De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zei ik toch ook? Letter voor model en de gegevens die daarna komen gaan over de uitvoering en technische specs. maar de 61 is misschien wel beter dan de 51 maar de 41 en 51 zijn technisch gelijk.

Maar goed waar hebben we het over!! Het is een hdtv thread, geen samsung product registratie thread ;)

2. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    haha, je hebt gelijk, laten we ons met interesante dingen bezig houden.
    Weet iemand toevallig de prognose voor de prijsdalingen van lcd/plasma tv's?? ik wil namelijk in oktober een hdtv gaan kopen

3. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof dat je beter kunt wachten tot eind 2005/ begin 2006 dan. Want dan komen de nieuwe generatie panelen op de markt die betere eigenschappen hebben maar minder duur zijn om te produceren. Dus dat betekend dat de 2005 (en ouder) generatie waarschijnlijk ontzettend in prijs gaat dalen, om toch nog enigzins te verkopen.

Maar in oktober zullen ze al weer een stukje goedkoper zijn dan nu, dat zo ie zo.

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Woei, mn samsung tv is binnen :)
    Ik zit nog een beetje te klooien met het beeldafstellingen maar verder spreekt het allemaal voorzich.

Nu ff snel digitale tv bestellen.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd ! :D
    Ik verwacht de mijne ergens volgende week :)

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vandaag even op pad gegaan om wat HD ready schermen te bekijken. Er zit onderling best nog wel veel verschil qua beeldkwaliteit tussen die schermen.

De Samsung LE26R51B vond ik persoonlijk erg mooi beeld geven. Verder liep ik nog tegen een conventionele breedbeeld tv aan van JVC, die 1080i en 720p kan weergeven via component. Ook die gaf een erg mooi en helder beeld.

Nu ben ik eigenlijk een beetje aan het twijfelen :eek:. Het verschil qua beeldkwaliteit tussen component en HDMI/DVI is nihill, dus daar zal het niet op aankomen. Ik zit een beetje met het volgende: Toekomstige apparatuur (HD-DVD en/of Blu-ray) zullen dus gebruik gaan maken van een HDMI aansluiting. Deze aansluitingen worden allemaal voorzien van HDCP. Die JVC HDTV heeft alleen maar een component aansluiting. Ik vraag me nu af of ze dadelijk op HD-DVD en/of Blu-ray spelers ook nog HD over component gaan aanbieden?

7. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst even LCD en CRT:

Het klopt dat die crt het kan weergeven, maar niet met behoud van die hoge resolutie, hij gaat hem dus omvormen naar een lagere resolutie om dan weer te geven.

En ja component zal wel ondersteund worden, amerikanen zijn ontzettend fan van component en de hardware maatschappijen zouden echt super stom zijn om dat niet als uitvoer mogelijkheid te nemen... Het verschil tussen hdmi en component is indd verwaarloosbaar klein, vooral op deze groote van scherm.

Het is dus aan jouw, maar ik raad toch voor HDTV een lcd met component en hdmi aan, dan weet je zeker dat je goed zit :)

8. FabianNL

FabianNL Guest

Er bestaan wel TV's met gewoon CRT techniek die zulke resoluties ook kunnen weer geven volgens mij, geen idee alleen of die te betalen zijn, geen idee zélfs of ze echt (hier) op de markt zijn :p

9. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    In arjan zijn geval ging het volgens mij niet om zo een tv... ;) En volgens mij bestaan die nog niet hoor (voor de consument). Die het echt helemaal kunnen weergeven. Je hebt wel projectie tv's die erg op crt lijken die kunnen dat wel. Maar het zal indd vast wel bestaan, maar betaalbaarheid is weer iets heeeel anders. *)

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb nog even snel met Correct gebeld om het één en ander na te vragen voor de zekerheid :). Die JVC kan inderdaad een resolutie van 1080i weergeven. Alleen moet hij een 720p signaal upscalen naar 1080i, omdat het scherm geen 720p signaal kan weergeven. Even een linkje naar het betreffende scherm :cool:. De prijs valt op zich wel mee, hij is tijdelijk 699,- euro i.p.v. 1.299,- euro :eek:.

11. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik haal dit uit de specs:

Geschikt voor de ontvangst van HD 1080i 50/60 Hz signalen

Maar kan hij het ook weergeven in 1920x1080 beeldlijnen, dat lijkt mij haast onmogelijk voor die prijs, want lcd's met zo een resolutie zijn erg duur. En crt is dacht ik moeilijker om zulke hoge resoluties te laten weergeven dan lcd. Vooral omdat hij al die lijnen telkens moet verversen @ een acceptabele rate, dat moet dus een zeer goed beeldkanon zijn.

Ik zou voor de zekerheid JVC nog even mailen, want ik heb nooit erg veel vertrouwen verkopers van electronica zaken. Al zo vaak gehad dat ik uiteindelijk die verkoper over iets sta uit te leggen ipv andersom.. :confused:

12. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    1080i betekent interlaced de tv is dan gewoon 720p (progressive) maar kan dus wel een 1080i downscalen naar een 720p/i beeld.

13. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ik had ook al zo`n vermoeden, voor 699,- leek het me sterk dat hij 1080i zou kunnen weergeven. Op het internet kwam ik dit schema tegen, een schema van JVC`s 'D.I.S.T' techniek voor deze tv: [plaatje]http://img226.imageshack.us/img226/6473/jvc1up.jpg[/plaatje]

720p pakt hij dus niet, en aan dit schema te zien, ondersteund hij alleen HD signalen, maar kan hij ze niet weergeven. Volgens mij is het een soort Pixel Plus systeem van Philips.

14. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Of naar 480/575i. Maar ik gok dat het indd een soort van pixel plus is, dus dat hij wel iets meer lijntjes dan standaard weergeeft maar niet HD in native resolutie gaat weergeven. Want heb nog niet veel crt's gezien die dat wel doen, behalve computer monitors natuurlijk ;)

15. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben er eindelijk uit welke tv ik ga pakken en het word de Philips 32PF9966 Ambilight.
    Eindelijk na vele kijk uren bij tv zaken, toch voor deze gegaan even wachten tot volgende maand me centen binnen zijn (verjaardag), dan gelijk die tv halen.

Groetjes!

16. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb onlangs ook zo'n LCD-tv gekocht (720p << verbeterd :p )
    Nu, loont het de moeite om zo'n advanced scart kabel te kopen ?

Ik heb er ook een VGA poort (misschien dat dit een nog betere kwaliteit geeft)
    Ik weet dat zeer weinig games een hoge resolutie ondersteunen + het feit dat PAL xboxen geen HD-signaal geven.
    Binnen een paar maanden komt de xbox360 uit dus kan ik dan misschien tot dan wachten voor met goede beeldkwaliteit te game

HDmi ingang ontbreekt aan deze tv

edit: thanx Banjy

Laatst bewerkt: 27 aug 2005
  17. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
  18. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wilde die eerst halen, maar omdat het een gewone breedbeeld is was ik van gedachten verandert, maar ja die kan de hd signalen wel ontvangen alleen 720p niet.
    Dat is bij deze 576p en dus moet die downscalen.

19. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    @ chizzle

Mooie tv! Ik vind het erg jammer dat mijn tv geen soort van ambilight heeft, ook al heb ik me eigen soort van ambi light gemaakt (blauwe ccfl erachter :p). Alvast veel plezier ervan!

@ Axess

Wat je nu zegt is tegenstrijdig, iets is niet progressive en interlaced tegelijk :) De i achter de 720 staat voor interlaced, maar ik ken geen hd format 720i(nterlaced). Het moet zijn 720p(rogressive)

Als je geen zin hebt om je xbox nog aan te passen naar NTSC (zie xbox magazine deze maand) dan zou ik tenminste wel een advanced scart halen, omdat je dan rgb hebt. Zonder rgb ziet het er echt stukken minder uit. Maar je zou ook al component kunnen halen omdat als het goed is (onder voorbehoud) de xbox360 over dezelfde soort uitgang beschikt als ze oudere broer. Maar dan heb je dus straks wel die kabel dubbel als je de duurdere versie xbox360 neemt. Vandaar zou ik dan maar even gaan voor advanced scart, als je het wachten kan uitstaan. Ik heb inmiddels wel zo goed als alle spellen in 480p en dat is echt een hele verbetering!

@ stoppie

Zoals chizzle al zegt kan deze het signaal accepteren maar niet in zijn volledige resolutie weergeven. Ook het feit dat er alleen 1080i staat vind ik erg verdacht. Dus je zou deze tv niet echt als een hdtv kunnen beschouwen.

20. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je.
    Hahaha dat is ook een optie Banjy, een eigen ambilight... :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina