1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Menace

    Menace Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    De rood-blauw-groen groep is je componenten setje

    Van het tweede setje is rood-wit de audio (naar je versterker of audio-in van je tv dus), geel is composiet video (niet gebruiken).
     
  2. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is misschien handig om je eerst te verdiepen in LCD/Plasma/HD Ready/Full HD e.d. voordat je vragen gaat stellen waar het antwoord (alleen in deze thread al) heel vaak voorbij is gekomen...
    Begin met de startpost van deze thread en gebruik google eens, kieskeurig.nl enz, etc.

    De tijd die het je koste om hier aan te melden had je al meer kunnen opleveren wat betreft inzicht in je vragen ;)

    Succes in ieder geval en veel plezier op het forum :)
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  3. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    mocht ik hem deze of volgende week hier binnen hebben dat zal hier de xbox op 1080i komen te draaien.
    welliswaar is het interlaced maar met games zoals cod3,rb6 vegas,ghost recon enz enz heb je totaal geen last van fratsen op je beeld (lijk de c1000 wel :) )

    ben afgelopen week bij een vriend van mij wezen kijken die ook al speelt op een true hd scherm van 42 inch (sharp) waar ook alles op 1080i draait.
    we hebben de middag rb6 vegas en gears of war gespeeld en dat zag er waanzinnig uit in 1080i.

    op een kleiner scherm bv een 26 inch die een res heeft van 1368 bij 768 zien de games qua scherpte in mijn optiek hetzelfde uit dan op een scherm zoals de sony met een res van 1920 bij 1440.
    dit komt puur omdat de pixels bij de 26 inch'er toch kleiner zijn dan die van de grotere jongens.
    die enorme beelddiagonalen worden alleen maar behaald door oa de pixels groter te maken.
    welliswaar zijn het er dan wel ook 2 keer zoveel,maar als we dan weer naar de scherpte en detail kijken van beide schermen ziet het er gelijkwaardig uit.....tis hier alleen bijna 2 keer zo groot.

    daarom zet ik de xbox straks ook op 1080i....zou ik alles terug brengen naar 720p dan zou het beeld wel eens een stuk minder mooi kunnen zijn dan dat ik verwacht,omdat het er op een scherm van deze afmeting dan van iets dichterbij er gewoon niet mooi meer uitziet.

    we zullen zien.....morgen ga ik hem al bestellen zoals het er nu voor staat.\o/
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  5. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een philips hd-lcd schermpje, hier zit geen dvi of vga aansluiting op (alleen hdmi en component). Nu wil ik mijn pc er op aansluiten, maar hoe? van VGA naar HDMI? Hier zijn volgens mij geen kabels voor verkrijgbaar. Iemand een oplossing? Thanx
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    wellicht van vga naar component.....

    je zal dan wel een component switchbox moeten kopen om ze beiden tegelijk aan te kunnen sluiten
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Waar heb je de tv's dan zo goed kunnen vergelijken, of ga je deze niet op het internerd bestellen?
     
  8. Nejra

    Nejra *poke in your eye*

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het nergens vinden dus vraag ik het op een forum. Dit topic is er tenslotte voor gemaakt.
    Ik snap nu hoe ik m'n 360 aan een Samsung LE26R72B kan aansluiten. Alleen wat is 780p? Of 1080i? En wat heeft een Samsung LE26R72B?

    Ik zie het hier nergens staan iig... : http://www.kieskeurig.nl/product/05EB353116D1A776C125713A004D8DC6.htm#
     
  9. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    Ik heb mijn keuze kunnen maken, mede dankzij Melbuuln hehe. Dus thx voor je hulp :9

    Mijn oog is gevallen op de Samsung LE27S71. Ik ga hem (denk ik) bestellen bij www.azerty.nl (directe link http://www.azerty.nl/producten/product_detail/210/12200/samsung-le27s71.html ).

    Als iemand mij nog voor iets wilt waarschuwen bijv voor de prijs van het scherm, het scherm zelf of voor het bedrijf sta dan NU op en spreek! :D Want als het echt gewoon goed zit bestel ik hem vandaag/morgen (hangt beetje van me ouders af -_-). Ik hoor dus mischien nog wel van jullie, en jullie iniedergeval van mij.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja dan ga je straks van een koude kermis thuis komen, want de X serie heeft een beter paneel dan de W serie.
    Ook heeft de X serie de Bravia EX engine beeldprocessor terwijl de W serie het moet doen met een Bravia engine beeldprocessor.

    Mocht je de TV nog niet besteld hebben dan raad ik je aan voor de Sharp 46XD1E te gaan die is namelijk in het bezit van een veel beter paneel, met een superhoog contrast van 2000:1 (10000:1 dynamisch) en een extreem lage typische responsetime van 4ms.
    Ook de Samsung 46F71B is een veel betere koop die overigens 1080p over naast HDMI ook over VGA en component doet.

    Niet dat die Sony slecht is hoor maar die Sharp is echt stukken beter en die is nog eens 150-200 euro goedkoper ook.
    Die Sharp XD1E serie zijn op dit moment namelijk ook met afstand de beste Full HD schermen die je kan kopen.

    Sharp 46XD1E

    Samsung 46F71B
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  11. Schelemug NL

    Schelemug NL Guest


    Ok dan, ik probeer het wel op 1080I. Zal der zowiezo wel super uitzien. Heb hem bij de media markt alleen met zo'n demo filmpje gezien, en dat zag er allemaal wel ok uit. Op die 46" X2000 hadden King kong aanstaan op HD-Dvd, en dat zag er allemaal wel retestrak uit. Die maat is zowiezo relaxed als je de ruimte ervoor hebt.
    Tussen de X en de W serie zag ik bij de demo-beelden eigenlijk vrij weinig verschil. De W vind ik mooier om te zien en hij is goedkoper, dus als ik hem zelf zou kopen was de keuze snel gemaakt.


    Woensdag wordt de TV bezord en dan ga ik er langs met m'n 360 om te testen.
    Ben benieuwd hoe het eruit ziet in vergelijking met m'n Samsung 32s71 die ik sinds een week of 2 heb. Denk dat ik daar dan iedere keer met een scheef oog naar kijk;)

    Wel jammer dat de TV geen 1080P via component ondersteunt , z'n opvolgers doen het volgens mij ook niet dus daarop wachten heeft ook geen zin.

    Een Xbox360 met HDMI uitgang en ingebouwde HD-Dvd speler zou een mooie oplossing zijn. (Beetje opschieten MS!!;) )
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 jan 2007
  12. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet jij wellicht het verschil tussen de XD en de GE van Sharp?

    En zit er kwalitatief nog verschillen tussen de 37" en de 46" uitvoeringen, want het scherm is prachtig, maar ik wil graag een 37" en er gaan wat verhalen, dat deze technisch anders zijn dan de > 40"...
     
  13. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen. Ik sta nu bijna met mijn muis op de bestel knop voor mijn Samsung LE27S71 (bij Azerty). Ik heb alleen nog 1 brandende vraag: Sluit je de LCD scherm nou gewoon aan via de scart? Want ik zie dat je pittig wat aansluitingen hebt, maar op welke kan ik hem nou nu het beste aansluiten. Scart toch ? :eek:

    En owja, de LE27S71 is toch gewoon een perfecte keuze voor het geld (580 euro incl verzendkosten). Ik hoop dat iemand beetje snel kan reageren, want ik wil hem wel bestellen hehe.
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De Xbox360 sluit je via de Component of VGA.
    Via Scart kan je namelijk niet in HD-gamen.

    Was net bezig om je een PM te sturen.

    In de PM die ik van je kreeg stond dat je een HD-kabel (Component) van Microsoft had.
    De Rode/Groene/Blauw stekkers kan je rechtstreeks achterin de Samsung drukken.
    De audioaansluiting zit er naast.
     
  15. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh oke, dat is echt chill :). Ik hoef dus nix erbij kopen zie ik. Denk ik dat ik nu maar eens me scherm ga bestellen. Sorry voor me beetje door gezeur maarja, ik wil me scherm super graag hehe. _O_ thx man!

    EDIT: audio-aansluiting kan ik toch gewoon regelen door de rood + witte achterin de tv te steken? Ik heb namelijk nog geen leuk geluids-setje dus alles moet nog ff via de tv :9
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2007
  16. AQuila

    AQuila Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    Even 2 vragen:

    Waar kun je je xbox nu het beste op zetten? 720p of 1080i Ik hoor daar steeds wisselende antwoorden op.

    Ik heb hem nu gewoon met die standaard kabel die je bij de premium krijgt aangesloten. Valt hier met andere kabels nog mooier beeld te krijgen of is die standaard kabel en al gewoon heel goed?
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zeuren vind ik helemaal niet erg hoor.

    De audio ingang zit naast de Component.
    Alleen de gele stekker (composiet) laat je los achter de LCD hangen.

    Heel Belangrijk.
    Vergeet niet de schakelaar op de stekker op de stand HDTV te zetten.

    Gewoon proberen , als je LCD goed reargeerd ( vloeiende bewegingen ) dan zou ik de LCD op 1080i.
    Merk bij de game als GOW geen verschil tussen 720p of 1080i op mijn LE32R71B.

    Er zijn personen in dit forum die het beeld via een Monster-kabel beter vinden.
    Heb er zelf nog geen ervaring mee.
     
  18. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, nee dat zal ik niet vergeten :p. Ik ga altijd er wel goed voor zitten als ik dingen moet aansluiten. Vind je het trouwens een goeie keuze die LE27S71? Ik lees namelijk hier en daar dat een 26'' van samsung ook wel erg gruwelijk is qua kwaliteit.
     
  19. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wat bedoel je met gruwelijk ( mooi of lelijk ).

    Mag graag op nog geen ½m zitten van Samsung LE32R71B.
    Dan is GOW Gruwelijk mooi.
     
  20. Vectom

    Vectom Active Member

    Berichten:
    314
    Leuk Bevonden:
    0
    Onder gruwelijk versta ik mooi jah :p. En ik ga nu ff me geld overmaken op me jongeren rekening en dan hoppa dat scherm bestellen (27''). Over 2 weken ofzo heb ik dan dat scherm wel binnen. Dan slijmen maar!! :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina