1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Haha, je bent niet de eerste (en wss ook niet de laatste) die dat over het hoofd ziet ;)

2. kaasbever

kaasbever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee maja je sluit dat ding aan kabel erin en tja vergeet wel eens dat om te zetten :p

3. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij merk je geen verschil op een HDready tv dacht ik want die heeft maar rond de 720 beeldlijnen dus 1080i wordt toch omgezet weer naar ongeveer 720 beeldlijnen

4. Bianconero

Bianconero Active Member

Leuk Bevonden:
    1

hoe bedoel je terug op full, want ik merkte niks met dvd's kijken op de 360

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Met 1080i wordt volledige 1366x768 resolutie gebruikt terwijl met 720p maar 1280x720 benut wordt.

6. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Dus hoe moet ik mijn Xbox 360 nu instellen?!
    60 HZ altijd, maar is 720p nu mooier, of juist 1080i ?
    Aangezien eerst juist 720 P werd verteld inverband het upscalen van toestanden :9

7. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    True, als je het op 1080i zet worden ze allemaal benut, maar met 720 ook hoor...
    1080i is zelfs te groot voor 1366x768 ( 1080i = 1920x1080i), jou beeld gaat dat signaal helemaal downscalen naar eigen resolutie, en dat ziet er niet mooi uit. (probeer maar eens een introfilmpje van een spel ofzo, in beide resoluties en beordeel zelf.)
    720p wordt maar iets uitgerekt om er 768 van te maken. Komt ook nog eens bij kijken dat progressief veeeeel ( naar mijn mening ) mooier is, nogmaals probeer het maar uit. Het blijft altijd afhangen van smaak, maar feit is dat p > i

Laatst bewerkt: 16 dec 2006
  8. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Voor games en films vind ik 720p ook iets mooier inderdaad maar voor de meeste mensen valt het niet eens op.

9. jorisB

jorisB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn samsung 940BF gaan verkopen en een samsung 225BW kopen, omdat ik een groter scherm wil en breedbeeld. Deze heeft een max. resolutie van 1680x1050 (16:10) maar de xbox geeft breedbeeld weer als 16 : 9. Mijn vraag is of ik nu ook zwarte balken krijg boven en onder en of deze groot zijn? Volgens mij zou dit scherm dan dus ook 720p aan kunnen. Heeft er misschien iemand ervaring met gamen op een breedbeeld computerscherm met resolutie 1680x1050 ?

10. LordTeddybeer

LordTeddybeer Happy Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    normaal zet de tv altijd als ik mijn xbox aanzet, het beeld automatisch op Full(keuze uit 4:3, 14:9 16:9 enz.). Maar als ik een dvd start dan gaat de tv het beeld automatisch op zoom of 16:9 (weet niet precies welke) zetten.
    Merkte je niet bij dvds kijken dat je beeld vervormd was? misschien ligt het aan mijn instelling :confused:

11. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst is er een verschil in resolutie 720p is 1280X720 en 1080i is 1920X1080. Op zich zou je zeggen de hoogste resolutie is de mooiste, maar een hd-ready tv(niet full HD dus) werkt meestal met 1366X768 en zal het 1080i formaat downscalen naar de maximale resolutie voor je tv. Heb je een full hd scherm dan gaat dit verhaal dus niet op. Daarnaast is er de toevoeging P of I.
    De p=progressive en de i-interlaced. Het verschil zit hem in het opbouwen/verversen van het beeld. Bij interlaced techniek wordt het beeld 25 x per seconde in twee delen vernieuwd. Eerst worden de oneven lijnen een voor een ververst, daarna de lijnen die ertussen liggen, de even lijnen dus. De progressive methode vernieuwd per beeldwissel alle lijnen tegelijk, dus even+oneven. Zoals je misschien zult snappen, gaat de voorkeur dus uit naar progressive. Hoop dat je(jullie) er wat aan hebben.

Bedenk me net dat ik het nog ingewikkelder zou kunnen maken, door te zeggen dat 1080i eigenlijk 540i is. Dat heeft dan weer te maken met de tijd waarin het ververst wordt, oftewel hoeveel tijd er bij het i systeem nodig/gebruikt is.

Laatst bewerkt: 16 dec 2006
  12. nightmare

nightmare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HD Stekker ??? en nog een vraag

hallo mensen,

ik ben vandaag in het bezit gekomen van een xbox 360 en een tv HDready (kerst kado van mijn vrouw :thumbs: )

Maar ik heb een paar vragen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

1. mijn tv heeft in DVI ingang voor HD (is een soort scart aansluiting ) maar de xbox heeft tulp aansluiting. Geeft het een adapter hier voor zodat ik toch Hd kan spelen met de xbox.

2. ik heb de xbox nu aan gesloten via de adapter via de gewone Tv maar ik vind het beeld zeer slecht (een beetje wazig) en ook tijdens het spelen (rainbow six vegas).
    Spellen op mijn pc zien er beter uit, kunnen jullie mij veretellen wat ik verkeerd doe of wat ik moet instellen ??

Dit zal wel ergens het forum staan maar ik ben een Noob sorry :'-(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

13. Franzzz

Franzzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou makkelijk zijn als je erbij vermeld om welke tv het gaat. En welke aansluitingen erop zitten. Als er component aansluiting opzit, kun je die het beste gebruiken. Dat ziet eruit als tulpaansluitingen, maar dan in de kleuren:groen/blauw/rood en er staat vaak iets bij in de vorm van YPbPr. Indien je deze aansluitingen hebt, sluit je de xbox kabel met het setje van de drie kleuren hierop aan en de apart overgebleven rood/witte tulpkabeltjes gaan naar een audio-in indien aanwezig. De schakelaar die op de kabel zit die van je xbox naar de tv loopt, moet je dan wel even op HD zetten en in het menu van de xbox360 moet je ook even aangeven dat het om een HD-scherm gaat en de resolutie kiezen. Dan zou het in orde moeten zijn en er gelikt uitzien. Indien je die hele component aansluiting niet hebt en enkel dvi om signaal naar binnen te halen dan heb je een verloopadapter nodig. Of indien het toestel een VGA-input heeft de speciale kabel van microsoft of ander merk met vga d-sub aansluiting

14. matrixjunk

matrixjunk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  15. nightmare

nightmare Active Member

Leuk Bevonden:
    0

hallo,

ik heb alleen de tulp aansluiting voor de geel/rood/wit die gebruik ik nu ook . de HD tulp stekkers kan ik niet gebruiken omdat de ingang van de tv een soort scart is (dvi-in).
    De TV wat ik heb is: philips lcd 20 " model 20pf5320/01.

ik hoop dat je mij kunt helpen
    groetjes nightmare

16. JeePee

JeePee Guest

Koop de Xbox 360 VGA HD AV Kabel en met behulp van een VGA/DVI blokje kan je de 360 aansluiten op de DVI ingang.

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In de doos van de LCD zit een ( DVI-I-naar-YPbPr-kabel ).
    Wat je alleen nog nodig hebt zijn 3 cinch-koppelstukjes.
    Hiermee kan je de Xbox360 component kabel koppelen met de stekker van Philips.
    Ze zijn tekoop bij het onderdelenhuis.

Je hebt de xbox360 aansloten via de normale composiet (video) aansluiting.
    Hierbij is het beeld stukken minder dan via bijvoorbeeld RGB.

Laatst bewerkt: 17 dec 2006
  18. jorisB

jorisB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg je bij een 16:10 computerscherm zwarte balken boven en onder of wordt het beeld van 16 : 9 lichtjes uitgerokken? Ik wil namelijk na nieuwjaar een samsung 225BW kopen is een 22 inch met resolutie 1680 x 1050 (16 : 10 ) dus. Iemand ervaring met 360 op een 16: 10 scherm?

19. Chrizzle

Chrizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    756
  20. The_Gamer

The_Gamer Metal Gear Solid Fan

Leuk Bevonden:
    4
    @ Chrizzle: Nee, die tv is echt niet goed. Het contrast is laag en de responstijd is veel te laag om mee te gamen. Niet kopen dus!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina