mocht ik hem deze of volgende week hier binnen hebben dat zal hier de xbox op 1080i komen te draaien.
welliswaar is het interlaced maar met games zoals cod3,rb6 vegas,ghost recon enz enz heb je totaal geen last van fratsen op je beeld (lijk de c1000 wel
)
ben afgelopen week bij een vriend van mij wezen kijken die ook al speelt op een true hd scherm van 42 inch (sharp) waar ook alles op 1080i draait.
we hebben de middag rb6 vegas en gears of war gespeeld en dat zag er waanzinnig uit in 1080i.
op een kleiner scherm bv een 26 inch die een res heeft van 1368 bij 768 zien de games qua scherpte in mijn optiek hetzelfde uit dan op een scherm zoals de sony met een res van 1920 bij 1440.
dit komt puur omdat de pixels bij de 26 inch'er toch kleiner zijn dan die van de grotere jongens.
die enorme beelddiagonalen worden alleen maar behaald door oa de pixels groter te maken.
welliswaar zijn het er dan wel ook 2 keer zoveel,maar als we dan weer naar de scherpte en detail kijken van beide schermen ziet het er gelijkwaardig uit.....tis hier alleen bijna 2 keer zo groot.
daarom zet ik de xbox straks ook op 1080i....zou ik alles terug brengen naar 720p dan zou het beeld wel eens een stuk minder mooi kunnen zijn dan dat ik verwacht,omdat het er op een scherm van deze afmeting dan van iets dichterbij er gewoon niet mooi meer uitziet.
we zullen zien.....morgen ga ik hem al bestellen zoals het er nu voor staat.\o/
Klik om te vergroten...