1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het meer voor jezelf ;) (ff alles opschrijven en zelf erover nadenken) Maar de vraag die er in zit: RGB is stukken mooier dan gewone scart. Ik had op mijn samsung eerst per ongeluk mijn xbox via de gewone scart aangesloten en toen wist ik niet wat ik zag, echt te lelijk. Dus toen ging ik denken en kwam ik erachter dat ik de verkeerde scart had. Met RGB is het echt stukken mooier! Dus daar zou ik dan zeker voor gaan.

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ja daar heb je denk ik wel gelijk in, ik schrijf mijn verhaal op met daarin de centrale vraag verwerkt zodat ik het kan nalezen, nadenken of het klopt en eventueel kan checken op typfouten en dergelijke (want ik heb een hekel aan typfouten ;))....

Maar die RGB aansluiting is voor zover ik heb kunnen zien dezelfde als een SCART en gaat dus gewoon in de SCART aansluiting, klopt dat ? Ik heb straks 2 SCART aansluitingen op de Samsung, dus als die aansluitingen hetzelfde zijn denk ik dat ik dan nog maar een RGB kabel erbij ga kopen maar dan voor de Xbox zodat ook dat er beter uit komt te zien :)

Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  3. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt zien als het rgb is door als je de xbox aan zet dan springt die gelijk op het scherm van de xbox zo niet dan zit die in de verkeerde scart uitgang of het is een gewone scart.
    Maar het klopt rgb moet in de scart aansluiting

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Samsung springt niet automatisch op RGB, maar hhet gebruik van een RGB kabel of een gewone kabel maakt wel degelijk verschil verschil. Dus, gewoon RGB gebruiken. De Samsung heeft, net als vrijwel elke europese TV, een RGB Scart aansluiting en één gewone scartaansluiting. Alle RGB bronnen moeten dus op Scart (AV1) om gebruik te maken van RGB! Scartboxje kopen met volle RGB ondersteuning (ik heb zelf een scart schakelbox met vier aansluitingen die in de AV1 gaat).

Laatst bewerkt door een moderator: 3 sep 2005
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dus als ik het goed begrijp kan ik niet gewoon alletwee de RGB's (voor de Xbox en PS2) erin pluggen ? Ja het kan wel maar het signaal komt alleen door bij AV1 dus ?

Want ik wil dus sowieso voor me PS2 de RGB genruiken aangezien het nog wel ff duurt voordat de PS3 er is, en me Xbox liefst ook totdat de X360 er is (want zodra de X360 op me kamer staat gaat de Xbox de kast in en gebruik ik de component voor HD weergave en heb ik de RGB niet meer nodig)....maar tot die tijd moet ik dan per se zo'n switchbox kopen ? Ja of natuurlijk steeds van kabel verwisselen maar das ook weer zoiets....Mja een switchbox aanschaffen voor iets meer dan 2 maanden is ook nie echt nodig denk ik dan....lastig hoor, keuzes :9

Maar mocht ik het willen overwegen, hoe duur is zo'n switchbox ongeveer en waar kan ik die dan kopen ?

Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  6. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een rgb kabel van de dvd speler zodra ik de dvd speler aanzet springt hij automatisch op dat scherm ( het is een rgb kabel ). en in de rgb scart aansluiting.
    De xbox met gewone scart springt niet zomaar aan maar zodra ik de rgb van de xbox gebruikt springt de xbox automatisch op het scherm.(wel in de rgb aansluiting doen de rgb kabel).
    Daarmee kun je ook een beetje experimenteren wat wat is.

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

Switchbox, hooguit 2 tientjes (een redelijk goede that is, met een schakelaartje, anders gana ze allemaal tegelijk aan).

8. TheWalrus

TheWalrus Guest

Niet altijd waar, bij bijvoorbeeld Sony TV's kun je RGB prioriteit aan of uitzetten. RGB en composiet: Je ziet meteen het verschil als je het beeld bekijkt.

Laatst bewerkt door een moderator: 4 sep 2005
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke, en waar kan ik zo'n switchbox kopen ? Gewoon bij een standaard elektronicazaak of wat ?

10. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekend hdpc en geen htpc...?
    Dank je.

11. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook last van die ene rgb scart. Maar heb het met mijn LE26R51B alsvolgt opgelost:

Xbox + (progressive) dvd speler --> component switchbox --> component in op tv
    Samsung digitale tv decoder --> rgb scart

En op mijn switchbox zitten 3 inputs, dus kan eventueel nog de 360 en xbox naast elkaar laten staan, maar misschien dat ik ook wel voor hdmi ga dan.

VGA houd ik liever vrij voor de computer, want mochten stand alone bluray/hd-dvd spelers erg duur worden dan koop ik hem misschien wel voor me pc en dan ga ik me pc gebruiken. Maar daar houd ik me verder voorlopig nog niet mee bezig... want moet hem eerst eens stiller maken dan, al moet dat binnenkort voltooid zijn (maar weet nog niet hoeveel stiller hij van de upgrade wordt).

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    High-Bandwidth Digital-Content Protection.

HDCP is een signaal dat wordt meegestuurd om het kopieren van het videosignaal tegen te gaan.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je de verkeerde afkorting in gedachten:D.
    H=High
    B=Bandwith
    D=Digital
    C=Content
    P=Protection

HDCP=HBDCP :confused: ?

14. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Correctie, één hoofdletter minder :cool:.

High-bandwidth Digital-Content Protection.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Owja, dat was het enige foutje. Ik had ook in gedachte dat het PC was ipv CP :p .

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    ff n vraagje tussendoor over de samsung tv. Ik wou net mn digi camera dr op aansluiten maar dat wou niet echt lukken. Kheb gewoon zo'n videosnoertje met een geel stekkertje. Achter in de TV gestopt maar als ik dan naar het videokanaal ga (ext1 oid) staat er dat ie geen signaal ontvangt. Hoe zit dit?

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Vreemd, mijn videorecorder doet het wel via die aansluiting. Ik zie het al. Je moet hem op het kanaal AV zetten! :)

18. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik bedoel ook geen hdcp maar hdpc.
    maarja ik google wel.

19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Waar ik me bij de samsung tv vaak aan stoor is het zappen. Dat gaat zo traag :confused:
    Is daar niet iets aan te doen?

20. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Is mij nog niet opgevallen maar ik kijk er ook alleen maar digitale tv mee en dat duurt zo ie zo al lang, dus valt het niet op. Maar gelukkig staat er per zender wel nu en straks zodat je wel snel weet wat er op alle zenders is... :)

Maar ik vrees dat je daar verder niet zoveel aan kunt doen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina