1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De prijzen verschillen behoorlijk tussen Winkel en Onlineshop.

    Voor prijzen kijk altijd naar goedkopen.nl of progress.nl

    Inderdaad de prijs van een LE26R71B ligt rond de € 650.

    De € 500 ging om een aantal Demo's zonder garantie en dat hadden ze er niet bij verteld.
    Wie koopt er nu een demo lcd van een paar maanden uit zonder garantie.
    Ik heb nog nagevraagd wart de branduren waren , straks hebben ze 24/7 aangestaan.
    Dat wilde de verkoper niet vertellen.

    De praktijken lijken veel op die van www.psxshop.nl
     
  2. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ahh, dat maakt het alweer een stuk duidelijker :thumbs: . Weet je mischien hoe de prijsverschillen dan zowieso zijn ontstaan uit de 26'' en de 27''? Want lijkt me raar dat je meer gaat betalen bij een kleiner scherm. Mischien het design of dat de 26'' populairder is?

    Dan blijft dus de LE27S71 toch wel de aantrekkelijkste?
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Voor design en opties betaal je veel Euro's extra.

    Voorbeeld.
    LE26R51 € 920 en LE26R71 €650

    De R51 heeft een ingebouwde lichtsensor en je kan de kleuren naar eigen smaak aanpassen.
    Je betaald hier wel € 270 extra.

    Eigenlijk vind ik het design van de R71 veel mooier dan die van de R51
     
  4. Amigo NL

    Amigo NL Macho NL

    Berichten:
    1.121
    Leuk Bevonden:
    5
    Moeten we voor een 'goedkope' en kwaliteit HDTV bij Samsung zijn? Niet bij bijvoorbeeld Sony of Philips? Ik merk dat er veel (lees: altijd) wordt gepraat over Samsung in de goedkopere klasse.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2007
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog even over Plasma VS LCD,
    Ik heb is wat rond gekeken op verschillende sites en ben tot de conclusie gekomen dat Plasma's met een resolutie van rond de 1366x768 er wel zijn maar dat die allemaal 50'' of groter zijn. (mocht iemand kleinere weten zeg het dan maar)
    feit is dan dat die echt veelste groot zijn voor in mijn slaap/gamekamer
    40/42'' is dan echt de Max.

    Ook het hele plasma is goekoper dan LCD is niet waar.
    Een voor mij goede plasma (een met een resolutie boven de 1280x720) kost vele malen meer dan een vergelijkbare lcd.

    Nu heb ik zelf is zitten rekenen en ergens zomer dit jaar ga ik dus een HD TV halen en die mag maximaal 2000 kosten.
    Nu ga ik er vanuit dat met de huidige prijsdalingen de Samsung LE40F71B(Full HD) dan voor 2000 in de normale winkels te krijgen zal zijn.

    Er zijn momenteel nog wel wat problemen met de F71 (overscan op component en HDMI) maar dat zal tegen die tijd wel opgelost zijn.

    Wat ik me echter nog wel afvraag is waarom wij hier Samsung allemaal de beste vinden op lcd gebied maar veel mensen op de AVForums er niets van willen weten (meestal om reden van het geluid en het niet zo mooi zijn met normale tv uitzendingen)

    Want voor zover ik weet zijn Samsung LCD TV's het beste om op te gamen met de 360.
    En dat zal ik het meeste doen op de tv die ik uiteindelijk ga kopen.
    (mischien wat pc gebruik en een paar maanden na aankoop zal ik ook wel digitale tv nemen met HD zenders en een HD decoder die ook kan upscalen)

    Geeft Samsung nu van de fabriek uit al 2 jaar garantie?

    En als laatste: Zijn er hier mensen met de Samsung le40f71b/le46f71b
    En zo ja, Wat vinden jullie ervan?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het voordeel van Samsung is dat zij alles standaard in de LCD stoppen.
    Aansluitingen zoals VGA , Component en HDMI zitten er gewoon op.

    Zag laast een 26inch Philips en deze had alleen een DVI aansluiting.
    En koste ook nog bijna € 200 meer dan de Samsung.

    De 2 grootste LCD fabrikanten in de wereld zijn.
    1. LG/Philips.
    2. Samsung.

    Héél véél merken gebruiken de schermen die Samsung maakt (Sony , B&O , Dell , Acer ).

    http://www.flatpanels.dk/panels.php
     
  7. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier nog een Mycom HD Ready tv staan, 32 inch.
    Mag je voor € 600,- hebben, ik heb m alleen maar voor de 360 gebruikt maar heb nu een plasma (beter ;) )

    Succes met zoeken verder :)

    Staar je niet alleen blind op de cijfertjes maar laat je ogen beslissen hiermee (zie eerdere discussies hier door mij en anderen gevoerd :) )
    Als je echt Full HD wil (komende jaren nog zonde van het geld denk ik) houd ik mn mond maar als je tevreden bent met HD Ready, dan is de resolutie 1024 x 768 op bijvoorbeeld LG, Panasonic of andere plasma's meer dan voldoende om echt HD te gamen/films/tv te kijken :thumbs:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 jan 2007
  8. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan maar niet de juiste instellingen krijgen met mijn LE32R71B. Heeft iemand hier wel de goede settings. Want nu is zwart niet zwart dat was met mij bravia KLVS32 nog beter. Dit scherm zou een veel hoder contrast hebben.

    Iemand tips?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De TV-instel Thread.
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=84083

    Mijn instellingen voor de LE32R71B vindt je daar ook.
     
  10. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
  11. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Hee...

    Ik heb al een tijdje de Samsung LE32R71B...
    Ik wou eergisteren een nieuw pc scherm halen ik had er een gezien van acer van 22 inch, maar toen ik em zag vond ik em niet mooi kwa model..
    Dus ik zo verder kijken in mediamarkt zag ik dezelfde tv als die ik nu heb maar dan in een model wat ik denk 20 inch was. Die wou ik wel hebben voor me pc als monitor.. maar jammer genoeg hadden ze die niet meer op voorraad...
    Dus ik GVD!!!|:- |:- ik moet een scherm hebben.. dus daarnaast stond de Samsung LE23R71B.. ik zeg ik wil die hebben maar voor 100 euro minder*) *) hij was dus 699 euro... Ik kreeg em mee voor 575 euro:_O_ .
    Ik gebruik nu dus die samsung tv voor men pc:D
    Hier volgen nog wat fotos van me nieuwe tv (gebruik is dus als scherm voor me pc) en me oude tv...:D

    [​IMG]

    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gr TheOne...!!!!
     
  12. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Damn, mooi scherm man :). Wel netjes van je dat je hem voor 575 hebt kunnen krijgen. Ik zou dat scherm ook wel willen alleen 700 euro's vind ik wel duur :p. Maby is ie over 1 maandje nog wat goedkoper ^^. Anders word het de LE27S71. Die is namelijk nu ''maar'' 560 hehe. Nouja, succes met het scherm en het ziet er echt super mooi uit! Alleen nog ffies een dikke surroundset ^^ Kzie er namelijk maar 2 :p
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2007
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is niet persoonlijk tegen jouw bedoelt maar ik vind dat echt zon waardeloze opmerking (staar je niet alleen blind op de cijfertjes)
    Want als ik dat zou doen had ik geen 360 en zat ik nog steeds op de ps3 te wachten.
    Voor mij is het scherm dat ik uiteindelijk koop niet voor tv maar voornamelijk voor gaming.

    En of Full HD zonde van het geld is op dit moment.
    Tja dat is persoonlijk, ik vind een plasma met een resolutie van 1024x768 die 3500 euro kost weer zonde van het geld (das mijn mening)
    Ik ga er namelijk vanuit dat ik zeker 5 tot 10 jaar met mijn toekomstige lcd kan doen en binnen 5 jaar zal het hd aanbod op tv wel een stuk groter zijn als nu

    Wat ook meespeeld is dat ik het scherm ook voor mijn pc zal gaan gebruiken en daar is lcd toch echt beter in (door de resolutie)
    Want zeg nu zelf als je een nieuwe pc monitor koopt, koop je er ook niet een die niet hoger kan dan 1024x768

    Ook schijnt LCD beter te zijn voor gaming.
    En Samsung is op LCD gebied nu eenmaal de beste,
    Vandaar dat ik voor Samsung kies.

    Had ik de ruimte en het geld ervoor dan kocht ik een LCD en een Plasma,
    Een LCD om op te gamen en voor pc gebruik en Een Plasma voor TV en DVD.
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2007
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit Robert...
    Mooie spullen! En wijs scherm voor de PC natuurlijk!
     
  15. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijn 42 inch LG plasma is nu € 1250,- valt dus wel mee ;)

    Had ik niet uit je verhaal begrepen en ik geef je voor deze reden meteen gelijk.

    Slaat nergens op... Zijn zoveel factoren die uitmaken of "iets" "goed" of "slecht" is....
    Aanname, prijs kwaliteit misschien wel maar de beste wil ik ze nog niet noemen.

    Snap ik ;)
     
  16. matrixjunk

    matrixjunk Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung is volgens mij zeker niet de beste lcd voor te gamen.=(
    Mijn broer heeft de Samsung LE40F71B en ik heb de Sharp LC-42 XD1E en wij vinden beide dat de Sharp zowel voor het gamen met de 360 als voor het kijken naar tv via satelliet beter is dan de Samsung.De Sharp is goedkoper,groter en heeft ook nog en snellere responstijd dan de samsung.Je krijg bij Sharp ook nog en garantie van 3jaar :thumbs:
     
  17. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een dode pixel op mijn samsung.. hij is rood.. valt dat onder de donkere of bright dots?
     
  18. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand misschien een link waar je een vga kabel kan kopen die werkt op 1080P? ik zie alleen kabels die tot max 1080I gaan. consoleshop hebben ze wel de goeie maar vroeg me af of er nog meerdere plaatsen waren. Alvast bedankt
     
  19. Aquilas

    Aquilas Active Member

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de VGA kabel van Microsoft pakken. Je moet je Xbox 360 wel updaten via Live dan verschijnt 1920x1080 vanzelf in het lijstje met resoluties.

    Het maakt overigens niet uit welk merk je pakt, maar met die van Microsoft weet je zeker dat je goed zit en zelf geef ik altijd de voorkeur aan 1st party accesoires dan aan 3rd party accesoires.
     
  20. Paultje66

    Paultje66 Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar als ik op sites kijk naar de microsoft kabel staat er steeds 1080I, alleen bij consoleshop stata er 1080P alleen kost die daar weer 37euro.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina