en scherper dan de composiet stekkertjes van je standaard kabel. Let wel op dat je de RGB scart aansluiting op je TV gebruikt; vaak is er maar 1 scart RGB en de andere dus niet.
     
  17. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet de VGA kabel;)
     
  18. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou oke bij deze :D....Dan ga ik ook voor de N71... enig idee waar je hem het beste kunt halen? Ik woon in Zwolle en hier ligt die voor 1150,-.. denk dat dat wel een mooie prijs is.. en dan gaat de 150 euro er nog af + een gratis dvd van Ice Age 2 er bij.... Twijfel alleen nog wel aan of 150,- terug of die gratis mp3 speler er bij t.w.v. 200,- .. maar dan moet ik ff inet af struinen of dat wel wat is.

    Edit:/ Ben er al uit.. dat wordt dus geld terug ;)... zo'n speler heb je al voor iets meer als 100,-.

    Edit 2:/ Maakt het trouwens nog wat uit met die Luminantie 450 Cd/m² ?... bij die andere zit het het op 500..
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  19. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je op Samsung.de kijkt zie je ook bij de N71 Luminantie 500 Cd/m² staan.
    Op de duitse site kloppen de gegevens namelijk wel (op de nederlandse site niet)
    Welke winkel is dat waar de N71 1150,- kost?
    Want hier bij mij in het dorp/stad kost ie bij alle 2 de electronica zaken 1399,- (Scheer en Foppen en Expert)
    Van dat je gratis Ice Age 2 erbij krijgt heb ik nog niks gehoort, Is dat ergens terug te vinden op internet?
    Van die 150 euro retour gaat nog 10 euro administratie kosten af dus krijg je maar 140 euro.
     
  20. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij It's staat hij ook voor 1399,- maar gewoon gevraagd waar ik 'm voor kon mee krijgen.. ze hebben nu een speciale actie met VISA card ofzo en dan kost hij nog 1259,- nou daar kon ik 'm dan voor mee krijgen zonder dat VISA gezeik.

    Ik kan hem nu bestellen bij www.coolsound.nl voor 1150,- maar dan hebben ze 'm pas maandag... bel gewoon It's nog even op of hun 'm kunnen geven voor die prijs en anders haal ik 'm maandag op bij coolsound.nl

    EDIT:/ Nou heb ff naar de It's gebeld en ze konden er niet in mee gaan om mij nog eens extra 109,- euro korting te geven dus heb 'm nu telefonisch besteld bij coolsound.nl en als het goed is kan ik 'm dinsdag ophalen. je moet wel 10% van te voren betalen maar dat gaat denk ik alemaal wel goed en die paar dagen wachten is mij die 109,- wel waard ;)..

    EDIT2:/ En de ICE AGE 2 DVD ..heb ik waarschijnlijk verkeerd gezien hehe.. las alleen samsung product.. maar geldt dus alleen bij de koelkasten en van die lcd monitors. Maar ik probeer het gewoon als ik mijn tv binnen heb ;). http://samsung.iceagedvd.nl/website.php
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina