1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    @ Z3R0-P4R4DOX

(heb net paar refreshed maar dacht dat er geen nieuwe replys waren, foutje dus...)

Uit vorige post:

Edit2\ Heb je topic gevonden, zou je kunnen vragen wat hij voor de overige settings aanraad? Want heb contrast op 70% gezet en (moest ff wennen) het ziet er toch wel een stuk aardiger uit. Want als hij nog meer tips heeft voor de samsung dan zou ik die graag even horen En zij gaan dus het service menu in waar je ontzettend veel settings hebt, die mij allemaal niks zeggen

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die staat ongeveer gelijk (ook in beeldkwaliteit) als de 32 inch Samsung. Alleen heeft de panasonic een tragere responsetijd. De 26 inch versie van panasonic is erg goed, maar ik vond de samsung iets beter. Ik zou, als ik jou was bij de philips blijven.

Wat zie je als een echte internetwinkel? Ik raad je aan jouw TV te kopen bij een gerenomeerde gewone winkel. Vooral als het een LCD TV is. Ik heb mijn TV gekocht bij de expert met de volgende afspraak: Dode pixels? Ik mag hem terug brengen. Zo ook met mijn monitor (en thank god, dat ik dat gedaan heb). Ook met betrekking tot garantie is een winkel in de buurt makkelijker (zij sturen alles voor je op, regelen de garantie). LCD's groter dan 26 inch vormen allemaal panelen waarbij je een flink aantal dode pixels mag hebben voordat je volgens die regeltjes van fabrikanten recht hebt op een nieuwe (je hebt altijd recht op een deugdelijk product dus in Nederland geldt, dat je altijd een nieuw scherm moet krijgen als het deffect is). Wat ik wil zeggen is: een internetwinkel lijkt goedkoper maar scheept je veel sneller af. Liever iets meer betalen (een geprint prijslijstje van internet meenemen doet ook wonderen tegenwoordig) dan geen zekerheid hebben.

Laatst bewerkt door een moderator: 29 aug 2005
  3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erg benieuwd naar dat displaymate en hoe die zonder gebruik van sensoren die het beeld analyseren kan bepalen dat je de juiste kleurtemperatuur hebt bereikt dat lijkt me vrijwel onmogelijk. Met test patronen kun je aardig wat bereiken maar het is nooit zo precies als exact meten lijkt mij. Maar ik ga er eens een keertje mee testen ben wel benieuwd.

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    help :{

5. TheWalrus

TheWalrus Guest

Je hebt meerdere manieren. Via nieuwe LCD TV's heb je vaak een PC ingang (gewoon VGA) en een DVI ingang. Met oudere TV's doe je dat via een s-videokabel op de TV Out op je videokaart. VGA en DVI geven beide geweldig beeld. S-video wat minder, maar goed genoeg. Tegenwoordig heb je ook videokaarten met RGB Scart uit.

Ander onderwerp. Slechte (digitale_ TV signalen (compressie) schijnt overigens ene echte LCD kwaal et zijn, die op vele TV's voorkomt. De TV's zijn gewoon te geavenceerd voor de huidige uitzendtechniek.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2005
  6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    We hebben zelf digitale televisie van multikabel maar dat geeft een perfect plaatje op onze lcd tv, op mijn crt tv is het beeld stukken minder. Ik gebruik echter geen pixel plus 2 want dat werkt slecht met snelle actie ongeacht of het dvd of tv is. Moet er wel bij zeggen dat ik niet echt dicht op het scherm zit, een meter of 4.5 is het wel ,van dichtbij ziet lcd er gewoon niet geweldig uit maar w'rom zou je zo dicht op je scherm gaan zitten....

7. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Als je naar tv kijkt met lcd is het beeld minder waneer je er dicht opzit, is dit ook wanneer hij HD beelden vertoond?

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je verder van de LCD TV afzit, zie je het ook niet. Ik heb een mooi beeld op zo'n twee en een halve meter afstand. Ik snap niet dat je de pixelplus uitzet, want dat verbeterd juist slechte niet HDTV bronnen, zodat het kijkbaar is. Het probleem met HDTV's is dat ze allerlei zeer lage resoluties moeten verwerken, en helaas zie je dan ineens hoe slecht het allemaal wel niet is (Mega Drive spellen leken hele glad, totdat je ze via een monitor speelt zonder de filters in een emulator ana te zetten).

HDTV is een totaal ander verhaal, zit er met je neus bovenop en nog is het beeld perfect. Een resolutie die twee keer hoger is dan normaal met het dubbele aantal plaatjes per seconde dan een gewone uitzending staat als een huis. 720p is bizar om te zien, het gaat ver voorbij aan alles wat upscalers (In DVD's en TV's) doen. Een HD uitzending herken je door er met je neus er bovenop te gaan zitten, en alles nog scherp te zien.

9. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    klopt de respond tijd is geloof ik 16 bij de panasonic en philips heeft een tijd van 6ms.
    en met de winkel ga ik ook doen ik ga het gewoon printen en dan een overeenkomst proberen te sluiten.
    Thnx.

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag een mail ontvangen dat ik ingeschreven sta, op 27 september komt die gast langs :)

Ik heb idd gevraagd wat hij aanraadt wat betreft de gewone settings, mocht ik over de fabrieksinstellingen niet te spreken zijn....het enige wat hij me aanraadde was idd het contrast op 70-60% ongeveer te zetten. Dat is dan ook het enige wat ik ga (lees : durf) te doen, aangezien ik al gauw niet precies weet wat ik aant veranderen ben of waarom :9

Op de dag zelf komt hij met een laptop langs, en legtie uit wat ie precies gaat doen en waarom ie bepaalde dingen gaat veranderen. Hij gaat idd in het service menu lopen klooien, iets wat ie je heel erg afraadt om zelf te doen als je totaal niet weet waar je mee bezig bent....

Anyways, ik zie het allemaal wel want nogmaals ; ik ben niet zo into al dat technische gebeuren, ik laat die gast gewoon lekker zijn werk doen....ik heb op dat forum namelijk alleen maar positieve reacties gelezen in de trend van "ja mijn beeldkwaliteit is er zeker wel op vooruit gegaan !!"....van de mensen waar hij dus al langs was geweest :)

Ik hou jullie sowieso ten allen tijde op de hoogte van mijn bevindingen, sowieso zodra ik de TV binnen heb....en ook straks alsie gecallibreerd is ;)
    Deze thread is voor mij een ontzettende hulp geweest in vrijwel alle opzichten, ik dank jullie dus allemaal nogmaals (kan het niet vaak genoeg doen :+ ) ! :D:D

11. TheWalrus

TheWalrus Guest

Panasonic is 14ms, maar voor 60 frames per seconde is dat genoeg (maximale waarmee je geconfronteerd wordt). De Philip lijkt me echter beter in meerdere opzichten. De werkelijke contrastwaarde van philips is ook 800:1 maar het dynamisch contrast ligt veel hoger. Die Panasonic verliest het in de recensies ook van de Samsung van dezelfde grote. Succes in de winkel, dat komt vast wel goed!

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn TV wel bij een internetwinkel besteld, Budgetwinkel.nl om precies te zijn. Om de doodeenvoudige rede dat de prijs van de Samsung hier zo'n 300 euro scheelde met die van bijvoorbeeld BCC. Ook heb ik gewoon 2 jaar fabrieksgarantie bij mijn aankoop.
    Ik heb hierbij voor een zogenaamde TOP-service gekozen, dit houdt in dat de bezorgers de TV voor me uitpakken en nakijken op mankementen en vervolgens aansluiten.

Nu mag ik aannemen dat hierbij ook naar dode pixels wordt gekeken (heb hier nog een mail over gestuurd voor een bevestiging van dit vraagstuk)....want het lijkt mij een beetje sterk dat ik bij een gewone winkel die garantie wel heb alleen omdat ik 300 euro meer betaal :confused:

Dode pixels bij een nieuwe TV mogen gewoon niet in mijn ogen, of ik nu via internet bestel of gewoon in de winkel koop....ik heb als consument gewoon recht op een goed product en wanneer dit niet het geval is heb ik gewoon recht op een nieuwe. Dus of het nu om een internetwinkel gaat of niet, bij dode pixels heb ik gewoon recht op een nieuwe TV.....en vind ik dat ze mij niet zomaar kunnen "afschepen"....

13. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde met internet winkels niet van dat ik de tv laat opsturen, maar ik ga er zelf langs en dan laat ik de tv uitpakken en fftjes aansluiten om te kijken naar dode pixels.
    En inderdaad het scheelt een 300/400 euro dan bcc.

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

Als je duidelijek afspraken hebt gemaakt, zit het altijd wle goed. Probleem is wel dat de meeste internetwinkels makkelijker met de klant kunnen sollen (hoewle dta in gewone winkels ook kan).

Even terzijde, voor degenen die de Samsung hebben, of hebben besteld. Vergelijking van de vorige generatie 26 inch LCD TV's (de verhoudingen zijn momenteel ongeveer gelijk, alle TV's zijn echter wel iets beter geworden). Hier blijkt overigens ook uit dat LCD's boven de 26 inch nog altijd lastig zijn (en meer interpolaties nodig hebben). En een review van de voorganger van LE32R51B serie.

Ik heb nog wat meer recensies, maar goed, zoals ik al zei, voor HD materiaal (PC, DVI, HDMI en Component) is de TV één van de beste TV's die je kunt kopen. Voor gewoon TV kijken is hij gemiddeld. Ik vind het jammer dat mensen in Nederland al amper aan de digitale TV te krijgen zijn, laat staan aan de Digitale HDTV. :mad:

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik raad je het volgende aan, maak de afspraak dat je hem niet in de winkel bekijkt op dode pixels, maar dat je het rustig thuis doet. Anders kom je misschien terug (want sommige dode pixels zie je bijna niet!) met een dode pixel en kan de winkelier zeggen dat jullie het eens waren, en dat de set goed was.

16. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
    Waneer komen de nieuwe modellen van samsung de R61 of zoiets dacht ik?

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat duurt nog even., Ze hebben nu de LE26M51B, die hetzelfde is qua specs als de LE26R51B toegevoegd. De 61 omvat voorlopig alleen de grotere modellen.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb vandaag een mail gestuurd naar Budgetwinkel.nl om te vragen of ze bij die service (uitpakken, aansluiten en nakijken op mankementen) ook kijken naar dode pixels en hoe dat dan zit......mocht ik dode pixels constateren kunnen ze die TV gelijk mee terug nemen dat zweer ik je, want daar neem ik dan absoluut geen genoegen mee.

Dat zal ik er ook gelijk bijzeggen op het moment dat ze contact met me opnemen voor een afleverafspraak, dat ik dit zeer serieus neem en niet zomaar met een verrotte TV (om het zo maar te noemen) opgescheept wil komen te zitten....we shall see :)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik dacht laatst weer een doe pixel te hebben, bleek wat stof te zijn :)

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bovendien kan ik op de site van Samsung NL bij garantievoorwaarden niks vinden over een zogenaamd "dode pixel beleid"....ook in de user manual van de LE26R51 (die ik online al kan downloaden en bekijken) staat hier niks over.

Volgens de site heb ik gewoon op iedere LCD TV 2 jaar VOLLEDIGE fabrieksgarantie....dus ik sta gewoon in mijn recht als ik bij aankoop iets constateer wat er niet in thuishoort, zoals bijvoorbeeld dode pixels. Het feit dat ik hier als consument van tevoren niks over heb kunnen lezen/vinden op de officiele site van Samung zelf, wil zeggen dat ik hier niet verantwoordelijk voor ben mocht ik een dergelijk mankement bij aankoop al constateren....of zie ik dit nu helemaal verkeerd ?

Laatst bewerkt: 31 aug 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina