1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Alleen Sony en Samsung lcd's vanaf 32"
     
  2. Booster

    Booster verified user

    Berichten:
    763
    Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk heb jij hem gekocht...:{
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    Doe het dan goed: klik
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nu nog een passende huis ervoor vinden.

    Tip.
    Paleis Soestdijk.

    Niet in alle LCD's
    De S-serie van Samsung maakt gebruikt van PVA i.p.v S-PVA.
    Dit alleen om de kosten zo laag mogelijk te houden.

    De schermen die Sony gebruikt worden door Samsung gemaakt.
    In de duurder Sony LCD's met Bravia Enigne vindt je dan ook S-PVA schermen.
     
  5. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Zijn er eigelijk nog meer leuke LCD schermen (hd-ready ect..) van rond de 550/600 euro. Of is de Samsung LE27S71B verreweg de beste van dat budget?
     
  6. Franzzz

    Franzzz Active Member

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    0
    Even voor de duidelijkheid, de kijkhoek is een leuke bijkomstigheid van S-PVA, maar het ware voordeel zit hem in de kleuren, die zijn intenser en het contrast is beter. Die samsung S71 die nogal eens ter sprake komt hier, als je goed kijkt of vanuit een hoek of vanaf bepaalde afstand, dan zie je dat er als het ware een blauwe/grijze waas voor/over het scherm zit, met name de gebieden die donker(zwart)moeten zijn. Dit in tegenstelling tot de R71, die veel beter in staat is om zwart te tonen.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een leuke LCD scherm moet minimaal 26" zijn.

    Voor € 550 heb je wel een Philips maar deze is maar 20".
    Heb er laatst een geinstalleerd maar de behuizing lijkt wel groter dan het scherm zelf.

    Als 1e LCD is de LE27S71B een hele goede keus.
    En deze LCD bijna alle belangrijke opties standaard.

    Heb zelf voor de R71 van Samsung gekozen omdat deze LCD's geen zichtbare speakers heeft.
    Daardoor lijkt het scherm veel groter dan bij de LCD's met speakers aan de zijkant.
     
  8. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een philips, de 32pf9830. bij sommige programma's of zenders is dit echt heel erg. maar dat is wat ik ook op een aantal plaatsten heb gelezen, dat de gewone SDTV signalen heel blokkerig worden op de philips schermen, maar dat de HD signalen weer juist heel mooi zijn... ik vrees dat er weinig aan te doen is... mocht jij een oplossing hebben, laat t weten!! :)
     
  9. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
  10. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Oke, dus als ik het goed begrijp krijg je bij die actie van 22euro bij de MM de Decoder en een abbonement waar je elke maand 22eru voor betaalt?

    Melbuuln, je hebt me overgehaalt:p ik ga morgen naar de MM en foka toe en ga begin 2007 de Samsung LE32R71 kopen. Goede keus lijkt me zo?
    Bedankt voor al je info :)
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Stoer joh...

    *
    Reportje... :b:


    @ Diablo85

    Ik bezit de Philips 32PF5331, en heb nou niet echt last van blokkerige beelden...
    Of bedoel je dat het gewoon wat minder scherp wordt?
    Wat dit heb ik wel bij bepaalde zenders jah :)!

    Hd beeld is daarin tegen weer super...
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helaas moet ik het ballonnetje doorprikken.
    @Home is helaas in Gouda niet beschikbaar !!!

    Je moet contact opnemen met Rekem.
    http://www.rekam.nl/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

    Rekem maakt wel gebruik van de zelfde decoders als Casema en @Home.
    Dit staat op de site (Digitale televisie via de kabel zonder extra abonnement ).
    De prijzen van de HD-decoder en Hardeschijf-decoder staan wel op de site , maar niet wat de standaard decoders kosten.
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou nou wat een verschil. tussen de KLVs32a10e en de LE32R71B, alleen al het contrast, instelmogelijkheden en het geluid. (mag ook wel voor een nieuwen toestel.)

    Verder had ik 2 dode pixels op mijn bravia en het geluid was oke, maar zat een soort van ruis in. En dan heb je nog van de leuke opties zoals Gamemode en DNIe. (kan iemand me vertellen wat dit precies inhoud DNIe?)

    Ohja voor 15e meer een nieuwe tv, garantie en
    omruilen kan, ff testen een week als ie niet bevalt dan de KDLs32v2000 maar. Toch denk ik dat dit een blijvertje is.
     
    Laatst bewerkt: 30 dec 2006
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan iemand mij vertellen,hoeveel ik kwijt ben voor een schotel en decoder,want dat met UPC digitale tv is gewoon klote omdat ik nu analoog heb en me ouders wel digitale :9
    Me ouders vinden dat UPC ook niet werken dus willen ook een schotel.
    Hoeveel ben je dan kwijt als je een schotel neemt , en lijkt mij 2 decoders ?
     
  15. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb precies de zelfde tv...
    Ik heb bij COD2 en Oblivion alleen steeds het gevoel alof ik dronken ben als ik me omdraai of beweeg, het lijkt alsof de pixels een beetje laat getekent worden ofzo.

    In ieder geval is het best irritant en ik kan bij mij wel zeggen dat ik het onspeelbaar vind.
    Die Samsung LE32S71 heeft ook een game mode, is dat ook echt een voordeel als ik games aan het spelen ben?
    greets:b:

     
  16. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan heb je last van ghosting als het goed is :eek:
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Digital Natural Image Engine.
    http://product.samsung.com/dnie/

    Samsung lost hiermee het probleem op dat de beeldkwaliteit van de huidige (analoge) TV-signalen achterblijft bij de beeldkwaliteit die de nieuwe generatie hoogwaardige digitale televisies kan weergeven. DNIe™ is niet alleen geschikt voor alle thans gebruikelijke inputsignalen voor televisieontvangst, zoals analoog, kabel, satelliet en digitaal, maar werkt ook met de inputsignalen van DVD, camcorders en spelcomputers. De DNIe™ technologie is gebaseerd op niet één maar vier technieken om het beeld te optimaliseren.

    De vier technologieën waarvan DNIe™ gebruik maakt zijn:
    · Motion Optimizer: verwijdert ruis, zelfs in bewegende beelden.
    · Contrast Enhancer: versterkt het contrast.
    · Detail Enhancer: verscherpt beelden en maakt details zichtbaar.
    · Color Optimizer: zorgt voor natuurlijke en levende kleuren.
     
  18. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Wie weet of er veel verschil in de beeldkwaliteit van deze 2 tv's zit?
    Ik gebruik hem puur voor de xbox 360 (op 1360x768 VGA) dus geen analoge tv ofzo.

    Het gaat over deze:
    37PF9631D
    37PF9731D

    Bvd, Michiel
     
  19. DS 501

    DS 501 Active Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, ik heb nou een nieuwe tv gekocht (het typenummer weet ik zo niet), een philips 60cm lcd tv, en volgens mij was hij wel HD, maar er zit geen rood-groen-blauw aansluiting op. is het dan wel een HDTV? en zo ja, is dan de enige manier om een mooi HD-beeld te krijgen met de 360-VGA kabel?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Philips gebruikt heel vaak de DVI als component.
    Zit er in de doos geen DVI naar Component kabel ??

    Kan meer info op zoeken als ik het serienummer heb.

    Het zijn 2 totaal verschillende LCD's.

    37PF9631D = HDready = € 1900 = Pixel lus 2HD = Amibilight 2.
    37PF9731D = FullHD = € 2600 = Pixel Plus 3HD = Ambilight 3.

    Prijzen bij Progress.nl

    Ambilight 3 maakt, door middel van lampen rond het beeld, de weergave nog indrukwekkender door toevoeging van omgevingslicht aan 3 kanten dat wordt aangepast aan de kleuren en de lichtsterkte van het beeld. Het schept een sfeer waarin u details, contrast en kleur beter waarneemt en ontspannender televisie kijkt. Ambilight 3 past de kleuren aan de zijkanten van het scherm automatisch en onafhankelijk aan volgens veranderende beelden op het scherm. De derde Ambilight-lamp bovenaan zorgt ervoor dat het hele beeld nu door licht wordt omgeven, waardoor u volledig wordt meegesleept door de inhoud.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina