De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat je er veel plezier mee zult beleven.
    De mijne moet nog even wachten omdat eerst mijn kamer af moet zijn (stukje behang en stukje vloer terug erin)
    En dan even wachten tot 10 december(Payday) en dan kan ie besteld worden.
    (ook hoop ik dat er zo snel mogelijk weer een 360 uit duitsland naar hier komt.)
     
  2. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat is er dan mee? Kapot?
     
  3. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, Ring of Death.
    Vlak voordat ie zijn eerste verjaardag mocht vieren (dat zou morgen zijn, Toch?)
     
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    zo gistr halve dag naar lcd tv's staan staren en dan met name naar de samsung m71 (40 en 32 inch) wat mij opviel was dat de m71 40 inch bij analoog signaal golven in zijn beeld had.

    @onslaught: jij had de m71 32inch toch en jij zei dat er problemen waren met die 100hz, kun je eens aangeven wat voor soort problemen en of dat ook met dvd's kijken zo is.

    Ik moet zeggen dat ik kwa beeld het meest van de philips gecharmeerd was en dat ambilight gebeuren is ook wel nice. Ik denk dat ik ook waarschijnlijk op een philips ga uitkomen.

    @emusa: jij hebt de 9551 van philips toch? Zou je daar je bevindingen eens over kunnen geven.

    Ik hoop deze maand nog een beslissing te kunnen nemen.

    Het valt me trouwens wel op dat medewerkers eerder naar de oudere mannen toe lopen dan naar een jonge gast zoals ik. Ik luister dan meestal gewoon mee met dat gesprek en het valt me ook op dat ik als leek zijnde zelfs nog meer weet dan zo'n verkoper...metname bij MM..

    oh en die contrast ratio's verschillen nogal enorm bij verschillende merken, is dat iets waar ik wel op moet letten? Hoger is beter oke, maar zie je dat verschil ook goed?
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2006
  5. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung HD TV PROBleem
    dit is het probleem:


    als ik me settings goed heb gezet zoals ik wil en daar bedoel ik mee de scherpte contrast enzovoort .

    als ik dat dus heb goed gezet is het oke maar naar een half uur ofzo verspring het beeld en dan kom er een balkje ik beeld met de volgende tekst shop mode en dan zijn opeens alle settings verzet .

    dus ik moet nu telkens om de 30 min me settings goed zetten echt klote wie kan me helpen ??
     
  6. hankie123

    hankie123 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    je moet de shop mode veranderen in normal mode
    dan blijven je settings bewaard.

    ben zo even kwijt hoe je dat moet doen maar in de manual staat het zeker.
    ik had dit ook met mijn samsung f71
     
  7. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben van plan deze te kopen, maar ben nog niet echt bekend in het HDTV

    kan iemand mij de goede en slechte punten aangevenn......


    [​IMG]

    SONY KDL32U2000E LCD-TV 28" T/M 32"


    Artikelnummer: 54465
    81 CM LCD WXGA HD-READY KTV
    Resolutie 1366x768 pixels
    Contrast ratio 1200:1, Helderheid TBC
    Responstijd 8 sec.
    Kijkhoek 178 graden
    10 Watt + 10 Watt vermogen
    Dolby Virtual Surround Sound
    Picture in Picture, Sleeptimer
    HDMI aansluiting
    Teletext 700 pagina's geheugen
    2x Scartaansluiting
    PAL 3D Comb filter
    PAL, SECAM, NTSC color systeem
     
  8. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    klote ik kan me manual niet vinden zo jou AUB in je manual willen kijken


    ik zou daar heel dankbaar voor zijn als je dat wil doen ??
     
  9. double u 2

    double u 2 Active Member

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    ooit gehoord van pdf files?? :p kijk ff op de site van samsung. staat ie wel op
     
  10. xNiinja

    xNiinja Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet tussen al deze paginas gaan kijken of hij er tussen staat maar kan deze TV aangesloten worden op een 360, Samsung LE-19 R 71 B
     
  11. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik zit te twijfelen tussen de Benq DV3251 of een model van Samsung. Ik lees deze review over de Benq, er staan alleen maar positieven dingen in behalve het geluid en toch krijgt hij maar een 6,3. Kan iemand mij vertellen wat de nadelen van deze tv zijn op het gebied van games en dvd's kijken? En welke samsung kan ik het beste kiezen al kijk je naar de prijs-kwaliteit verhouding, ik wil er graag 1 van rond de 800 euro. Ik hoor graag jullie antwoord :thumbs:

    edit. De philips 32pf5331 is ook aan het lijstje van keuzes toegevoegd. Ik weet echt niet welke ik het beste kan kopen.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  12. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de samsun le32r71 nu 2 weekjes en die bevalt prima. (vooral na het zappen sneller gezet te hebben). Het geluid krijgt op kieskeurig een slechte beoordeling maar geluid heb ik op mn versterker zitten en daar dus geen last van.

    vind hem zonder de versterker ertussen gewoon als een tv klinken.. niets meer, niets minder.

    Dus een aanrader.. ook erg mooi design (de rede dat ik voor deze min of meer koos ipv de philips met de boxen aan de zijkant)

    Maar de philips is ook erg goed denk ik.. moet je maandag maar aan mystery X vragen ;)
     
  13. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Je kunt de Sony Bravia ook wel aan het lijstje opties toevoegen. Die heb ik zelf en hij bevalt me erg goed. Het geluid is redelijk, maar uit een tv komt volgens mij nooit schitterend geluid (games en dvd doe ik sowieso via versterker en boxen, dat is altijd mooier). Je ziet hem in dat artikel van jou ook bovenaan bij de reader's choices staan. En hij is voor onder de 800 verkrijgbaar.
     
  14. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
  15. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    720P, en widescreen aan. Volgens mij heb je sowieso alleen HD-TV's in widescreen.

    Oh, en vergeet niet de switch op de component-kabel op HD te zetten.
     
  16. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die tv is widescreen dus dat zou ik wel aanzetten als ik jouw was,
    720P vind ik de beste keuze.
    (1080I ziet er mischien mooier uit, Maar P is met gamen beter En omdat jouw tv 1080P niet ondersteund kun je dus het beste voor 720P kiezen)

    En HD-TV's zijn er inderdaad alleen in WideScreen.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  17. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, je lcd staat op de demo stand, dat wordt vooral geactiveerd als ze in de winkel staan. Bel anders even met samsung hoe je dat eraf kunt krijgen, ik weet het zo ff niet uit mn hoofd.
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ tha messenger

    Zoals Gear al aangaf, zal ik morgen de Philips 32PF5331 ontvangen.
    Uiteraard gelijk aansluiten, en eens beleven wat nu zo'n HD tv precies inhoudt...
    Althans, ik ga ervan uit dat ik hem morgen krijg. Aangezien mijn vader mij alweer zit op te naaien dat de TV nog niet binnen is!
    Hoewel hij dat elk jaar met Sinterklaas tegen mij zegt...

    (toch knijp ik hem stiekem wel een beetje :cool:!)

    Gear, die Boxen aan de zijkant van de Philips vind ik juist erg stijlvol. Het geeft de tv wel body...

    In elk geval zullen we het morgen allemaal zien en beleven! Vanavond gooi ik mijn oude tv, in elk geval al van mijn kamer, zodat ik morgen niet meer hoef te kl*ten!
     
  19. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry maar kan het niet vinden in de handleiding
     
  20. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 9541 ipv 9551; maar dat is exact dezelfde TV, zónder de DVB-T-Tuner. Daar heb je echter geen fuk aan & dus hou ik die extra centen liever in de pocket.

    Wat ik van de 9541 vind:
    Ik heb em nu 1 dag en ik ben er 100% ondersteboven van. Ik had hoge verwachtingen (mijn ouders hebben de 9830), maar de 9541 heeft me niet teleurgesteld.

    Ik heb op dit moment helaas geen Xbox360 die ik kan testen (komt volgende week), maar ik hem mijn Xbox met advanced scart kabel (RGB) aangesloten en dat is al ZO ongelofelijk mooi! Superstrak, trillingsvrij beeld & een enorm contrast. De kleuren knallen van het scherm en er is 0 ghosting (6ms is blijkbaar snel genoeg :b: )

    Ik ben persoonlijk een grote fan van de Ambilight functie; alleen al daarom zou ik gaan voor een Philips tov andere merken. Het voegt echt heel veel toe aan de kijkbeleving; zowel bij films als games. Lekker alle lichten uit in de woonkamer & alleen de ambilight aan: _O_

    Aankomende week krijg ik mijn componentkabel binnen voor mijn Xbox 1 & ga ik dus de Xbox 360 testen. Mijn verwachtingen zijn -zo mogelijk- NOG hoger dan voorheen; aangezien 't er zonder componentkabel al fenomenaal uitziet.

    Ik heb zelf een enorme inschattingsfout gemaakt toen ik de 5331 wilde kopen; ik dacht dat softwarematige opties als Pixel Plus 2 HD en bijv. Digital Natural Motion (die op de 9541 wél zitten) enkel nuttig zijn voor relatief slechte signalen; zoals kabelTV. Maar ik had het helemaal mis! Als ik namelijk Halo 2 speel op 480i (gewoon met advanced scart) en ik doe de pixel plus 2HD uit, dan valt er enorm veel detail in de textures weg. En zonder de Digital Natural Motion is het beeld minder vloeiend (beetje verschil 50hz/100hz). Er zijn absoluut geen artifacts & ik zou dus ook echt geen TV willen zonder deze opties. Het is gewoon veel minder mooi dan het kán zijn.

    Waar ik ook erg van schrok bij de 5331 is het feit dat hij bepaalde 'zoom-functies' niet heeft tov de 9541. Wat inhoudt dat je dus 'breedbek-kikkers' hebt met TV kijken, omdat 4:3 niet goed gescaled kan worden.

    Don;t get me wrong; de 5331 vind ik nog steeds een prachtige TV voor een prachtige prijs; maar voor 400 euro meer (dankzij de Ambilight week = 200 euro retour van Phillips) heb je echt VEEL meer TV.. alleen al door de ambilight, maar ook door de software enhancers.

    Volgende week meer review materiaal :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina