1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Banjy, 24 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Atmoz

Atmoz TECHNO !!

Leuk Bevonden:
    116
    Oke thanks.
    Als ik dit plaatje bekijk:

Dan zie ik daar in het midden die mooie component kabels :9 MAAR: waar zitten hier de geluidskabeltjes? Die zouden toch (net zoals de eerste Xbox) ook gewoon op diezelfde kabel horen te zitten? Of zit er op de achterkant van de Xbox360 aparte stekkertjes voor geluid? Dat zou in principe nog beter zijn, want de beeldkabels gaan meestal omhoog (naar TV of beamer), en de geluidskabels zitten op dezelfde hoogte als de Xbox360 (in/op het TV kastje). Dit is dus nog helemaal niet duidelijk ofwat? Want hierover ben ik nog niets tegengekomen...

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry maar die vraag kan ik helaas niet voor je beantwoorden, misschien iemand anders die er meer verstand van heeft ? :)

3. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat het een coax aansluiting gaat worden, maar weer optisch. Overigens kun je dat signaal prima omzetten met een convertertje. Ik denk trouwens dat er weer gewoon zo'n kleine box aan je kabel komt te zitten voor je DD5.1, net als de advanced scart kabel, want de aansluiting op de Xbox360 is 1 grote connector.

4. Ja, de bovenste rood en witte kabels zijn voor geluid. De Xbox zelf heeft geen audio uit. Op het aansluitpunt van de kabel (het deel dat in de Xbox komt) zit wel een digitale aansluiting in de kabel.

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Nog een klein vraagje over dat ISF calibratie.
    Waar kan ik zo een mannetje vinden die dat voor me doet??
    staat het in het telefoonboek,of gewoon via de mediamarkt of expert??

6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Deze TV lijkt me wel geschikt voor mijn slaapkamer. Kent iemand deze, of heeft er hier iemand ervaring met LG TV's?

En is het aan te raden om die €8,79 per week te betalen of gewoon het volle bedrag in 1 keer? Het spreekt mij namelijk wel aan, kan ik flink verdersparen voor Xbox360 + games. :9

En ik was net bij Dynabite in Leiden, daar stonden wat 80+ cm HDTV's van Acer en Philips, voor €1200,- en €1300,- enzo. Ondersteunen 720p en zagen er best mooi uit. :)

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    digitaal geluid uit de 360 zal gewoon via een aansluiting voor optisch kabeltje eruit komen net zoals dat we dat nu hebben.

meende op de microsoft site te hebben gelezen (met een mooi plaatje erbij) dat dit net zoals de advanced scart die we nu ook hebben van hetzelfde principe gebruik zal gaan maken.

8. haaitower

haaitower Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje over een post van jouw een paar week geleden. Je melde toen dat je bij je nieuwe Samsung LE23R51 wel een formulier voor € 50 of een digitale decoder zat. Heb je een van die twee nog gekregen van Samsung.

Heb namelijk zelf ook de Samsung LE23R51 en heb vorige week dat formulier alsnog ingestuurd en was ff benieuwd of jij nog wat gehoord had.

9. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat het weekbedrag met extra rente is. In dat geval zou ik het niet snel doen, maar dat komt omdat ik in principe zo min mogelijk aan leningen wil hebben. Doordat je A extra betaald en B je er aan vastzit mocht het kapot gaan. Dan betaal je dus voor iets wat je al niet meer hebt zeg maar... Dus ja ligt aan jou :) TV ziet er wel goed uit, maar durf er verder niks over te zeggen.

10. Ik vind LG niet zo geweldig (techniek in de schermen is niet mijn favoriet). Ik weet niet hoe oud je bent maar het op afbetaling kopen raad ik zeker af. Je geeft geld uit dat je niet hebt, en je zit er aan vast, in lastigere tijden is 8 euro in de week best wel een groot bedrag. Als je elke week geld opzij legt kan je later een betere TV kopen.

11. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ smokey : Op http://www.htforum.nl kun je je inschrijven voor een zogenaamde "tour" bij jou in de buurt. Dat is de goedkoopste manier en tevens ook de manier waarop ik een afspraak gemaakt heb :)

@ haaitower : Over dat formulier....ik stond een dag nadat mijn TV binnen was ook op het punt dat formulier in te vullen, totdat ik de kleine (en tevens slecht gedrukte) lettertjes onderaan wist te ontcijferen : "Formulieren die na 17 augustus bij ons binnen komen worden niet meer in behandeling genomen" :mad:
    Ofwel de actie is al lang en breed afgelopen en we hebben pech zegmaar :9

12. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He Zero Paradox,

Heb je al HD materiaal via je pc ofzo bekeken op je tv? Ik krijg zelf volgende week woensdag mijn 40" sony bravia hd tv en ben wel benieuwd naar de kwaliteit van HD materiaal..

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee sorry, HD materiaal zal bij mij moeten wachten tot 2 december....als de X360 er is :)

14. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Als die man een callibratie komt uitvoeren moet je hem maar even vragen of hij je wat laat zien via zijn laptop (ik ga er vanuit dat hij wel wat HD materiaal op zn laptop heeft staan).
    Je weet echt niet wat je mee maakt..... _O_

Ik weet niet of het veel moeite kost om je pc eventueel aan te sluiten aan je tv maar na het zien van wat filmpjes ga je er zeker weten moeite voor doen *)

Have fun!

15. Dea Petrus

Dea Petrus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel GB is een HD film in 720p van ongeveer 2 uur?

16. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Finding Nemo in HD is 6 gig
    Maar reken maar op de 6 en 12 gig ongeveer.

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  17. boynl

boynl Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het maar raar dat de next-gen een hd-tv nodig heeft, wat moeten mensen die dat niet kunnen betalen?
    Moeten die dan maar kappen met gamen ofzo ?

18. De next gen heeft helemaal geen HDTV nodig. HEt werkt allemaal prima op een gewoen TV. Maar jij kan beter kappenmet gamen en noeken gana lezen zodat jouwleestechniek verbetert :)

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Calibratie verslag Samsung LE26R51

Zoals beloofd mensen, post ik hier mijn bevindingen na de ISF calibratie.
    Voordat ik begin met in detail treden wil ik benadrukken dat alles wat ik vertel, dus gebaseerd is op een calibratie op MIJN TV (de Samsung LE26R51 dus)....dit om verwarring te voorkomen. Geen enkele TV is hetzelfde, en zo zal ook de ene TV uit de doos beter ingesteld staan dan de andere TV.

Voor de calibratie (ofwel wat was er niet helemaal "in orde" op mijn TV) : Hoewel ik bij aankoop al best tevreden was over het beeld, vielen mij toch met name twee dingen op die ik dus eerst voor lief nam omdat ik dacht dat het "normaal" was. Ten eerste dat er over het algemeen een soort van "waas" te bekennen was over het hele beeld, bij welke film of welk spel dan ook. Die "waas" (vergeef me als ik het niet beter kan omschrijven) is blijkbaar het gevolg geweest van de volgende oorzaak : Mijn TV had namelijk maar liefst 80% (!) teveel blauwtint in het beeld zitten. Iets wat dus blijkbaar absoluut niet hoort ;)
    Ten tweede viel het mij op dat er vrijwel geen detail te bekennen was in zwarttinten. Bij donkere films (Resident Evil : Apocalypse om maar een voorbeeld te geven) en donkere spellen (Doom III, Devil May Cry 3 om wederom maar twee voorbeelden te geven) toonde dit zich vooral doordat donkere gedeeltes gewoon "zwart" waren, maar dan ook alleen maar pikzwart....verder geen details dus. En zo nog wat kleine dingetjes die me in eerste instantie niet opvielen, maar na de calibratie dus wel degelijk verbeterd waren :) Die zal ik hieronder zo nauwkeurig mogelijk beschrijven....

Na de calibratie (ofwel wat is er allemaal verbeterd) : Nou ten eerste dus die overdreven hoog ingestelde blauwtint, met als gevolg die "waas" : die is gewoon helemaal weg. Het beeld oogt daarom al veel natuurlijker, maar er is meer. De kleuren komen beter naar voren, het contrast is veel beter ofwel er zit meer "diepte" in mijn beeld.
    Die details in zwarttinten waar ik het over had ? Ook dat is aanzienlijk verbeterd, de openingsscene van Devil May Cry 3 ziet er tenminste weer uit zoals het hoort (ik kan dit zeggen omdat mijn vorige TV dit bijvoorbeeld alweer een stuk beter deed)....Doom III is een stuk fijner om te spelen, en ook bij een donkere film zoals Apocalypse zie je gewoon meer details. Nog een klein voorbeeld waarin ik merkte dat zwart mooier was en er meer in te onderscheiden was, zijn de Xbox Booth Babe-pakjes van de Dead or Alive dames in DOA : Ultimate. Eerst waren deze pakjes bij mij "gewoon zwart", nu zie ik duidelijk dat ze van leer zijn gemaakt :9 (misschien een stom voorbeeld, maar het viel mij gewoon op)
    En zo geldt dit voor eigenlijk zo'n beetje alles wel ; huidtinten, andere kleuren en materialen....tis moeilijk om zoiets te omschrijven in woorden (met andere woorden je zou het eigenlijk gewoon moeten zien) maar alles ziet er gewoon veel natuurlijker uit...."zoals de filmmaker en gamemaker het bedoeld heeft" dus :)

Conclusie (is een calibratie een must ?) : Subjectief. Nogmaals geen enkele TV is hetzelfde, en de "fouten" die er in mijn TV zaten zullen op een andere TV misschien weer niet of veel minder van toepassing zijn....en vice versa. Het is dus moeilijk om, afgaande op mijn bevindingen, te beoordelen of jouw TV ook echt een calibratie nodig heeft. Gezien de reacties op http://www.htforum.nl is eigenlijk iedereen die een calibratie heeft laten doen er wel positief over, ik ook, dus het lijkt mij idd dat er op iedere TV wel een verbetering te behalen valt. Het is echter de vraag wat jij als persoon in kwestie (de klant dus) een "verbetering" vindt.
    Kijk ik ben gewoon een mierenneuker als het om dingen als beeldkwaliteit gaat, ik ben ontzettend blij met het resultaat wat er bij mij gehaald is ; namelijk geen onnatuurlijke "waas" meer, meer zwartdetail en gewoon over het algemeen een mooier en natuurlijker beeld. Ofwel IK vind het die 125 euro die ik ervoor betaald heb wel waard. Ben je echter iemand die gauw tevreden is over zijn beeld (met het zelf knutselen in het gewone menu etc.) en niet kijkt op een detail meer of minder....tja dan ist moeilijk te zeggen. Veel mensen vinden 125 euro voor "alleen beter beeld" dan al gauw teveel geld....

En dan wil ik tot slot nog even benadrukken dat de calibratie geen technische mankementen ofzo weghaalt in je TV, hij verbeterd enkel en alleen de beeldkwaliteit van je TV waardoor ie optimaal zal presteren EN (ook niet onbelangrijk) veel langer meegaat :) Dit omdat je TV niet meer als een soort grote gloeilamp functioneert, en alleen doet wat ie moet doen zegmaar. Ik ben in elk geval zeer te spreken over de calibratie, ik kan het je dan ook echtwel aanraden....maar nogmaals blijft mijn beoordeling subjectief. Als jullie nog vragen hebben (niet al te technisch alsjeblieft, ik heb wel mee zitten kijken toen ie bezig was met calibreren op zijn laptop en op mijn TV maar het was voor mij grotendeels allemaal hocus pocus wat ie deed :9) hoor ik ze graag en dan zal ik ze proberen te beantwoorden ! :D

Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX

Laatst bewerkt: 27 sep 2005
  20. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Goede "review" ;)
    Ik ga er nu toch ook maar eens aan denken om dit te laten doen....

Heb je nog wat High Def's gecheckt wat ik je vroeg??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina