1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie het als een decodoer die je nodig hebt voor digitale televisie of satelliet, maar dan eentje die hd resoluties ondersteund.
     
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Tipex, Mooie opzet!

    2 kleinde dingetjes die mij even opvallen:

    Kopje: Waar kan ik nog High Definition ontvangen / kijken behalve via 360?
    Op DVD

    Misschien dat het handig is om te vermelden dat dit op dit moment via een pc dient te verlopen. Straks krijg je mensen die dit soort DVD's gaan bestellen en dan vervolgens boos worden dat het niet werkt. (of zit ik hier nou fout? ...)

    Blu-ray Disc™ en HDV

    Hier staat ergens u in, lijkt nu op een copy/paste. Het is mieren neuken, ik weet het. Maar als het iets persoonlijker is, is het naar mijn idee toch wat beter :)

    Suggesties:
    - Link naar die demo site van iemand op het net over Dragons Lair 3, waar je goed alle formaten kan vergelijken.
    - Misschien enkele gewone plaatjes direct uit films in verschillende resoluties, om het nog iets meer 'uitstraling' te geven.

    Verder erg goed! Maar wat mij wel lastig lijkt is om die televisie lijst bij te gaan houden, het zullen er zo ontzettend veel gaan worden! Maar goed als jij bereid bent die moeite elke maand bijv. te doen, dan is het wel handig voor een hoop mensen denk ik. :)

    ---------------------------------------------------------------------

    Ik heb ook nog even vraagje, op tweakers.net heb ik gelezen dat Philips het volgende WK in HD wil uitzenden, maar dit zal neem ik aan via een decoder lopen? Is daar al meer over bekend, want om nou voor 1 WK zo een decoder te kopen... :confused: Of hij moet alvast klaar zijn voor de toekomst. (HD over de kabel)
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2005
  3. Goede opzet tipex. :) Maar dat van die niet echte HdReady TV's betwijfel ik. Volgens de EICTA moeten HD Ready TV's aan bepaalde eisen voldoen. Als ze dat niet doen zijn ze dus ook niet HD ready. Misschien kan je ze toevoegen :)

    Eisen waaraan HD ready toesten moeten voldoen:
    -Een resolutie met minstens 720 verticale beeldlijnen.
    -Ondersteunt de volgende resoluties: 1280*720 progressief (60hz), 1280*720 progressief (50hz), 1920*1080 interlaced (50hz), 1920*180 interlaced (60hz).
    -Heeft tenminste een HD ingang (DVI (HDMI) en component).
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 sep 2005
  4. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Thx hier heb ik wat aan :)
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @Banjy: Suggesties verwerkt. Heb je de links naar die dragon's lair pagina? Plaatjes van games/films vergelijking weet ik wel te vinden en ga ik nog plaatsen.

    @Pimp: Prima aanvulling, ik heb het erbij vermeld. De producenten melden het meestal netjes wat echt hd-ready is maar in de folders die ik voorbij zie komen en in winkels wil dit nogal eens mis gaan.
     
  6. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Wil alleen nog antwoord op dit:
    Ik heb ook een Logitech Z680 thuis staan, kan je ook tijden het normale tv kijken het geluid uit die boxen krijgen ? ;)

    EDIT: wat multiservers heeft de tv weer op voorraad maar nu ipv 899 euro maar 999 euro :mad:
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2005
  7. xbox neut, er zit een tulp uit op de TV, dus ik denk het wel.
     
  8. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb hem net bij bestekeus.nl besteld, nu maar hopen dat ik niet al te lang hoef te wachten aangezien hij niet voorradig is :mad:.
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
  10. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    16 ms is best langzaam en er staat geen hd ready bij (gecertificeerd dan hè).
    Maar hij kan het denk ik wel aan alleen 720p.
     
  11. 720p kan hij wel aan, en 16ms is (theorethisch! Snel genoeg voor 60 frames per seconde).
     
  12. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    12 ms speelt toch lekkerder hur
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon een PC monitor en normaal accepteren die alleen een PC signaal. Ik weet niet of de VGA kabel van MS straks ook het signaal naar een pc signaal omvormt, zo ja, dan is het mogelijk en kan je 720p kijken (met zwarte balken) zo nee dan zul je geen beeld krijgen. Ik weet niet of iemand al precies weet voor wat die vga kabel is... PC monitoren of LCD tv's die een gewoon signaal op de vga poort accepteren. Mijn vermoeden gaat uit naar het eerste.
     
  14. 8 ms bestaat ook Stop. Je kan nog lager dan 6 ms Stop. Maar dan Stop zijn er andere problemen Stop. |:-
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 sep 2005
  15. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dus als ik een VGA kabel koop kan ik HD gamen op me monitor...
     
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup...k d8 het wel (correct me if I'm wrong..) sommige monitors hebben ook een zelfs een dvi ingang, btw de prijzen van een 19 inch tft (-/+ 45 cm) zijn aanzienlijk lager dan een lcd tv. :p
     
  17. Alé Gertje!!!

    Alé Gertje!!! Active Member

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar ff voor de duidelijkheid: aan enkel een signaalkabel D-sub mini 15 pins heb je dus niks voor de x360? aangezien er dan nog 2 pluggen overblijven.
     
  18. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn ook verschillende apparaten. TFT monitor heeft vaak lagere refresh rate (maar valt wel mee en soms zelf tegenovergesteld) Kleinere kijkhoek, minder contrast, helderheid en kleuren. Dus als je er recht voor zit maakt het niet zo veel uit, anders zou ik toch echt voor een tv gaan... Dat beeld is gewoon mooier.
     
  19. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dit wel een heel fijn budget LCD TV'tje is, die ook nog eens 720p ondersteund.

    Zijn er hier ook mensen met een 32" of groter HD Ready LCDTV? Als ik namelijk zo'n ding koop, wil ik het meteen goed doen. Het liefst dus eentje van 42" maar denk niet dat m'n portemonnee dat tof vindt. :D Hoe bereken ik trouwens inches? Overal zie ik "26 inch", "32 inch", etc.. Maar ik wil cm's weten!

    Edit: Hmm, op de BCC website kom ik aardige TV's tegen.. O.a. deze, deze en deze.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2005
  20. chizzle

    chizzle Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    zit wel een groot prijsverschil tussen de eerste 2 en de laatste... het scheelt al gauw meer dan 1000 euro!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina