De HDTV Thread [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 21 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ON 360

    ON 360 Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    geluid via draadloze headset op samsung le32m71

    ik heb een samsung le32m71 en wou mijn draadloze headset aansluiten om tv te kijken maar kastje hiervan gaat na 5 min uit. heb het op normale tv geprobeerd en daar bleef hij het wel doen.

    heb dus een samsung le32m71 met een samsung dcb 9401r decoder vanuit daar gaat geluid digitaal naar mijn creative ddts 100 decoder en 7.1 geluidset (7900) maar als ik setje direct hierop aansluit zit er heel veel ruis doorheen.

    dus dacht ik is sluit hem aan via zijkant van de lcd tv op de hoofdtelefoon aansluiting maar dan gaat hij dus na 5 min ongeveer uit en als ik dan din (stroom) stekker er weer in/uit doe doet hij het wel weer.

    is dus gewoon draadloze heaset met basis station die stroom kabel en geluidkabel heeft. heb het ook via rood/wit aansluiting geprobeerd maar dit maakt niet uit.

    Iemand hier ook last van??? of een oplossing
     
  2. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat je kan proberen is het volume van de hoofdtelefoonuitgang iets hoger inregelen, zodat de zender van je draadloze hoofdtelefoon genoeg input krijgt. Dit herinner ik me van mijn eigen tv, als het volume relatief laag staat en ik plug de hoofdtelefoon in werkt hij, enkele minuten later valt hij uit, plug je hem dan opnieuw in zoals jij zegt doet hij het weer even. Dus turn up the volume van je hoofdtel.uitgang. Soms kan je dat met de volume toetsen op de tv of ab doen, soms moet je dat in het menu regelen. Suc6
     
  3. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit toestel is voorzien van 1 setje component aansluitingen, 1x hdmi, 2x scart, 1 x vga. Heb hem namelijk staan en verkocht.
     
  4. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan het beste gewoon de VGA HD-AV kabel van microsoft kopen, dan is zijn probleem meteen opgelost zonder losse adapters die vaak toch niet optimaal werken.

    Maar even een vraag aan de eigenaar van de le19R71b waar het nu om gaat,
    Waarom heb je voor die tv gekozen?
    Was een 19'' Breedbeeld tft (pc monitor) niet veel goedkoper geweest?
    (of zon samsung pc monitor waar je ook op kan tv kijken? weet daar effe de naam niet meer van)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Werk jij bij een electronica zaak dan?
    Zo ja, Bij welke en wat kost de le32N71b daar?
     
  6. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet om te zeuren, maar even het volgende: Er is geen 1 tv die via component geluid zal kunnen ontvangen, noch versturen. Component is enkel en alleen beeld, je zult je geluid dus op een andere manier moeten meesturen. Dit is voor DVI ook het geval, DVI is ook enkel en alleen beeld en ook hier zul je geluid anders moeten meesturen. Tevens zijn er verschillende DVI uitvoeringen, namelijk:
    DVI-A: Deze interface stuurt enkel een analoog signaal door, met als nut om een gewone connector-overgang te maken. Dit type is gelijkwaardig met DVI-I, zoals onderstaande:

    DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc's voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.

    DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.

    DVI-D HDCP: Verschillend van DVI-A, DVI-I en DVI-D draagt dit type interface de codering HDCP met zich mee om illegaal gebruik tegen te gaan.

    Dus het is even opletten geblazen met DVI, want er zijn lcd's en randapparatuur met deze verschillende soorten van DVI, wat kan inhouden dat het wel of niet werkt, ook al oogt het hetzelfde.
     
  7. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, daar werk ik idd. De 32N71 staat bij ons voor 1399,- maar is onderhandelbaar. Ik kan morgen wel eens kijken wat ik er heel scherp van kan maken als je wilt.
     
  8. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, wat jij zegt kan ook idd. Ik zou persoonlijk toch voor de DVI-->component adapter gaan, je hebt namelijk minder omzettingsverlies en deze manier is in het begin van hd-ready tv's door meerdere fabricanten toegepast en voor zover ik weet en ervaren heb probleemloos. Maar zoals ik al zei, jouw optie is ook een werkende.
     
  9. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Franzzz,
    Niet om lullig te doen maar mischien was het handig om erbij te vermelden dat bij merken als Bijv. Samsung er altijd een rode en witte (Links en Rechts) stereo geluids aansluiting bij de component ingang zit.

    Ow en bij welke zaak werk je dan Expert ofzo?
    Want ik ga morgen daar praten/onderhandelen of het mogelijk is de le32N71b voor 1199,- te kopen (de prijs bij modern.nl. Modern valt onder dezelfde organisatie als It's)

    1199,- bij een winkel in mijn stad/dorp (heerhugowaard) zou namelijk erg fijn zijn (heb hier alleen de Expert en Scheer en Foppen)
    Ik ben er niet zo dol op om via internet te kopen. (Een winkel in Alkmaar zou eventueel ook kunnen, ligt toch vlak naast heerhugowaard. In alkmaar zitten bijna alle electronica zaken die ik ken)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Was Donderdag middag even bij Prijstopper in Almelo , zag daar een doos staan met de sticker It's Almelo.

    Vond het geen prettige winkel , de verkopers stonden als aasgieren om je heen.
     
  11. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, Heerhugowaard, daar woon ik. En heb ook in HHW bij S&F gewerkt, sta nu in Hoorn. Ik kan altijd kijken wat ik voor je kan doen, geef me anders eens een belletje en vraag ff naar mij, dan kijk ik het terplekke na voor je.
     
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil hier nu niet beledigent of lullig overkomen,
    Maar ik vind het personeel bij Scheer en foppen in heerhugowaard niet echt...
    Aardig(houden het maar netjes), Ze duiken meteen bovenop om je te helpen maar als je het niet met ze eens bent of je vertelt dat wat ze je vertellen niet klopt dan willen ze eigenlijk niet meer met je praten. (denk dat het de filiaal leider was die ik sprak)

    Bij de Expert werd ik dan wat beter behandeld, daar hadden ze meteen door dat ik meer verstand had van Samsung LCD's dan hun en zij luisterde echt naar je om zelf ervan te leren. (altans dat kwam zo over)

    Hoe dan ook ik vind dat ze bij Electronica zaken in het algemeen toch altijd proberen te verkopen(vrij logies zij moeten ook geld verdienen) en ze pakken het allemaal anders aan.

    Hoe dan ook de eerste zaak in heerhugowaard die de le32N71 voor 1199,- aan mij wil leveren mag dat ook doen.

    Franzzz wat vind/vond jij eigenlijk van je collega's in HHW? (ow en heb jij xboxlive? want dan wil ik je graag met jouw toestemming toevoegen aan mijn vriendenlijst zodra mijn 360 terug is van reperatie/vervanging)
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  13. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou nou vertel dat ik "blij" ben dat ik in hoorn sta tegenwoordig, begrijp je me dan? Tuurlijk wil iedereen verkopen, maar dat kan op heel veel manieren. De meeste verkopers zijn bang om eventuele nadelen te melden, omdat ze bang zijn dat de klant dan op dat moment niet koopt. Ik meld de nadelen wel en laat ze daar eigenlijk eens over nadenken, maar de realiteit is dat ze toch gewoon kopen en dat hun keus eigenlijk al gemaakt was. We weten allemaal dat het beeld wat een lcd geeft op een analoge of digitale kabelaansluiting van mindere kwaliteit is dan op een gewone beeldbuis en toch blijven we lcd's kopen/verkopen. Dus mijn ervaring is dat je gewoon open en eerlijk kan zijn en ook eventuele nadelen aan het licht kan brengen, want het wordt toch verkocht.

    Xboxlive heb ik wel, maar mijn xbox is zo nieuw dat ik nog niet eens weet hoe xboxlive werkt en daarnaast heb ik de xbox afgelopen week terug gehad uit reparatie en moet mijn eerste spel zelfs nog kopen:mad: Maar als ik het draaiende heb, dan geef ik een brul!
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat ik net zei , het zijn Aasgieren.
    Denken maar aan één zoveel mogelijk verkopen.

    Was Donderdag bij Prijstopper opzoek naar een nieuwe navigatie.
    In de folder stond een Mio met heel Europa voor € 225.
    Volgens de verkoper zou het de grootste rotzooi zijn en moest van hem een TomTom (€399) kopen.
    Moest meteen beslissen want het zou de laatste in de winkel zijn.

    Wist niet hoe gauw ik de winkel uit moest komen.

    Ben later naar de MM gereden en rustig met verschillende Navi's kunnen spelen.

    Gekocht bij Dixons.
    Heb nu een Sony NV-U50T (TMC) voor maar € 249.
    Heel Benelux + grootste gedeelte van Duitsland en Frankrijk.

    Terug Ontopic.

    Even een na gevraagd , de kans is heel groot dat de LE19R71 via de parallelle markt Nederland is binnen gekomen.
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2006
  15. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Het wordt de Samsung LE32S71, iemand nog opmerkingen?
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Alweer een Samsung ;)

    De S71 is een goede instapmodel , kijk wel even rond als je hem gaat kopen.
    De prijsverschillen kunnen groot zijn.
     
  17. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet lullig bedoelt maare,
    Pak de 32R71.
    Maar ik neem aan dat je die iets te duur vind.
    Mischien kun je de le32S71 ergens vergelijken met de 32R32 die liggen kwa prijs bij elkaar.
    De specs van de S71 zijn geloof ik iets beter dan de R32 maar je moet ze maar is allebij bekijken. ( en dan wil ik graag je mening horen) De Specs zeggen veel maar niet alles.
     
  18. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je ajb hier neer willen zetten WELKE converter ik moet kopen? Ik ga morgen dan naar Scheer & Foppe.
     
  19. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb jij het opgelost?:)
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Vergeet Scheer & Foppe maar , daar zal je de Converter niet vinden.

    Probeer eens een onderdelenhuis of een Electronicawinkel.
    Dit moet je kopen.

    [​IMG]

    Toslink Converter.
    Conrad = € 19,98 (Excl Netadapter).
    Allekabels.nl = € 27,50 (Incl Netdapter)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina