1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De beeldschermresolutie van deze TV bedraagt 640 x 480....dus het antwoord lijkt me duidelijk : Deze TV ondersteunt helaas geen HD....
     
  3. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    oki dan weet ik voldoende, thx voor je snelle reply nog.
     
  4. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Na lang denken en kijken in de winkel is mijn keuze dan toch gewoon op een plasma gevallen.
    Want ik zie bij elke LCD gewoon te veel blokken en zelfs met een dvd erin.... en dan ook nog op schermen van rond de 5000 euro.
    Dus dacht ik bij me eigen vergeet even alles hd en enzz... en ga kijken specifiek naar het beeld en ook als er een dvd erin zit...
    Nou had ik dat gedaan en kwam ik op mijn uiterste keuze voor mij budget van 1500 euro.. en het is geworden de plasma van Panasonic TH-37PA50.
    Het is echt een wereld scherm ik heb hem gezien bij bcc en hij sprong er gewoon echt uit, zelfs boven de duurdere schermen van philips.
    En hij valt ook nog eens in mijn budget (1500 puntje precies).
    Alleen jammer genoeg geen hd ready... maar aan gezien ze er een dvd in wilde doen op de plasma en de lcd vond ik gewoon dat je dat hebt moeten zien want dan kon je echt geen keuze meer maken maar nam je de panasonic gewoon mee.
    Echt waar!

    Mijn moeder was mee gegaan en heeft ook genoeg gezeur van mij gehoord want ik ben werkelijk maanden bezig met tv`s... gegoogeld en al... en ze vond zelf ook de lcd nog niet ver genoeg zijn... en ik zou hem dan alleen kopen voor de hd functie en dan ook nog ben ik er niet van gegarandeerd dat er geen blokjes meer te zien is.

    En ik wil niet graag een tv waar je een minimale afstand van af moet gaan zitten... dus ging ik er bij de panasonic pal boven staan en ik zag nog geen enkel karteltje en dat ook via de kabel.

    Dus voor de mensen die nog geen keuze hebben gemaakt neem eens een keer de moeite om naar een plasma te kijken... ik had het nog nooit gedaan vanwege de prijzen, maar op internet scheelt het al gauw 300/400 euro en kwam het dus toch nog in mijn budget.

    En geen gezeur van dat ik niets van schermen afweet ik heb me er al maanden in verdiept ik ben met wel zon 20 verschillende mensen gaan kijken.. dus ik wacht wel een jaar of 5/6 met hd dan gaat de panasonic naar boven ( als ik op men eigen woon hehehe ) en dan pak ik wel een hd tv, ligt er wel aan plasma of lcd.

    Maar ieder zijn eigen keus en ieder heeft een andere kijk op tv.

    Groetjes!
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je nieuwe tv zo te lezen heb je een weloverwogen beslissing genomen. LCD moet het op dit moment gewoon afleggen qua beeld tegen een plasma dat is zeker waar. Ik zou zelf toch alleen wel heel erg het hd gedeelte missen bij de xbox 360 / PS3. Juist als je een lcd op zijn hd resolutie aanstuurt zijn veel van de problemen die je noemt verdwenen.
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Indd, ook mijn gedachte. Maar hij heeft wel gelijk wat betreft de grotere/duurdere LCD schermen die je in de winkel ziet, die zijn vaak wel groot maar hebben nog steeds een 'relatief' lage resolutie. Maar in het 66cm/72cm segment zie je al veel minder oneffenheden.

    Maar als je op internet naar de nieuwste panelen gaat zoeken (samsung met 1920x1080 bijv.) Dan vind ik het verschil al een stuk minder.

    Maar voor puur gewoon tv kijken is een plasma veel mooier/beter ja. Maar als je bereidt bent te investeren in je apparatuur dan kan LCD ook hele mooie beelden weergeven hoor. :)
     
  7. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal, maar ik wil pas in hd investeren zodra het echt op de markt is zonder kinderziektes en op volledig kwaliteit dus de volle 1080i en misschien zelfs wel 1080p, maar dat duurt nog wel ff in nederland..(ik bedoel kwa tv kanalen en niet de apparatuur wat er op kan).

    Mijn eerste keus was lcd vanwege de hd... en de goedkopere prijs.
    En samsung LE32R51b was het juiste keuze... maar vind het nu nog tegenvallen.

    Maar nog bedankt want ik ben door deze post echt wijzer geworden.

    Groetjes!
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua tv kanalen kun je inderdaad nog wel 10 jaar wachten denk ik en dan nog zal nooit alles overgaan op hd. In america is ook lang niet alles in hd maar zijn het vaak kanalen waar je extra voor moet betalen om hd te kunnen kijken. In europa is het zeuren qua tv, er zijn inmiddels 1 of 2 satelliet zenders die in hd uitzenden maar daar zit weinig boeiend materiaal tussen.

    Qua kinderziektes zal het allemaal wel meevallen, hd is niet nieuw tenslotte enkelt voor europa, maar alle electronica giganten maken al een eeuwigheid hd displays.

    Veel plezier in elk geval met je mooie scherm.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Psies, en das ook de rede waarom ik perse een TV wilde die HD ondersteunt :)

    Ik koop mijn TV puur en alleen om op te gamen en om af en toe eens een DVD'tje op te kijken....TV kijken kan me werkelijk niks interesseren. Ik denk dat ik de zenders geeneens ga installeren :9
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    hahah precies, zo dacht ik er vroeger ook over. Ik had eerste een 37cm tv zonder kabelaansluiting dus alleen maar me xbox. Toen een 55cm tv gekocht ook alleen voor de xbox en later wel tv. En nu een 66cm LCD ook met digitale tv.

    Weet nog wel dat al me vrienden me gestoord vonden (toen ik 14-15 was) omdat ik een home cinema set kocht die duurder was dan de release prijs van de xbox en dat ik een tv kocht die idem dito duurder was dan de xbox ook alleen maar voor die console *) Maar ja zij wisten toen ook nog niet wat Dolby Digital 5.1 was enz. |:-

    Maar als je die kabel hebt liggen zou ik hem zeker er even in doen, je haalt dan alleen maar meer uit je tv. :)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja ik zal uiteindelijk ook wel zenders gaan installen op m'n TV, maar dan meer vanuit de gedachte dat het "hoort" dan dat ik er echt iets mee zal doen :9

    Maar zodra ik die TV hier in huis heb, plug ik m'n consoles er in (en straks de X360 :D) en dan ben ik meer als tevreden hoor ;)

    Bovendien, als ik TV zou willen kijken....kan dat hier bij ons in de huiskamer want daar hebben we digitale TV. Maar dan kom ik vaak ook niet verder dan alleen MTV2 :9
     
  12. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    ik heb nu nog een paar kleine vragen:

    * Is de Contrast verhouding van de LE26R41(B) en de LE26R51(B) hetzelfde (volgens mij wel alleen op sommige site's staat het verkeerd)

    * Welke is het nieuwere model: de LE26R41(B) of de LE26R51(B)
    (welke kan ik dus het beste nemen)

    * En tot wanneer duurt nu die 50 euro retour actie
    (was misschien verlengd hoorde ik)

    * En als ik de digitale ontvanger neem kan ik die dan meteen met de samsung gebruiken of moet ik dan nog een abbonement nemen of iets dergelijks.
    (dus wat is verstandiger, de 50 euro of de ontvanger)

    thnx
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    - Contrastverhouding is bij allebei hetzelfde, aangezien beide TV's dezelfde specs hebben.

    - Geen idee welke het nieuwere model is, maar het verschil zit um in het uiterlijk en dus niet in de specs. Om te kijken welke je dan mooier vind zou je ze moeten vergelijken, dit is dus persoonlijk.

    - Voor zover ik weet is die actie voorbij (heb mijn TV vorige week namelijk besteld en ik kon al niet meer kiezen)....dus die vraag kan ik niet beantwoorden.
    Ik zou dan echter voor 50 euro korting gegaan zijn, maar ook dat is weer persoonlijk.
     
  14. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    maar waarom zou je 2 versie lanceren, ik kan alleen een reden verzinnen om bijvoorbeeld de 720p bug te verhelpen, maar ze komen volgens mij bij allebei voor. Dan ga ik denk wel voor de LE26R51(B), omdat de meeste die nemen :)
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals, het zijn 2 versies omdat ze iets verschillen qua uiterlijk....qua specs echter zijn beide TV's gelijk aan elkaar :)

    Ik heb ook een LE26R51 besteld, omdat ik die ook net iets aantrekkelijker vond....maar das dus allemaal persoonlijk.
     
  16. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    De LE32R51b is een nieuwere model alleen kwa specs hetzelfde maar is wel nieuwer...
    Er komt ook de LE32M61 dat is de nieuwste met weer iets betere specs, maar die moet nog in nederland komen hij is tot nu toe wel in duitsland.
    En kost ook weer wat meer denk ik.
     
  17. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    41 zal wel het model zijn van 2004
    51 van 2005
    61 van 2006
    me dunkt.
     
  18. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, het gaat niet zozeer om het getal maar om de letter die ervoor staat:

    LE26A41B (2004)
    LE26R41B (2005)
    LE40M60B (2005/2006)

    Het gaat dus volgens mij vooral om de eerste letter na de schermgrote. De rest is info over het model zelf volgens mij (uitvoering)
     
  19. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    nee, de letter geeft het model aan, en het nummer of die nieuwer is. de 61 heeft betere specs dan de 51 bijvoorbeeld
     
  20. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina