1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Denk niet dat hij dat zal doen, zo`n calibratie aan huis is niet bepaald goedkoop :cool:. Maar als mensen met hetzelfde scherm nu allemaal een deel van dat bedrag oplappen, dan is het andere koek :9.... toch? :+
     
  2. hmm, ikdacht dat ze ook de service menu dingen kallibreren. Als het alleen maar voorkeursinstellingen veranderen is, dan is het zeker een dure bevalling. (Nieuwe uitdrukking overigens).
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen even voor de duidelijkheid : hij gaat met een laptop en benodigde apparatuur wel degelijk in het service menu met dingetjes lopen spelen waardoor ie optimaal instelt wat er qua beeld uit mijn TV te halen is. Dat grayscalen zoals ze het noemen (wat een onderdeel van de calibratie is, en qua beeld ook de beste aanpassing....maar niet alles is) houdt dus in dat ze je kleurverhoudingen/kleurwarmte (kweet het ook nie precies hoe ik het uit moet leggen) zo instellen tot 6500K.....dat is namelijk de ideale instelling blijkbaar, zoals filmmakers en gamemakers ze bedoeld hebben :)
    Dat gaan zitten klooien in je service-menu is overigens iets wat je alleen moet doen als je helemaal zeker weet waar je mee bezig bent, wat je aan het veranderen bent en waarom je het aan het veranderen bent....anders dus niet ;)
    Vandaar dat een expert moet langskomen om het ff te fiksen :)

    Het kan op elke TV die hier in Nederland is uitgekomen gedaan worden, en de goedkoopste manier is om je in te schrijven bij een zogenaamde "Tour" bij jou in de buurt....het kost dan 125 euro (tenminste dat moet ik er voor betalen).

    Je kunt op http://www.isfcalibraties.nl meer informatie vinden (beter uitgelegd als in mijn korte samenvattinkje :9), en op http://www.htforum.nl kun je je inschrijven eventueel :)
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mensen die denken dat je gewoon weg de waardes kunt overnemen van iemand anders met dezelfde tv dan kan ik je nu al vertellen dat dat niet werkt. Elke weergever is toch weer anders een calibratie moet je gewoon op elke tv / projector apart doen.
     
  5. chowmin

    chowmin Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
  6. LozCorp

    LozCorp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom nou zo duur..

    Ha-Lo Community,

    Na alle pagina's gelezen te hebben komen we tot 1 conclusie HD-Ready is het bijna hoezo??

    Resolutie ...

    Dus ga je kijken naar resolutie kom je tot de conclusie dat er toch nog mooiere schermen zijn....

    107 cm breedbeeld Flat LCD-TV Pixel Plus HD
    42PF9830/10

    Check deze PDF (grappig in de PDF staat HD/Ready,dus niet op letten)
    http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9830_10/42pf9830_10_pss_nld.pdf

    [​IMG]

    Prijs 3295 - 4000 Euro (alles boven 4000 wordt je opgelicht)

    Native Resolutie 1920x1080p

    en ja in "TRUE HD"

    Dus geen...

    HD Ready
    HD Compatible
    HD Monitor

    Beeld/Display
    Hoogte-/breedteverhouding : 16:9
    Helderheid : 500 cd/m²
    Schermdiameter (inch) : 42 inch
    Schermdiameter in centimeters : 107 cm
    Schermtype : True HD LCD W-UXGA Act. matrix
    Beeldverbetering : Progressive Scan, 3D-combfilter, Active Control met lichtsensor, Digital Natural Motion, Onderdrukking gekartelde lijn, Movie Plus, Widescreen Plus, Pixel Plus 2 HD, Dimmende achtergrondverlichting
    Schermverbetering : Scherm met anti-reflectiecoating
    Kijkhoek (horizontaal) : 176 graden
    Kijkhoek (verticaal) : 176 graden
    Schermresolutie : 1920 x 1080p
    Responstijd (normaal) : 8 ms
    Dimmende achtergrondverlichting : 4000:1

    Ambilight
    Ambilight-functies : Ambilight 2, Automatisch aanpassen aan video, Links-/rechtsregeling
    Kleurinstellingen : Full Multi Colour
    Dimmerfunctie : Handmatig en via lichtsensor
    Voorkeuzemodi : 2 vooraf ingestelde en 1 eigen kleur, 4 actieve aanpassingsmodi

    Ondersteunde beeldschermresolutie
    Computerformaten : 640 x 480, 60 Hz, 800 x 600, 60 Hz, 1024 x 768, 60 Hz, 1366 x 768, 60 Hz
    Videoformaten : 640 x 480i - 1Fh, 640 x 480p - 2Fh, 720 x 576i - 1Fh, 720 x 576p - 2Fh, 1280 x 720p - 3Fh, 1920 x 1080i - 2Fh

    Geluid
    Geluidsverbetering : Automatische volumeregelaar, Digitale signaalverwerking, Dynamische bass-versterking, Grafische equalizer
    Geluidssysteem : Virtual Dolby Digital
    Uitgangsvermogen (RMS) : 3 x 15 W

    Luidsprekers
    Ingebouwde luidsprekers : 5
    Luidsprekertypen : Platte NXT™ Monolith-luidsprekers, Geïntegreerde subwoofer

    Convenience
    Gemakkelijk te installeren : Automatisch van naam voorzien, Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play
    Gebruiksgemak : Weergave op het scherm, Programmalijst, Smart Picture Control, Smart Sound Control
    Type afstandsbediening : RC4310
    Teletekst : 1200 pagina's Hypertext
    Teletekstverbeteringen : Habit Watch, Programma-informatieregel op scherm
    Beeld-in-Beeld : Full Dual Screen (2 tuners), Mozaïek, Text Dual Screen
    Afstandsbediening : Amp, DVD, DVD-R, Sat, Universeel en leerbaar, Videorecorder
    Aanpassingen van beeldformaat : 6 breedbeeldmodi, Auto Format, Verschuiving ondertitel en koptekst, Filmformaat 14:9, Filmformaat 16:9, Breedbeeld, 4:3, Superzoom, Subtitle zoom
    Klok : Smart Clock
    Kinderbeveiliging : Kinderslot+Oudercontrole
    Verbindingsverbeteringen : Easy Link

    Multimedia toepassingen
    Digitaal inhoudsbeheer : Digital Media Reader
    Geheugenkaarttypen : Compact Flash, Compact Flash type II, Memory Stick, Microdrive, MMC, Secure Digital, Smart Media
    Multimedia-aansluitingen : Ethernet-UTP5, UPnP, Apparaat uit USB 2.0-geheugenklasse, WiFi (opt. Ethernet-bridge)
    Afspeelformaat : DivX 5, JPEG-afbeeldingen, MP3, MPEG1, MPEG2, MPEG4, Diapresentatiebestanden (.alb), XviD

    Tuner/ontvangst/transmissie
    Tunerbereik. : Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF
    Televisiesysteem : PAL, SECAM
    Video afspelen : NTSC, PAL, SECAM
    Antenne-ingang : 75 ohm coaxiaal (IEC75)

    Connectivity
    Extern 1 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB
    Extern 2 SCART : Audio L/R, CVBS in/uit, RGB, Y/C
    Extern 3 SCART : Audio L/R, CVBS in, CVBS in/uit
    Extern 4 : Digitale coaxiale S/PDIF, YPbPr
    Extern 5 : DVI met HDCP, YPbPr
    Extern 6 : HDMI
    Extern 7 : Ethernet RJ45
    Andere aansluitingen : Analoge audio links/rechts uit, SP-DIF in (coaxiaal), SP-DIF uit (coaxiaal)
    Aansluitingen aan de voor- en zijkant : 2 x USB 2.0, Audio links/rechts in, CVBS in, Hoofdtelefoon uit, Geheugenkaartlezer met meerdere sleuven, S-video in

    Voeding
    Energieverbruik : 154 W
    Stroomverbruik in stand-by stand : <2 W
    Netstroom : AC 220 - 240 V +/- 10%
    Omgevingstemperatuur : 5 °C tot 40 °C

    Afmetingen
    Afmetingen van het product (BxDxH) : 1238 x 755 x 96 mm
    Gewicht van het product : 35 kg
    Afmetingen verpakking (BxDxH) : 1300 x 930 x 325 mm
    Gewicht (incl. verpakking) : 47 kg
    Kleur van de behuizing : Pearl White Silver (11092)

    Accessoires
    Meegeleverde accessoires : DVI-VGA-adapter, Automatisch RC-draaimeubel, Muursteun
    Optionele accessoires : Vijf in één verbindingskabel, Vloerstandaard

    Nou nu is de vraag wie weet een andere LCDTV die true HD of een tv die 1920x1080 native draait maar goedkoper is dan 3295.Minimaal 32Inch en groter.

    Plz Let me know _O_

    Loz _0/
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Bovenstaande is een prachtige tv maar zolang je geen bronmateriaal hebt op 1080P is het nut nogal minimaal. 720P aanbod is er met de komst van de xbox 360, dvd spelers die naar 720P upscalen voldoende maar 1080P content...... ik heb het nog niet gezien op wat trailers van MS, Apple en verdwaalde HD movie na. Wellicht dat de ps3 daadwerkelijk 1080P games mogelijk gaat maken maar dat is nogal ver weg, begin 2007 in europa? Op dit moment kun je beter voor een goeie 720P tv gaan denk ik.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  8. LozCorp

    LozCorp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus met andere woorden 1920x1080 is leuk maar niet nodig :confused:

    Want dat bespaart zowiezo 2000 tot 2500 euro op je beeldscherm

    [​IMG]

    Dan kan je zoiets halen deze kosten op import 2000 tot 3000 dollar.

    is leuk of

    [​IMG]

    Magnavox 51" Widescreen Projection HDTV Monitor

    kosten jawel
    $948.00 dollarinos

    Geen geld

    Zoiets wil ik dus eigenlijk

    Voor meer schermen check it out

    http://www.walmart.com/catalog/catalog.gsp?cat=3996
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    1080P heeft weinig zin zonder content.

    Aan die tv's heb je niets in europa. TV's zijn vele malen goedkoper in amerika, maar importeren heb je niets aan als het hier niet bruikbaar is.
     
  10. Lozcorp, die Philips is niet True HD.... hij ondersteunt alleen 1080i. Hij kan dus geen 1080p aan. Alles wordt opgescaled. Vreemde zet van philips, waar recensenten allemaal over vallen (bij resoluties). Iets beter de specificaties lezen. Je hebt met die philips een 720p TV die alles via palplus upscaled naar de eigen resolutie.

    Over true HD (vreemde term eigenlijk). Alles vanaf 720p is HD. Doordat 720p meer dan twee maal zoveel frames kan weergeven is die modus beter voor games dan 1080p.Zoals reeds gezegd is, er komt veel meer 720p content aan dan 1080p. Over ene jaartje of vijf zal dat veranderen (hoop ik).

    Is jouw gedachte soms hoe groter, hoe beter? Want zo'n inbrandgevoelig bakbeest van een projectiescherm is nou niet bepaald briljant. Helemaal niet om te importeren (gebrek aan makkelijke service aan huis, kortom vragen om problemen). Je hebt dan wel een goedkopere, grote TV, maar je hebt ook een gigantisch probleem als hij kapot gaat (eventjes terugsturen naar Amerika is er niet bij). Vergete niet dat er op dat soort TV's een kont zit, groter dan die van Sugar Lee Hooper.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2005
  11. LozCorp

    LozCorp Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok thx voor dat antwoord.

    Nog 1 vraag

    Waarom zijn deze schermen

    a. Daar goedkoop
    b. Hier niet bruikbaar ..

    Ik ben bezig met een Gamestore (mag de naam nog niet noemen) die gaat een pallet uit amerika halen met dat soort schermen, hier is de catch hoe meer mensen er 1 willen hoe goedkoper elk scherm zal worden.

    Elk scherm wordt geleverd met een stepdown converter zodat ie hier in de stopcontact past. En omdat ze daar dus goedkoper zijn.

    Dus vandaar alle voorgaande vragen, ik wil namelijk niet een foute aankoop doen.

    Maar je kan dus besparen op de volgenfe opties

    1920x1080 optioneel
    PIP optioneel

    Al dat soort dingen, is wel leuk dat het kan maar als je het niet gebruikt dan is het gewoon extra kosten.

    Dus vandaar dat ik naar allerlij forums ben gegaan voor dit soort info.

    bij the weg heb jij ook een HDTV monitor tipex zoja hoes jou ervaring ermee.

    Lootje
     
  12. a.Projectie TV's zijn hier ook goedkoper (ze hebben een achterkant van een halve meter dus ze zijn niet te plaatsen). Inberanden is ene probleem met projectie TV's.

    b.Het zijn NTSC TV's, en zullen ze ook Pal bronnen (50hz, andereresolutie) ondersteunen? Als dat niet zo is heb je een behoorlijk probleem (uitzendingen in ons land zijn PAL).
     
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @LozCorp: De tuner die er in zitten kan hoogstwaarschijnlijk niet overweg met onze europese standaarden. Je moet maar afwachten of ze overweg kunnen met 50hz signalen. Garantie is zoals pimp al zegt moeilijk, je wilt ze niet terug moeten sturen.

    Ik heb meerdere hdtv monitoren (lcd tv, lcd projector, crt projector). HD is meesterlijk en wil nooit meer anders. Maar ik heb voldoende HD materiaal voor handen, als dat niet het geval is kun je net zo goed een goeie tv kopen.
     
  14. deNeut

    deNeut Narf !

    Berichten:
    719
    Leuk Bevonden:
    3
    Maar Z3R0-P4R4DOX, kan je wel zeggen welke waarde hij gebruikt voot kleur, helderheid etc etc. Dan hoef ik zelf niet zo lang te zoeken als ik hem binnenkrijg (nog steeds geen bevestiging van betaling gehad bij bestekeus.nl :mad:).
     
  15. Het is nuttelooos die waardes ana te passen met test materiaal. De bron bepaald namelijk ook het beeld op de TV en wat de beste insetlling is. De ideale instelling in PC modus is een heel andere dan de ideale instelling voor kabel televisie of de DVD speler.
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd 1080p klinkt leuk, maar ik denk dat zelfs de PS3 niet gaat draaien op 1080p. Games in 1920 x 1080, dat gaat heel veel snelheid kosten, ik denk dat de framerate een aardige duik naar beneden maakt dan bij 720p.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, dit heb ik dus ook al meerdere malen aangegeven hier in deze thread, maar blijkbaar lezen mensen er overheen en blijven ze "Amerikaans" denken (hoe groter, hoe beter) ofzo :confused:

    Het grote nadeel van 1080p resoluties is momenteel, net wat Romius zegt, dat je ermee tijdens het gamen geen 60 frames per seconde zult halen. Ik geloof dat het hoogst haalbare op dit moment 24 frames per seconde was, en dat is idd een flinke duik vergeleken bij de 60 frames per seconde die we nu hebben....een gegeven wat je dus echt niet wilt tijdens het gamen. Resoluties op 720p echter, behalen wel gewoon 60 frames per seconde :)
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2005
  18. Atmoz

    Atmoz TECHNO !!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    116
    Mensen, ik blijf maar lezen over de Xbox360 en HDTV enzo.
    Wie kan me nou eens precies vertellen wat de Xbox360 nou voor (HD) signalen geeft?
    Ik dacht alleen 720p, maar soms lees ik dat er ook spellen zijn voor 1080i. Dus dan zou je zeggen dat hij ook 1080i uitstuurt? En welke connectoren zitten erop? Natuurlijk de "gewone" composite (die gele) en rood/wit voor stereo geluid. Maar wat voor HD dingen zitten er nog op? Component heb ik al ergens gezien, maar DVI of HDMI heb ik nog nergens gezien. Of is het nog helemaal niet 100% duidelijk wat de Xbox360 gaat uitsturen?

    En het 5.1 geluid, hoe komt dat naar buiten? Ik hoop op een coax stekkertje en een optische kabel. Maar wie weet dit nu allemaal zeker en kan me dit effe vertellen? Want ik ben me al 2 dagen fulltime aan het "rot"-zoeken naar een geschikte LCD HDTV voor m'n Xbox360'tje... (trouwens dat rotzoeken is wel leuk werk ---> echt master TV's wat je soms tegenkomt) haha
     
  19. DarkAlbino nl

    DarkAlbino nl Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Leve de HD tv als ik er een had:)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    @ xbox_neut : Het heeft dus werkelijk geen enkele zin om je eventuele waarden toe te sturen die hij in mijn TV gaat instellen. Nogmaals : hij gaat morgen met een laptop in het service menu zitten "klooien", een menu waar je dus beter uit kan blijven als je geen idee hebt waar je mee bezig bent. Nadat hij alles optimaal heeft ingesteld, gaat hij het service menu weer uit en daar blijf ik dan ook weer netjes vanaf ;)
    Wat hij allemaal PRECIES gaat veranderen en waarom, is voor mij op dit moment ook nog de vraag (ben niet zo technisch ingesteld) maar dat krijg ik dus morgen terwijl ie bezig is allemaal uitgelegd. Ik zal hier dan morgen nadat die gast geweest is ook mijn verhaal doen :)

    @ Atmoz : De X360 gaat HD signalen doorsturen en ondersteunt daarmee games op 720p en 1080i...die laatste is weliswaar een hogere resolutie, maar jah het blijft interlaced he. Je moet persoonlijk gaan ondervinden wat je liever hebt.
    Over aansluitingen weet ik niet zo heel veel, maar voor zover ik weet is er nog niks bekend over een HDMI/DVI kabel voor de X360. De component kabel (die je bij je X360 krijgt mits je voor de volledige versie gaat), is echter al heel goed geschikt om HD signalen in 720p en 1080i door te geven.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina