1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik geen DVD speler heb op me kamer (geen plek meer voor :mad:) en ik dus mijn consoles gebruik voor het afspelen van DVD's vroeg ik me nog iets af....

Kun je straks met de X360 naast games in HD ook DVD's in HD afspelen ?

2. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    hebben all hoofden zo,n rare vervorming???? laatste foto?

:p

@Z3R0-P4R4DOX Nee ! (erkomt dus geen HD DVD in!)

Laatst bewerkt: 14 sep 2005
  3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    kijk uit want ik vertel het zo aan mr incredible :+

4. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoorde nu op een site dt de 23" samsung lcdtv : Le23r51b, wel HDTV ondersteund maar GEEN HDMI-aansluiting heeft (hoewel dit WEL het geval is op de Samsungsite) Zou dit nadelig zijn voor het aansluiten van een Xbox360? IK hb namelijk geen geld voor de 26". Of is het dan verstandiger ff door te sparen voor de 26" Ook qua formaat, heb nu een sony trinitron van 51 cm(zit ik redelijk dicht op, in me slaapkamertje)???

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft de X360 niet perse via de HDMI aan te sluiten, je krijgt bij het volledige pakket sowieso een kabel voor in de component wat ik begrepen heb.
    Maar zo'n aansluiting is wel handig lijkt me (ik wil er straks mijn PS3 op aan gaan sluiten, en als er HDMI kabels zijn voor de X360 tot die tijd ook wel en anders switch ik daarna wel tussen die 2 :9), dus als ik jou was zou ik doorsparen voor de 26 inch versie maar dat is persoonlijk :)

6. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Een high definition filmpje hoeft niet op een hd dvd te staan hoor, het kan ook op een gewone dvd of op blue ray, HD-DVD is gewoon een van de opvolgers van de dvd, en betekent niet perse high definition films dacht ik.

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ z3ro-p4r4dox,
    thanks man,
    dan weet ik dat tenminste,cool dat je voor dezelfde gaat.
    wel toevallig ;)

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No problemo :)
    En jah wij zijn niet de enige 2 hoor, is een behoorlijk populaire TV :cool::D

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee waarschijnlijk niet echt HDTV, maar volgens mij wel zoals de meeste nieuwe dvd spelers een progressive output. Dus 575p, wat al een stuk mooier is. Wellicht dat een 2e X360 versie die over een HD-DVD speler beschikt wel HD films slikt. En op DVD's staan soms ook wel HD films maar deze dien je op je pc af te spelen omdat het een speciale codec is (WMV-HD), maar mochten ze die er op zetten dan zou het dus kunnen...hopen dus maar :)

Zijn de prijzen dan verhoogd? Heb mijn factuur er even op nageslagen en ben €922 + €39 = €961 kwijt.

- €50 retour actie van Samsung
    - €19,50 verzendkosten had namelijk ook een home cinema set meebesteld... dus dan vind ik dat je de verzendkosten per product mag verdelen :p

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekozen voor de TOP-service (TV uitpakken door bezorgers, nakijken op mankementen en aansluiten/installeren) die 17 euro bedraagt. Daar zit um het verschil in denk ik :)

11. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Oh ja ok, goede! Hej maar heb eens stukje over dat tearing probleem gelezen, maar hoe kan je er nou achter komen of je het zelf ook hebt? Het gaat vooral om 720P @ 60Hz maar andere mensen melden dan Pal Progressive @ 60Hz ook moeilijk doet.. Dus is iemand al ergens een testje tegen gekomen? :p

12. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beuker is dat de philips 32PF9966 want die wil ik waarschijnlijk halen, maar moet nog op het resultaat van benq wachten.

13. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ja thats the one.

voordat de philips hier kwam te hangen heb ik dus de samsung ook serieus overwogen in 32 inch( 81 cm).
    toch heb ik voor de philips gekozen omdat deze naar mijn mening een strakker beeld heeft,een respons tijd heeft van maar 6 ms,ambilight is toch wel een rete coole optie(wat nog werkt ook) en de algehele afwerking,behuizing en meegeleverde accesoires zoals een heel mooi draaibaar meubel en muurbeugel voor wandmontage.........en dan heb ik het nog niet eens over de afstandsbediening gehad....dat is de mooiste die ik in jaren in mijn handen gehad heb.

en wil je dan toch voor een true hd scherm gaan........klik.
    http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=OWQ223UZD1IFJJ0RMRESHP3HKFSEKI5P

15. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt bij mij hetzelfde ook dus ik wilde eerst de samsung halen maar naar mijn mening is de philips een stuk scherper maar het kost dan ook wel een stukje meer.

Heb je misschien ook een foto van de afstandbediening want dat vind ik meestal een nadeel van de tv... de tv ziet er dan geweldig uit maar de afstandbediening ho maar.

Maar je zei dat die ook mooi was dus ik vertrouw het er maar op, want de benq is nog helemaal onzeker.

16. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Dit lijkt me zo'n beetje de beste die je kunt krijgen...1080p en alles _O_ Wat moet zo'n grapje vandaag de dag eigenlijk kosten?? Ik wcht er nog ff mee, maar denk dat ik uiteindelijk ook maar meteen voor true hd ga...

17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan nogmaals wil ik hier het grote nadeel van 1080p resoluties benadrukken (tenminste als je je TV voornamelijk gebruikt om op te gamen straks in HD, zoals ik) : je haalt er GEEN 60 frames per seconde mee, dit in tegenstelling tot 720p :)

18. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een treu hd kan toch ook gewoon 720p aan met 60 frames maar daarbij kan hij ook gewoon 1080p aan op minder frames toch?

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Het lijkt mij dat als je een tv koopt voor zoveel doekoes dat het beeld echt wel glad loopt. Een scherm dat veel meer kost dan die 720 p dingetjes zal dus ook echt wel wat meer uit de kast weten te halen, dat weet ik zonder technokennis nog... Maarja, hij zal wel wer diep in zn portemonaille moeten tasten :9 .
    Ik gok dat zo'n scherm toch al gauw tegen de 4000 loopt ofzo??

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm ik ben ook geen techneut maar wat ik begrepen heb uit dingen die ik hierover gelezen heb is dat de resolutie gewoonweg te hoog is, om net als bij 720p, het beeld 60 keer per seconde te refreshen.

Hij kan wel zo'n hoge resolutie aan jah, maar hij zal geen 60 frames per seconde halen waar een een resolutie van 720p dit nog wel kan.
    En dat gegeven, wil je echt niet tijdens het gamen....dan is 720p vele malen beter geschikt. Maar ja als gamen niet je hoofdbelang is bij zo'n TV, kun je de games idd draaien op 720p (lijkt mij), en kun je de rest (films bijvoorbeeld) wel gewoon op 1080p draaien....gegeven dan dat films in de toekomst deze functie gaan ondersteunen :)

Mijn hoofdrede voor zo'n HD Ready TV is gewoonweg om er op te gamen, en af en toe eens een DVD'tje afspelen maar meer ook niet. TV kijken doe ik toch niet (boeit me allemaal niks wat er op TV komt :9), dus het gaat mij puur om het aansluiten van m'n consoles en genieten van games in HD straks. Dat begint in november al met de X360, en dan wil ik ook gelijk aan de slag kunnen....niet nog langer wachten totdat er weer betere TV's zijn.

Dat schiet ook niet op, want of je nou nu een TV koopt die over een jaar alweer verouderd is (qua techniek dan) of je koopt er een over een jaar die dan het jaar erna weer verouderd is....dat maakt geen verschil in mijn ogen. De techniek staat toch niet stil, die hou je ook niet bij. Zie PC's : als je een jaar wilt wachten omdat er dan pas een "goeie" PC uitkomt, dan kun je net zo goed helemaal geen PC kopen omdat je altijd achter de feiten aan zult blijven lopen.

Maar goed, ik wil gewoon lekker gamen en neem dan genoegen met 720p resoluties want dat is sowieso al een hele stap vooruit vergeleken met wat we nu hebben :)

Ik hoop dat iedereen voor zichzelf een goed overwogen keuze kan maken voor een nieuwe TV, het is natuurlijk niet zomaar een uitgave....er komt een hoop bij kijken en het kost een hoop geld. Er zijn veel gamers die wel het geld hebben voor een X360, maar daarnaast er geen nieuwe HD Ready TV bij kunnen kopen omdat ze gewoonweg het geld (nog) niet hebben....erg jammer natuurlijk want die mensen zullen (in mijn ogen) niet in volle glorie van de next-gen graphics kunnen genieten.

Denk goed na mensen, doe een hoop research dat heb ik ook gedaan....dat is echt belangrijk bij een dergelijke uitgave als deze. Iedereen veel succes met zijn keuze, en later dan natuurlijk ook veel plezier met z'n nieuwe HD Ready TV ! :D
    (ik praat nu alsof ik deze thread permanent verlaat, dat is niet zo want ik moet sowieso nog m'n bevindingen posten na mijn Samsung geprobeerd te hebben....en straks als ik de X360 heb :9)

Laatst bewerkt: 15 sep 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina