Uhm ik ben ook geen techneut maar wat ik begrepen heb uit dingen die ik hierover gelezen heb is dat de resolutie gewoonweg te hoog is, om net als bij 720p, het beeld 60 keer per seconde te refreshen.
Hij kan wel zo'n hoge resolutie aan jah, maar hij zal geen 60 frames per seconde halen waar een een resolutie van 720p dit nog wel kan.
En dat gegeven, wil je echt niet tijdens het gamen....dan is 720p vele malen beter geschikt. Maar ja als gamen niet je hoofdbelang is bij zo'n TV, kun je de games idd draaien op 720p (lijkt mij), en kun je de rest (films bijvoorbeeld) wel gewoon op 1080p draaien....gegeven dan dat films in de toekomst deze functie gaan ondersteunen
Mijn hoofdrede voor zo'n HD Ready TV is gewoonweg om er op te gamen, en af en toe eens een DVD'tje afspelen maar meer ook niet. TV kijken doe ik toch niet (boeit me allemaal niks wat er op TV komt
), dus het gaat mij puur om het aansluiten van m'n consoles en genieten van games in HD straks. Dat begint in november al met de X360, en dan wil ik ook gelijk aan de slag kunnen....niet nog langer wachten totdat er weer betere TV's zijn.
Dat schiet ook niet op, want of je nou nu een TV koopt die over een jaar alweer verouderd is (qua techniek dan) of je koopt er een over een jaar die dan het jaar erna weer verouderd is....dat maakt geen verschil in mijn ogen. De techniek staat toch niet stil, die hou je ook niet bij. Zie PC's : als je een jaar wilt wachten omdat er dan pas een "goeie" PC uitkomt, dan kun je net zo goed helemaal geen PC kopen omdat je altijd achter de feiten aan zult blijven lopen.
Maar goed, ik wil gewoon lekker gamen en neem dan genoegen met 720p resoluties want dat is sowieso al een hele stap vooruit vergeleken met wat we nu hebben
Ik hoop dat iedereen voor zichzelf een goed overwogen keuze kan maken voor een nieuwe TV, het is natuurlijk niet zomaar een uitgave....er komt een hoop bij kijken en het kost een hoop geld. Er zijn veel gamers die wel het geld hebben voor een X360, maar daarnaast er geen nieuwe HD Ready TV bij kunnen kopen omdat ze gewoonweg het geld (nog) niet hebben....erg jammer natuurlijk want die mensen zullen (in mijn ogen) niet in volle glorie van de next-gen graphics kunnen genieten.
Denk goed na mensen, doe een hoop research dat heb ik ook gedaan....dat is echt belangrijk bij een dergelijke uitgave als deze. Iedereen veel succes met zijn keuze, en later dan natuurlijk ook veel plezier met z'n nieuwe HD Ready TV !
(ik praat nu alsof ik deze thread permanent verlaat, dat is niet zo want ik moet sowieso nog m'n bevindingen posten na mijn Samsung geprobeerd te hebben....en straks als ik de X360 heb
)
Klik om te vergroten...