De 26"samsung heeft een responstijd van 8ms (de amerikaans versie is 12ms, maar de nieuwere Europese versie is 8ms, alhoewel, ze bij Samsung Nederland van alles en nogwat niet lijken te weten! Valt het jullie ook op dat de Samung UK site zo slecht is en niet up to date?). Vergelijk de Philips en Samsung maar eens met voetbalwedstrijden. Eigenlijk is het alleen de samsung die dergelijke wedstrijden redelijk goed weergeeft. In plaats van kijken naar de op papier staande specs kun je het beter zelf zaken testen (want hoe is die MS gemeten?).
Dynamisch contrast op de samsung is wel leuk, maar eigenlijk gewoon een slim middeltje dat verhoudingen bijstelt. Nog blijft het werkelijke contrast 800:1 (3000:1 is dynamisch).
De Philips modellen die ik vergeleek met de samsung waren in mijn ogen beduidend minder. En dat was terug te vinden op de specsheets. Philips 400:1 contrast (samsung 800:1), Philips 16 ms (samsung 8 tot 12 ms), Philips helderheid 450:1 (samsung 500:1). Nu zijn die metingen zeker relatief, maar via component en de PC ingang zie je duidelijk het verschil. Waar de philips mij wel beter leek en duidelijk zijn kracht heeft liggen, is met het verdubbelen van lijnen en het verbeteren van normale uitzendingen. En dat, is toch wel een belangrijke troef in ons land.
Mijn mening over ambilight baseer ik, waarschijnlijk onterecht, op een demo die ik er ooit van gezien heb. Misschien is het in een huiskamer een stuk mooier dan in het demo hok vol plasma en LCD TV's.
Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2005