1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basovich

    basovich Guest

    dus je hebt nog wel iets nodig om PIP te hebben?
    want hier staan allerlei lcd tv's die iets met PIP te maken hebben. Dan hoef je toch niets meer erbij te kopen om dan nog PIP te hebben?
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Weet je buurman dit al ??
    http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_artikel&number=2945961

    Tussen Samsung LCD en Samsung HD-decoder werkt het ook niet zo als het moet.
    Krijg bij HDMI regelmatig helemaal groen beeld ??

    Heb de decoder zowel via Component als HDMI aangesloten.
    Kijk eerst via Component en schakel na een paar minuten over naar HDMI.

    Dit zijn de PIP functies die Samsung ondersteund.

    [​IMG]
     
  3. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik vind het vreemd dat ze die decoders niet eerst uitgebreidt hebben getest.
    Daarom wordt er hier eerst nog gewacht met aanschaf van z'n decoder, tot er ook decoders van andere merken verkrijgbaar zijn.

    M'n buurman weet dat nog niet volgens mij, ik laat het hem nog wel lezen.
    Hij heeft trouwens wel de nieuwe update er op staan.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar ben ik helemaal mee eens.
    Je bent een vermogen kwijt en dan werkt het ook nog niet eens.

    Heb de update vorige week ook gedownload , maar nog steeds werkt de HDMI niet lekker.
    Heb steeds opstart-problemen , zal deze week toch maar eens bellen met Samsung.

    Kijk nu naar Film1HD (Elektra HD) en de HDMI-poort werk nu wel.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er is een reden dat lcd-tv's niet helemaal uit kunnen (geen enkele lcd-tv kan helemaal uit) en dat is omdat het niet goed is voor de tv om deze helemaal uit te doen. Er moet nl altijd wat spanning op die kristallen blijven staan.
    De tv helemaal uitzetten dmv stekker eruit is dus niet goed!

    Brandgevaar zal waarschijnlijk geen probleem zijn, aangezien je geen enorme kast erachter hebt zitten zoals bij crt, waar allemaal stofnesten in gaan zitten.
     
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de Samsung LE32R71B. Deze TV is in de aanbieding bij Saturn in Rotterdam. Voor €699 ben ik zelf wel bereid de TV te kopen. Is het zoiezo z'n geld wel waard of kan ik beter naar TV's van LG kijken, die ook niet al te duur zijn. Heb ook al reviews gelezen op kieskeurig.nl. Misschien kan hier iemand nog even z'n bevindingen vertellen. Of een fototje...?:)
     
  7. Remcooo

    Remcooo Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dus (al enkele keren verteld overigens :p ) de Samsung 27S71B

    Deze heb ik op de 360 aangesloten met de meegeleverde HD kabel (bij de 360)
    De 3 DVI kabeltjes in de TV gedaan + de 2 gewone voor eht geluid

    Nu zit ik er aan te denken om een VGA kabel te halen, maar mijn vraag is: Scheelt dit veel in kwaliteit tov de HD kabel die bij de 360 is meegeleverd?
     
  8. Cesar

    Cesar Active Member

    Berichten:
    461
    Leuk Bevonden:
    0
  9. RuudW

    RuudW RuudW

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Kreeg net ook een mailtje van Redcoon.nl dat mijn le26r71b betaald is, en dat die dus binnenkort wordt verzonden... Nu maar afwachten.*)
     
  10. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    ik vind die sharp echt uberlelijk. ik zou ook voorde specificaties alleen al de samsung nemen. De samsung is nog mooier ook
     
  12. gear

    gear Red XIII

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb die ook.. ben er zeer tevreden mee (alleen 1 dode pixel :'-( ). Zeer mooie prijs.. had hem zelf voor 850 geloof ik en dat is nou een maand of misschien 2 maanden geleden. Kieskeurig klopt wel.. beeldkwaliteit is gewoon goed alleen het geluid kon wel beter. Maja de meeste mensen die voor een hd tv gaan, hebben denk ik over het algemeen ook wel een home cinema set of stereo in de buurt staan. Daarmee is het geluid probleem ook gelijk opgelost.

    op pagina 59 van dit topic zie je iemand die foto's heeft gepost ;) http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=2165711#post2165711
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  13. Rembo

    Rembo Xbox 360 for live!

    Berichten:
    433
    Leuk Bevonden:
    0
    net de samsung Le23R71B besteld :)

    had wel een grotere willen kopen maar heb nie zo grote kamer dus moet met deze genoegen nemen :p
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  15. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker aardig om die kerel op het verkeerde spoor te zetten, want die Samsung is veel veel veel slechter.
    Contrast is lager, slechts 1 HDMI poort, een slechter paneel (SPVA tegen MVA) en een hogere responsetijd.
    Ik denk dat jij je verkijkt op die 3000.1 dynamisch contrast.
    Het nattive contrast van die Samsung S serie is slechts 600.1 en het nattive contrast van die Sharp is 1200.1
    Ook is die Sharp voorzien van een MVA paneel wat zorgt voor relatief dezelfde beeldkwaliteit gezien vanuit een hoek en beter zwartwaardes.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De panel uit de S-serie is PVA en geen S-PVA.
    De S-PVA vindt je alleen in sommige R- , N- en M-series.
     
  17. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    ik weet niet wat je budget is, maar ik ben na heeeeeel lang zoeken voor de wat duurde versie gegaan, namelijk de 32pf9731. Helaas heb ik hem nog niet in bezit om je daar eea over te vertellen.
    Maar daarvoor had ik ook oa die op het oog, leek voor mijn gevoel een aardig scherm voor een leuke prijs. Ook het ambilight vind ik persoonlijk een leuke toegevoegde waarde hebben.

    Maar over het technisch aspect kan ik je weinig vertellen en zou je bij andere om advies moeten vragen.

    Een leuk vergelijkingsmodel kan de jvc LT32x70b zijn.
    http://www.kieskeurig.nl/product/13ADE8289E550EF7C1257133004FA574.htm

    ik zou je adviseren om wat eisen voor jezelf te noteren, vervolgens kijken welke merken en modellen in jou eisenpakket vallen en dan vervolgens wat winkels bezoeken en de modellen kwa beeld ed gaan vergelijken.

    __________________________________________________________________________________

    Zelf een vraagje:

    Jullie hebben het over panelen, zijn die voor alle merken het zelfde? dus of PVA of S-PVA? Hoe kan je dat achterhalen, want ik heb namelijk dus een philips. En hoe kom je de native contrast te weten?
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2007
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    beuker(sr) poste een tijdje geleden deze URL.
    http://www.flatpanels.dk/panels.php

    Samsung gebruikte termen zoals PVA en S-PVA.
    Bij Philips/LG heet het weer S-IPS (Super In Plane Switching ).

    Info Tweaker.
    De lcd’s met een TN-panel bieden meestal een ultra lage responstijd en zijn daarmee ideaal voor de fanatieke gamer. Monitoren met een MVA/PVA-panel hebben daarentegen betere kijkhoeken een een betere kleurenreproductie waarmee deze schermen geschikter zijn voor films of grafisch werk.
     
  19. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    thx, maar staat die van mij er nou net niet tussen 8) , maar het zal wel zoals je al zei een S-IPS zijn.

    en als ik de philips site mag geloven 3 ms (BEW-equivalent). Wat betekend (BEW-equivalent) eigenlijk, heeft dat met zwart wit te maken?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Door de verschillende termen zie je door de bomen het bos niet meer.

    Denk aan het volgende.
    BEW = Black Equivalent White = Zwart gelijkwaardig Wit.

    De 3ms is de tijd van maximale Pixel verlichting tot Pixel helemaal uit.

    De response-tijd van Pixel (maximaal) naar Pixel (uit) en terug naar Pixel (maximaal) zal dan 6ms zijn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina