1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    oh, ik snapte het niet goed, alleen de xbox360 gaat problemen met 1080 p hebben? Als films geen probleem zijn dan is zo'n scherm gewoon zeer goed en voorbereid op de komende jaren. Die ps3 gaat wel volledig 1080p ondersteunen...dus daar zal het wel goed bij gaan dan? Als je zelf kan kiezen welke scherpte je wilt dan is dit ding dus een toppertje. Nu alleen nog even het prijskaartje weten...

2. Zo, wat een verdomd lange thread zeg. Voor zover ik weet is 1080p op dit moment niet echt je van het. Je kunt daarmee maximaal 24 frames per seconde halen. De Playstation 3 makers hebben een grote mond maar de specificaties ervan zijn nog niet goed genoeg om echt goede games (zelfs niet op 24 frames) tevoorschijn te toveren. Hun 1080p is vooral een kwestie publiciteit, in werkelijkheid komt in game 1080p pas met de volgende generatie. De PS2 zal hooguit 1080p met films kunnen tonen. Ik dnek echter dat 1080p over 5 jaar echt doorkomt.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste indruk Samsung LE26R51 !!

Zow mensen, vanmiddag om half 1 was het dan eindelijk zover....er kwam een bestelbusje voor de deur rijden voor je weet het wel, mijn nieuwe Samsung LE26R51 HD Ready LCD TV (mond vol :9). Uitpakken, aansluiten en zenders installeren was zo gedaan, maar om die zenders ging het mij geeneens (we hebben beneden digitale TV en sindsdien is de kwaliteit van gewone kabel TV er aanzienlijk op achteruit gegaan blijkbaar).

Het werd tijd voor een potje gamen en een DVD checkje op mijn nieuwe scherm! :D Ik zal hieronder mijn eerste indruk beschrijven :

De grootte van de TV : die was simpel gezegd groter als wat ik had verwacht....ben nu zelfs blij dat ik niet voor een 32 inch scherm ben gegaan, dat was echt teveel van het goeie geweest O-) Sterker nog, dan had ie niet in het hoekie van de kamer gepast :9 (ik heb um namelijk gewoon op mijn TV kastje staan, als ik um aan de muur hang wordt mijn kijkafstand iets kleiner dus dat doe ik liever niet)

Gebruiksvriendelijkheid : Prima hoor, er zit een 3 cm dikke handleiding bij (oke wel in verschillende talen maar dan nog :9) maar die heb ik niet nodig gehad. Had van tevoren op de site van Samsung de downloadable versie van de handleiding al eens vluchtig doorgekeken, en daarbij gelet op hetgene wat ik wou weten. Het menu in de TV zelf spreekt allemaal voor zich. Ik had begrepen dat sommige mensen de zapsnelheid van de afstandsbediening ietwat traag vonden, ik heb er echter geen problemen mee. De afstandsbediening is ook makkelijk en overzichtelijk ingedeeld.

Instellingen : Wat dat menu betreft heb ik de volgende instellingen veranderd/aangepast ; ik heb de kleurwarmte (of hoe dat ook heet) gezet op "normaal", deze stond oorspronkelijk op "koel". Het contrast van 100 naar 70 gezet, de helderheid op 65 (kweet zo ff niet meer waar ie eerst op stond). Dynamic contrast heb ik aan laten staan, vond dit in eerste instantie nog nie eens zo'n verkeerde functie en vind het er wel goed uitzien. Mocht ik nog van gedachten veranderen is dat zo uitgezet natuurlijk.

Geluid : Ik heb die TruSurround (zo heet het geloof ik) functie aangezte en dan gewoon op stereo, zo is het geluid voor mij het beste. Nogmaals ik maak geen gebruik van een Surround setje (geen plek meer voor :confused: ), en het geluid uit de TV zelf vind ik dus zeker niet tegenvallen.

Beeldkwaliteit : Jaja, hier gaat het uiteindelijk het meest om ;) Met bovengenoemde instellingen kwam ik het dichtst in de buurt van wat ik gewend was van mijn vorige TV. Nu heb ik nog niet met alles zitten expirimenteren, maar tot zover ben ik al zeer tevreden. De kleuren zijn mooi en helder, het beeld is gewoon werkelijk subliem.
    Ik heb een aantal verschillende spellen getest op mijn PS2 en Xbox, beide aangesloten via een RGB kabel. Door gebruik van deze kabel zag ik eerlijk waar geen verschil met de beeldkwaliteit op mijn vorige TV (CRT), dus wat ik eerder las over dat de beeldkwaliteit van de huidige generatie consoles/spellen er op achteruit zou gaan aangezien het een TV is die voorbereid is op de toekomst (dus met name op HD) vond ik enorm meevallen :D En dan moet ik er nog ff bijzeggen dat met name de Xbox gewoon werkelijk prachtige, strakke graphics tevoorschijn toverde op dit scherm. De DOA babes zagen er nog even mooi uit als eerst (misschien zelfs nog mooier omdat vanwege het breedbeeld effect hun tieten groter leken O-) :9) Hahaha, sorry ff flauw grapje tussendoor ;)

Responsetijd : Hoewel ik tot op heden nog steeds niet precies weet wat de responsetijd is van deze TV (ik dacht 8ms maar pin me er niet op vast), kan ik je dus niet zeggen of dit klopt. Wat ik je wel kan zeggen is dat ik diverse snelle spellen heb geprobeerd, en van ghosting of zoiets heb ik geen sporen kunnen aantreffen. Zoals ik al zei zag Dead or Alive Ultimate er niet alleen subliem uit, maar het betreft hier een behoorlijk snel vechtspel en het liep gewoon allemaal soepel en er was niks maar dan ook niks waar ik me aan stoorde :) Ook heb ik Mega Man X8 op de PS2 gespeeld, en hoewel dit weer een heel ander soort spel is en misschien niet iets waar de meesten van jullie een testje mee zouden draaien (het is een 2D side scroller met 3D achtergronden), moet je van me aannemen dat dit een retesnel actiespel is. Ghosting ? No where to be found ;)

Eindoordeel : Wat een kut TV ! :9 Haha nee natuurlijk niet, als je bovenstaand verhaal hebt doorgelezen kun je niet anders concluderen dan dat ik uitermate tevreden ben over deze TV....en dat ben ik ook :)
    Deze TV is alles wat ik ervan verwacht had, sterker nog hij is meer dan wat ik ervan verwacht had. Ik vind de beeldkwaliteit zelfs zo goed, dat ik zelfs ben gaan twijfelen of ik die ISF calibratie wel ga laten doen 8)
    Niet omdat ik niet meer geloof dat het nuttig is, of omdat ik gewoon zo hard ben weggeblazen dat ik niet meer kan geloven dat het nog beter kan....maar eigenlijk meer omdat ik mijn banksaldo ff gecheckt heb en die is nie zow blij meer :confused: :9
    Maar niks is nog zeker, want bij de TV zat overigens wel gewoon een formulier wat ik op kan sturen waarmee ik dus of zo'n digitale ontvanger krijg, of 50 euro retour krijg op m'n rekening. Aangezien ik toch zelden TV kijk en we hier beneden al digitale TV hebben, kies ik dus voor die 50 euro retour en das dan alweer de helft van die calibratie ;)

Mensen, mijn vingers zijn moe en mijn hartje is nog steeds aant nakloppen....maar hier zit een heel tevreden gamer die de toekomst van gamen in HD heel positief inziet :D Zodra ik op 2 december die X360 aansluit op dit meesterlijke stukje techniek zal ik nog meer bevindingen posten, en dan met name over het HD gedeelte natuurlijk want dit heb ik tot dusver helaas dus nog niet kunnen checken vanwege mijn ongemodde Xbox :)
    Heb je tot die tijd vragen, stel ze gerust en ik zal ze proberen te beantwoorden. Ik ben alleen geen techneut dus hou het makkelijk en niet te technisch haha :9

Take care & happy gaming !
    Greetz, Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX

Laatst bewerkt: 15 sep 2005
  4. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is er ook een kabel die component/hdmi/dvi naar dvi gaat.... krijgt de nieuwe xbox ook een dvi kabel want ik ben aan het twijvelen of ik de samsung LE32M51 ga halen of de philips 32pf9966 want ik vind op de samsung meer aansluitingen hebben kwa HD en de philips heeft alleen dvi-i (hdpc).

Ik hoor het wel, want de benq word denk ik niks met zen weinig leverprodukten en GEEN 1080p.

5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De Samsung heeft idd een hoop aansluitingen, om precies te zijn heeft de mijne :

2 Scarts (waarvan eentje RGB ondersteunt)
    1 component
    1 HDMI/DVI (kweet niet precies wat het verschil is)
    1 S-video
    1 PC aansluiting

Genoeg aansluitingen dus met het oog op HD lijkt me :)
    Of de nieuwe Xbox ook een DVI kabel krijgt weet ik niet, sowieso wel component en dat lijkt me al goed genoeg.

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    En wanneer komen de foto's :9

Ik wil wel eens zien hoe je big tvtje in je kamer staat :)

7. Chizzle, die samsung M lijn is qua specificaties identiek aan de R lijn (aldus de folders). Het paneel is namelijk hetzelfde. Sony gaat dat paneel ook gebruiken.

Bij die Philips betaal je niet zo zeer meer voor ene beter paneel maar voor de scalers en andere pixelplus 2 zaken, oftewel de betere techniek om het plaatje op te kalevateren. Het betekent dus dat de Philips geweldig is met oud, laag resolutie, materiaal en dat is precies waar je in ons land vele me te maken krijgt. Voor HDTV maken die TV's van Samsung die jij aanhaalt en de Philips elkaar niet zoveel (volgens sommigen is de Samsung up close daarin zelfs beter, maar naar eigen ervaring zie ik geen verschil). Als je materiaal met lagere resoluties bekijkt (inclusief oude DVD's zonder dure scaler) dan is Philips pixel plus 2 briljant.

Ambilight is ook een leuke vinding, maar volgens veel critici (de echte fanatici zeggen dit vooral) is het beter om een niet gekleurd lampje achter de Tv te plaatsen, omdat je dan neutraal licht hebt dat niet afleid van het werkelijke beeld.

Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2005
  8. snike888

snike888 Tomatenpuree

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ook wel zo'n tv maar ik heb er het geld gewoon niet voor :eek:
    maar als ik nog een X360 koop dan wil ik wel een HDTV

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Weet iemand misschien wat de statische contrast ratio is van de Samsung R/M serie schermen? Ik dacht dat het 800:1 was, terwijl de nieuwe Sony schermen, de S, V en W-serie een statische ratio hebben van 1300:1.

Mijn keuze is nu gevallen op de Samsung LE26M51, de Sony KLV-S26A10 en de Sony KLV-V26A10.

Eén van die drie gaat het worden. Ik heb er naar uit gekeken om a.s. zaterdag tot kopen over te gaan, maar de Sony V-serie is pas vanaf november te koop. Geen probleem, de Xbox360 pas vanaf 2 december dus... :cool:

Moeilijk moeilijk, en nog eens moeilijk :mad:.

10. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu twijfel ik helemaal met de keuze ik keek ff inderdaad bij sony en vond de KLV-V40A10 een zeeer mooi apparaatje.
    Maar de philips is gewoon ook zeer mooi en het beweegt natuurlijker(het beeld), maar ik weet het gewoon niet..
    Ik denk dat ik gewoon wacht tot na december.
    Want ik wil het liefst wel een tv gewoon in een winkel halen en niet internetadres, en het budget is 2100 euro.
    En ik wil minimaal 32 inch.(met hd)
    Maar wachten zal ik moeilijk kunnen.(20 september jarig en zal dan denk ik toch eind september een tv halen).

Ik kan de reactietijd niet vinden van de sony?

Laatst bewerkt: 15 sep 2005
  11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm als jij me uit wilt leggen hoe ik hier foto's kan posten dan zal ik er zo gauw mogelijk eentje maken met een digitale camera :9

12. het paneel is hetzelfde als de Samsung dus ik gok 8ms, de ouder modellen 16ms :mad:.

13. deNeut

deNeut Narf !

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga hem ook bestellen (ik denk op http://www.multiservers.nl). Maar is dat wat jij hebt gekozen echt een meerwaarde. Want bij Multiservers betaal je geen verzendkosten en kom ik dus uit op 899. En voor garantie moet je dit doen:

Samsung : Voor Samsung toestellen vanaf 22" kunt u op werkdagen vóór 1500 uur zelf contact opnemen
    met het Samsung Service Center op telefoonnummer 0900 20 20 088

Wel aan te raden deze site ?

Tim

Ps: ook al is het moeilijk te voorspellen, zal deze rond de launch van de xbox nog veel gedaald zijn in prijs ?

Laatst bewerkt: 16 sep 2005
  14. Samsung heeft 2 jaar on site garantie op alle TV's groter dan 22inch. Kortom, eigenlijk altijd een veilige aankoop. Maar toch zou ik niet via internet bestellen maar via een gerenomeerde zaak (Expert, Mediamarkt, Botman, en ga zo maar door)omdat je van daaruit betere service krijgt (bij beschadiging, problemen, dode pixels en dergelijke).

Laatst bewerkt door een moderator: 16 sep 2005
  15. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb toch voor extra zekerheid gekozen bij de aanschaf van mijn lcd schermpie.
    naast de reguliere garantie heb ik er 5 jaar extra bij gekocht voor alle soorten mankementen,service aan de deur,gratis vervangend leentoestel etc,etc.

het zal wel los lopen allemaal maar bij een relatief flinke uitgave zoals deze koop ik voor die paar knaken toch de garantie erbij om eventueel een hoop gezeur voor te zijn.

vanmiddag haal ik wat converters op voor mijn scherm.
    een kabel die direct van component naar dvi loopt,en een verloop stuk van vga naar component.......altijd makkelijk zodat je alle kanten op kunt.

16. Altijd slim, vijf jaar garantie erbij, dan heb je bijna de hele levensloop van een TV service aan huis :) Ik las jouw verwarring met die ene kabel. Je hebt wle gelijk, dta moet werken, DVI kan namelijk ook een analoog signaal bevatten en zou dus in stata moeten zijn vanuit ene component aansluiting beeld te geven. Malle lui van die winkel ;)

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    't leek mij persoonlijk het slimste........al verwacht ik wel dat mijn tv langer mee gaat dan 7 jaar :)

of ik hem dan nog heb is een tweede :+

18. haha, als ik jouw set up zie beuk, is het echt ene hobby van je. Geef maar toe, je wisselt vaker van TV dan van onderbroek ;) (maar zeven jaar vooruit moet met deze pimp TV lukken, toch?)

19. chizzle

chizzle Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nu is het zover ik heb vandaag de Sony KVL-V32A10 besteld (het zwarte model nieuwste).
    Bij Maxwell voor 2025 euro ze komen de tv half oktober bij mij aansluiten enzz..enzz..
    En nu komt het mooiste....Als ik de lcd niet mooi vind kwa beeld mag ik hem gewoon naar Maxwell terug brengen en dan mag ik een andere uitzoeken, welke dan mijn keuze gevallen is op de Philips 32PF9966 en die is voor 1950 euro.

Dus jullie horen van mij wel half oktober hoe het bevallen is.

Nog veel kijkplezier jullie en groetjes!
    (ik blijf deze post wel in de gaten houden natuurlijk)

20. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    ik wacht af!

@Z3R0-P4R4DOX

mail maar ff

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina