De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Volgens ondersteund de Samsung geen RGB via Scart2.
    Bij mijn LE32R71B staat alleen bij Scart1 RGB.

    Heb net even de dvd-speler op scart2 aangesloten , maar het beeld is alleen composiet :mad:
     
  3. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik het geprobeerd te bergijpen, maar lukt niet helemaal. Wat is RGB?? En composiet is toch die 3 plugjes van de scart?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat is juist !!

    Bij RGB worden de kleuren (Rood , Groen en Blauw ) apart verstuurd via de Scart.
    Hierdoor zijn de kleuren vele malen helderder van met Composiet.

    Bij een DVD-speler kan je dat uitproberen.
    Zet eerst in het menu van de DVD-speler het beeld op RGB en vervolgens op Video (composiet).
    Je zit dat de kleuren bij RGB veel mooier zijn.
     
  5. kbskyline

    kbskyline Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    zit je beeld er nou mooier uit op een lcd pc monitor of een pal 60 tv
     
  6. sunset

    sunset Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met dit toestel?

    Groet Peter
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Welkom sunset.

    Meestal als het om een bekende LCD/Plasma gaat , dan krijg je hier altijd heel snel een antwoord.
    Maar de LG 42PC1R ben ik volgens hier nog niet tegen gekomen.

    Kwam ik tegen op Kieskeurig.nl

    XBOX 360 met Oblivion of Kameo of Tomb Raider: Legend? Vergeet niet door verwondering door te spelen!!!! Ik heb een halve meter voor het scherm gezeten en kon nog geen lelijk dingetje vinden.
     
  8. Darkon 83

    Darkon 83 Active Member

    Berichten:
    1.662
    Leuk Bevonden:
    0
  9. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Volgens mij is er wel iemand op dit forum die dat toestel heeft.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eerst of de speler ook een DCDi (Faroudja Chip) heeft.
    Deze zorgt er namelijk voor dat het beeld perfect naar 720p wordt geupscaled.

    Je hebt gelijk !!

    Xwon heeft een LG42PC1RR .
     
  11. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    nee dat heeft die niet (was even gaan kijken op i-net en zie op ene site dat hij het wel heeft, maar op tweakers zegt iemand van niet), ik heb deze speler zelf thuis. Regio vrije versie. Heb nog geen lcd tv waar ik hem heb op kunnen testen.

    iemand bekend met de webshop alternate of bestekeus? Ben van plan daar mijn lcd tv te halen. Bestekeus heeft enigsinds mijn voorkeur omdat dat niet ver rijden is.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  12. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik kwam dit tegen op KiesKeurig.nl:
    Resolutie 1024 x 768
    http://kieskeurig.nl/product/ED8752A55A616FD2C125715500446CCF.htm

    En dat is dus lager dan de 720P resolutie (1280 x 720)

    Dus Sunset,
    Als je die tv voornamelijk voor de Xbox360 wilt kopen kun je mischien beter even verder kijken voor een HD-Ready scherm met de 1366x768 resolutie.

    (Het kan ook zijn dat kieskeurig.nl een verkeerde resolutie heeft staan op de site, maar dat moet je dan even nakijken op de site van LG zelf)
     
  13. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Yay, vandaag de trotse eigenaar van de Samsung LE32R72B. Wat een prachtding! Alleen woon in gouda en de analoge kabel is echt BAGGER! wat een lelijk beeld hhahhaa.
    met xbox360 echt wonderschoon!
    Aanrader
     
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Plasma's hebben vaak 1024x768. Is gewoon HD hoor!!!
     
  15. --*Thomas*--

    --*Thomas*-- New Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Hej moet ik als ik een xbox 360 op mijn computer monitor aan wil sluiten een VGA HD kabel of een HD kabel hebben? :{
     
  16. baszs

    baszs Active Member

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    6
    Vga moet je hebben.. tenzij hij ook je hd kabel kan.. maar zo en zo vga

    maar soms kan je niet alle games spelen..
    ik heb dus een probleem dat hij met halo 2 .. die ik nog via live moet updaten dat hij zegt dat ik mijn monitor op zoveel hertz moet zetten en daarom kan ik geen halo 2 online spelen..

    ik ben nu van plan om zo en zo een breedbeeldscherm voor me pc te kopen
    het liefst een dell.. maar ik vroeg me af of er LCD monitors zijn die de HD kabel van de xbox360 supporten..

    ik zou graag feedback willen horen over degene die op een monitor gamen.. of ze problemen tegen komen of aanschaftips willen geven..

    mijn budget is rond de 300 euro
     
  17. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben deze discussie ook ooit aangegaan en wat blijkt. Ik had ongelijk!!! (voor mij een hele schok). Het gaat er om dat de TV 720 beeldlijnen moet kunnen produceren om HD te zijn. Er vindt per definitie scaling plaats (Tenzij je exact 1280x720 hebt uiteraard).

    Ik weet niets over de LG 42PC1R, maar ik heb zelf de LG 42PC1RR en ik kan je vertellen dat deze tv niet voor niets plasma tv van het jaar 2006 is (volgens de EISA). Het is een lust voor het oog en zelfs op 50% (eerste 200 uur) wint hij het nog van de meeste LCD's.
     
  18. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Heeejjjjj, eindelijk iemand \o/ \o/

    Ik heb deze tv een maand of wat geleden zitten pushen hier op het forum :)
    (zelf heb ik de LG42PC1RR) en ben er meer dan tevreden over (iemand nog een LCD 32 inch HD Ready kopen, huismerk Mycom ;) )

    Als je een beetje terug leest in deze thread (of zoekt op type) dan vind je al mn argumenten om hem te kopen ;)
    super vinkie heb ik dus ook weten te overtuigen zie ik \o/

    De meeste mensen op dit forum zijn nog steeds erg overtuigd van LCD en geven plamsa geen eerlijke kans (ikzelf tot halverwege 2006 ook niet trouwens).
    Is natuurlijk een kwestie van smaak maar zelf vind ik LCD té scherp en niet natuurlijk ogen, heel veel mensen vinden dit juist wel mooi om het juist zo "High Definition" aandoet.
    Een goede HD Ready plamsa heeft meer diepte, meer kleur opbrengst, meer zwartwaardes en erg belangrijk, het oogt natuurlijker en "gezelliger" (heb er ff geen ander woord voor, ik kom uit Brabant ;) )

    De discussie of deze resolutie nu wel of niet HD Ready is ga ik niet meer aan maar kan verder terug in de thread gevonden worden!
    Belangrijkste om te doen is zelf gaan vergelijken in de winkel! Niemand kan voor jou uitmaken wat echt mooi is, dat is het belangrijkste, laat je niet gek maken door verkopers die met "Full HD" of "HD Ready" beginnen maar ga zelf kijken en overweeg wat voor jezelf het belangrijkste is...

    Als je voor de LG plasma gaat raad ik je aan om in Naarden te gaan kijken: www.plasma-discounter.nl (daar is ie nou € 1193.99)

    Succes en have fun met je nieuwe aankoop!! \o/ :thumbs:

    ;)



    Je hebt dus dezelde als ik en het enige verschil is dat in de PC1RR een harde schijf zit van 80 gig en het design is iets anders (zilvere rand ipv zwart).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 jan 2007
  19. super vinkie

    super vinkie Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zo'n mooie tv wil ik mijn ongelijk wel een keertje toegeven (maar het is echt maar 1malig hoor!!! ;) ).

    Maar nu had ik nog een vraag XWon. Wat zijn volgens jou de beste instellingen voor de eerste 200 uur en de daar op volgende periode?
     
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem de eerste 200 uur altijd op mild gezet (contrast en helderheid dus niet boven de 50). Alleen af en toe als ik een film keek zette ik hem op "standaard" (waar ik hem tegenwoordig het meeste op zet).

    Als ik "gewoon" tv kijk ook vaak op mild (HD kanalen of filmnet weer niet omdat die signalen gewoon vragen om "strak" en helder beeld :) )
    Sinds ik dus HD kanalen bekijk en filmnet heb kijk ik vrijwel geen normale tv meer.... :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina