1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pans + Pixel Plus = Ghosting :) Philips heeft en andere iets simpelere variant van pixel plus genaamd Movie mode oid en die heeft daar geen last van en het verschillen zijn nihil. Mijn tv beeld is prima, daar verbeterd pixel plus ten opzichte van die movie mode weinig meer aan.

2. FREEWILLY

FREEWILLY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor hier iedereen maar praten over LCD tv's. Gisteren wat tv's vergeleken, ik schrok van de slechte beeldkwaliteit en scherpte van de LCD tv's. Het lijkt voor een ieder wel een must om een LCD tv aan te schaffen die HDTV ondersteund. Dan ga ik liever voor een plasmascherm, welke veel helderder ogen, en scherper. Ik denk dat het pas interessant wordt om over 1,5 jaar te gaan voor LCD schermen, want plasma loopt in mijn ogen erg voor, ook al kunnen meerdere geen HDTV aan.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daar gaat het nou net om, om HDTV _0/ ;)

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LCD's zijn niet bedoeld om met je neus op te gaan zitten dan ziet het er niet uit (tenzij het hd is) Normale tv / games moet je gewoon op een normale afstand vanaf gaan zitten en dat is het beeld dik in orde.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja mijn reactie was ook nogal kort door de bocht, was niet zo bedoeld :9
    Wat ik ermee wou zeggen was dat het hier in deze thread voornamelijk mensen betreft die op zoek zijn naar een goede (en vooral ook betaalbare) TV die HD Ready is....het liefst nog voor de release van de X360 aangezien die mensen (net als ik O-) ) gelijk aan de slag willen gaan ;)

En dan kom je voor een goeie prijs/kwaliteitsverhouding op dit moment toch vaak uit bij een LCD....over een paar jaar is natuurlijk weer een compleet ander verhaal, maar daar gaat het deze kleine groep mensen ook niet om :9

6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar euh ik wil toch eigenlijk nog weleens weten wat jullie hiervan vinden, dus daarom zal ik het nog een keer posten maar dan alles bij mekaar :9

Kheb vandaag een mail gestuurd naar Budgetwinkel.nl om te vragen of ze bij die service (uitpakken, aansluiten en nakijken op mankementen) ook kijken naar dode pixels en hoe dat dan zit......mocht ik dode pixels constateren kunnen ze die TV gelijk mee terug nemen dat zweer ik je, want daar neem ik dan absoluut geen genoegen mee.

Dat zal ik er ook gelijk bijzeggen op het moment dat ze contact met me opnemen voor een afleverafspraak, dat ik dit zeer serieus neem en niet zomaar met een verrotte TV (om het zo maar te noemen) opgescheept wil komen te zitten....we shall see....

Bovendien kan ik op de site van Samsung NL bij garantievoorwaarden niks vinden over een zogenaamd "dode pixel beleid"....ook in de user manual van de LE26R51 (die ik online al kan downloaden en bekijken) staat hier niks over.

Volgens de site heb ik gewoon op iedere LCD TV 2 jaar VOLLEDIGE fabrieksgarantie....dus ik sta gewoon in mijn recht als ik bij aankoop iets constateer wat er niet in thuishoort, zoals bijvoorbeeld dode pixels. Het feit dat ik hier als consument van tevoren niks over heb kunnen lezen/vinden op de officiele site van Samung zelf, wil zeggen dat ik hier niet verantwoordelijk voor ben mocht ik een dergelijk mankement bij aankoop al constateren....of zie ik dit nu helemaal verkeerd ?

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Bij aankoop geen probleem, na veertien dagen kan je hem echter niet meer inruilen op basis van dode pixels. Dus ik raad je aan bij aankoop en in de eerste twee weken goed te kijken en daarna nooit meer (vriend van me deed ooit na twee jaar goed gebruik een dode pixelstest en had één dode pixel, zonder zo'nm test had hij niks geweten!). De waarheid is, dat door de natuur van LCD je pas een nieuwe krijgt als je meerdere dode pixels hebt (vijf is het minimum).

Laatst bewerkt door een moderator: 31 aug 2005
  8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op de site van samsung heb ik dit kunnen vinden omtrent dode pixels:

Dit is een pdf bestand van de betreffende ISO norm.

M`n neef heeft vorige week de Samsung LE32M51 gekocht. Toen hij alles had aangesloten, zag hij meteen één dode pixel zitten. Hij heeft met Samsung gebeld, en het scherm wordt kostenloos vervangen.

Dus als ik jou was, zou ik direct het scherm controleren op dode pixels en sub pixels. Mocht je ze tegenkomen, dan zou ik meteen met Samsung bellen.

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik had eerst ook een dode pixel, nu geen. Maar nu zit er wat vuil (hoe het er op komtmag joost weten, of had ik die filpmjes van Frans Bauer en mariannen Weber er niet op moeten en werd de opwinding me teveel) op mijn scherm. Water op een stukje doek is wel okay, maar wete iemand nog ene goed reinigingsproduct voor LCD schermen?

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
  11. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb van die speciale doekjes voor beeldschermen, werkt goed bij mij

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaja....ik heb dat bestand ff vluchtig doorgelezen en om eerlijk te zijn snap ik de ballen niet van dat tabelletje bij die dode pixels of wat ze er nou mee bedoelen :confused:

Anyways, ik heb bij het bezorgen van mijn TV voor een service gekozen die inhoudt dat ze de TV voor me uitpakken en aansluiten en controleren op mankementen....hieronder versta ik ook dode pixels.
    Mocht ik ze idd tegenkomen, stuur ik de TV gelijk mee terug of anders neem ik direct contact op met Samsung als het echt niet anders kan....

Misschien rare vraag, maar hoe groot is de kans eigenlijk op dode pixels gelijk bij aankoop ? Komt dit regelmatig voor, of moet je echt pech hebben of wat moet ik me erbij voorstellen....?

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En Arjan btw, waar heb je dat eigenlijk precies kunnen vinden op de Samsung site ? Want ik heb echt overal gekeken wat over garantie ging en ik ben echt niks tegengekomen....

EDIT : Sorry overbodige vraag, heb het zelf al gevonden bij FAQ |:-

Mja dan toch die vorige vraag van me, hoe groot is de kans ?
    En als ik het goed begrijp is het minimum aantal pixels wat uit mag vallen afhankelijk per type en grootte LCD scherm ?

Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens de ISO norm houden ze zich het recht voor, dat een bepaald aantal pixels defect mogen zijn ja. En dat is inderdaad verschillend per type en grootte van een paneel.

Een dode pixel is een pixel die niet aan gaat. Deze geeft dus geen licht. Op een gekleurde achtergrond blijft deze dus zwart. Een dode sub pixel, is dat een bepaalde kleur niet meer kan worden weergegeven. Dus die kan rood zijn, of groen enz...

Het paneel wordt in de fabriek gecontroleerd op dode (sub) pixels. Maar tijdens het transport kan het als nog mis gaan. Een stootje zou al voldoende kunnen zijn.

Ik zou op internet even een 'dode pixel checker' opzoeken, die je desnoods op een dvd'tje of zo kan branden. En deze draaien wanneer ze het scherm hebben aangesloten.

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb zojuist even met Samsung gebeld, en daar kreeg ik weer iets heel anders te horen (niet dat ik het erg vond want het klonk zeer positief :9)....een medewerker vertelde mij kort en bondig het volgende :

Een LCD TV mag bij aankoop GEEN ENKELE dode pixel bevatten....mocht dit wel het geval zijn heb ik het recht om bij de dealer mijn TV om te ruilen voor een nieuwe. Het valt namelijk gewoon onder de garantie :)

Nou mooi toch zouk zo zeggen :D

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Dat klinkt inderdaad nog veel beter :cool:.

17. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt eigenlijk ook logisch toch?
    Je koopt iets waarvan je uit gaat dat het goed is en een dode pixel hoort daar niet bij.
    Ik heb op mijn computer schermpje zelf 2 sub pixels en dat was al bij aankoop (1,5 jaar geleden), maar ik had er toen geen ballen verstand van.
    Hahaha dus hebben ze me eigenlijk mooi een oor aangenaaid.
    Maar nu zal ik er op letten.

18. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    O ja en waar kan ik die dode pixel checker dvd downloaden of op welke site verkrijgen... alvast zeer bedankt.

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Tja, dodfe pixels zijn hele vaag, ik controleerde er regelmatig in de eerste weken. geen zwar blijvende pixel, geen gekleurde pixel te zien. Als je dan die test doet en er zit wat viezigheid op je TV denk je al snel dat je alsnog het bokje bent. De meeste fabrikanten bieden 2 weken garantie op dode pixels. Daarna is het je eigen verantwoordelijkheid (behalve als je een scherm vol dode pixels hebt).

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik las net de PU van deze maand. Daar stond ook een verhaal in over HD tv's..best handig..voor mij is het iig duidelijk. Anyways, misschien is het nog handig om te weten dat de PS 3 volledig 1080P ondersteund...dit is echt weer een enorme stap voorwaarts met 720p en 1080i. Ook de toekomstige bleu ray films maken hier gebruik van (soort superdvd geloof ik). Iig misschien handig om te weten voordat je een 720p scherm aanschaft terwijl je starks spijt hebt dat je films en of ps3 niet ten volle kan benutten. Doe ermee wat je wilt! groet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina