De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was vanmiddag bij de Lidl en zag daar de SilverCrest HDMI kabel liggen.
    [​IMG]

    Volgens de site zou het gaan om een kabal van 1½m maar op de doos staat 2m.
    De HDMI kabel koste € 9,99
     
  2. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    Thanks emusa, laat mij ook jou bevindingen over de 360 icm die tv weten als je daar tijd en zin in hebt.

    Ik heb jou tv ook maar mij lijstje gezet om te onderzoeken.
     
  3. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom er niet uit.
    Ik heb de 360 component kabel aangesloten op de 32pf9551 van philips. Wel beeld geen geluid te horen.
    Wat doe ik fout. Als ik de scartaansluiting gebruik wel gewoon geluid, maar ik wil natuurlijk graag hd beeldkwliteit.

    Wat doe ik fout ?

    Thnks
     
  4. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    De witte en rode kabel moet je bij de component aansluiting erbij prikken. :)
     
  5. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    De tulipstekkers ff aansluiten? \o/

    Edit; stormtech was me al voor
     
  6. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gedaan maar geen sound....
     
  7. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Zitten de kabels er wel goed op kleur in?
     
  8. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    ja en ik heb voor de zekerheid rood en wit gewisseld. geen resultaat.
    Misschien in de xbox een instelling voor digitaal geluid?
    Ik heb voor mijn gevoe alles geprobeerd maar ben zeker geen techneut.
    mijn dvd speler zit op de scart (werkt goed)
    mijn kpn digitale tv tuner zit op andere scart. (werkt ook goed)

    Moeten die rode end e witte ergens anders in of zo ?
     
  9. xboxmaniaxx

    xboxmaniaxx Loyal to the game

    Berichten:
    764
    Leuk Bevonden:
    0
    Check je pm is.
     
  10. NeonovA

    NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    14
    Als het goed is, zou je het geluid gewoon uit je tv moeten horen als je de rode/witte kabels goed heb aangesloten op de component. Deze ingangen zitten als het goed is exact naast je rood/blauw/groene tulpstekkers.
     
  11. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    rood en wit

    Bij mij zitten die aansluitingen als het goed is er drect onder. maar lukt nog niet.

    Vreemd!
     
  12. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm.. ik heb nog geen Xbox 360 kunnen testen op mijn 9541, maar mijn ouders hebben de 9830 en toen ik daar de Xbox360 van een vriend van me aansloot, kreeg ik het geluid ook zo snel niet aan de gang. Maar daar zat naast de component video 'DVI sound'; dus is het logisch dat het niet werkte. Maar net onder de 3 component video-ins van de 9541/9551 zitten 2 aansluitingen; waarvan ik dacht dat ze voor het geluid zouden zijn.

    Bij de Maxwell *waar ik em gekocht heb* hadden ze digitale TV via component aangesloten; en het geluid via de 2 inputs onder de component video.. dus dat zou dan toch ook moeten werken met de Xbox 360?

    Lees anders effe mee in de handleiding van de TV; misschien kunnen jullie helpen:
    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?scy=NL&slg=NLD&cat=FLAT_TV_CA&sct=LCD_LARGE_30_40_SU&session=20061202140717_84.27.81.46&grp=TV_GR&ctn=32PF9541/10&mid=Link_ProductInformation&hlt=Link_ProductInformation
     
  13. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  14. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net gevonden hoe ze een soortgelijk probleem oplossen bij de Philips 9830: koop een Optical in/Coaxial out-kabel. Die stop je dan in de 'optical out' van je component kabel die bij je Xbox360 Premium pakket zit en de andere kant in de 'coaxial in' (staat als 'AUDIO L/R' op de 9541/9551) van je TV.

    Dat moet werken.. maar tis wel een flink minpunt van de 9551/9541 :mad:
    Toch erg vreemd... aangezien het geluid voor digitale TV wel gewoon via de componentingangen werkt :{
     
  15. mjvoorbraak

    mjvoorbraak Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    zegt me zo gauw niks wat je vertelt.
    Dus we zijn er nu achter dat het eigenlijk gewoon niet werkt ?
    Zou toch raar zijn joh. Heb je een plaatje van die benodigde kabel ?
    Worden er zo ook concessies gedaan aan de kwalitieit van het geluid ?
     
  16. emusa

    emusa 2 B or not 2 B

    Berichten:
    194
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Dat zeg ik niet, ik heb het zelf niet kunnen testen. Wellicht heb je het gewoon niet goed aangesloten. Ik kan op internet niets vinden over problemen met de Xbox 360 icm de 9541/9551; enkel problemen met de 9830.
    2. Nee; vraag gewoon bij een speciaalzaak als je het op die manier wilt proberen.
    3. Lijkt me niet; je gebruikt de optical out die normaliter wordt gebruikt voor Dolby surround.
     
  17. Yuco

    Yuco Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag mijn tv-tje binnen gekregen. Het is de samsung LE19R71. Op de doos staat echter LE19R7 dus zonder 1 op het eind (dit type aanduiding is vreemd genoeg ook niet terug vinden op de samsung website) en er is ook geen hd ready logo op de tv zelf aanwezig en in de manual wordt ook nergens gerept over hd signaal. De tv hoort echter gewoon hd ready te zijn. Aan de achterkant van de tv zitten drie tulp ingangen met een rode, witte en gele kleur.

    Tevens heb ik een component HD AV-kabel. Het schakelaartje heb ik op hd gezet maar ik krijg geen beeld op mijn tv. Ik snap ook niet zo goed welke tulp- stekkertjes ik nu moet gebruiken.

    [​IMG]

    Volgens mij moet ik de rode, blauwe en groene gebruiken (de 3 meeste rechtse op de afbeelding) maar dan is het mij dus niet duidelijk welke kleur tulp ik op welke ingang moet aansluiten. Gebruik ik de 3 rechtse tulp stekkertjes (zie afbeelding: de rode, witte en gele) dan kan ik geen hd signaal selecteren in het xbox dashboard. Rara?
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt een converter nodig.
    Deze zet het optical-signaal (Xbox360) om naar een Coaxial (Philips).

    [​IMG]

    Tekoop bij Conrad voor € 19,95

    De LE19R71B is HDready ( http://www.samsung.ru/products/audio-video/tv/lcd/le-19r71b/ ).
    Als ik naar de speqs kijk , dan zou deze LCD geen component hebben.

    LCD TV 19 (48 cm), 16 : 9, kontrast 800:1, svietivosť 300 cd/m2, rozlíšenie 1440x900, LCD panel PVA, HD Ready, Odozva 8ms, Pozorovací uhol 160?, 3D hrebeňový filter, 4 obrazové režimy, DNIe technológia, Hotel mode, picture freeze, plug&play, sleep timer/off timer, DVI, SCART, Composite, L/R, S-Video, PC in (VGA, WXGA).

    Aan de kabels die je nu hebt heb je dus helemaal niets .
    Je hebt een VGA-kabel nodig en geen Component.

    De kleuren die je nu gebruikt (Geel) = Composiet , normaal video-signaal.
    De andere kleuren (Rood+ Wit) = Audio.

    Het HD-signaal krijg je alleen als je gebruikt maakt van (Rood+Groen+Blauw) , achterop de LCD moeten dan cinch-stekkers zitten met de zelfde kleuren.
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2006
  19. masta_user

    masta_user Active Member

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe denken jullie over de Philips 32PF3321/12?
     
  20. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg eindelijk misschien een HD-TV dit jaar. Het wordt waarschijnlijk deze: Samsung LE 26R72. Is die best goed? Of zijn er problemen of iets dergelijke?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina