Volgens de definitie die Tipex hanteert zou mijn plasmadisplay geen echt HDTV-appraat zijn, aangezien ik geen HDMI of DVI-ingang heb maar alleen component.
met component kan je ook high def op een geschikt scherm toveren.......maar ik snap je opmerking lol.
Houd wel rekening met de kijk afstand. Als je er vrij dicht op zit wil je misschien niet zo een erg groot scherm. Aangezien de resolutie het zelfde blijft, worden de pixels zelf alleen maar groter, dus als je er dan te dicht op zit is het niet zo mooi meer. Je zult zelf even moeten kijken of je dat hinderlijk vind of niet, maar let er wel even op.
Is je afstand drie tot vijf meter, dan kun je beter voor een 26 inch TV gaan. Groter is niet altijd beter. Als je ene mooie woonkamer hebt, en alle ruimte, dan is 42 inch isschien leuk, maar 32 inch is in mijn ogen toch echt wel genoeg voor de emiddelde huiskamer.
In het begin van deze topic zag ik de bovenstaande reactie en ben eigenlijk ook best gecharmeerd van deze tv! De volgende specs vond ik in de handleiding van de tv op de site van JVC! Nu is mijn vraag is dit een verstandige aanschaf in combinatie met de 360?
Na maanden lang dit forum en andere forums(tweakers.net) in de gaten gehouden te hebben kwam ik onlangs uit op de veelbelovende Bravia serie van Sony. Dit is de nieuwste serie die volledig HD ondersteunt. De resolutie van het scherm is 1366*768, bevat een HDMI ingang, meerdere component ingangen en ga zo maar door. Vandaag konden ze me eindelijk in de winkel het model laten zien. Conclusie: prachtig beeld.. Echter wil ik het gelijk groots aanpakken, niet alleen voor xbox360 maar algemeen home entertainment, en dus heb ik gekozen voor het 40" model. Zie de link voor het 32" model.. http://www.sony.nl/view/ShowProduct...w_nl_NL&pageType=Overview&category=TVP LCD TV Hoogstwaarschijnlijk wordt de tv op 5 oktober afgeleverd. Ik zal dan direct mijn ervaringen posten op dit forum.
Prijs? Mja, ik lig er zo'n 3 meter vanaf (TV staat bij 't voeteneind van m'n bed), maar ik denk gewoon dat 26" te klein is.. Denk dat 42" idd wel iets teveel van het goeie is en ik toch maar voor 32" ga. Ik wil gewoon lekker groot beeld, wil alles perfect kunnen zien.
3 meter, dan is 32 inch eigenlijk te groot. vergete niet dat 26 inch een 70 centimeter TV is, een hele gangbare woonkamermaat. 32 inch is 80 centimeter.
Mijn huidige TV is 70cm en ik vind het eigenlijk alweer te klein. Ik wil echt groter. Maar goed, denk dat het pas rond de kerst wordt. Hopelijk zijn er dan wat meer HD Ready LCDTV's op de markt zodat ik eens goed kan kijken welke ik nou wil hebben.
De 40" versie heeft een standaard winkelprijs van 2700 euro. Met een beetje afdingen kwam ik uit op 2500 euro... De 32" versie zal wel ongeveer rond de 1800 euro zijn.. Maar dat weet ik niet zeker.
M'n pa was naar de stad geweest en vroeg hoe het zat met Xbox 360 en een HDTV. Nou blijkt dus dat wij een HD-Ready Tv hebben. Maar er mist een aansluiting voor en of andere stekker.