1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan je één tip geven: Het huismerk van Mycom _O_
    Ik had in eerste instantie een budget van 1400 á 1500 euro ter beschikking maar heb toch besloten (na de vele lovende reviews op tweakers voor deze mycom (alleen dan 32 inch) te gaan

Lees deze thread maar eens door en kom tot een eigen conclusie.
    Ik haal er nu al echt HD mee uit mn Xbox en het is werkelijk waar FANTASTISCH! *)

Met het geld dat je bespaard kun je mooi de 360 aanschaffen :cool:

Afin, je gaat je goed voorbereiden met je eigen spulletjes in de winkel, als je slim ben ga je dus ook even langs Mycom, de 32 inch versie is nu € 999,-

Veel plezier met je nieuwe aankoop alvast! (wat het ook mag worden

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor de tip! Ik zal er a.s. zaterdag zeker even een kijkje nemen :cool:.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn Samsung LCD TV wordt aankomende donderdag bezorgd !! _O_
    Dat wordt dus gelijk flink gamen en DVD's kijken op me nieuwe HD Ready Scherm :D

Daar bovenop komt 27 september een gast langs voor zo'n ISF calibratie, waarna ik een nog betere beeldkwaliteit en dus plezier heb....X360 en PS3, I'm ready for you....are you ready for me ? :9

Yippie Kay Yeh mothafuckaz :cool:
    (oke dat laatste sloeg echt nergens op, laten we het er maar op houden dak gewoon ontzettend blij en enthousiast ben ;))

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap je helemaal O-)
    Zo'n calibratie zit ik ook nog aan te denken....

Heb je die softmod gedaan om een NTSC signaal uit je huidige Xbox te krijgen...?
    Zo krijg je dus ook al HD uit je Xbox (mits je de goede kabel hebt....)

Have fun in ieder geval!

5. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou Samsung ook even bellen als ik jou was, want ze hebben nu ook een firmware update voor het tearing probleem. :D Hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken. Check voor meer informatie het forum van avforums.com en dan onder LCD Tv's en screens.

Laatst bewerkt: 13 sep 2005
  6. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je precies? Dus wat bedoel je precies met het tearing probleem en over upgrade van firmware? Komen ze dit dan kosteloos bij jouw thuis doen???

7. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey xwon ik heb een vraagje.
    Ik heb een gemodde xbox waarbij ik kan kiezen tussen pal/ntsc(amerika) en ntsc(japan)
    en nu vraag ik me af kan ik hiermee met een hd kabel dan hd ontvangen of moet ik nog meer instellen of iets anders erbij halen?
    Zodra ik een lcd heb dan hè.

8. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    verklaar u nader :)

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja zo gauw je een Component xbox kabel aansluit zullen er in je dashboard extra opties voor HD verschijnen. Wat globaal betekend dat je spellen in 480p speelt (dus wel minder beeldlijnen dan PAL, maar wel hogere refresh rate)

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Dit klopt niet helemaal, je gaat de spellen (die het ondersteunen) in 720p spelen (zoals Amped 2).
    Halo 2, Forza en nog wat spelen zien er (bij mij tenminste sinds ik die softmod heb toegepast, dus HD heb) er echt veeeeeeel beter uit....
    Alles is gewoon veel scherper, kleurrijker en mooier om te zien.

11. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok dank je, dan ga ik zodar ik de lcd binnen heb een hd kabel halen, maar weet je ook ongeveer hoe duur die kost of moet die ook van een bepaald merk zijn dank je.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een 1x gebruikte officiele hd kabel liggen van MS, iemand met interesse kan me pm-em.

13. matn

matn .

Leuk Bevonden:
    0
    Op het avforums.com staat dat je kan kiezen om of een monteur te laten komen of dat je het zelf doet. Dan zenden ze je de benodigde kabel en software. De rest moet je maar op avforums.com lezen. :p

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Xwon : Nee ik heb geen softmod toegepast en ben dit ook niet van plan te gaan doen. Ik speel mijn games op de huidige consoles gewoon op de normale manier op mijn nieuwe TV dalijk, maar gebruik dan wel een RGB kabel voor een betere beeldkwaliteit.

@ matn : Ik heb Samsung hier al een tijdje geleden over gebeld maar die gast die ik aan de telefoon had wist niet waar ik het over had toen ik begon over het tearing probleem....nu hoorde ik laatst echter weer van iemand anders dat deze nieuwe firmware er al in zou zitten bij de nieuwere versies van de TV hier in Nederland dus ik zie het straks wel als ik mijn X360 aansluit en in HD ga zitten gamen op 720p @ 60Hz. Mocht ik last hebben van tearing (ik heb namelijk ook gelezen dat het niet bij elk type van deze serie voorkomt) dan krijgt Samsung gelijk een telefoontje van mij en mogen ze het op komen lossen. Ik heb gewoon garantie en als ik iets ondervind wat niet hoort is dat hun probleem en niet het mijne....

@ schijterwt : Jah ik ben geen elektronica expert maar een aantal posts geleden hadden mensen het over het zogenaamde grayscalen van je TV, wat de beeldkwaltiteit aanzienlijk zou verbeteren aangezien de kleurverhoudingen enzo veel beter zijn. Vrijwel geen enkele TV heeft vanuit de doos goede instellingen, en als je echt alles er uit wilt halen is zo'n calibratie zeker de moeite waard. Kort gezegd houdt het in dat er dan een gast langs komt met een laptop en benodigde apparatuur en die gaat dan in je service menu van de TV zitten "klooien" (iets wat je zelf dus absoluut niet moet doen als je niet weet waar je mee bezig bent) waarna ie alles optimaal instelt.
    Op http://www.isfcalibraties.nl kun je er meer over lezen wat ze precies doen en waarom, en op http://www.htforum.nl kun je onder de thread "Collectieve gebruikerservaringen" lezen wat de ervaringen zijn van mensen die al zo'n calibratie hebben laten doen....het zal je gelijk opvallen dat de reacties allemaal positief zijn, en na het nodige er over gelezen te hebben en deze reacties ook, heb ik besloten het ook gelijk te laten doen :) Je kunt je op die site dus net als ik ook inschrijven voor een zogenaamde tour bij jou in de buurt, das de goedkoopste manier.

Laatst bewerkt: 14 sep 2005
  15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    is een tv die hd-ready is ook goed ervoor??
    Want ik ga waarschijnlijk voor de samsung(van die reclame)
    en hij heeft als resolutie iets van 1370 x 760 ofzo???

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed waarvoor ? Om op te gamen straks in HD dat zeker....en ook zo'n TV kan gecalibreerd worden ja, dat doen ze bij alle TV's die hier in Nederland zijn uitgekomen.

Ik ga voor dezelfde als die jij bedoeld ja, van de reclame :)
    Morgen krijg ik de 26 inch versie thuis gestuurd, of dat dezelfde grootte is als die van de reclame weet ik niet maar wel hetzelfde model/type :D
    De resolutie van die TV's is 1366 x 768

Laatst bewerkt: 14 sep 2005
  17. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    wat kost dat ding?

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mijne betaal ik 973 euro inclusief verzendkosten en het aansluiten/installeren van de TV. Besteld bij een online winkel (Budgetwinkel.nl) en dus niet bij een BCC of iets dergelijks omdat het ten tijde van mijn bestelling zo'n 300 euro scheelde.

Nu zie ik echter op de website van BCC dat de LE26R51 geprijst staat en online te bestellen is voor 1099 euro, mja dat scheelt nog meer als 100 euro.
    Ik heb gewoon 2 jaar garantie net als bij een gewone winkel.

19. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    tnx

ik wacht nog even met kopen totdat de xbox 360 er is dan zal hij vast nog iets goedkoper worden
    (en dan heb ik een uitgebreide test van jou :) )

20. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zal deze pics ook hier in de hdtv thread plempen....ze stonden ook in de surround topic.

hier zijn ze......

hatseeeeeeeeeee mayonaise.

de nieuwe pics van het lcd high def wondertje in de woonkamer.

klein beetje rommelig.......een paar kabels moeten nog weg en de vga kabel die naar de tv zelf gaat wordt eerdaags vervangen door een langer en beter exemplaar.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20001.jpg[/plaatje]

klein beetje een indicatie wat ambilight doet.
    deze pic is genomen bij daglicht...s'avonds is het werkelijk een heel gaaf effect als de hele wand achter de tv meekleurt met de hoofdkleuren op het scherm.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20003.jpg[/plaatje]

de kwaliteit is fantastisch ook al zie je op een foto als dit nog echt helemaal niks.
    stilstaand of bewegend......het beeld is ongeloofelijk strak en scherp en draait nu op 576p via de rotel dvd speler.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20002.jpg[/plaatje]

beukie is tevreden met zijn aankoop is kan voorlopig al zijn dvd's bijna weer opnieuw gaan bekijken :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina